Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wij zijn bekeerd van onze zondes en jij (en paar anderen) hebben dat (terecht) veroordeeld.

Ik veroordeel niets en niemand. Ik wijs je erop dat je je volgens de traditie in een staat van doodzonde bevindt. En je dan traditioneel noemen….. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 498
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer geen woord over de echte problematiek met kinderen.  Je zegt het 1 maar doet zelf het ander.    Wie of wat is de grootste bedreiging voor je eigen kinderen? Overigens luisteren die m.i. ook nie

Praat jij uit de theorie of uit de praktijk? Stel je krijgt een kind, ga je dit verhaal dan nog steeds vertellen.  Stel dat er jongeren meelezen op dit forum (ik hoop het niet). Wees dan gewaar

De tegenstrijdigheid in je reactie ligt in het feit dat je enerzijds kritiek levert op iemand omdat die persoon vermeende domheid en onwetendheid van anderen bekritiseert, terwijl je zelf ook een oord

Posted Images

Zojuist zei Flawless victory:

Ik veroordeel niets en niemand. Ik wijs je erop dat je je volgens de traditie in een staat van doodzonde bevindt. En je dan traditioneel noemen….. 

Lol kijk uw temperatuur eens na lasterlijke leugenaar :)

Bekeerd en vergeven al haal je dat nog 1000 maal aan ;)

Dus het oordeel dat u velt, is nu van kracht op uzelf. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wij zijn bekeerd van onze zondes en jij (en paar anderen) hebben dat (terecht) veroordeeld. Maar ik schaamde mij, zocht hulp om te bekeren en ging niet cherrypicken om in zonde te blijven leven. Het is bekeerd en jij blijft het als een duivel ter herinnering brengen. ;)

Als ik het niet als zonde zou gezien hebben en de aanmaningen voor haatzaaierij zag om in zonde te blijven, kan ik niet van een bekering spreken. Maar ik ben bekeerd, ontving mijn vuurdoop en ga nu wedergeboren duivels als u head on blijven attakeren. Overal waar ze zijn....

Attakeren ?!

En wat dan met "Heb uw vijanden lief" (Lukas 6:27) ?
Is dat dan geen 'Bijbelse Waarheid'? 
Hiermee ga je dus keihard tegen de duidelijke woorden van Jezus in.
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar als ik christen was dan zou ik daar toch ernstige bedenkingen bij hebben.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Attakeren ?!

En wat dan met "Heb uw vijanden lief" (Lukas 6:27) ?
Is dat dan geen 'Bijbelse Waarheid'? 
Hiermee ga je dus keihard tegen de duidelijke woorden van Jezus in.
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar als ik christen was dan zou ik daar toch ernstige bedenkingen bij hebben.

De liefde voor de vijand wordt kenbaar in de bekeringsdrang. De liefde voor de zonde wordt zichtbaar in de bevestigingscultuur.

Ik kon christenen die aanmaanden als vijand zien, of hun aanmaningen als oordeel opnemen. Vele op Credible gebruikten het om te lasteren en te veroordelen, maar ik heb ook goede gesprekken gehad. En mensen die het het beste met u voorhebben, zeggen vaak zaken die je het minst graag hoort.

Zo heb je ouders die lelijke tekeningen mooi noemen, en zo heb je ouders die gezonde kritiek bieden om meer binnen de lijntjes te kleuren. Welk kind is finaal beter af?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Zo heb je ouders die lelijke tekeningen mooi noemen, en zo heb je ouders die gezonde kritiek bieden om meer binnen de lijntjes te kleuren. Welk kind is finaal beter af?

En zo heb je Goddank ook ouders die beseffen dat het niet om de tekening gaat maar om het gebaar, het gegeven dat het kindje iets moois gedaan heeft voor de ouders. Ongeacht hoe het eruit ziet.  Hoe intens verdrietig wanneer het ouders treft die die liefde niet hebben en niet herkennen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:

En zo heb je Goddank ook ouders die beseffen dat het niet om de tekening gaat maar om het gebaar, het gegeven dat het kindje iets moois gedaan heeft voor de ouders. Ongeacht hoe het eruit ziet.  Hoe intens verdrietig wanneer het ouders treft die die liefde niet hebben en niet herkennen. 

U dankt daarvoor beter uw god zonder hoofdletter. Het gaat om de geestelijke conditie. Men verwart nu kinderen moedwillig om hun geschapen identiteit te perverteren. Waar niet bevestigd wordt ontgroeien 4 op 5 kinderen de fase van genderdysforie. De bevestigingscultuur is een wapen van massa destructie in gang gezet door de duivel. Opbouw naar antichrist.

En het begon met homorechten, dat zette de deur op de kier voor deze perversiteiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

U dankt daarvoor beter uw god zonder hoofdletter. Het gaat om de geestelijke conditie. Men verwart nu kinderen moedwillig om hun geschapen identiteit te perverteren. Waar niet bevestigd wordt ontgroeien 4 op 5 kinderen de fase van genderdysforie. De bevestigingscultuur is een wapen van massa destructie in gang gezet door de duivel. Opbouw naar antichrist.

Je lijkt wel een langspeelplaat die blijft hangen. Dit heeft niks te maken met de regenboogvlag. 

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

En het begon met homorechten, dat zette de deur op de kier voor deze perversiteiten.

Dit zijn valse beschuldigingen en meer discriminatie aan het adres van homoseksuelen.  Je misbruikt de naam van het christendom voor je haat en je strijd en je slachtofferrol omdat jouw verwarde kinderen dachten dat ze in transitie wilden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
3 minuten geleden zei Flawless victory:

Je lijkt wel een langspeelplaat die blijft hangen. Dit heeft niks te maken met de regenboogvlag. 

Ja het gaat niet meer stoppen en alleen maar toenemen nu he :) of ontgaat het u hoe christenen wereldwijd hun standpunt innemen?

De T is verbonden aan uw vlag en dus deel van uw diversiteit. En zelfs waarshuwingen voor een komende P ervaar je al als haatzaaien. Waar dan een voorbeeld van openbare pedofilie bij stond he. Klasse Flawless, echt klasse; ge zijt tot onder de bodem van niveau gezakt met uw dwaalleer.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

En het begon met homorechten, dat zette de deur op de kier voor deze perversiteiten.


Dan kunnen wij ook stellen dat jouw heteroseksualiteit “de deur op de kier zette” voor de perversiteiten die je zelf begaat, zoals buitenechtelijke seks.  Je denkt dat je intelligent bent met je zogenaamde patronen, maar het zijn ziekelijke verbanden die je legt. Waandenkbeelden.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja als wij onze seksualiteit met kinderen willen delen mag je dat terecht stellen ja.


We zullen heteroseksuelen de kerk uitzetten omdat er op de Wallen perversiteiten onder hen gebeuren. Dat is net zo achterlijk als de heksenjacht op homoseksuelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Er is geen heksenjacht. Er is een dwaalleer die zich opdringt en geweigerd wordt.

Iedereen kan het soort strijd lezen die je voert in de naam van jouw god. In diverse topics ben je discriminerend en kwetsend bezig tegen queers onder een dekmantel van christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Iedereen kan het soort strijd lezen die je voert in de naam van jouw god. In diverse topics ben je discriminerend en kwetsend bezig tegen queers onder een dekmantel van christendom.

Neen u weet gewoon niet wat woorden betekenen en koppelt alles aan uw eigen gevoelsbelevenissen, wat een symptoom is van narcisme ;)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

Iedereen kan het soort strijd lezen die je voert in de naam van jouw god. In diverse topics ben je discriminerend en kwetsend bezig tegen queers onder een dekmantel van christendom.

Wat denkt u zou de God van Abraham, Izaak en Jacob tegen Mozes hebben gezegd, indien er homo's en queers met hun regenboogvlaggetjes huppelend tussen de tenten van het volk Israël in de woestijn zouden lopen? Zou Hij die homo's hebben gediscrimineerd? Dit geeft God als opdracht aan Mozes om te doen:

'Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!' (Lev.20:13)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Attakeren ?!

En wat dan met "Heb uw vijanden lief" (Lukas 6:27) ?
Is dat dan geen 'Bijbelse Waarheid'? 
Hiermee ga je dus keihard tegen de duidelijke woorden van Jezus in.
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar als ik christen was dan zou ik daar toch ernstige bedenkingen bij hebben.

De liefde voor de vijand wordt kenbaar in de bekeringsdrang. De liefde voor de zonde wordt zichtbaar in de bevestigingscultuur.

Dat kun je zo zien. Maar jij hebt het over attakeren. En dat is iets heel anders dan bekeren.
Je draait dus weer eens 180 graden om na inhoudelijk commentaar op je standpunt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Attakeren ?!

En wat dan met "Heb uw vijanden lief" (Lukas 6:27) ?
Is dat dan geen 'Bijbelse Waarheid'? 
Hiermee ga je dus keihard tegen de duidelijke woorden van Jezus in.
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar als ik christen was dan zou ik daar toch ernstige bedenkingen bij hebben.

Als vijanden zich bevinden in een brandend huis, dan getuigt het van liefde om ze met de realiteit te confronteren, ook al doen ze alsof er niks aan de hand is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Jahu:

Wat denkt u zou de God van Abraham, Izaak en Jacob tegen Mozes hebben gezegd, indien er homo's en queers met hun regenboogvlaggetjes huppelend tussen de tenten van het volk Israël in de woestijn zouden lopen? Zou Hij die homo's hebben gediscrimineerd? Dit geeft God als opdracht aan Mozes om te doen:

'Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!' (Lev.20:13)

 


Dat was een andere bedeling. Namelijk de bedeling van de wet. Gedurende de Bedeling van de Wet bemoeide God Zich specifiek met het Joodse volk onder het Verbond met Mozes, ofwel de Wet, zoals te lezen valt in Exodus 19–23. Deze duurde 1500 jaar, van Exodus tot aan de dood van Jezus Christus. Bij deze bedeling hoorde de aanbidding in de tempel, geleid door priesters, met aanvullende aanwijzingen door Gods “woordvoerders”, de profeten. Omdat het volk niet gehoorzaam was aan de bepalingen van het verbond, verloren de stammen van Israël uiteindelijk het beloofde land en kwamen ze onder andermans heerschappij te staan.   En de wet kon niemand verlossen, die was daar ook niet voor bedoeld. De wet vermeerderde de zonde enkel maar. Je hebt van Christus Jezus en de vrijheid waarin alleen Hij je kan zetten, helemaal niets begrepen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat kun je zo zien. Maar jij hebt het over attakeren. En dat is iets heel anders dan bekeren.
Je draait dus weer eens 180 graden om na inhoudelijk commentaar op je standpunt.

FV wilt niet bekeren maar christendom aanpassen op zijn zonde. Dat hij dan satanist wordt he.

Wij willen vooral onze naasten met kennis van de Heer opvoeden. Duivelbedrijvers als FV kijken reeds weg bij openbare pedofilie. De kop van die slang halen ja :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:


Dat was een andere bedeling. Namelijk de bedeling van de wet. Gedurende de Bedeling van de Wet bemoeide God Zich specifiek met het Joodse volk onder het Verbond met Mozes, ofwel de Wet, zoals te lezen valt in Exodus 19–23. Deze duurde 1500 jaar, van Exodus tot aan de dood van Jezus Christus. Bij deze bedeling hoorde de aanbidding in de tempel, geleid door priesters, met aanvullende aanwijzingen door Gods “woordvoerders”, de profeten. Omdat het volk niet gehoorzaam was aan de bepalingen van het verbond, verloren de stammen van Israël uiteindelijk het beloofde land en kwamen ze onder andermans heerschappij te staan.   En de wet kon niemand verlossen, die was daar ook niet voor bedoeld. De wet vermeerderde de zonde enkel maar. Je hebt van Christus Jezus en de vrijheid waarin alleen Hij je kan zetten, helemaal niets begrepen.  

Maar u begrijpt het waarschijnlijk wel, en daarom ontwijkt u mijn vraag? Of bent u van mening dat u @Flawless victory nu wel homoseksueel mag zijn, omdat de Heer Jezus Christus wellicht alles met Zijn genade bedekt u deze zonde ongestraft mag bedrijven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Maar u begrijpt het waarschijnlijk wel, en daarom ontwijkt u mijn vraag? Of bent u van mening dat u @Flawless victory nu wel homoseksueel mag zijn, omdat de Heer Jezus Christus wellicht alles met Zijn genade bedekt u deze zonde ongestraft mag bedrijven?


In mijn kerk zijn gelovige homoseksuelen inderdaad van harte welkom. Zonder dat zij hun relatie of huwelijk moeten verbreken. 

Romeinen 10: 4 Want het einde der wet is Christus, tot rechtvaardigheid een ieder, die gelooft


Hier komt echter nog bij dat de Wet aan geen enkele heiden is gegeven. De Wet was een nationale wet voor Israël en nimmer voor de volkeren. Een gelovige eet niet meer van de boom der kennis van goed en kwaad, maar hij eet van de boom des levens: Christus. Hij is in Christus een nieuwe schepping geworden. De wet was geen samenvatting van de ethiek. Het was de nationale wet van Israël. Voor de heidenen is het meer dan voldoende de naaste lief te hebben gelijk zichzelf. 

 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

De liefde voor de vijand wordt kenbaar in de bekeringsdrang. De liefde voor de zonde wordt zichtbaar in de bevestigingscultuur.

Ik kon christenen die aanmaanden als vijand zien, of hun aanmaningen als oordeel opnemen. Vele op Credible gebruikten het om te lasteren en te veroordelen, maar ik heb ook goede gesprekken gehad. En mensen die het het beste met u voorhebben, zeggen vaak zaken die je het minst graag hoort.

Zo heb je ouders die lelijke tekeningen mooi noemen, en zo heb je ouders die gezonde kritiek bieden om meer binnen de lijntjes te kleuren. Welk kind is finaal beter af?

Bekeringsdrang inderdaad..

En dan doe je alsof de LHTBQ gemeenschap zo erg en verwerpelijk is omdat het zich opdringt.. Bedankt dat je nu zelf op jouw fout bent gekomen..

Tevens zou je onze kritiek op jou ook als een teken zien dat wij het beste met je voorhebben en uit een soort van liefde je wat liefde proberen bij te brengen. Als je er zo overdenkt dan denk je niet zo snel aan vervolging, wat jij graag doet bij jezelf en weigert te doen bij de lhbtq gemeenschap.. Die vind je maar aanstellers, terwijl je zelf bij iedere kritiekpuntje al roept van "vervolging!"

Ouders die lelijke tekeningen mooi noemen zijn liefdevolle ouders. Die kinderen hebben hopelijk nog tijd genoeg om te leren, laat ze eerst maar genieten van de positieve aandacht van hun ouders.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bekeerling14:

Ouders die lelijke tekeningen mooi noemen zijn liefdevolle ouders. Die kinderen hebben hopelijk nog tijd genoeg om te leren, laat ze eerst maar genieten van de positieve aandacht van hun ouders.

De tegenstrijdigheid in de opmerking ligt in de impliciete spanning tussen het geven van eerlijke feedback en het bieden van positieve aandacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid