Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Figulus:

Tijd voor de terrorhond.

 

Sorry hoor, maar dit soort dingen heeft Israel dus volledig aan zichzelf te wijten. Vooral Netanyahu en hoe hij de hamas oorlog aanpast uiteraard.. Beetje hezbollah leiders uit de weg ruimen, Iranese leiders uit de weg ruimen etc. En dan gaan janken als men iets terugdoet?

Vooral het Israel aan de grens met Hezbollah word in puin geschoten en in brand geschoten. 100.000+ Israeliers zijn al verhuisd. Wordt allemaal buiten de reguliere media gehouden, want negatief voor Ïsrael.

Israel begon met een aanval op grondgebied waar men niet mee in oorlog was (een oorlogsmisdaad!) en Iran besloot toen 150 raketten terug te vuren (met medekennis van Amerika, van Turkije) en wie was toen de gebeten hond? Juist, Iran. Zij kregen meteen een straf, maar Israel nog geen waarschuwing.

 

 

 

13 uur geleden zei Figulus:

Een grote smoel zegt erg weinig. Als die zogenaamde palestijnen nu gewoon niet begonnen waren aan de zesdaagse oorlog en dies meer zij, dan was er geen enkel probleem, en waren ze nu niet aan het piepen in een hoekje. Een tweestatenoplossing is geen oplossing. Ook met staat zullen die manipulatieve jankerds door blijven gaan met Israël van de kaart proberen te krijgen, en men blijft geld verspillen aan wapens en munitie ipv voedsel voor eigen volk. Zelf geïnduceerde problematiek, waar ze volledig zelf verantwoordelijk voor te houden zijn.

Je hebt echt weinig verstand van dit soort zaken kerel, waar heb je het over?

De Palestijnen begonnen niet, ze zijn niet eens betrokken bij dit conflict. Zoals je misschien weet, of misschien niet, hebben de Palestijnen geen leiding en geen leger.

Het waren Egypte, Jordanie en Syrie die de oorlog tegen Israel voerden. Welke overigens door Israel zelf gestart werd door al voor de oorlogsverklaring Egyptische vliegvelden plat te gooien. Wat een oorlogsmisdaad was. 

wikipedia.org/wiki/Zesdaagse_Oorlog

De nazi's gooiden ook in NL al vliegvelden aan puin voordat ze officieel in oorlog waren. Goed voorbeeld deed goed volgen blijkbaar.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is toch ook geen verrassing, en maar met de miljoenen naar Europa toehalen. Vraag me af welke elitaire satanische club daarachter zit.   Without lies islam dies,  "Islam is the relig

Steengoede video. Goede uitleg.  Israël gaat deze oorlog winnen. Niet omdat ze zo goed zijn maar omdat God aan de wereld zal bewijzen dat Hij, de God van Israël, Heer is.    

Posted Images

Op 20-6-2024 om 21:35 zei Bekeerling14:

De Palestijnen begonnen niet, ze zijn niet eens betrokken bij dit conflict. Zoals je misschien weet, of misschien niet, hebben de Palestijnen geen leiding en geen leger.

Die tactische klucht die ze Palestijnen noemen mogen ze ergens anders gaan opvoeren wat mij betreft. Ik trap er niet in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-6-2024 om 18:07 zei Bekeerling14:

Hallo allemaal,

 

gisteren heb ik een ervaring gekregen die mijn leven op zijn kop heeft gezet (vandaar ook mijn naam). Ik was namelijk voor de Palestijnen en tegen Israel en vond Hamas een verzetsorganisatie. En ik vond dat 7 oktober een logisch gevolg was van wat Israel al jaren deed met de Palestijnen. Maar toen ik op een bepaalde nieuwssite was en opkwam voor de Palestijnen gaf iemand mij een link "thisishamas" com. En als mensen daarop kijken dan komen ze wel tot een andere conclusie. 

Om beslagen ten ijs te komen heb ik veel videos en plaatjes gekeken, hoe erg het ook was. Als je ergens vol voor gaat dan moet je er ook vol voor gaan. En ik neem alles terug wat ik daarvoor gezegd heb. Daarom snap ik nu ook niet meer dat "we" zo snel van "dit is een terroristische aanval" naar "geef de Palestijnen een eigen staat" zijn gegaan. En de woorden van Netanyahu "dit is het buigen voor terreur" des te meer. Wat een erge beelden komen op die site voorbij. En de mensen die het uitvoerden leken wel duivels. Zoals zij tekeer gaan tegen volslagen hulpeloze slachtoffers. Er zijn zelfs mensen onthoofd. Baby's verbrand. Mensen verkracht etc.

Dus ik gun iedereen zo'n eye opener, hoe zwaar het ook is om de beelden te bekijken. Ik heb veel Oekraine-Rusland gekeken en daardoor wel gewend geraakt aan oorlog. Maar dit was 100 keer erger.  Vannacht nog een paar keer badend in het zweet wakker geworden, misselijk geweest etc. Ik wist niet dat de mens hiertoe in staat was...

thisishamas.com is de site. Voor iedereen die denkt dat het zielig is voor de Palestijnen en dat de IDF monsterlijk is. En voor mensen die niet snappen waarom Joden en Israeliers zo kwaad kunnen worden. Of waarom ze Palestijnen ontmenselijken. Dat doen de Hamas leden zelf wel. Zichzelf ontmenselijken. 

 

 

Het klinkt wel indrukwekkend wat je schrijft moet ik zeggen.  Je hebt mijn standpunt ten aanzien van Israel wel erg aan het wankelen gebracht.   Ik heb je bericht vele malen gelezen en ik moet zeggen: iemand die van standpunt durft te veranderen vind ik moedig.

Uiteraard ben ik nooit pro-Hamas geweest.   Dat was slechts een frame van eindtijdgelovigen.   Ik heb ook altijd '7 oktober' betreurd.    In feite stond ik er altijd neutraal in, ik ben tegen ieder geweld.    En dat ben ik nog steeds.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Het klinkt wel indrukwekkend wat je schrijft moet ik zeggen.  Je hebt mijn standpunt ten aanzien van Israel wel erg aan het wankelen gebracht.   Ik heb je bericht vele malen gelezen en ik moet zeggen: iemand die van standpunt durft te veranderen vind ik moedig.

Uiteraard ben ik nooit pro-Hamas geweest.   Dat was slechts een frame van eindtijdgelovigen.   Ik heb ook altijd '7 oktober' betreurd.    In feite stond ik er altijd neutraal in, ik ben tegen ieder geweld.    En dat ben ik nog steeds.

In de oorlog die nu gaande is ben ik voor niemand. Hamas is erg, maar Israel in deze is nog erger..

De IDF liegt de ene leugen na de ander. Nu claimen ze weer dat ze een brigade in Rafah bijna hebben ontmanteld. Ze claimen veel, maar bewijzen niks. Ook in het Noorden en midden van Gaza hadden ze zogenaamd gewonnen, maar kwamen Hamasleden weer bijeen om de IDF aan te vallen. Ook het aantal doden dat IDF claimt te hebben geleden klopt niet met de andere bewijzen.

En nu willen ze Gaza blijkbaar uit om hun blik te richten op Hezbollah. Een militie dat tig keer beter is georganiseerd dan Hamas. Dat veel betere wapens heeft, uit betere militairen bestaat, uit meer militairen bestaat. En dat het Noorden van Israel helemaal kan kapot schieten als het wil. Of dat de Israeliers daar 24/7 ondergedoken moeten zitten.

Ik vrees dat het "mooie" Midden-Oosten (wie zou dat stukje woestijn willen ruilen voor het mooie Nederland? ik niet) een aantal zeer slechte jaren tegemoet gaat. En dat onder andere vanwege een Netanyahu die niet van zijn troon gestoten wil worden om berecht te worden.

 

4 uur geleden zei Figulus:

Die tactische klucht die ze Palestijnen noemen mogen ze ergens anders gaan opvoeren wat mij betreft. Ik trap er niet in.

Zie die mensen gewoon als mensen. In plaats van Palestijnen die eigenlijk Arabieren zijn..

Wat maakt het precies uit welk naam je ze geeft?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Bekeerling14:

In de oorlog die nu gaande is ben ik voor niemand. Hamas is erg, maar Israel in deze is nog erger..

De IDF liegt de ene leugen na de ander. Nu claimen ze weer dat ze een brigade in Rafah bijna hebben ontmanteld. Ze claimen veel, maar bewijzen niks. Ook in het Noorden en midden van Gaza hadden ze zogenaamd gewonnen, maar kwamen Hamasleden weer bijeen om de IDF aan te vallen. Ook het aantal doden dat IDF claimt te hebben geleden klopt niet met de andere bewijzen.

En nu willen ze Gaza blijkbaar uit om hun blik te richten op Hezbollah. Een militie dat tig keer beter is georganiseerd dan Hamas. Dat veel betere wapens heeft, uit betere militairen bestaat, uit meer militairen bestaat. En dat het Noorden van Israel helemaal kan kapot schieten als het wil. Of dat de Israeliers daar 24/7 ondergedoken moeten zitten.

Ik vrees dat het "mooie" Midden-Oosten (wie zou dat stukje woestijn willen ruilen voor het mooie Nederland? ik niet) een aantal zeer slechte jaren tegemoet gaat. En dat onder andere vanwege een Netanyahu die niet van zijn troon gestoten wil worden om berecht te worden.

 

Verwarrend, je bent nu weer terug bekeerd sedert je entree op dit forum?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Hopper:

Verwarrend, je bent nu weer terug bekeerd sedert je entree op dit forum?  

Nee. ik heb medelijden met de mensen die op 7 oktober dood gingen of nu gegijzeld zijn. En de mensen die de 7 oktober terreur uitvoerden mogen van mij allemaal dood. No question about that. Dat waren de meest gruwelijke mensen die ik ooit in het echt aan het "werk" heb gezien. Neemt niet weg dat hoe Israël dit aanpakt of heeft aangepakt ook totaal fout is. De propagandaverhaaltjes waar een Chaim in trapt (wij zijn de meest morele leger ter wereld, na de tweede wereldoorlog heeft nog geen een land kunnen doen wat wij deden met zo weinig burgerslachtoffers) daar trap ik allang niet meer in. Ook het idee dat de IDF nu afgerekend heeft met Hamas is totale bullshit van een zeer grote hoogte. Aangezien je terreur niet kan uitschakelen. Het zit in de minds van mensen. En met gebouwen bombarderen en kinderen PTSS bezorgen lever je enkel vrijwilligers voor zo'n terreurorganisatie. 

Tevens heeft de IDF nog niks gedaan om de gijzelaars echt vrij te krijgen. Ik durf te wedden dat als men de Mossad had toegestaan om in Qatar met Hamas te praten dat er dan veel meer gijzelaars vrij waren geweest. Ook degene die nu met veel geweld en vele honderden doden bevrijd zijn. Er schijnen zelfs drie gijzelaars in die strijd om het leven te zijn gekomen, maar dat is een gerucht. Door IDF ontkent (zoals zij alle fouten eerst glashard ontkennen, tot ze met de rug tegen de muur staan om het te erkennen)..

Tevens vind ik het jammer nu, met het gezien hebben van die extreme beelden, dat Spanje en Ierland Palestina nu erkennen. Dat hadden ze veel beter later kunnen doen. Als er vrede was, Netanyahu opgerot, een plan voor Gaza en geld voor de wederopbouw. Omdat het nu meer een beloning lijkt te zijn voor die vreselijke terreur op 7 okt.

De gewone burgers in Gaza zijn de dupe en dat is zonde..

Zo meteen heb je de oorlog met Hezbollah. Waarschijnlijk omdat de IDF denkt dit aan te kunnen. Terwijl ze ternauwernood Hamas aankunnen, met hun superieure luchtkracht. Hezbollah is veel sterker, ze hebben geen tunnels maar wel hele steden onder het aardoppervlak waar ze maanden kunnen bivakkeren. Daar doen drones niks tegen.  

En wie zijn daar weer de dupe van? De Israelische burgers die maandenlang in schuilkelders moeten leven. Het zijn altijd de burgers die de dupe zijn van oorlogen. Laat de leiders het zelf maar eens doen. Dan zou er geen oorlog komen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bekeerling14:

Nee. ik heb medelijden met de mensen die op 7 oktober dood gingen of nu gegijzeld zijn. En de mensen die de 7 oktober terreur uitvoerden mogen van mij allemaal dood. No question about that. Dat waren de meest gruwelijke mensen die ik ooit in het echt aan het "werk" heb gezien. Neemt niet weg dat hoe Israël dit aanpakt of heeft aangepakt ook totaal fout is. De propagandaverhaaltjes waar een Chaim in trapt (wij zijn de meest morele leger ter wereld, na de tweede wereldoorlog heeft nog geen een land kunnen doen wat wij deden met zo weinig burgerslachtoffers) daar trap ik allang niet meer in. Ook het idee dat de IDF nu afgerekend heeft met Hamas is totale bullshit van een zeer grote hoogte. Aangezien je terreur niet kan uitschakelen. Het zit in de minds van mensen. En met gebouwen bombarderen en kinderen PTSS bezorgen lever je enkel vrijwilligers voor zo'n terreurorganisatie. 

Tevens heeft de IDF nog niks gedaan om de gijzelaars echt vrij te krijgen. Ik durf te wedden dat als men de Mossad had toegestaan om in Qatar met Hamas te praten dat er dan veel meer gijzelaars vrij waren geweest. Ook degene die nu met veel geweld en vele honderden doden bevrijd zijn. Er schijnen zelfs drie gijzelaars in die strijd om het leven te zijn gekomen, maar dat is een gerucht. Door IDF ontkent (zoals zij alle fouten eerst glashard ontkennen, tot ze met de rug tegen de muur staan om het te erkennen)..

Tevens vind ik het jammer nu, met het gezien hebben van die extreme beelden, dat Spanje en Ierland Palestina nu erkennen. Dat hadden ze veel beter later kunnen doen. Als er vrede was, Netanyahu opgerot, een plan voor Gaza en geld voor de wederopbouw. Omdat het nu meer een beloning lijkt te zijn voor die vreselijke terreur op 7 okt.

De gewone burgers in Gaza zijn de dupe en dat is zonde..

Zo meteen heb je de oorlog met Hezbollah. Waarschijnlijk omdat de IDF denkt dit aan te kunnen. Terwijl ze ternauwernood Hamas aankunnen, met hun superieure luchtkracht. Hezbollah is veel sterker, ze hebben geen tunnels maar wel hele steden onder het aardoppervlak waar ze maanden kunnen bivakkeren. Daar doen drones niks tegen.  

En wie zijn daar weer de dupe van? De Israelische burgers die maandenlang in schuilkelders moeten leven. Het zijn altijd de burgers die de dupe zijn van oorlogen. Laat de leiders het zelf maar eens doen. Dan zou er geen oorlog komen.

 

Feitelijk schrijf je nog dezelfde zaken als altijd.   Er zijn geen good guys in dit conflict, Israel kidnapt ook Palestijnen, vermoord en martelt Palestijnen.   Israel is net zo kwaadaardig als Hamas.  De dupe zijn de gewone mensen, vooral Palestijnen.  De Joden van 7 oktober zijn ook slachtoffer, maar ze hadden daar niet hoeven te zijn.  Palestijnen hebben geen keuze.

Van beide zijden is het een religieus-nationalistisch conflict.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Bekeerling14:

De propagandaverhaaltjes waar een Chaim in trapt (wij zijn de meest morele leger ter wereld, na de tweede wereldoorlog heeft nog geen een land kunnen doen wat wij deden met zo weinig burgerslachtoffers) daar trap ik allang niet meer in.

Het zijn de eperts op het hoogste niveau die het zeggen, zoals Lord Andrew Roberts, een expert op het gebied van militaire geschiedenis door zijn uitgebreide onderzoek, publicaties, de grondige analyse en inzicht in de strategische en tactische aspecten van oorlogvoering. Of John Spencer, een erkende expert op het gebied van stedelijke oorlogsvoering, de voorzitter van de Urban Warfare Studies bij het Modern War Institute van de United States Military Academy in West Point.

Citaat

Ook het idee dat de IDF nu afgerekend heeft met Hamas is totale bullshit van een zeer grote hoogte. Aangezien je terreur niet kan uitschakelen.

Van de ooit 27 Hamas-brigades zijn er nog 4 over en wat pockets. Probleem is dat Israel tijdens de onderhandelingen een groot deel van z'n troepen had teruggetrokken, waarna Hamas zich weer overal over Gaza kon verspreiden en hergroeperen. Het is echter duidelijk dat de tegenstand van Hamas-troepen sterk verminderd is, er vrijwel geen raketten meer door Hamas worden afgevuurd en evenmin meer veel anti-tank granaten.

Natuurlijk is een stedelijke oorlog aanzienlijk moeilijker te voeren dan een oorlog met een echt front, aangezien Hamas zich in burgerkledij in stedelijke gebieden tussen burgers bevindt.

De oorlog tegen Hezbollah zal zwaarder worden in het begin, want zij hebben heeeeeeel veel raketten die ze allemaal op Israel zullen afschieten. bovendien zijn de laatste berichten dat de Taliban Hezbollah wil helpen mt strijders en materieel. Maar het positieve is, dat het een oorlog met een echt front is. Daarin zal Israel het uiteindelijk eenvoudiger hebben dan in een dichtbevolkt gebied. Oprukkende Hezbollah en Taliban mogendheden kunnen gewoon plat worden gebombardeerd en teruggedreven. Maar de eerste maand zal zwaar zijn vanwege de raketten en drones.

Uiteindlijk zal Israel zoals altijd weer aan het langste eind trekken.

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Bekeerling14:

En nu willen ze Gaza blijkbaar uit om hun blik te richten op Hezbollah. Een militie dat tig keer beter is georganiseerd dan Hamas. Dat veel betere wapens heeft, uit betere militairen bestaat, uit meer militairen bestaat. En dat het Noorden van Israel helemaal kan kapot schieten als het wil. Of dat de Israeliers daar 24/7 ondergedoken moeten zitten.

Kwestie van strategie, meneer de oorlogsprutser. Als er gevochten moet worden tegen twee tegenstanders is het zaak om:

Het aantal tegenstanders te verminderen. Door één tegenstander snel uit te schakelen, ongeacht hun grootte, verminder je direct het aantal aanvallers. Dit kan de situatie overzichtelijker en minder gevaarlijk maken.

Het zwakste front zo snel mogelijk uit te schakelen. Dit geeft je meer tijd en energie om je te concentreren op de grotere, en mogelijk sterkere, tegenstander. De kleinste tegenstander kan sneller zijn en moeilijker te vangen, dus als ze geneutraliseerd zijn, blijft de grotere tegenstander over, die mogelijk langzamer is en voorspelbaardere bewegingen heeft.

De psychologische impact niet te onderschatten. Het snel uitschakelen van een tegenstander kan de moraal van de andere tegenstander verzwakken. Ze kunnen minder zelfverzekerd worden en daardoor minder effectief vechten.

Hezbollah wordt onder handen genomen, en gaat op zijn donder krijgen. Maar eerst moet Israël die kleine enkelbijter van ze af trappen voordat ze hun focus kunnen verleggen naar de grotere hond. Israël lijkt wel wat op mijn hond, die pakt dat net zo aan mocht hij het aan de stok krijgen met twee andere honden. Een hond die vecht met de staart tussen zijn benen is goed bezig: het is een defensieve actie die twee vliegen in een klap slaat. Zo is de staart beschermd en beschermt de staart de kloten.

 

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Figulus:

Kwestie van strategie, meneer de oorlogsprutser. Als er gevochten moet worden tegen twee tegenstanders is het zaak om:

Het aantal tegenstanders te verminderen. Door één tegenstander snel uit te schakelen, ongeacht hun grootte, verminder je direct het aantal aanvallers. Dit kan de situatie overzichtelijker en minder gevaarlijk maken.

Het zwakste front zo snel mogelijk uit te schakelen. Dit geeft je meer tijd en energie om je te concentreren op de grotere, en mogelijk sterkere, tegenstander. De kleinste tegenstander kan sneller zijn en moeilijker te vangen, dus als ze geneutraliseerd zijn, blijft de grotere tegenstander over, die mogelijk langzamer is en voorspelbaardere bewegingen heeft.

De psychologische impact niet te onderschatten. Het snel uitschakelen van een tegenstander kan de moraal van de andere tegenstander verzwakken. Ze kunnen minder zelfverzekerd worden en daardoor minder effectief vechten.

Hezbollah wordt onder handen genomen, en gaat op zijn donder krijgen. Maar eerst moet Israël die kleine enkelbijter van ze af trappen voordat ze hun focus kunnen verleggen naar de grotere hond. Israël lijkt wel wat op mijn hond, die pakt dat net zo aan mocht hij het aan de stok krijgen met twee andere honden. Een hond die vecht met de staart tussen zijn benen is goed bezig: het is een defensieve actie die twee vliegen in een klap slaat. Zo is de staart beschermd en beschermt de staart de kloten.

 

Haha, ja.. Strijd op twee fronten. We kennen waar het naar toe leidt. Naar de ondergang..

 

Tevens is Hezbollah zoveel sterker, maar ze zijn ook geen regulier leger. Dus ze zijn net zo wendbaar als Hamas. In een veel groter gebied. Veel Hezbollahstrijders zijn gepokt en gemazeld in Syrie. IDF bestaat uit moegestreden mensen die graag naar huis willen. Hezbollah kan gewone Israelische burgers treffen. Ze worden gesteund door Irak en door Iran. In Irak voornamelijk door rebellen of vrijheidsstrijders..

Trouwens, wat bedoel je met "snel" uitschakelen? Hamas is na 8 maanden nog niet uitgeschakeld. Ik denk niet dat Hezbollah daar erg van onder de indruk is en dat ze minder zelfverzekerd zijn.

 

16 uur geleden zei Chaim:

Het zijn de eperts op het hoogste niveau die het zeggen, zoals Lord Andrew Roberts, een expert op het gebied van militaire geschiedenis door zijn uitgebreide onderzoek, publicaties, de grondige analyse en inzicht in de strategische en tactische aspecten van oorlogvoering. Of John Spencer, een erkende expert op het gebied van stedelijke oorlogsvoering, de voorzitter van de Urban Warfare Studies bij het Modern War Institute van de United States Military Academy in West Point.

O my God.. Je hebt wel twee mensen die beweren dat IDF zo fantastisch gewerkt heeft. Zo zo..

mijn bronnen (en dat zijn ook experts op het gebied van oorlogvoering) zeggen totaal iets anders. Sowieso is het gebruik van "meest ethisch, meest moreel" PR en propaganda. Dat snap je toch zelf ook? Ik ben eerlijk geweest dat ik ooit dacht dat Hamas enkel een vrijheidsstrijdende groep was en dat het hun bedoeling was om zoveel mogelijk mensen te gijzelen om de gevangenen van IDF vrij te krijgen. Nu moet jij nog eerlijk zijn en door krijgen dat het de IDF (en vooral de bovenste leidinggevende mensen) niet om morele of ethische dingen gaat..

Als je eens leest welke ironische titels ze aan hun projecten geven dan weet je het wel.

Zo heb je operation "where's daddy"..

Dan wachten ze tot de militant thuis is om dan zijn huis te bombarderen. Met het doden van het hele gezin tot gevolg.. Dit gaat over alle Hamas militilieleden. Dus van hoog naar extreem laag.. Ethisch hoor...

16 uur geleden zei Chaim:

Van de ooit 27 Hamas-brigades zijn er nog 4 over en wat pockets. Probleem is dat Israel tijdens de onderhandelingen een groot deel van z'n troepen had teruggetrokken, waarna Hamas zich weer overal over Gaza kon verspreiden en hergroeperen. Het is echter duidelijk dat de tegenstand van Hamas-troepen sterk verminderd is, er vrijwel geen raketten meer door Hamas worden afgevuurd en evenmin meer veel anti-tank granaten.

Dat lees je waarschijnlijk op IDF propaganda kanalen. De kanalen die ik volgde en volg zeggen allemaal dat zoiets als brigades niet bestaan, of niet zo letterlijk genomen moeten worden. Het zijn allemaal kleine cellen. 

Tevens heb ik van het weekend nog gezien hoe Hamas leden IDF soldaten in een hinderlaag lieten lopen. Met tanks die kapot gingen aan Israelische kant. En als je de juiste bronnen raadpleegt dan wordt Israel echt nog elke dag bestookt met raketten. 

16 uur geleden zei Chaim:

Natuurlijk is een stedelijke oorlog aanzienlijk moeilijker te voeren dan een oorlog met een echt front, aangezien Hamas zich in burgerkledij in stedelijke gebieden tussen burgers bevindt.

De oorlog tegen Hezbollah zal zwaarder worden in het begin, want zij hebben heeeeeeel veel raketten die ze allemaal op Israel zullen afschieten. bovendien zijn de laatste berichten dat de Taliban Hezbollah wil helpen mt strijders en materieel. Maar het positieve is, dat het een oorlog met een echt front is. Daarin zal Israel het uiteindelijk eenvoudiger hebben dan in een dichtbevolkt gebied. Oprukkende Hezbollah en Taliban mogendheden kunnen gewoon plat worden gebombardeerd en teruggedreven. Maar de eerste maand zal zwaar zijn vanwege de raketten en drones.

Uiteindlijk zal Israel zoals altijd weer aan het langste eind trekken.

Dat Israel wint kan. Maar dan zal het een pyrrusoverwinning worden. Israel zal er niet meer zo uit komen als ze nu zijn..

Het beste zou zijn om die Netanyahu af te zetten. En dan een overleg met Hamas over de gijzelaars. 

Tevens is het ook niet een echt front waar men zich op kan richten. Hezbollah heeft nog meer tunnels dan Hamas. Ook met de grens met Israel. Volgens bepaalde bronnen zijn Hezbollah strijders al werkzaam binnen Israel. 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bekeerling14:

Dat Israel wint kan. Maar dan zal het een pyrrusoverwinning worden. Israel zal er niet meer zo uit komen als ze nu zijn..

Het beste zou zijn om die Netanyahu af te zetten. En dan een overleg met Hamas over de gijzelaars. 

Tevens is het ook niet een echt front waar men zich op kan richten. Hezbollah heeft nog meer tunnels dan Hamas. Ook met de grens met Israel. Volgens bepaalde bronnen zijn Hezbollah strijders al werkzaam binnen Israel.

Ach, zogenaamde bekeerling. Ga die grol ergens anders uithalen aub. Hezbollah wordt reeds onder handen genomen, en gaat janken als een hond die slaag krijgt met de stok.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Figulus:

Ach, zogenaamde bekeerling. Ga die grol ergens anders uithalen aub. Hezbollah wordt reeds onder handen genomen, en gaat janken als een hond die slaag krijgt met de stok.

De waarheid is moeilijk te vatten.. 

Ik ben wel een bekeerling. Ik heb gezien hoe Hamas op 7 oktober handelde en kan dat niet goedkeuren. Nu word het nog tijd voor jou en Chaim om niet alles wat Israel doet als goed en perfect te zien..

Ik denk dat ik meer kanalen via yt volg van experts op het gebied van Hezbollah en de IDF. En daarom weet ik dat het niet zo gaat zijn zoals jij zegt. Erg makkelijk ook om vanuit je luie stoel te zeggen "reeds onder handen genomen" en "gaat janken als een hond". Helaas voor jou is het niet de Bijbelse waarheid maar de werkelijkheid die hier van belang is. In deze oorlog (als die komt) is er niet een persoon die zijn hand omhoog moet houden en dan winnen de Israeliers. 

Als je in 8 maanden tijd Hamas niet aan kan, dan kan je ook Hezbollah niet aan. Plus alle onschuldige slachtoffers die er gaan vallen aan beide kanten. Straks doet Iran mee. Moet de VS Israel gaan helpen. Krijgen we een derde WO. Willen we dat?

Enkel om Netanyahu op de zetel te houden, want dat is de enige reden waarom Israel doet wat het doet momenteel.

 

20 uur geleden zei Hopper:

Feitelijk schrijf je nog dezelfde zaken als altijd.   Er zijn geen good guys in dit conflict, Israel kidnapt ook Palestijnen, vermoord en martelt Palestijnen.   Israel is net zo kwaadaardig als Hamas.  De dupe zijn de gewone mensen, vooral Palestijnen.  De Joden van 7 oktober zijn ook slachtoffer, maar ze hadden daar niet hoeven te zijn.  Palestijnen hebben geen keuze.

Van beide zijden is het een religieus-nationalistisch conflict.  

Dat Israel NET ZO kwaadaardig is als Hamas waag ik te betwijfelen. Vergeet niet dat voor 7 oktober er niet dagelijks Palestijnen omkwamen. Naar mijn idee wist Hamas dat Israël en andere landen gingen zakendoen, en dat zij dan vergeten zouden raken. Ook met het Oekraïense conflict in ogenschouw nemend. En daarom hebben ze zoiets verschrikkelijks gedaan als wat er op 7 oktober is gebeurd. Hebben ze toch hun zin, want nu hebben we het er dagelijks over. Terwijl er in andere landen veel meer doden vallen.

Mensen op een persoonlijke manier vermoorden is trouwens altijd erger dan via onpersoonlijke bommen. 

Dat de Joden er niet hadden hoeven te zijn snap ik niet zo. Die zijn meestal ook geboren waar ze geboren zijn. Ik heb ook oude mensjes gezien die op de bus stonden te wachten. Twee minuten later waren ze dood. Dus ja, hoezo "hadden er niet hoeven te zijn"? 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bekeerling14:

Ik denk dat ik meer kanalen via yt volg van experts op het gebied van Hezbollah en de IDF.

O ja? Ik kijk er 21.

1 uur geleden zei Bekeerling14:

Enkel om Netanyahu op de zetel te houden, want dat is de enige reden waarom Israel doet wat het doet momenteel.

Nonsens. De Israëliërs weten heus wel dat ze de sjaak zijn vanwege etnische redenen, niet wegens e.o.a. president die zogenaamd de schuldige is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Bekeerling14:

 

 

Dat Israel NET ZO kwaadaardig is als Hamas waag ik te betwijfelen. Vergeet niet dat voor 7 oktober er niet dagelijks Palestijnen omkwamen. Naar mijn idee wist Hamas dat Israël en andere landen gingen zakendoen, en dat zij dan vergeten zouden raken. Ook met het Oekraïense conflict in ogenschouw nemend. En daarom hebben ze zoiets verschrikkelijks gedaan als wat er op 7 oktober is gebeurd. Hebben ze toch hun zin, want nu hebben we het er dagelijks over. Terwijl er in andere landen veel meer doden vallen.

Mensen op een persoonlijke manier vermoorden is trouwens altijd erger dan via onpersoonlijke bommen. 

Dat de Joden er niet hadden hoeven te zijn snap ik niet zo. Die zijn meestal ook geboren waar ze geboren zijn. Ik heb ook oude mensjes gezien die op de bus stonden te wachten. Twee minuten later waren ze dood. Dus ja, hoezo "hadden er niet hoeven te zijn"? 

 

 

Voor 7 oktober werden er ook Palestijnen vermoord, gemarteld en rechteloos opgesloten in gevangenissen (ontvoerd dus eigenlijk).  Wat Hamas op 7 oktober deed was "oog om oog, tand om tand".  Na 7 oktober gooide Israel de terreur in een hogere versnelling, daar heb je gelijk in.  Maar zowel Hamas als Israel zijn beiden terroristische entiteiten.  (Hamas is geen staat) 

Joden hadden sowieso niet hoeven te zijn in Palestina.   Of dat oude vrouwtjes zijn of jonge mensen doet niet ter zake.   Joden kunnen ontsnappen uit Israel, Palestijnen hebben doorgaans geen keuze.   En als je dan je paradijsje ook nog eens inricht pal naast een openluchtgevangenis vol met getraumatiseerde mensen dan vraag je er ook wel zo'n beetje om.   En daar praat ik '7 oktober' niet mee goed, de misdaden van Hamas blijven walgelijk.     Maar causaal gezien ben je retedom om naast zo'n gevangenis te gaan wonen.

Oekraïne is een geheel ander conflict, daar is een terroristische mogendheid een onafhankelijk land binnen gevallen en die terroristische mogendheid pleegt nu al weer jarenlang terreur in Oekraïne, notabene in innige samenwerking met de kerk. 

Grosso modo is de natuurlijke mens een dom en onwetend wezen.  Denkende apen die hun denkvermogen niet waard zijn omdat  -zoals we in beide conflicten zien- hun denkvermogen gebaseerd is op emotie.    De oorlogshitsers op deze draad laten zich eveneens leiden door hun emotie.    Het is zinloos om tegen hun onwetendheid/domheid te ageren, want hun domheid/onwetendheid is ook gebaseerd op emotie.  Mart gaf dat ooit zelfs toe, evenals Flawless.   (Op het verdwenen draadje).   Ze genieten er zelfs van als er weer wat Palestijnen dood gaan of een onbekende Turkse politicus die dood gaat.

En die Palestijnen zijn natuurlijk altijd van Hamas.   In werkelijkheid is het IDF door en door corrupt, ze pakken wat mannen op in hun onderbroek en beweren dat het Hamas leden zijn.    De achterliggende werkelijkheid is genocide en 'zuivering' van untermenschen.   Net zolang totdat Gaza en de westbank vrij zijn van Palestijnen, zoals Duitsland ooit 'Judenfrei' moest zijn.   

Niets nieuws onder de zon dus, we kijken tegen een eeuwenoud verschijnsel aan.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Hopper:

Voor 7 oktober werden er ook Palestijnen vermoord, gemarteld en rechteloos opgesloten in gevangenissen (ontvoerd dus eigenlijk).  Wat Hamas op 7 oktober deed was "oog om oog, tand om tand".  Na 7 oktober gooide Israel de terreur in een hogere versnelling, daar heb je gelijk in.  Maar zowel Hamas als Israel zijn beiden terroristische entiteiten.  (Hamas is geen staat) 

Sorry hoor, maar wat Hamas deed op 7 oktober was geen oog om oog. Israelische soldaten behandelden de Palestijnen niet zoals Hamas en andere terreurorganisaties de Joden en niet Joden die daar toevallig waren behandelden. Als je dit denkt heb je "thisishamas.com" niet gezien..

Tevens, en dit heb ik van pro Palestijnse bronnen die het vaak "verzet" noemen is het een feit dat Hamas en andere groepen heel veel wapens maken in Gaza om de Israeliers mee te lijf te gaan. Ook voor 7 oktober. Dus je kan de gevangen genomen Palestijnen niet een op een vergelijken met de gegijzelden. Alhoewel je kan denken dat veel mensen die gegijzeld zijn reservisten van de IDF zijn en daardoor terechte targets. Maar ook veel ouderen en kinderen zijn meegenomen door Hamas en andere groepen.

 

Citaat

Joden hadden sowieso niet hoeven te zijn in Palestina.   Of dat oude vrouwtjes zijn of jonge mensen doet niet ter zake.   Joden kunnen ontsnappen uit Israel, Palestijnen hebben doorgaans geen keuze.   En als je dan je paradijsje ook nog eens inricht pal naast een openluchtgevangenis vol met getraumatiseerde mensen dan vraag je er ook wel zo'n beetje om.   En daar praat ik '7 oktober' niet mee goed, de misdaden van Hamas blijven walgelijk.     Maar causaal gezien ben je retedom om naast zo'n gevangenis te gaan wonen.

 

Het gaat erom dat mensen ergens geboren worden en dan niet vrijwillig vertrekken "omdat ze daar niet horen".. Zowel Palestijnen als Joden. 

Citaat

Oekraïne is een geheel ander conflict, daar is een terroristische mogendheid een onafhankelijk land binnen gevallen en die terroristische mogendheid pleegt nu al weer jarenlang terreur in Oekraïne, notabene in innige samenwerking met de kerk. 

Grosso modo is de natuurlijke mens een dom en onwetend wezen.  Denkende apen die hun denkvermogen niet waard zijn omdat  -zoals we in beide conflicten zien- hun denkvermogen gebaseerd is op emotie.    De oorlogshitsers op deze draad laten zich eveneens leiden door hun emotie.    Het is zinloos om tegen hun onwetendheid/domheid te ageren, want hun domheid/onwetendheid is ook gebaseerd op emotie.  Mart gaf dat ooit zelfs toe, evenals Flawless.   (Op het verdwenen draadje).   Ze genieten er zelfs van als er weer wat Palestijnen dood gaan of een onbekende Turkse politicus die dood gaat.

En die Palestijnen zijn natuurlijk altijd van Hamas.   In werkelijkheid is het IDF door en door corrupt, ze pakken wat mannen op in hun onderbroek en beweren dat het Hamas leden zijn.    De achterliggende werkelijkheid is genocide en 'zuivering' van untermenschen.   Net zolang totdat Gaza en de westbank vrij zijn van Palestijnen, zoals Duitsland ooit 'Judenfrei' moest zijn.   

Niets nieuws onder de zon dus, we kijken tegen een eeuwenoud verschijnsel aan.

Zelfs toen ik nog niet bekeerd was en de misdaden van Hamas niet bekeken had had ik al een vraagteken bij genocide. Genocide is een uitgeklede term als je denkt dat 37000 doden op de 2 miljoen al een genocide is. Vergeet niet dat Hamas in 1 dag 1200 Joden/niet Joden doodde. Als je dat acht maanden doortrekt hebt je een getal dat je niet voor mogelijk houd. 37000 dodnen (plus de mensen die nog vermist zijn en onder het puin zijn) in acht maanden lijkt niet op genocide. En als het genocide is, wat is het dan wel!

Ik ben wel met je eens dat veel van de machthebbers in Israel (politici) het Palestijnfrei voorstaan. Dat is volgens hen de enige manier om vrij te zijn en veilig. Een beetje zoals islam en christendom denken dat het straks vet gaat zijn als er enkel moslims of enkel christenen zijn. Straks is Israel helemaal ommuurd omdat men denkt dat dit vrijheid en veiligheid inhoudt.. Daarom, Israel zal na Netanyahu nooit meer hetzelfde zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Flawless victory:

Wanneer de IDF genocide zou hebben gepleegd, was deze oorlog allang afgelopen. Juist omdat de IDF dat niet doet duurt het zo lang. Geduld is een schone zaak.

Je kan de oorlog niet winnen van terroristen. Dat laten Vietnam, Indonesie, Afghanistan, Iran en Syrie wel zien..

Maar sommigen hier zijn zo eigenwijs dat ze al zes maanden voorspellen dat Hamas snel aan zijn einde is. 

Citaat

09:11

'Hamas kan zich hergroeperen na operatie in Rafah'

Amerikaanse denktanks verwachten dat Hamas-militanten zich na het einde van de zwaarste gevechtsfase in Rafah zullen hergroeperen. Daarmee weerspreken ze recente uitspraken van de Israëlische regering en legertop.

Premier Netanyahu en topgeneraal Halevi zeiden enkele dagen geleden dat Hamas in Rafah bijna is uitgeschakeld en dat de militanten straks geen gevechtseenheid meer kunnen vormen. "We naderen het punt dat we kunnen zeggen dat de Rafah-brigade is ontmanteld", zei Halevi. Als dat punt volgens Israël is bereikt, zal het offensief worden afgeschaald en zullen er enkel nog invallen worden gedaan, meldde de Israëlische legerradio gisteren.

Maar denktanks Institute for the Study of War (ISW) en Critical Threats Project (CTP) komen na een analyse tot de conclusie dat duizenden militanten van Hamas Rafah al hadden verlaten voor het begin van de Israëlische grondoperatie. Die militanten hebben volgens de denktanks "de capaciteit om zichzelf te hergroeperen en volledig gevechtsklare eenheden samen te stellen".

 

Oei, jammer joh..

Ze hadden zogenaamd al gewonnen in het Noorden en het Midden. Maar moesten daar weer vechten tegen honderden militanten. Plus het feit dat Hamas nu alweer mensen rekruteert. Dus dan heb je 10.000 militanten gedood en komen er weer 5000 bij. En over vijf jaar heb je weer een Hamas op kracht. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
7 minuten geleden zei Bekeerling14:

Je kan de oorlog niet winnen van terroristen. Dat laten Vietnam, Indonesie, Afghanistan, Iran en Syrie wel zien..

Maar sommigen hier zijn zo eigenwijs dat ze al zes maanden voorspellen dat Hamas snel aan zijn einde is. 

 

Oei, jammer joh..

Ze hadden zogenaamd al gewonnen in het Noorden en het Midden. Maar moesten daar weer vechten tegen honderden militanten. Plus het feit dat Hamas nu alweer mensen rekruteert. Dus dan heb je 10.000 militanten gedood en komen er weer 5000 bij. En over vijf jaar heb je weer een Hamas op kracht. 

 

Er blijft niets van Hamas over. Israël schakelt ze vakkundig uit.  Het ene kopstuk na het andere. En de Heer is met Israël. Het zal zwaar worden, maar Israël zal overleven. God heeft een doel met Israël.  En de Here Jezus zal zelf terugkomen in Jeruzalem. De wereld zal haar niet overweldigen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Bekeerling14:

Sorry hoor, maar wat Hamas deed op 7 oktober was geen oog om oog. Israelische soldaten behandelden de Palestijnen niet zoals Hamas en andere terreurorganisaties de Joden en niet Joden die daar toevallig waren behandelden. Als je dit denkt heb je "thisishamas.com" niet gezien..

Tevens, en dit heb ik van pro Palestijnse bronnen die het vaak "verzet" noemen is het een feit dat Hamas en andere groepen heel veel wapens maken in Gaza om de Israeliers mee te lijf te gaan. Ook voor 7 oktober. Dus je kan de gevangen genomen Palestijnen niet een op een vergelijken met de gegijzelden. Alhoewel je kan denken dat veel mensen die gegijzeld zijn reservisten van de IDF zijn en daardoor terechte targets. Maar ook veel ouderen en kinderen zijn meegenomen door Hamas en andere groepen.

 

 

Het gaat erom dat mensen ergens geboren worden en dan niet vrijwillig vertrekken "omdat ze daar niet horen".. Zowel Palestijnen als Joden. 

Zelfs toen ik nog niet bekeerd was en de misdaden van Hamas niet bekeken had had ik al een vraagteken bij genocide. Genocide is een uitgeklede term als je denkt dat 37000 doden op de 2 miljoen al een genocide is. Vergeet niet dat Hamas in 1 dag 1200 Joden/niet Joden doodde. Als je dat acht maanden doortrekt hebt je een getal dat je niet voor mogelijk houd. 37000 dodnen (plus de mensen die nog vermist zijn en onder het puin zijn) in acht maanden lijkt niet op genocide. En als het genocide is, wat is het dan wel!

Ik ben wel met je eens dat veel van de machthebbers in Israel (politici) het Palestijnfrei voorstaan. Dat is volgens hen de enige manier om vrij te zijn en veilig. Een beetje zoals islam en christendom denken dat het straks vet gaat zijn als er enkel moslims of enkel christenen zijn. Straks is Israel helemaal ommuurd omdat men denkt dat dit vrijheid en veiligheid inhoudt.. Daarom, Israel zal na Netanyahu nooit meer hetzelfde zijn.

 

Je bent inderdaad bekeerd en nu pro-Israel. 

https://www.centruminternationaalrecht.nl/-/wanneer-is-sprake-van-genocide-#:~:text=Daarin staat dat sprake is,van leden van de groep

Citaat

Daarin staat dat sprake is van genocide bij: handelingen gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:

het doden van leden van de groep

het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep

het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging

het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen

het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep

Wat er momenteel gebeurd in Gaza valt onder genocide.  Uithongering is een genocide-wapen welke de nazi's notabene ook op de Joden gebruikten.  Verder zie ik dat je het 'bagatelliseer' argument inbrengt.    Of je op 37.000 mensen genocide pleegt of op 6 miljoen mensen maakt voor het gebruik van de term 'genocide' natuurlijk niks uit.  Net zoals het niks uitmaakt of een genocide een paar jaar duurt zoals bij de nazi's of nu al tientallen jaren bij de zionisten.

Ik ga daar niet over in discussie.

 

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Er blijft niets van Hamas over. Israël schakelt ze vakkundig uit.  Het ene kopstuk na het andere. En de Heer is met Israël. Het zal zwaar worden, maar Israël zal overleven. God heeft een doel met Israël.  En de Here Jezus zal zelf terugkomen in Jeruzalem. De wereld zal haar niet overweldigen.

Ach joh, tuurlijk. Dit is een van de grote problemen in oorlogen zoals deze. Dat men de ratio niet meer gebruikt maar de religiare. "God is met ons". Zoals de Duitsers en de geallieerden dachten in WOII. De hamas leden beweren dat Allah met hen is. Maar goden zijn niet met mensen die oorlog voeren. Wie wel met die mensen zijn zijn wapens en tanks en vliegtuigen..

Ik heb veel gelezen en gezien van de oorlog. Maar dat de IDF iets vakkundig doet heeft daar geen plek in. Heb je weleens gezien hoe ze cqc doen? Totaal niet zoals geleerd word door experts. Blijven in deur openingen staan. Steken hun hoofd uit het raam, waardoor ze later een raket erop krijgen. Hangen Israelische vlaggen op om dit duidelijk te maken aan de piloten van vliegtuigen waardoor Hamas er een raket in schiet en er mensen overlijden. En dat waren dan spec ops..

En nogmaals, iedere objectieve bron zegt dat Hamas nog lang niet uitgeschakeld is. Dat veel tunnels nog operationeel zijn, dat ze nog wapens krijgen van militante bewegingen en zelfs van criminelen die in Israel wonen.

De enigen die roepen dat Hamas bijna is uitgeschakeld is de IDF en vooral de leiding in de politiek. 

De enige reden waarom ze dit nu overigens roepen is om troepen weg te krijgen uit Gaza en ze aan de Libanese grens te krijgen tegen Hezbollah.  

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bekeerling14:

De enigen die roepen dat Hamas bijna is uitgeschakeld is de IDF en vooral de leiding in de politiek. 

De enige reden waarom ze dit nu overigens roepen is om troepen weg te krijgen uit Gaza en ze aan de Libanese grens te krijgen tegen Hezbollah.

Mocht dat zo zijn, dan volgt er dus spoedig een pinchermove. Israël zal wel niet zo dom zijn om daar niet over te hebben nagedacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Hopper:

Je bent inderdaad bekeerd en nu pro-Israel. 

https://www.centruminternationaalrecht.nl/-/wanneer-is-sprake-van-genocide-#:~:text=Daarin staat dat sprake is,van leden van de groep

Wat er momenteel gebeurd in Gaza valt onder genocide.  Uithongering is een genocide-wapen welke de nazi's notabene ook op de Joden gebruikten.  Verder zie ik dat je het 'bagatelliseer' argument inbrengt.    Of je op 37.000 genocide pleegt of op 6 miljoen maakt voor het gebruik van de term 'genocide' natuurlijk niks uit.  Net zoals het niks uitmaakt of een genocide een paar jaar duurt zoals bij de nazi's of nu al tientallen jaren bij de zionisten.

Ik ga daar niet over in discussie.

 

Ik ben niet pro Israel. Maar probeer de kerk in het midden te houden. Extreme termen als genocide is nooit goed in een debat. Net zoals de term nazi geven aan de opponent. 

En nogmaals, welke genocide gebeurde er VOOR 7 oktober op de Palestijnen? Ik heb de cijfers erbij gepakt en in de vreedzame tijden vielen er bijna geen slachtoffers. Wel veel meer aan Palestijnse kant dan aan Israelische kant. Dus hoezo duurt het al tientallen jaren bij de zionisten? Hoe ze nu reageren is gewoon een uitkomst op de daad van Hamas. Niks meer en niks minder. 

37.000 doden op de 2 miljoen is geen genocide. Genocide is het moedwillig doden van mensen van een ras of cultuur of volk. En daar is hier geen sprake van. Wel van incompetentie aan de kant van de IDF en soms moedwillig burgerslachtoffers riskeren om kleine en lage militanten uit te schakelen. Zoals in operatie "where is daddy" of zo.. 

 

 

8 minuten geleden zei Figulus:

Mocht dat zo zijn, dan volgt er dus spoedig een pinchermove. Israël zal wel niet zo dom zijn om daar niet over te hebben nagedacht.

Hèhè, Israël is op dit moment wel dom. Vooral de leiding dan..

Ze hadden dit allang tot een goed eind weten te brengen en de gijzelaars thuis. Door met Hamas te onderhandelen met normale eisen waar Hamas op in kan gaan. En niet zoals nu "jullie brengen alle gijzelaars terug en na een tiental weken gaan we weer oorlog tegen jullie voeren terwijl jullie geen gijzelaars hebben"...

Echt, open jullie ogen eens voor de domheid van Netanyahu en waar de man mee bezig is. Hij word kapot gemaakt en Israël valt met hem mee. Zoals veel dictature leiders overigens deden/doen met hun volk. 

youtube.com/watch?v=DnDcVZV-OK0 

en nu moeten de religieuze joden ook nog in het leger wat in de politiek daar niet goed valt. Veel mensen die in opstand komen tegen Netanyahu in Tel Aviv. 

 

 

bewerkt door Bekeerling14
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Bekeerling14:

 


Ze hadden dit allang tot een goed eind weten te brengen en de gijzelaars thuis. Door met Hamas te onderhandelen met normale eisen waar Hamas op in kan gaan. 


Hamas en alle islamitische groeperingen en landen die achter Hamas staan hebben maar 1 doel en dat is Israël de zee in drijven cq uitroeien. Je weet niet waar je over praat. En nadat ze dit met de Joden hebben gedaan zijn de christenen aan de beurt, inclusief atheïsten want de islam beschouwt westerse atheïsten gewoon als christenen.  Maak je borst maar nat. Deze oorlog is ten diepste een oorlog tegen God en Zijn volk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Bekeerling14:

Hèhè, Israël is op dit moment wel dom. Vooral de leiding dan..

Ze hadden dit allang tot een goed eind weten te brengen en de gijzelaars thuis. Door met Hamas te onderhandelen met normale eisen waar Hamas op in kan gaan. En niet zoals nu "jullie brengen alle gijzelaars terug en na een tiental weken gaan we weer oorlog tegen jullie voeren terwijl jullie geen gijzelaars hebben"...

Echt, open jullie ogen eens voor de domheid van Netanyahu en waar de man mee bezig is. Hij word kapot gemaakt en Israël valt met hem mee. Zoals veel dictature leiders overigens deden/doen met hun volk. 

youtube.com/watch?v=DnDcVZV-OK0 

en nu moeten de religieuze joden ook nog in het leger wat in de politiek daar niet goed valt. Veel mensen die in opstand komen tegen Netanyahu in Tel Aviv.

De haredi wordt nu pas opgetrommeld, en is een welkome aanvulling. Ik denk dat de meeste joden wel blij zijn met de uitspraak van de rechter. Mensen met de Thora om de oren slaan werkt doorgaans wat minder effectief in tijden van oorlog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Flawless victory:


Hamas en alle islamitische groeperingen en landen die achter Hamas staan hebben maar 1 doel en dat is Israël de zee in drijven cq uitroeien. Je weet niet waar je over praat. En nadat ze dit met de Joden hebben gedaan zijn de christenen aan de beurt, inclusief atheïsten want de islam beschouwt westerse atheïsten gewoon als christenen.  Maak je borst maar nat. Deze oorlog is ten diepste een oorlog tegen God en Zijn volk. 

Volgens mij weet ik heel goed waar ik over praat. En jij niet. Met je "tegen God en zijn volk".. Ken je de term "wc-eend adviseert wc-eend"? Dat is de Thora op zijn best.

"wij zijn het enige volk van de enige God" "de rest van de goden bestaat niet, enkel de onze bestaat".. Dat mensen daar anno 2024 nog in trappen..

Tevens schijn je niet door te hebben dat juist Israel nu aan het provoceren is. Zij vallen Hezbollah aan. Zij doden hun leiding (soort van leiding), zij vallen een consulaat aan met Iraanse generaals. Alsof ze hopen op een echte aanval van Hezbollah en bondgenoten om zo Amerika mee in de strijd te krijgen. Dan kan Netanyahu nog wat langer aan de macht blijven en word hij niet vervolgd voor corruptie en voor falen op 7 oktober. Gelukkig dat veel mensen in Israel er niet meer intrappen en nu massaal de straat opgaan om nieuwe verkiezingen te eisen. 

Israel dreigt overigens ook steeds dat zij hun vijanden zullen vermorzelen en kapot maken. Net zoals Hezbollah hiermee dreigt. Maar sluit je ogen maar voor de aardse werkelijkheid. Die aardse werkelijkheid kan je enkel negeren door religie erbij te betrekken trouwens. Dan zie je het als een geestelijke strijd. Goed vs kwaad. Licht vs duisternis, leven vs dood. Precies hoe Netanyahu en extreme joden de strijd in gaza zijn gaan zien. En zij zijn de goeden, het licht en vierders van het leven natuurlijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid