Spring naar bijdragen

🌈💖 De Regenboogverklaring: ​ een christelijk excuus voor lhbti-discriminatie🌈💖 ​


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Beide zijdes hebben gelijk. Er zijn gevallen waar het niet succesvol was maar er zijn gevallen waar het wel succesvol was.

Waar men op de traditionele en gezonde leer vormt, kan men nu en dan tot conversie komen. Die mensen kiezen daar zelf voor, maar zullen dat niet meer kunnen kiezen als we die fascisten laten doen.

Elkaar voor fascist uitmaken gaat de discussie enkel polariseren. Zeker als ze routinematig wordt gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat heeft niets met met vrijheid van religie te maken. Dit is  gewoon belediging en discriminatie. 1:05: "Als ik zo'n bisschop te pakken krijg scheur ik hem aan stukken". Wat is dat voor gek ?!

Is er ook conversietherapie voor vaders die tekort schieten in de opvoeding van hun kinderen.   Kinderen die de dupe zijn geworden om dat een vader niet de huwelijkse staat met zijn vrouw kan onderh

Een getuigenis is geen wetenschappelijke onderbouwing. Onverholen discriminatie.

Posted Images

1 minuut geleden zei Figulus:

Elkaar voor fascist uitmaken gaat de discussie enkel polariseren. Zeker als ze routinematig wordt gebruikt.

Helaas is dat de vrucht van hun werken. Ik meen dit en heb het enorm afgewogen, het heeft zelfs jaren geduurd voor ik het fascisme er in erkende.

Zie zelf hoe ze reageren op de invloeden van al die propaganda die ze verspreiden?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Helaas is dat de vrucht van hun werken. Ik meen dit en heb het enorm afgewogen, het heeft zelfs jaren geduurd voor ik tot die term er in erkende.

Zie zelf hoe ze reageren op de invloeden van al die propaganda die ze verspreiden?

Ik begrijp je standpunt wel, maar welk nut heeft het om dat st5eeds zo expliciet te benadrukken? Dat gaat averechts en dus tegen je werken volgens mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Het bewijs stond onder die post waarop je quoteerde dat ik geen bewijs gaf.

Klik op de link in quote. Maar ge gaat er toch niets van begrijpen..

Ik klik niet op externe links waar mensen naar verwijzen die zelf niet in staat zijn om hun argumenten onder woorden te brengen. Als.je dat niet kunt, is dat jouw probleem, niet het mijne.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Figulus:

Deze uitspraak is zeker niet absoluut te noemen en moet worden beoordeeld op basis van de context waarin de getuigenis wordt gegeven en gebruikt. Je uitspraak is behoorlijk simplistisch van aard en schreeuwt om verduidelijking. Zomaar deze stelling poneren gaat voorbij aan de complexiteit van je stelling en de relatieve aard van bewijs. De enige die waarde kan hechten aan de uitspraak die je hebt gedaan ben je zelf.

Ne hoor. Een getuigenis is geen bewijs. Dat zijn 2 heel verschillende zaken..Bewijs is onderbouwd met controleerbare punten, een getuigenis is een oncontroleerbare persoonlijke interpretatie. Is dat simpel? Ja. Maar wel duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

 

Mensen die zich met conversie bezig houden zouden verplicht moeten worden opgesloten.


Helemaal met je eens.   

Overigens het percentage bi- en homoseksuelen ligt onder mensen met autisme significant hoger dan gemiddeld onder de bevolking. https://www.parool.nl/nieuws/mensen-met-autisme-zijn-vaker-bi-of-homoseksueel~b20be8a1/?referrer=https://www.google.nl/ 

Je zult als je zo’n kind bent maar religieus extremistsiche ouders hebben. Hoe verdrietig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Figulus:

Dat klopt. Echter destijds waren er geen twee kampen die elkaar voor fascist uitmaakten.

Het is wel zo dat ik nu heel waakzaam moet zijn omdat ik veel aandacht getrokken heb. Als ik niet op mijn knietjes zou gaan, had het me al lang overnomen vrees ik.

Maar ik ga het ook even aan de Heilige Geest overlaten en in een nieuw onderwerp nuanceren waarom LGBQT als fascistisch ervaren wordt, de invloeden van de dwaalleren in hun propaganda, en daar de slachtoffers naast leggen. Mijn pleidooi zal dan afsluiten dat een pride-flag als beledigingd wordt ervaren. Zij hoeven christendom niet te aanvaarden en wij hoeven lgbqt niet te aanvaarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar wij zijn valselijk beschuldigd, zij niet. En ik kan het bewijzen. :D

Nou, ik geloof dat beide partijen schromelijk aan het overdrijven zijn, en helemaal niet op de hoogte van de definitie en impact van fascisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:


Helemaal met je eens.   

Overigens het percentage bi- en homoseksuelen ligt onder mensen met autisme significant hoger dan gemiddeld onder de bevolking. https://www.parool.nl/nieuws/mensen-met-autisme-zijn-vaker-bi-of-homoseksueel~b20be8a1/?referrer=https://www.google.nl/ 

Je zult als je zo’n kind bent maar religieus extremistsiche ouders hebben. Hoe verdrietig.

En net omdat mensen met ASS zo beïnvloedbaar zijn, moet je hen geen genderideologie voorschotelen. Het is mishandeling en ik kan het wel weten als ervaringsdeskundige die het zag spelen op diens eigen kinderen.

1 minuut geleden zei Figulus:

Nou, ik geloof dat beide partijen schromelijk aan het overdrijven zijn, en helemaal niet op de hoogte van de definitie en impact van fascisme.

Ik heb mijn definitie erbij gegeven ;)

Fascisme in mijn context hier is iets totalitair proberen opdringen door provocatie, intimidatie, valse getuigenissen, leugens, ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

26 minuten geleden zei Breuk:

Gozer, je aangehaalde artikel wordt door de auteur ingetrokken.    
Hij is juist een voorstander van de erkenning van homoseksualiteit (en niet als psychische aandoening).

Ja ik zie dit als een technische K.O. op jou.
Game, set and match. 6-0, 6-0, 6-0.  
Einde oefening, inpakken en wegwezen.


Waar baseer jij n.l. nu nog je uitspraken op? 

 

Op een stel fanatieke religieus extremistische AMERIKAANSE gekkies.  In Amerika stikt het van de conversiebedrijfjes. In elke staat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Figulus:

Nou, ik geloof dat beide partijen schromelijk aan het overdrijven zijn, en helemaal niet op de hoogte van de definitie en impact van fascisme.

Het woord "fascisme" heeft zijn oorsprong in het Latijnse woord "fasces". Dit was een bundel van houten roeden (stokken) die vaak rond een bijl waren gebonden. In het oude Rome was de fasces een symbool van de autoriteit en macht van magistraten. De roeden symboliseerden straf en de bijl symboliseerde de ultieme macht over leven en dood.

5 minuten geleden zei Flawless victory:

 

 

Op een stel fanatieke religieus extremistische AMERIKAANSE gekkies.  In Amerika stikt het van de conversiebedrijfjes. In elke staat. 

Jullie zijn hier de waanzinnigen die klei en ijzer willen mengen en zich beledigd voelen door mensen die dat niet willen aanvaarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ne hoor. Een getuigenis is geen bewijs. Dat zijn 2 heel verschillende zaken..Bewijs is onderbouwd met controleerbare punten, een getuigenis is een oncontroleerbare persoonlijke interpretatie. Is dat simpel? Ja. Maar wel duidelijk.

Individuele variaties in reactie op behandelingen, maken je uitspraak toch complexer dan je nu stelt.

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Fascisme in mijn context hier is iets totalitair proberen opdringen door provocatie, intimidatie, valse getuigenissen, leugens, ...

Je context wordt denk ik bepaald door extremen. Hoewel ik bepaalde kenmerken wel terug zie bij bepaalde politieke groeperingen, zie ik ze niet hetzelfde als het volledige historische fascime.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Figulus:

Individuele variaties in reactie op behandelingen, maken je uitspraak toch complexer dan je nu stelt.

Je context wordt denk ik bepaald door extremen. Hoewel ik bepaalde kenmerken wel terug zie bij bepaalde politieke groeperingen, zie ik ze niet hetzelfde als het volledige historische fascime.

Maar het is zeldzaam dat een schrijver kan nuanceren waarom hij het als facsistisch ervaart :D Geef toe 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Maar het is zeldzaam dat een schrijver kan nuanceren waarom hij het als facsistisch ervaart :D Geef toe 😛

Ik vermoed dat je enkele kenmerken zo uitvergroot en als geldig bewijs voor volledig fascisme ziet, dat je voorbij gaat aan de werkelijke definitie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Figulus:

Ik vermoed dat je enkele kenmerken zo uitvergroot en als geldig bewijs voor volledig fascisme ziet, dat je voorbij gaat aan de werkelijke definitie.

Je bedoelt de wikipedia definitie? :) Waar het enkel aan nationalisme gelinkt wordt? Iets totalitairs afdwingen via provocatie en initmidatie is zeer zeker fascistisch. Vraag maar na aan mensen in je buurt met naam.

Fascisme wordt vaak geassocieerd met het gebruik van provocatie, leugens en intimidatie als middelen om een totalitaire controle over de samenleving af te dwingen. Dit komt voort uit de kenmerken en historische praktijken van fascistische regimes, met name tijdens de opkomst en heerschappij van Mussolini in Italië en Hitler in Nazi-Duitsland. Hier zijn enkele redenen waarom deze methoden kenmerkend zijn voor fascisme:

1. **Totalitaire Controle**: Fascistische regimes streven naar totale controle over alle aspecten van het leven, inclusief politiek, economie, cultuur en zelfs privéleven. Om dit te bereiken, maken ze gebruik van diverse methoden om elke vorm van oppositie te onderdrukken en volledige loyaliteit te verzekeren.

2. **Propaganda en Leugens**: Fascistische regeringen gebruiken propaganda om hun ideologie te verspreiden en de publieke opinie te manipuleren. Ze creëren een alternatieve werkelijkheid waarin hun leiderschap en doelen verheerlijkt worden. Leugens en misleiding zijn hierbij essentieel om de waarheid te verdraaien en vijanden te demoniseren.

3. **Provocatie**: Fascisten kunnen opzettelijk conflicten en crisissen uitlokken om hun macht te consolideren. Dit kan variëren van het creëren van interne vijanden tot het initiëren van oorlogen. Provocatie dient ook om de bevolking in een constante staat van angst en afhankelijkheid te houden, wat hen meer geneigd maakt om autoritaire maatregelen te accepteren.

4. **Intimidatie en Geweld**: Intimidatie en geweld zijn kerninstrumenten van fascistische regimes. Dit kan variëren van fysieke aanvallen op politieke tegenstanders tot het gebruik van geheime politie en concentratiekampen om dissidenten te onderdrukken. Door angst en terreur te zaaien, zorgen fascisten ervoor dat mensen zich gedwongen voelen om zich te conformeren.

5. **Cultus van de Leider**: Fascistische bewegingen draaien vaak om de verheerlijking van een charismatische leider, die wordt gepresenteerd als de redder van de natie. De leider wordt als onfeilbaar en almachtig geportretteerd, wat verder wordt versterkt door propaganda en indoctrinatie.

Deze methoden zijn niet uniek aan fascisme en kunnen ook in andere totalitaire regimes voorkomen. Echter, in het geval van fascisme, worden ze systematisch ingezet als een integraal onderdeel van de ideologie en strategie om volledige heerschappij te vestigen en te behouden.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Je bedoelt de wikipedia definitie? :) Waar het enkel aan nationalisme gelinkt wordt? Iets totalitairs afdwingen via provocatie en initmidatie is zeer zeker facistisch.

Fascisme wordt vaak geassocieerd met het gebruik van provocatie, leugens en intimidatie als middelen om een totalitaire controle over de samenleving af te dwingen. Dit komt voort uit de kenmerken en historische praktijken van fascistische regimes, met name tijdens de opkomst en heerschappij van Mussolini in Italië en Hitler in Nazi-Duitsland. Hier zijn enkele redenen waarom deze methoden kenmerkend zijn voor fascisme:

1. **Totalitaire Controle**: Fascistische regimes streven naar totale controle over alle aspecten van het leven, inclusief politiek, economie, cultuur en zelfs privéleven. Om dit te bereiken, maken ze gebruik van diverse methoden om elke vorm van oppositie te onderdrukken en volledige loyaliteit te verzekeren.

2. **Propaganda en Leugens**: Fascistische regeringen gebruiken propaganda om hun ideologie te verspreiden en de publieke opinie te manipuleren. Ze creëren een alternatieve werkelijkheid waarin hun leiderschap en doelen verheerlijkt worden. Leugens en misleiding zijn hierbij essentieel om de waarheid te verdraaien en vijanden te demoniseren.

3. **Provocatie**: Fascisten kunnen opzettelijk conflicten en crisissen uitlokken om hun macht te consolideren. Dit kan variëren van het creëren van interne vijanden tot het initiëren van oorlogen. Provocatie dient ook om de bevolking in een constante staat van angst en afhankelijkheid te houden, wat hen meer geneigd maakt om autoritaire maatregelen te accepteren.

4. **Intimidatie en Geweld**: Intimidatie en geweld zijn kerninstrumenten van fascistische regimes. Dit kan variëren van fysieke aanvallen op politieke tegenstanders tot het gebruik van geheime politie en concentratiekampen om dissidenten te onderdrukken. Door angst en terreur te zaaien, zorgen fascisten ervoor dat mensen zich gedwongen voelen om zich te conformeren.

5. **Cultus van de Leider**: Fascistische bewegingen draaien vaak om de verheerlijking van een charismatische leider, die wordt gepresenteerd als de redder van de natie. De leider wordt als onfeilbaar en almachtig geportretteerd, wat verder wordt versterkt door propaganda en indoctrinatie.

Deze methoden zijn niet uniek aan fascisme en kunnen ook in andere totalitaire regimes voorkomen. Echter, in het geval van fascisme, worden ze systematisch ingezet als een integraal onderdeel van de ideologie en strategie om volledige heerschappij te vestigen en te behouden.

Ik denk dat het handiger is om te stellen dat er gebruikt wordt gemaakt van verschillende fascistische tactieken, dan te stellen dat we met volledig fascisme te maken hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Dus als ik een vrouw tegen haar zin met mijn penis penetreer, ben ik geen verkrachter tot ik er zélf in mee loop?

Als retorische strategie zou je dat kunnen gebruiken om te waarschuwen voor de mogelijke gevolgen van de hedendaagse ontwikkeling in de politiek. Maar een volledig vergelijk gaat me te ver op dit moment.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Figulus:

Als retorische strategie zou je dat kunnen gebruiken om te waarschuwen voor de mogelijke gevolgen van de hedendaagse ontwikkeling in de politiek. Maar een volledig vergelijk gaat me te ver op dit moment.

Ja, maar we gaan dat nog wel concreet maken zenne. Tijd ;)

Zij kunnen ook niet "wir haben das nicht gewusst" zeggen want zij kozen ervoor te liegen en het stigmatiseren van wie niet wou meelopen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid