Spring naar bijdragen

🌈💖 De Regenboogverklaring: ​ een christelijk excuus voor lhbti-discriminatie🌈💖 ​


Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

mensen kunnen dus van de geaardheid genezen worden he

Zucht. 

Onverbeterlijk.

 1) Het is geen ziekte. 2) Nee, bruine ogen worden niet blauw. Ook niet als je heel hard bidt. 

Er zijn wel vele mensen die het onderdrukken omdat ze wijsgemaakt is dat het niet oke is. Er zijn er ook die biseksueel zijn. 

Goddank...grijpt Vrouwe Justitia in en wordt het in steeds meer landen strafbaar.  

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07/19/kamer-stemt-over-verbod-op-conversietherapie/

"In "Terzake" getuigden twee slachtoffers over hun conversietherapie. "Door manipulatie werd ik gehersenspoeld, alsof het beter was dat ik niet homo was...." 

 

In verschillende Europese landen zoals Frankrijk, Duitsland, Malta en enkele Spaanse regio's was conversietherapie al langer verboden. In België bestond zo'n expliciet verbod nog niet. In bepaalde situaties kon de praktijk worden bestraft via andere strafbepalingen, zoals slagen en verwondingen of verkrachting, maar dat gold dus niet voor alle vormen.

Vanaf vandaag komt daar dus verandering in. De Kamer heeft namelijk een volledig verbod op deze praktijken goedgekeurd. Het uitvoeren van conversiepraktijken kan voortaan bestraft worden met een gevangenisstraf van maximaal twee jaar en/of een boete die kan oplopen tot 2.400 euro. Een rechter kan ook een beroepsverbod tot 5 jaar opleggen wanneer het misdrijf plaatsvond in de professionele context. 

Ook het voorstellen van of het aanzetten tot conversietherapie kan worden bestraft, net als er reclame voor maken".

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 837
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat heeft niets met met vrijheid van religie te maken. Dit is  gewoon belediging en discriminatie. 1:05: "Als ik zo'n bisschop te pakken krijg scheur ik hem aan stukken". Wat is dat voor gek ?!

Is er ook conversietherapie voor vaders die tekort schieten in de opvoeding van hun kinderen.   Kinderen die de dupe zijn geworden om dat een vader niet de huwelijkse staat met zijn vrouw kan onderh

Zo gek is dat niet. Het is namelijk vrij normaal dat iemand die anders is dan normaal als oucast te zien, totdat je zo iemand leert kennen en begrijpt dat het ook maar een normaal mens is, alleen houd

Posted Images

Zojuist zei Petra.:

Zucht. 

Onverbeterlijk.

 1) Het is geen ziekte. 2) Nee, bruine ogen worden niet blauw. Ook niet als je heel hard bidt. 

Er zijn wel vele mensen die het onderdrukken omdat ze wijsgemaakt is dat het niet oke is. Er zijn er ook die biseksueel zijn. 

 

Goddank...grijpt Vrouwe Justitia in en wordt het in steeds meer landen strafbaar.  

"In "Terzake" getuigden twee slachtoffers over hun conversietherapie. "Door manipulatie werd ik gehersenspoeld, alsof het beter was dat ik niet homo was...." 

 

In verschillende Europese landen zoals Frankrijk, Duitsland, Malta en enkele Spaanse regio's was conversietherapie al langer verboden. In België bestond zo'n expliciet verbod nog niet. In bepaalde situaties kon de praktijk worden bestraft via andere strafbepalingen, zoals slagen en verwondingen of verkrachting, maar dat gold dus niet voor alle vormen.

Vanaf vandaag komt daar dus verandering in. De Kamer heeft namelijk een volledig verbod op deze praktijken goedgekeurd. Het uitvoeren van conversiepraktijken kan voortaan bestraft worden met een gevangenisstraf van maximaal twee jaar en/of een boete die kan oplopen tot 2.400 euro. Een rechter kan ook een beroepsverbod tot 5 jaar opleggen wanneer het misdrijf plaatsvond in de professionele context. 

Ook het voorstellen van of het aanzetten tot conversietherapie kan worden bestraft, net als er reclame voor maken".

 

Wat doen we dan met die duizenden getuigen die van hun conditie bekeerde door Christus? Ontkennen?

Zojuist zei Hermanos2:

Dat is wel zeker de vraag. Hoe zit 't met jouw verslavingen? Zoals crypto gokken? Wil je dat goedpraten door naar homoseksualiteit te wijzen als de überzonde? 

Niets crypto, genoeg geld, vape alleen nog en heb het nooit gezegend of bevestigd willen zien door een ander. Zie je? Ik bekeerde mij er van...  en bekeer nog door er verder aan te werken. Ik ga niet cherrypicken om mijn zonde te ontkennen en er plezier uit te halen. 

Wilt ge dan nu mijn vraag beantwoorden? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Petra.:

Zucht. 

Onverbeterlijk.

 1) Het is geen ziekte. 2) Nee, bruine ogen worden niet blauw. Ook niet als je heel hard bidt. 

Er zijn wel vele mensen die het onderdrukken omdat ze wijsgemaakt is dat het niet oke is. Er zijn er ook die biseksueel zijn. 

 

Goddank...grijpt Vrouwe Justitia in en wordt het in steeds meer landen strafbaar.  

"In "Terzake" getuigden twee slachtoffers over hun conversietherapie. "Door manipulatie werd ik gehersenspoeld, alsof het beter was dat ik niet homo was...." 

 

In verschillende Europese landen zoals Frankrijk, Duitsland, Malta en enkele Spaanse regio's was conversietherapie al langer verboden. In België bestond zo'n expliciet verbod nog niet. In bepaalde situaties kon de praktijk worden bestraft via andere strafbepalingen, zoals slagen en verwondingen of verkrachting, maar dat gold dus niet voor alle vormen.

Vanaf vandaag komt daar dus verandering in. De Kamer heeft namelijk een volledig verbod op deze praktijken goedgekeurd. Het uitvoeren van conversiepraktijken kan voortaan bestraft worden met een gevangenisstraf van maximaal twee jaar en/of een boete die kan oplopen tot 2.400 euro. Een rechter kan ook een beroepsverbod tot 5 jaar opleggen wanneer het misdrijf plaatsvond in de professionele context. 

Ook het voorstellen van of het aanzetten tot conversietherapie kan worden bestraft, net als er reclame voor maken".

 

Ik lees op Unia.be dat conversietherapie en reclame ervoor in België strafbaar is. Je kunt op deze site zelfs online melding maken. Ik heb erover nagedacht maar ga daar geen energie in stoppen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hermanos2:

Dat is wel zeker de vraag. Hoe zit 't met jouw verslavingen? Zoals crypto gokken? Wil je dat goedpraten door naar homoseksualiteit te wijzen als de überzonde? 

Cryptogokken, tabakverslaving, alcohol verslaving (“periodiek twee flessen per avond maar”), sexverslaving, drugsverslaving, machtsgeilheid, mogelijk zelfs geweld door dronkenschap (want je wordt niet een nacht in de cel gesmeten voor een belastingfoutje) .   De eerste de beste monogaam levende homoseksueel is meer in communie dan deze homobasher.

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Wilt ge dan nu mijn vraag beantwoorden? :)


Het dringt niet tot je botte hersens door dat jij niet in de positie bent wie dan ook vragen te stellen. Je hebt jezelf tot voorganger op je forumkerk gebombardeerd maar hier geldt dat niet. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik lees op Unia.be dat conversietherapie en reclame ervoor in België strafbaar is. Je kunt op deze site zelfs online melding maken. Ik heb erover nagedacht maar ga daar geen energie in stoppen. 

Haha dat is al lang gebeurd, ik beveel de christelijke conversietherapie ten zeerste aan; duizenden ex homofielen ook. Het is geheel vrijwillig he. Maar zonder schuldbesef begint men er beter niet aan.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Cryptogokken, tabakverslaving, alcohol verslaving (“periodiek twee flessen per avond maar”), sexverslaving, drugsverslaving, machtsgeilheid.   De eerste de beste monogaam levende homoseksueel is meer in communie dan deze homobasher.

Het verklaart veel. Wijzen naar anderen is veel makkelijker dan serieus pogen jezelf te reguleren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Flawless victory:

Cryptogokken, tabakverslaving, alcohol verslaving (“periodiek twee flessen per avond maar”), sexverslaving, drugsverslaving, machtsgeilheid.   De eerste de beste monogaam levende homoseksueel is meer in communie dan deze homobasher.

Voila je veroordeelt het. Ik veroordeel niemand en wil de Redder aanwijzen om je van die zondes te bekeren.

Dus als het ene mijn zondes bekend maakt door de Bijbel, waarom zou dat van u dan geen zonde zijn?

Verschil is, ik bekeer en erken; jij overplakt, ontkent en bevestigt. Jij bent dus degene die oordeelt. ;)

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Haha dat is al lang gebeurd, ik beveel de christelijke conversietherapie ten zeerste aan; duizenden ex homofielen ook. Het is geheel vrijwillig he. Maar zonder schuldbesef begint men er beter niet aan.

Hier op Credible val je onder NL wetgeving. En die verbiedt het niet. Dus hier mag je schreeuwen. Lekker pieken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Hier op Credible val je onder NL wetgeving. En die verbiedt het niet. Dus hier mag je schreeuwen. Lekker pieken. 

Dus je ontkent dat Jezus ons van de zondes kan bekeren en ziet dat promoten graag strafbaar om uw cherrypicking als autoriteit af te dwingen op Credible? Machtsgeil :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus je ontkent dat Jezus ons van de zondes kan bekeren en ziet dat promoten graag strafbaar om uw cherrypicking als autoriteit af te dwingen op Credible? Machtsgeil :)


Gaslighting is een typisch narcistisch kenmerk. Mensen met autisme hebben drie keer meer kans een narcistische persoonlijkheid te ontwikkelen dan mensen zonder autisme.  Maar heb jij even geluk, Jahu wil vast de duivelen wel uitdrijven bij je. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:


Gaslighting is een typisch narcistisch kenmerk. Mensen met autisme hebben drie keer meer kans een narcistische persoonlijkheid te ontwikkelen dan mensen zonder autisme.  Maar heb jij even geluk, Jahu wil vast de duivelen wel uitdrijven bij je. 

Jij gaslight, ik slikte oordelen en antwoordde.

Nu is het dus aan u. Als bekering -zonder cherrypicking- mensen van homofiel naar hetero kan veranderen, dan bevestigen we toch beter niet meer? Jezus redde vele zondaars, ook homofielen. Jij veroordeelt mij omdat ik dat bekend maakte en ziet het zelfs als bashing. Maar omgekeerd is waar. ;) leze wie leze kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus je ontkent dat Jezus ons van de zondes kan bekeren en ziet dat promoten graag strafbaar om uw cherrypicking als autoriteit af te dwingen op Credible? Machtsgeil :)

Wat ik zie is een forumlid die in Jezus' sandalen gaat staan. En Hem nu alvast gaat voorschrijven waar Hij straks op oordelen moet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Wat ik zie is een forumlid die in Jezus' sandalen gaat staan. En Hem nu alvast gaat voorschrijven waar Hij straks op oordelen moet. 

Wie sla ik? Quoteer eens uit. Anders weer leugens, manipulatie. Ik ken uw strategie al.

Antwoord gewoon? Ontken je dat mensen van hun zondes afkeerde na bekering in Christus? Zoals van homofilie naar hetero? Als dat kan en het zijn er duizenden, dan is het bekeren in plaats van bevestigen dus de weg, he?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:

Hier op Credible val je onder NL wetgeving. En die verbiedt het niet. Dus hier mag je schreeuwen. Lekker pieken. 

Helaas! Het is te hopen dat het gaat veranderen. Zovele landen gingen ons voor. Ook die hebben te maken met vrijheid van Godsdienst. En toch en toch.. kunnen ze schadelijke dingen strafbaar maken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Wie sla ik? Quoteer eens uit. Anders weer leugens, manipulatie. Ik ken uw strategie al.

Antwoord gewoon? Ontken je dat mensen van hun zondes afkeerde na bekering in Christus? Zoals van homofilie naar hetero? Als dat kan en het zijn er duizenden, dan is het bekeren in plaats van bevestigen dus de weg, he?

Slaan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:

Slaan? 

Antwoord gewoon? Jezus bekeerde vele zondaars, ook homofielen tot hetero. Waarom is dat bashen volgens u? Wie sla ik daarmee? Liefhebberds van het kwaad misschien ja, maar die voelen zich overal bij beledigd waar je niet bevestigt.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zoals van homofilie naar hetero? Als dat kan en het zijn er duizenden, dan is het bekeren in plaats van bevestigen dus de weg, he?

Lees de TS nog eens. 

Wie weet bekeer jij je ook nog eens echt. Dan kun je je bij de excuusgevers voegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Petra.:

Helaas! Het is te hopen dat het gaat veranderen. Zovele landen gingen ons voor. Ook die hebben te maken met vrijheid van Godsdienst. En toch en toch.. kunnen ze schadelijke dingen strafbaar maken. 

Maar waarom? Die mensen voelen zich gered? Waarom dat aan censuur willen onderwerpen? Jezus mag iedereen redden behalve homofielen. Dat is is pas mensonvriendelijk.

Zojuist zei Petra.:

Lees de TS nog eens. 

Wie weet bekeer jij je ook nog eens echt. Dan kun je je bij de excuusgevers voegen.

Die verklaring is anoniem dus telt niet :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hermanos2:

Wat ik zie is een forumlid die in Jezus' sandalen gaat staan. En Hem nu alvast gaat voorschrijven waar Hij straks op oordelen moet. 

En zo zijn eigen dossier almaar blijft aanvullen want met de maat waarmede gij meet zult gij worden wedergemeten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wie sla ik? Quoteer eens uit. Anders weer leugens, manipulatie. Ik ken uw strategie al.

Antwoord gewoon? Ontken je dat mensen van hun zondes afkeerde na bekering in Christus? Zoals van homofilie naar hetero? Als dat kan en het zijn er duizenden, dan is het bekeren in plaats van bevestigen dus de weg, he?

Jij hebt Jezus niets voor te schrijven. Die kan dat heel goed zelf. Jij moet je eigen stoep kuisen en bidden voor anderen. En je energie stoppen in bazuinen. Want daar is alleen Barney actief. Dat is echt geen reclame. Kom, doe wat aan je forum. Het is broodnodig als credible straks weer crasht. 

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Antwoord gewoon? Jezus bekeerde vele zondaars, ook homofielen tot hetero. Waarom is dat bashen volgens u? Wie sla ik daarmee? Liefhebberds van het kwaad misschien ja, maar die voelen zich overal bij beledigd waar je niet bevestigt.

Je vroeg: Wie sla ik? Dat begrijp ik niet. Daarom vraag ik: Slaan? 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:

Jij hebt Jezus niets voor te schrijven. Die kan dat heel goed zelf. Jij moet je eigen stoep kuisen en bidden voor anderen. En je energie stoppen in bazuinen. Want daar ie alleen Barney actief. Dat is echt geen reclame. Kom, doe wat aan je forum. Het is broodnodig als credible straks weer crasht. 

Die mensen dichten Hem dat toe na bekering van hun geaardheid en uw gecherrypickte Jezus ziet het als bashing. Waarom?

Antwoord maar gewoon op de vragen zonder die prietpraat op drijfzand.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid