Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Jahu:

 

3) De zielenslaaptheorie is verzonnen, na het sterven hebben de geesten der gestorvenen bewustzijn, kijk naar Abraham in Luc.16, en naar Mozes en Elia op de berg der theofanie.

 

Wat denken jullie?  Kunnen zielen slapen , desnoods eeuwenlang of niet?

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Wat denken jullie?  Kunnen zielen slapen , desnoods eeuwenlang of niet?

Een mens die is gestorven 'lijkt' te slapen, daarom noemde de Heer Jezus Christus dat ook zo. Maar Hij weet het beter, want voor Hem leven ze alle, omdat de geest van de gestorvene niet weg is. Metaforisch gezien: als uw lichaam slaapt bent u inactief geworden, maar u bent niet dood, uw hart klopt nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Jahu:

Een mens die is gestorven 'lijkt' te slapen, daarom noemde de Heer Jezus Christus dat ook zo. Maar Hij weet het beter, want voor Hem leven ze alle, omdat de geest van de gestorvene niet weg is. Metaforisch gezien: als uw lichaam slaapt bent u inactief geworden, maar u bent niet dood, uw hart klopt nog.

Jij kijkt naar de buitenkant: Een mens die is gestorven 'lijkt' te slapen.    Ik kijk naar de binnenkant.  Ik ben een paar maal onder narcose geweest en dan is is er letterlijk een gat in de tijd.   Met de droomloze slaap idem dito.

Jij schrijft: "na het sterven hebben de geesten der gestorvenen bewustzijn".   En dan verwijs je naar een Bijbel tekst.  Maar kennelijk weet je niet wat 'bewustzijn' is.  Bewustzijn is het bewust zijn van iets anders.  (Voor ons als mens normaliter de buitenwereld)  Een gestorven geest heeft 'iets anders' nodig om bewust te kunnen zijn.   Spookt een gestorven geest dan nog rond hier op aarde?  (Geloof ik niet in)    Om als gestorven geest bewustzijn te kunnen hebben (Lees: de wereld (of iets anders) ervaren) is er een wereld noodzakelijk waarin de gestorven geest existeert.

Zo niet, dat kan een gestorven geest miljoenen jaren 'slapen' en voor de gestorven geest zal dat niet meer dat een moment zijn.   Paulus heeft er ook iets over geschreven:

Citaat

50 Maar dit zeg ik, broeders, dat vlees en bloed het Koninkrijk van God niet kunnen beërven, en de vergankelijkheid beërft de onvergankelijkheid niet.

51 Zie, ik vertel u een geheimenis: Wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden,

52 In een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, bij de laatste bazuin. Immers, de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen opgewekt worden, en ook wij zullen veranderd worden.

53 Want dit vergankelijke moet zich met onvergankelijkheid bekleden en dit sterfelijke moet zich met onsterfelijkheid bekleden.

54 En wanneer dit vergankelijke zich met onvergankelijkheid bekleed zal hebben, en dit sterfelijke zich met onsterfelijkheid bekleed zal hebben, dan zal het woord geschieden dat geschreven staat: De dood is verslonden tot overwinning.

(1 Korintiërs 15)

Paulus schrijft over een 'ondeelbaar ogenblik' waarin de doden als onvergankelijke mensen opgewekt worden.  Dus als ik Paulus volg, dan slapen de doden jarenlang of  eeuwenlang.   Je kunt immers alleen iemand opwekken als hij slaapt.

Vandaar dat ik denk dat de zielenslaaptheorie best mogelijk is.   Alleen verbindt Paulus er wel de voorwaarde aan dat de mens in kwestie met onsterfelijkheid bekleed is.  Zijn uitspraken zijn alleen geldig voor zielen die bekend zijn met onsterfelijkheid.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Jahu:

Een mens die is gestorven 'lijkt' te slapen, daarom noemde de Heer Jezus Christus dat ook zo. Maar Hij weet het beter, want voor Hem leven ze alle, omdat de geest van de gestorvene niet weg is. Metaforisch gezien: als uw lichaam slaapt bent u inactief geworden, maar u bent niet dood, uw hart klopt nog.

Het verhaal van Abraham in Lucas is een gelijkenis. Een moralistische betrekking die niet echt is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Hopper:

Om als gestorven geest bewustzijn te kunnen hebben (Lees: de wereld (of iets anders) ervaren) is er een wereld noodzakelijk waarin de gestorven geest existeert.

En vergis u niet, die 'wereld' is niet imaginair maar bestaat, heel reëel, al is die onstoffelijk. Als de Heer Jezus Christus zegt, dat de 'rijke man' uit Luk.16:23 na het sterven 'zijn ogen ophief, zijnde in de pijn', en hij Abraham 'zag' 'van verre', betekent dat onweerlegbaar dat er terdege sprake is van bewustzijn!

Daarbij merk ik op, dat er ook tegenwoordig veel mensen zijn die geen weet hebben (lees: zijn zich niet bewust) van deze 'onstoffelijke' werkelijkheid. Maar de Heer Jezus Christus heeft deze waarheid toegelicht, met concrete namen van mensen als Abraham.

 

12 uur geleden zei Hopper:

Paulus schrijft over een 'ondeelbaar ogenblik' waarin de doden als onvergankelijke mensen opgewekt worden.  Dus als ik Paulus volg, dan slapen de doden jarenlang of  eeuwenlang.   Je kunt immers alleen iemand opwekken als hij slaapt.

Gestorven mensen zijn onttrokken aan onze aardse, materieële wereld, ze zijn hun stoffelijke lichaam kwijt. Hun geest - die we toch al nooit zagen - is niet gestorven of weg, maar die blijft bestaan in de onstoffelijke wereld der geesten, zie Lukas 16. 

Dat 'ondeelbaar ogenblik' slaat niet op een tijdperk van vele jaren dat wij ze niet hebben waargenomen, omdat wij de sfeer waarin zij zijn met onze ogen niet kunnen zien, maar op het [atomos] moment van de opstanding, begeven zij zich weer in de voor ons zichtbare wereld.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Gestorven mensen zijn onttrokken aan onze aardse, materieële wereld, ze zijn hun stoffelijke lichaam kwijt. Hun geest - die we toch al nooit zagen - is niet gestorven of weg, maar die blijft bestaan in de onstoffelijke wereld der geesten, zie Lukas 16. 

Dat 'ondeelbaar ogenblik' slaat niet op een tijdperk van vele jaren dat wij ze niet hebben waargenomen, omdat wij de sfeer waarin zij zijn met onze ogen niet kunnen zien, maar op het [atomos] moment van de opstanding, begeven zij zich weer in de voor ons zichtbare wereld.

 

Hoeveel duidelijker moet Paulus het nog schrijven?  Een ondeelbaar ogenblik is geen tijdseenheid.   Voor ons als mens loopt de tijd gewoon door, voor de gestorvenen bestaat er niet zoiets als tijd.  Immers: zelfs de kleinste tijdseenheid is deelbaar.  Vandaar de toevoeging 'ondeelbaar'.

Dat wat we 'geest' noemen, geest zoals Paulus bedoeld, onvergankelijke geest, kan sowieso niet dood.   Maar geest heeft wel een wereld nodig om in te kunnen existeren.   Dat kunnen we al weten aan de hand van onze eigen geest.   Een geest wonend in een lichaam wat onder narcose is, die 'slaapt'.  Immers dat wat we 'tijd' noemen speelt zich af in de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Hopper:

Hoeveel duidelijker moet Paulus het nog schrijven?  Een ondeelbaar ogenblik is geen tijdseenheid.   Voor ons als mens loopt de tijd gewoon door, voor de gestorvenen bestaat er niet zoiets als tijd.  Immers: zelfs de kleinste tijdseenheid is deelbaar.  Vandaar de toevoeging 'ondeelbaar'.

Dat wat we 'geest' noemen, geest zoals Paulus bedoeld, onvergankelijke geest, kan sowieso niet dood.   Maar geest heeft wel een wereld nodig om in te kunnen existeren.   Dat kunnen we al weten aan de hand van onze eigen geest.   Een geest wonend in een lichaam wat onder narcose is, die 'slaapt'.  Immers dat wat we 'tijd' noemen speelt zich af in de wereld.

Ik denk dat Paulus het wel begrijpt, denkt u ook niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 Korinthiërs 5:

1 Want wij weten, dat, indien de aardse tent, waarin wij wonen, wordt afgebroken, wij een gebouw van God hebben, in de hemelen, niet met handen gemaakt, een eeuwig huis. 2 Want hierom zuchten wij: wij haken ernaar met onze woonstede uit de hemel overkleed te worden, 3 als wij maar bekleed, en niet naakt, zullen bevonden worden. 4 Want wij, die nog in een tent wonen, zuchten bezwaard, omdat wij niet ontkleed, doch overkleed willen worden, opdat het sterfelijke door het leven worde verslonden. 5 God is het, die ons juist dáártoe bereid heeft en die ons de Geest tot onderpand gegeven heeft.

6 Daarom zijn wij te allen tijde vol goede moed, ook al weten wij, dat wij, zolang wij in het lichaam ons verblijf hebben, ver van de Here in den vreemde zijn 7 – want wij wandelen in geloof, niet in aanschouwen – 8 maar wij zijn vol goede moed en wij begeren te meer ons verblijf in het lichaam te verlaten en bij de Here onze intrek te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Ik denk dat Paulus het wel begrijpt, denkt u ook niet?

Ach, hij schreef het ook maar met de kennis die hij toen had. Tegenwoordig heeft iedere tiener met lagere school meer kennis. Dus nee, Paulus begreep er niets van.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ach, hij schreef het ook maar met de kennis die hij toen had. Tegenwoordig heeft iedere tiener met lagere school meer kennis. Dus nee, Paulus begreep er niets van.

Het is ronduit verbijsterend te lezen hoezeer jij jezelf (en terloops de kennis van de tegenwoordige jeugd) overschat. Deze generatie bestaat voornamelijk uit historische analfabeten.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

Het is ronduit verbijsterend te lezen hoezeer jij jezelf (en terloops de kennis van de tegenwoordige jeugd) overschat. Deze generatie bestaat voornamelijk uit historische analfabeten.

De jeugd weet nu eenmaal meer dan de gemiddelde visser 2000 jaar geleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Lezen en schrijven kan iedereen die de halve lagere school heeft gedaan.

Dat was vroeger zo. Nu niet meer. Tegenwoordig zijn er zelfs mensen met een HBO opleiding die niet in staat zijn een rapport goed te lezen of te schrijven, laat staan dat ze in staat zijn om op een forum een verstandig gesprek te voeren over geestelijke zaken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Hopper:

Wat denken jullie?  Kunnen zielen slapen , desnoods eeuwenlang of niet?

Zielen slapen niet maar zijn dood totdat ze een opstanding krijgen. Jezus vergelijkt deze toestand met een slaap.

22 uur geleden zei Jahu:

omdat de geest van de gestorvene niet weg is.

Waar staat dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Zielen slapen niet maar zijn dood totdat ze een opstanding krijgen. Jezus vergelijkt deze toestand met een slaap.

Waar staat dat?

Onder andere in 1 Samuel 28 waar Samuel aan Saul verschijnt. Geen demon, zoals jij beweert, nee de Bijbel leert dat  Samuel verschijnt en weet precies in welke (oorlogs)toestand Saul zich bevindt en zegt hem de waarheid.  

Verder onder andere in Marcus 12:18-27 waarin staat dat onze God een God van levenden is en niet van doden.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het verhaal van Abraham in Lucas is een gelijkenis. Een moralistische betrekking die niet echt is.

Precies het is een gelijkenis. Elk facet van het verhaal heeft een betekenis. Als je het letterlijk neemt moet je alles letterlijk nemen. Dan zou het wel heel druk worden in de schoot van Abraham.

10 minuten geleden zei Flawless victory:

Onder andere in 1 Samuel 28 waar Samuel aan Saul verschijnt. Geen demon, zoals jij beweert, nee de Bijbel leert dat  Samuel verschijnt en weet precies in welke (oorlogs)toestand Saul zich bevindt en zegt hem de waarheid.  

Dat is zeker een demon. Samuel zou daar nooit aan meewerken omdat het uitdrukkelijk verboden is door God.

10 minuten geleden zei Flawless victory:

Verder onder andere in Marcus 12:18-27 waarin staat dat onze God een God van levenden is en niet van doden.

Omdat God eeuwig is en als Hij een opstanding belooft dan gebeurt dat ook. God onthoud de persoon en in de herschepping wordt de persoon tot leven gewekt.

Maar er gaan mensen naar de hemel maar met het doel om als koningen en priesters samen met Christus te gaan regeren over het Messiaans Koninkrijk.

Je hebt dus 2 groepen. Dat zie je bijv ook in de opbouw van de tabernakel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

 

Dat is zeker een demon. Samuel zou daar nooit aan meewerken omdat het uitdrukkelijk verboden is door God.

 

De Bijbel leert dat het Samuel is en Samuel brengt Saul het woord van God. En de volgende dag zal Saul bij Samuel zijn en zo geschiedde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Waar staat dat?

De geest van de gestorven mens is niet weg, dat staat bv. in:

Matt. 9:24-25  "(Jezus) Zeide Hij tot hen: Vertrekt; want het dochtertje is niet dood, maar slaapt. En zij belachten Hem. 25 Als nu de schare uitgedreven was, ging Hij in, en greep haar hand; en het dochtertje stond op."

Joh 11:14 " Toen zeide dan Jezus tot hen vrijuit: Lázarus is gestorven."

Joh 11:43-44  En als Hij dit gezegd had, riep Hij met grote stemme: Lázarus, kom uit! 44 En de gestorvene kwam uit"

Hoe kunnen in deze twee voorbeelden de gestorvenen door de Heer Jezus Christus opstaan, indien de ziel van de gestorvenen geheel verdwenen zou zijn?

En ik noem andermaal de daadwerkelijke ontmoeting die de Heer Jezus Christus en Zijn apostelen hadden met Mozes en Elía, op der berg der verheerlijking.

Mat 17:3-4 " En ziet, van hen werden gezien Mozes en Elías, met Hem samensprekende. 4 En Petrus, antwoordende, zeide tot Jezus: Heere! het is goed, dat wij hier zijn; zo Gij wilt, laat ons hier drie tabernakelen maken, voor U een, en voor Mozes een, en een voor Elías."

Als die mensen daar niet echt waren, was het door Petrus maken van 3 tabernakelen pure onzin! Of moesten die tenten daar soms tot de dag van de opstanding blijven staan?!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Jahu:

De geest van de gestorven mens is niet weg, dat staat bv. in:

Matt. 9:24-25  "(Jezus) Zeide Hij tot hen: Vertrekt; want het dochtertje is niet dood, maar slaapt. En zij belachten Hem. 25 Als nu de schare uitgedreven was, ging Hij in, en greep haar hand; en het dochtertje stond op."

Joh 11:14 " Toen zeide dan Jezus tot hen vrijuit: Lázarus is gestorven."

Joh 11:43-44  En als Hij dit gezegd had, riep Hij met grote stemme: Lázarus, kom uit! 44 En de gestorvene kwam uit"

Hoe kunnen in deze twee voorbeelden de gestorvenen door de Heer Jezus Christus opstaan, indien de ziel van de gestorvenen geheel verdwenen zou zijn?

En ik noem andermaal de daadwerkelijke ontmoeting die de Heer Jezus Christus en Zijn apostelen hadden met Mozes en Elía, op der berg der verheerlijking.

Mat 17:3-4 " En ziet, van hen werden gezien Mozes en Elías, met Hem samensprekende. 4 En Petrus, antwoordende, zeide tot Jezus: Heere! het is goed, dat wij hier zijn; zo Gij wilt, laat ons hier drie tabernakelen maken, voor U een, en voor Mozes een, en een voor Elías."

Als die mensen daar niet echt waren, was het door Petrus maken van 3 tabernakelen pure onzin! Of moesten die tenten daar soms tot de dag van de opstanding blijven staan?!

 


Ik haal toevallig net hetzelfde voorval met de drie tabernakelen aan maar dan uit Marcus 9 in de andere topic.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Jahu:

Hoe kunnen in deze twee voorbeelden de gestorvenen door de Heer Jezus Christus opstaan, indien de ziel van de gestorvenen geheel verdwenen zou zijn?

Dan zou je het wel vreemd vinden en met geest is het wel mogelijk? Wat is dat nu weer voor redenatie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:

De Bijbel leert dat het Samuel is en Samuel brengt Saul het woord van God. En de volgende dag zal Saul bij Samuel zijn en zo geschiedde.

Jij je zin, maar gooi de Bijbel dan maar weg want dan klopt die niet.

2 uur geleden zei Jahu:

Matt. 9:24-25  "(Jezus) Zeide Hij tot hen: Vertrekt; want het dochtertje is niet dood, maar slaapt. En zij belachten Hem. 25 Als nu de schare uitgedreven was, ging Hij in, en greep haar hand; en het dochtertje stond op."

Natuurlijk was dat meisje dood, want anders had iedereen haar wel een zetje kunnen geven. Wat Jezus daarmee wilt zeggen is dat wanneer iemand overleden is dat niet definitief is, maar dat er een opstanding gaat plaatsvinden. Niemand die uit de doden werd opgewekt verklaard dat ze in de hemel waren of zo. Ze waren dood, geen bewustzijn.

Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan.

psalm 88:10 Zult u wonderen doen voor de doden? Kunnen zij die machteloos zijn in de dood, opstaan om u te loven?

 

2 uur geleden zei Jahu:

Matt. 9:24-25  "(Jezus) Zeide Hij tot hen: Vertrekt; want het dochtertje is niet dood, maar slaapt. En zij belachten Hem. 25 Als nu de schare uitgedreven was, ging Hij in, en greep haar hand; en het dochtertje stond op."

Natuurlijk was dat meisje dood, want anders had iedereen haar wel een zetje kunnen geven. Wat Jezus daarmee wilt zeggen is dat wanneer iemand overleden is dat niet definitief is, maar dat er een opstanding gaat plaatsvinden. Niemand die uit de doden werd opgewekt verklaard dat ze in de hemel waren of zo. Ze waren dood, geen bewustzijn.

Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan.

psalm 88:10 Zult u wonderen doen voor de doden? Kunnen zij die machteloos zijn in de dood, opstaan om u te loven?

psalm 146:4 Vertrouw niet op mensen met macht, vertrouw niet op de mens, die niet redden kan.  4 Zijn geest (levensadem) gaat uit, hij keert terug naar de grond. Op die dag vergaan zijn gedachten.

 

2 uur geleden zei Jahu:

Joh 11:14 " Toen zeide dan Jezus tot hen vrijuit: Lázarus is gestorven."

Dus die slaap is gelijk aan gestorven zijn. Maar  degenen die slapen kunnen wakker worden en dat is ook Martha’s reactie.

Jezus zei: ‘Je broer zal opstaan.’  24 Daarop zei Martha: ‘Ik weet dat hij zal opstaan in de opstanding op de laatste dag.’  25 Jezus zei tegen haar: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft, zal, ook al sterft hij, weer tot leven komen.  26 En iedereen die leeft en in mij gelooft, zal helemaal nooit sterven.

Sterven is voor iemand die in Jezus gelooft niet definitief. Die persoon krijgt een opstanding. Voor die persoon is het of hij maar een paar seconden van de wereld was.

2 uur geleden zei Jahu:

Hoe kunnen in deze twee voorbeelden de gestorvenen door de Heer Jezus Christus opstaan, indien de ziel van de gestorvenen geheel verdwenen zou zijn?

Jezus koos ervoor om Lazarus pas na 4 dagen op te wekken omdat er Griekse ideeën waren over de dood, dat de ‘ziel’ na 4 dagen het lichaam had verlaten. Jezus liet zien dat dit niet waar was door Lazarus laat op te wekken. Het is een herschepping. Hoe dat kan weet ik ook en niemand niet denk ik. Het is een wonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jahu:

En ik noem andermaal de daadwerkelijke ontmoeting die de Heer Jezus Christus en Zijn apostelen hadden met Mozes en Elía, op der berg der verheerlijking.

En dat was een visioen, een toekomstbeeld. 

2 uur geleden zei Jahu:

Als die mensen daar niet echt waren, was het door Petrus maken van 3 tabernakelen pure onzin! Of moesten die tenten daar soms tot de dag van de opstanding blijven staan?!

Je onderschat de kracht van een visioen. Die zijn levensecht. De Bijbel zegt zelf dat het een visioen is. Ik verzin het niet.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan zou je het wel vreemd vinden en met geest is het wel mogelijk? Wat is dat nu weer voor redenatie?

Ja, alsof dat een minder groot wonder zou zijn. En bovendien vertelde Lazarus niks over het hiernamaals. Ik zou boos zijn als ik in de hemel was en weer terug naar de aarde werd gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei sjako:

NWT: "Jezus zei: ‘Je broer zal opstaan.’  24 Daarop zei Martha: ‘Ik weet dat hij zal opstaan in de opstanding op de laatste dag.’  25 Jezus zei tegen haar: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft, zal, ook al sterft hij, weer tot leven komen."

Kijk hier is de juiste tekst:

Joh 11:24 Martha zeide tot Hem: Ik weet, dat hij opstaan zal in de opstanding ten laatsten dage. 25 Jezus zeide tot haar: 'Ik ben de Opstanding en het Leven; die in Mij gelooft zal leven, al ware hij ook gestorven'

De laatste zin betekent: leven en blijven leven, óókal sterft het aardse lichaam, want de Christen neemt dan bij de Heer Jezus Christus zijn intrek:

2Co 5:8 SV Maar wij hebben goeden moed, en hebben meer behagen om uit het lichaam uit te wonen, en bij den Heere in te wonen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Jahu:

Joh 11:24 Martha zeide tot Hem: Ik weet, dat hij opstaan zal in de opstanding ten laatsten dage. 25 Jezus zeide tot haar: 'Ik ben de Opstanding en het Leven; die in Mij gelooft zal leven, al ware hij ook gestorven'

Ik zie geen verschil behalve dat de Statenvertaling oudhollands is. De Bijbel geeft duidelijk aan dat de opstanding pas plaatsvindt bij Zijn wederkomst/parousia. De persoon sterft idd niet definitief, maar krijgt een opstanding hetzij in de hemel of op aarde.

14 minuten geleden zei Jahu:

De laatste zin betekent: leven en blijven leven, óókal sterft het aardse lichaam, want de Christen neemt dan bij de Heer Jezus Christus zijn intrek:

Dat staat er niet.

14 minuten geleden zei Jahu:

2Co 5:8 SV Maar wij hebben goeden moed, en hebben meer behagen om uit het lichaam uit te wonen, en bij den Heere in te wonen.

Dat geldt voor mensen die een hemelse opstanding krijgen. De meeste mensen krijgen een aardse. Paulus had een hemelse hoop.

Hebreeen 3:1 Daarom, heilige broeders, die deelhebben aan de hemelse roeping, denk diep na over de apostel en hogepriester die we erkennen: Jezus..,

‘die deelhebben aan de hemelse roeping’ zou overbodig zijn als dit de enige optie zou zijn natuurlijk.

Mt 6:10 Laat uw Koninkrijk komen. Laat uw wil gedaan worden op aarde net zoals in de hemel.

Psalm 37:10 Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.

De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.

Mt 5:5 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid