Spring naar bijdragen

Verbale moordzucht


Aanbevolen berichten

Omdat mensen beïnvloedbare wezens zijn met triggers.

Mijn strategie is daar niet eens meer op in te gaan en op de essentie te blijven. De waarheid behoeft geen verdediging, ze hoeft enkel uitgesproken te worden en vrijgelaten te worden.

Daarom is de zijde die censuur en cancel culture toepast de duistere zijde, de leugen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Barnabas:

Waarom zijn mensen zo bezeten van het weigeren anderen te respecteren wanneer zij een afwijkende mening verkondigen?

De vraag stellen is de vraag beantwoorden.  De natuurlijke mensen identificeren zich met hun mening.  Andere meningen , daar kunnen ze zich niet mee identificeren.

Geestelijke mensen hebben hier geen last van, die onderscheiden zich van niemand.  Zij hebben de identificatie met meningen/overtuigingen afgelegd.  En laten de natuurmensen maar kibbelen en bekvechten.  De innerlijke Christus is geen mening of overtuiging, dat is een geschenk van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Barnabas:

Waarom zijn mensen zo bezeten van het weigeren anderen te respecteren wanneer zij een afwijkende mening verkondigen?

Zoiets begint met het normaal betitelen van zaken. Je kunt bv een verschil van inzicht hebben, maar als het niet meer is dan dat, past het niet om daar een woord als 'moordzucht' aan te koppelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Omdat mensen beïnvloedbare wezens zijn met triggers.

Mijn strategie is daar niet eens meer op in te gaan en op de essentie te blijven. De waarheid behoeft geen verdediging, ze hoeft enkel uitgesproken te worden en vrijgelaten te worden.

Daarom is de zijde die censuur en cancel culture toepast de duistere zijde, de leugen.

Ja, men verstopt zich achter de leugen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 5-2-2024 om 17:24 zei Mullog:

Disrespect begint door de ander een leugenaar te noemen.

Je kunt natuurlijk je excuus aanbieden voor je begreigingen. Daarbij ben je bij mij bekend als de man die vergeet wat hij zelf gedaan heeft op grond van je acties en je onbezonnen gedrag. Maar dat ben je natuurlijk vergeten.

Op 5-2-2024 om 13:49 zei Dat beloof ik:

Zoiets begint met het normaal betitelen van zaken. Je kunt bv een verschil van inzicht hebben, maar als het niet meer is dan dat, past het niet om daar een woord als 'moordzucht' aan te koppelen. 

Weer bezijden de waarheid.

Op 5-2-2024 om 12:29 zei Fundamenteel:

Omdat mensen beïnvloedbare wezens zijn met triggers.

Mijn strategie is daar niet eens meer op in te gaan en op de essentie te blijven. De waarheid behoeft geen verdediging, ze hoeft enkel uitgesproken te worden en vrijgelaten te worden.

Daarom is de zijde die censuur en cancel culture toepast de duistere zijde, de leugen.

Ze leggen de waarheid toch naast zich neer, dat is nu wel gebleken.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Barnabas:

Je kunt natuurlijk je excuus aanbieden voor je begreigingen. Daarbij ben je bij mij bekend als de man die vergeet wat hij zelf gedaan heeft op grond van je acties en je onbezonnen gedrag. Maar dat ben je natuurlijk vergeten.

Weer bezijden de waarheid.

Ze leggen de waarheid toch naast zich neer, dat is nu wel gebleken.

Disrespect begint door de ander een leugenaar te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Monachos:

Je bent weer aan het projecteren omdat je het gebrek aan respect dat jij zelf tentoonspreidt niet bij jezelf wil zien en erkennen. Je projecteert het daarom naar anderen. Zo werkt psychologische projectie.

Remindertje:

 

Ja, jij doet dat ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-2-2024 om 19:02 zei Mullog:

Disrespect begint door de ander een leugenaar te noemen.

Let God be true, but every man a liar.

Op 16-2-2024 om 18:27 zei Barnabas:

Ze leggen de waarheid toch naast zich neer, dat is nu wel gebleken.

Keer U van zulke...

2 Timotheüs 3:1 En weet dit dat in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken. 2 Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, geldzuchtig, grootsprekers, hoogmoedig, lasteraars, hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, 3 zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, kwaadsprekers, onmatig, wreed, zonder liefde voor het goede, 4 verraders, roekeloos, verwaand, meer liefhebbers van zingenot dan liefhebbers van God. 5 Zij hebben een schijn van godsvrucht, maar hebben de kracht ervan verloochend. Keer u ook van hen af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

En het nieuwe verbond werd opgewekt uit de doden op zondag.

Maar ja, als het bij ons zondag wordt (vannacht om 01:00) dan is het in de Amerika's nog zaterdag.   Zondag is maar een relatief begrip.   In Australië is zondag al weer bijna voorbij, in Kingston is het over een half uur al weer maandag.

Hoe de dagen op Mars zijn verdeeld weet ik dan weer niet, daar duren de dagen net even langer als bij ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hopper:

Maar ja, als het bij ons zondag wordt (vannacht om 01:00) dan is het in de Amerika's nog zaterdag.   Zondag is maar een relatief begrip.   In Australië is zondag al weer bijna voorbij, in Kingston is het over een half uur al weer maandag.

Hoe de dagen op Mars zijn verdeeld weet ik dan weer niet, daar duren de dagen net even langer als bij ons.

De vasten wordt niet getimed met de zon, maar de maan. Nieuwe en volle maan is overal identiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

De vasten wordt niet getimed met de zon, maar de maan. Nieuwe en volle maan is overal identiek.

Nu je het zegt, Pasen en Pinksteren worden ook aan de hand van de maanstanden bepaald.  Op voor mij onnavolgbare wijze.

https://www.quest.nl/maatschappij/cultuur/a25455237/bepaling-pasen-hemelvaart-pinksteren/#

Citaat

Waar blijven nu de uitzonderingen waar we het in het begin over hadden? Houd je vast: de paasdatum hangt niet af van de astronomische volle maan, maar van de Paasvollemaan. Dat is volgens de kerk de eerste volle maan na het begin van de lente. 

Probleempje: de kerk rekent iets anders dan sterrenkundigen. Daardoor wijkt Paasvollemaan in sommige jaren af van de eerste volle maan in de lente volgens sterrenkundigen. De details zijn echt te technisch om je mee te vermoeien.

Maar het is ook te mooi om waar te zijn, kerkelijk gezien is de volle maan dan weer niet identiek aan de Paasvollemaan.   Dus dat volle maan overal identiek?

De oude Maya's hadden al astronomen die 'het volk' van alles wijs maakte.  Niks nieuws onder de zon...heuh...volle maan.

(En dan hebben we nog het geluk dat we slechts één maan hebben, je zult maar op Saturnus wonen met zijn tientallen manen.)  (En ringen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Nu je het zegt, Pasen en Pinksteren worden ook aan de hand van de maanstanden bepaald.  Op voor mij onnavolgbare wijze.

https://www.quest.nl/maatschappij/cultuur/a25455237/bepaling-pasen-hemelvaart-pinksteren/#

Maar het is ook te mooi om waar te zijn, kerkelijk gezien is de volle maan dan weer niet identiek aan de Paasvollemaan.   Dus dat volle maan overal identiek?

De oude Maya's hadden al astronomen die 'het volk' van alles wijs maakte.  Niks nieuws onder de zon...heuh...volle maan.

(En dan hebben we nog het geluk dat we slechts één maan hebben, je zult maar op Saturnus wonen met zijn tientallen manen.)  (En ringen)

Het is volle maan of het is dat niet, he?

Het is nieuwe maan, of het is dat niet?

Waarom altijd zo afwijken van wat al duizenden jaren traditioneel is Hopper?

Het is niet overal ter aarde 12h51, maar het is nu wel overal ter aarde een wassende maan met een intensiteit van 68%. Overal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is volle maan of het is dat niet, he?

Het is nieuwe maan, of het is dat niet?

Waarom altijd zo afwijken van wat al duizenden jaren traditioneel is Hopper?

Het is niet overal ter aarde 12h51, maar het is nu wel overal ter aarde een wassende maan met een intensiteit van 68%. Overal.

De traditie is dat de kerkelijke astronomie afwijkt van de wetenschappelijke astronomie.  Dus het kan nu wel overal ter aarde een wassende maan met een intensiteit van 68% zijn, maar als de kerk anders beslist dan zitten we er toch weer naast.   Ik ben niet degene die afwijkt, ik volg gewoon wat de wetenschap mij verteld.  Want op het moment zie ik alleen regen en helemaal geen maan.

En ik wil niet zeuren, maar we hebben het over schijngestaltes hè?  In wezen is het altijd ook volle maan, maar het is zo dat wij dat niet zien omdat we gebonden zijn om vanaf de aarde te kijken.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

De traditie is dat de kerkelijke astronomie afwijkt van de wetenschappelijke astronomie.  Dus het kan nu wel overal ter aarde een wassende maan met een intensiteit van 68% zijn, maar als de kerk anders beslist dan zitten we er toch weer naast.   Ik ben niet degene die afwijkt, ik volg gewoon wat de wetenschap mij verteld.  Want op het moment zie ik alleen regen en helemaal geen maan.

En ik wil niet zeuren, maar we hebben het over schijngestaltes hè?  In wezen is het altijd ook volle maan, maar het is zo dat wij dat niet zien omdat we gebonden zijn om vanaf de aarde te kijken.   

Hoezo? Wat is er astronomisch anders tussen een volle maan voor de kerk en de wetenschap?

De kerk beslist niet wanneer het volle maan is, maar passen de start van de vastenperiode daarop aan.

De datum van Pasen wordt bepaald op basis van de maan en de lente-equinox. Pasen valt op de eerste zondag na de eerste volle maan na de lente-equinox. Passover, not eastern.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Fundamenteel:

Let God be true, but every man a liar.

Disrespect begint door de ander een leugenaar te noemen. Of je dit nu rechtstreeks of met een omweg doet.

P.S. waarom in het Engels niet niet gewoon Romeinen 3:4 in het Nederlands citeren?

21 uur geleden zei Fundamenteel:

De vasten wordt niet getimed met de zon, maar de maan. Nieuwe en volle maan is overal identiek.

Nee. Vanaf Mars is het alleen maar volle maan als de aarde en maan achter de zon staan, waarbij ze feitelijk niet zichtbaar zijn. Eigenlijk heeft het christendom hier een vergelijkbaar probleem als de islam. Bidden naar Mekka is praktisch niet mogelijk vanuit ISS en ramadan is onhandig als de zon niet ondergaat en makkelijk als de zon niet opkomt.

God was blijkbaar niet zo bekend met het wel en wee van het door hem zelf gecreëerde universum 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Mullog:

Disrespect begint door de ander een leugenaar te noemen. Of je dit nu rechtstreeks of met een omweg doet.

P.S. waarom in het Engels niet niet gewoon Romeinen 3:4 in het Nederlands citeren?

Nee. Vanaf Mars is het alleen maar volle maan als de aarde en maan achter de zon staan, waarbij ze feitelijk niet zichtbaar zijn. Eigenlijk heeft het christendom hier een vergelijkbaar probleem als de islam. Bidden naar Mekka is praktisch niet mogelijk vanuit ISS en ramadan is onhandig als de zon niet ondergaat en makkelijk als de zon niet opkomt.

God was blijkbaar niet zo bekend met het wel en wee van het door hem zelf gecreëerde universum 

Als iemand liegt, mag je dat toch gewoon benoemen? Satan is de vader van alle leugens en ieder mens liegt -onbewust- vaker dan we durven vermoeden.

En ik sprak over de maanstand van op een aards perspectief he, ik peis niet dat ze op Mars Pasen vieren. Volle maan is overal ter aarde een volle maan, maar niet overal zichtbaar. Terwijl de tijdzones niet hetzelfde zijn op aarde.

Het vergelijkbaar probleem zit in uw brein, zoals die vlaggetjes des tijds op google earth. Moest je het nog weten. 

Dat had je zelf wel kunnen rijmen, he? ;)

Sommige citaten klinken beter in Engels, daarom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Monachos:

Vasten van social media blijft lastig hè? Of geldt de vrijstelling ook voor doordeweeks om drie uur 's nachts?

Ik ben aan het stoppen met roken.

De HG zei: beter eten en wat online afreageren dan verder te roken.

Wat is dat toch met al die oordelen? Ik veroordeelde in heel het proces geen enkele homo of transgender, maar de principaliteiten daar rond.

Geef eens steun ipv een trap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Als iemand liegt, mag je dat toch gewoon benoemen? Satan is de vader van alle leugens en ieder mens liegt -onbewust- vaker dan we durven vermoeden.

En ik sprak over de maanstand van op een aards perspectief he, ik peis niet dat ze op Mars Pasen vieren. Volle maan is overal ter aarde een volle maan, maar niet overal zichtbaar. Terwijl de tijdzones niet hetzelfde zijn op aarde.

Het vergelijkbaar probleem zit in uw brein, zoals die vlaggetjes des tijds op google earth. Moest je het nog weten. 

Dat had je zelf wel kunnen rijmen, he? ;)

Sommige citaten klinken beter in Engels, daarom.

Ik had al geprofeteerd dat je het vasten niet lang zou volhouden. Maar amper 5 dagen.... Kom op zeg....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-2-2024 om 09:33 zei Mullog:

Let God be true, but every man a liar.

Terug naar de inhoud 

Dit lijkt mij een vorm van de leugenaars paradox . Linksom of rechtsom is dit geschreven door een mens. Maar die mens liegt. Dus spreekt de mens altijd de waarheid en liegt god. Maar als dat het geval is dan . .

Ik ga ervan uit dat je het probleem ziet. Paulus had geen idee wat hij allemaal neerpende.

11 uur geleden zei Fundamenteel:

Het vergelijkbaar probleem zit in uw brein, zoals die vlaggetjes des tijds op google earth. Moest je het nog weten

Sorry, geen idee 

Uiteindelijk klinkt er weer een hoop disrespect in door.

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Monachos:

Wat is dat toch met al die oordelen? Ik veroordeelde in heel het proces geen enkele homo of transgender, maar de principaliteiten daar rond.

Geef eens steun ipv een trap.

Misschien helpt het als je die oordelende reacties op je vasten niet leest als persoonlijke oordelen maar het veroordelen van principaliteiten rond het vasten.  

 

16 uur geleden zei Mullog:
Op 19-2-2024 om 10:33 zei Mullog:

Let God be true, but every man a liar.

Terug naar de inhoud 

Dit lijkt mij een vorm van de leugenaars paradox . Linksom of rechtsom is dit geschreven door een mens. Maar die mens liegt. Dus spreekt de mens altijd de waarheid en liegt god. Maar als dat het geval is dan . .

Ik ga ervan uit dat je het probleem ziet. Paulus had geen idee wat hij allemaal neerpende

Whoeahahaha.. altijd tijd voor een goed gesprek met jezelf. 😉

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid