Spring naar bijdragen

Kunnen transgenders gedoopt worden en peetouders zijn?


Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Monachos:

In de realiteit is het vaak andersom: "wij zijn hier Heer. Waar bent U eigenlijk?"

Het blijft niet bij de ene vraag:  

Genesis 4:9 En de HEERE zei tegen Kaïn: Waar is Abel, uw broer? En hij zei: Ik weet het niet; ben ik de hoeder van mijn broer?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kun jij alleen iets zeggen over onderwerpen als seksualiteit en gender?   (Over kwetsbare groepen toch, die allang de kerk ontvlucht zijn.) Daar kun je de rechtzinnige christen aan herkennen.  

Petrus verloochende Jezus 3 maal.  Toch wordt hij door Jezus niet afgewezen.   Het is nogal vreemd om te lezen dat mensen hier christenen even afserveren. De voorbeelden in het OT(volk Israël) in

Hallo Goeiemoggel, ik sta hier ambivalent in.  We dienen ieder mens te respecteren die een ander gender wenst, we mogen immers niet oordelen.  Dat gezegd hebbende zie ik transgenders als dwalende mens

47 minuten geleden zei Monachos:

Wat is je punt?

Deze God stelt vragen. Deze God bevrijdt. Deze God geeft richting (Torah). Deze God gaat voorop. Deze God geeft een land om te wonen. Deze God stuurt profeten.  Deze God stuurt zijn eniggeboren zoon.   
Deze God vergeeft en verzoent. Deze God oordeelt het kwaad.  
 

De mens: waar is God eigenlijk…

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Monachos:

Waar is die God als je de Bijbel dichtslaat?

Ik zou de bijbel niet dichtslaan, maar je mag hopen dat God ook werkt door het lichaam van Christus (zijn wereldwijde gemeenschappen).
Ik kan me voorstellen dat het nog verder reikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Breuk:

Ik zou de bijbel niet dichtslaan, maar je mag hopen dat God ook werkt door het lichaam van Christus (zijn wereldwijde gemeenschappen).
Ik kan me voorstellen dat het nog verder reikt.

Ik twijfel aan al die gemeenschappen Breuk. Ik lees continu de bijbel. Dus meerdere keren per jaar. En mij bekruipt steeds meer een ongemakkelijk gevoel bij het woord christendom. En zijn/haar verscheidenheid. Die er mede verantwoordelijk voor is dat menigeen ervoor kiest zich er niet bij aan te sluiten. Ik twijfel er serieus aan of het christendom Jezus' goedkeuring kan wegdragen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Korinthiërs 12

6 En er is verscheidenheid der werkingen, doch het is dezelfde God, Die alles in allen werkt.

12 Want gelijk het lichaam een is, en vele leden heeft, en al de leden van dit ene lichaam, vele zijnde, maar een lichaam zijn, alzo ook Christus.

13 Want ook wij allen zijn door een Geest tot een lichaam gedoopt; hetzij Joden, hetzij Grieken, hetzij dienstknechten, hetzij vrijen; en wij zijn allen tot een Geest gedrenkt.

14 Want ook het lichaam is niet een lid, maar vele leden.

15 Indien de voet zeide: Dewijl ik de hand niet ben, zo ben ik van het lichaam niet; is hij daarom niet van het lichaam?

16 En indien het oor zeide: Dewijl ik het oog niet ben, zo ben ik van het lichaam niet; is het daarom niet van het lichaam?

17 Ware het gehele lichaam het oog, waar zou het gehoor zijn? Ware het gehele lichaam gehoor, waar zou de reuk zijn?

18 Maar nu heeft God de leden gezet, een iegelijk van dezelve in het lichaam, gelijk Hij gewild heeft.

19 Waren zij alle maar een lid, waar zou het lichaam zijn?

20 Maar nu zijn er wel vele leden, doch maar een lichaam.

------------------

 

Het lichaam van Christus wordt wel eens verkeerd begrepen.  Dat zijn geen wereldwijde gemeenschappen zoals Breuk beweert.  De 'leden' zijn zij die daadwerkelijk de levende Christus en de levende Vader kennen.   Dat hoeven niet perse christenen te zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Hopper:

1 Korinthiërs 12

6 En er is verscheidenheid der werkingen, doch het is dezelfde God, Die alles in allen werkt.

12 Want gelijk het lichaam een is, en vele leden heeft, en al de leden van dit ene lichaam, vele zijnde, maar een lichaam zijn, alzo ook Christus.

13 Want ook wij allen zijn door een Geest tot een lichaam gedoopt; hetzij Joden, hetzij Grieken, hetzij dienstknechten, hetzij vrijen; en wij zijn allen tot een Geest gedrenkt.

14 Want ook het lichaam is niet een lid, maar vele leden.

15 Indien de voet zeide: Dewijl ik de hand niet ben, zo ben ik van het lichaam niet; is hij daarom niet van het lichaam?

16 En indien het oor zeide: Dewijl ik het oog niet ben, zo ben ik van het lichaam niet; is het daarom niet van het lichaam?

17 Ware het gehele lichaam het oog, waar zou het gehoor zijn? Ware het gehele lichaam gehoor, waar zou de reuk zijn?

18 Maar nu heeft God de leden gezet, een iegelijk van dezelve in het lichaam, gelijk Hij gewild heeft.

19 Waren zij alle maar een lid, waar zou het lichaam zijn?

20 Maar nu zijn er wel vele leden, doch maar een lichaam.

------------------

 

Het lichaam van Christus wordt wel eens verkeerd begrepen.  Dat zijn geen wereldwijde gemeenschappen zoals Breuk beweert.  De 'leden' zijn zij die daadwerkelijk de levende Christus en de levende Vader kennen.   Dat hoeven niet perse christenen te zijn. 

Hierover denk ik dus al een tijdje na. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-12-2023 om 21:42 zei Monachos:

Hoi Petra ja ik ben (in 1996) gedoopt, in een baptistenkerk. Waarom? Omdat het evangelie van Jezus Christus me heeft geraakt. Omdat ik instem met de opvatting dat we van nature naar het vlees leven. De Bijbel geeft aan dat het ook mogelijk is om naar de Geest te leven. De doop is een symbolisch afleggen van (de zondige wil van) het vlees en je ondergeschikt maken aan de Geest van God. 

Hi Bas.. ik heb baptisten maar ff opgezocht. 🙂

Een volwassendoop in water, en geen gesprenkel. Las ik. 

 

Citaat

Ik ben van mening dat het transgenderfenomeen niet iets van de Geest is. Ik kan niet begrijpen hoe iemand die met geestelijke dingen bezig is, ook met gender bezig zou zijn. Maar ik zeg erbij dat ik persoonlijk geen enkele transgender ken. 

Ik denk om dezelfde reden dat jij ook met je gender bezig bent.  Je loopt denk ik niet in een jurk e.d. maar gedraagt je en kleedt je naar het gender wat je voelt te zijn.  En je hebt zondige wil van je vlees dan wel onderschikt hebt willen maken aan de Geest, maar je maakt mij niet wijs dat er geen zondige wil meer is.  

Overigens zag ik Flawless Victory een goeie opmerking maken over mensen die hun lichaam van God niet accepteren zoals ze geboren zijn, bij een hazelip of open ruggetje. 👍 En denk ook eens aan een blinde of dove.  Mogen die medische hulp benutten waarmee ze dan wel kunnen zien of horen? Mag ik een bril op ..of ben ik dan ook zondig omdat ik niet met de Geest maar met mijn vlees bezig ben ?? 

Nog ff en we mogen nooit meer naar de dokter omdat we dan met ons lichaam bezig zijn, die we moeten accepteren zoals het is.  En zo welles.. waar ligt dan de grens tussen accepteren zo je geboren bent of medische hulp inroepen ??? Bij jouw mening, die van de buurman? Wat jij denkt wat God vindt? Of anderen? 

Of is het misschien het beste als mensen dat dan helemaal zelluf bepalen (als christen dan met hun eigen inspiratie van God) 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hermanos2:

Ik twijfel aan al die gemeenschappen Breuk. Ik lees continu de bijbel. Dus meerdere keren per jaar. En mij bekruipt steeds meer een ongemakkelijk gevoel bij het woord christendom. En zijn/haar verscheidenheid. Die er mede verantwoordelijk voor is dat menigeen ervoor kiest zich er niet bij aan te sluiten. Ik twijfel er serieus aan of het christendom Jezus' goedkeuring kan wegdragen. 

 

Mattheüs 19:26 Maar Jezus keek hen aan en zei tegen hen: Bij de mensen is dat onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.


God heeft zijn verbond met Israël gehouden. Petrus is zelfs de rots om op te bouwen.   
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-12-2023 om 15:50 zei Flawless victory:

Een transgender ervaart zijn geboortegeslacht als een fysieke afwijking. Een kind met een hazenlip of een open ruggetje, daar zeggen we ook niet tegen dat het geen pas geeft om daarover te “zeuren”. Luister eens goed naar Elbert Bot, een doorleefd christen en transman. Hij wilde aanvankelijk helemaal geen transitie maar de eerlijkheid gebood hem wel in transitie te gaan. Hij liep helemaal vast in zijn leven als vrouw omdat dat niet congruent was met de waarheid in zijn binnenste. 

 

Ik haal 'm nog ff naar voren FV. Heb hem net helemaal bekeken en echt zo goed verwoord! 

Imo zouden vooral alle christelijke tegenstanders dit gewoon 's helemaal moeten beluisteren.  Want... ook dit is een christen! 

En idd. er staat nergens iets in de Bijbel over transgenders. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-12-2023 om 21:42 zei Monachos:

. Omdat ik instem met de opvatting dat we van nature naar het vlees leven. De Bijbel geeft aan dat het ook mogelijk is om naar de Geest te leven. De doop is een symbolisch afleggen van (de zondige wil van) het vlees en je ondergeschikt maken aan de Geest van God. 

Mijn gedachte is dat we hooguit ons best kunnen doen om naar de Geest te leven, maar we blijven nou eenmaal mensen van vlees en bloed.  En sja.. wat is je vlees ondergeschikt maken naar de Geest van God ??? Hoe doe je dat? Misschien wel ..door je lijf aan te passen naar je geest ! ??? !!!  Misschien wel .. door lief te hebben en seks te hebben, zonder kindertjes te willen, maar je lief knapt er erg van op, en jij ook omdat het jullie onderlinge band versterkt. Leef je dan naar de Geest of naar je natuur of komen ze daar samen ? Imo.. ook als je naar de Geest leeft.. leeft je lichaam met die Geest mee. Dat kan best vleselijke dingen inhouden.  Je moet immers ook eten, drinken, poepen. Voor je naasten zorgen..doe je 't best heel vleselijk.  Toch is het een opdracht vanuit de Geest.  

 

 

23 minuten geleden zei Monachos:

Ik heb wel een vermoeden hoe je dit bedoelt maar voor zover niet bekend: hier zijn de meningen over verdeeld. Misschien interessant voor een apart topic.

Citaat:

Gisteren sloten we af met de constatering dat niet de apostel Petrus het fundament is waarop de christelijke gemeente is gebouwd, maar Jezus, en dat Hij het fundament is van het christendom. Deze kwestie is zo ontzettend belangrijk, dat ik Jezus’ uitspraak nauwgezet wil onderzoeken, om haar ware betekenis goed te begrijpen. ...

Heel interessant. Al blijft het gek dat ik steeds mijn naam voorbij zie komen. 😄

Wat ik wel opmerkelijk vind..is dat van alle mensen/apostelen/leerlingen etc. Petrus de enige is die van Jezus de sleutels tot het Koninkrijk kreeg.  Niemand anders kreeg dat !!! Met daarbij de boodschap ... (zie onder). Je zou denken dat dus het Evangelie van Petrus heel belangrijk zou zijn.. maar die ..staat niet eens in de Bijbel. Raar toch ?! 

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/MAT.16/Matteus-16/

Gelukkig ben je, Simon Barjona, want dit is je niet door mensen van vlees en bloed geopenbaard, maar door mijn Vader in de hemel. 18 En Ik zeg je: jij bent Petrus, en op die rots zal Ik mijn kerk bouwen

19  Ik zal je de sleutels van het koninkrijk van de hemel geven; alles wat je op aarde bindend verklaart zal ook in de hemel bindend zijn, en alles wat je op aarde ontbindt zal ook in de hemel ontbonden zijn.’ 20 

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Monachos:

Hoe bedoel je dit?

Petrus verloochende Jezus 3 maal.  Toch wordt hij door Jezus niet afgewezen.  
Het is nogal vreemd om te lezen dat mensen hier christenen even afserveren.
De voorbeelden in het OT(volk Israël) in het NT (apostelen) zijn ook voor ons als leer om aan te geven dat God mensen niet afwijst.   
 

En natuurlijk is al langer bekend dat mensen binnen het Christendom soms een religie aanhangen. De christelijke theoloog Karl Barth bestempelde alle religie (ook binnen het christendom) als ongeloof.   
Er is ook geen duidelijke scheidslijn tussen gelovigen en ongelovigen aan te wijzen.   
Ik herken ook heel veel van Jezus in zogenaamde niet-christenen.   
Sluit je daarom weer de christenen uit als ongelovigen? Wat een onzin.   

Heerlijk al die hokjes en vakjes waarin we elkaar indelen.  
Is de boodschap van Jezus niet precies om dat niet te doen?

 

Juist de mensen die zich zelf zien als de ware gelovige of de ware volger (en die anderen afwijzen), ja die staan in de bijbel onder kritiek.   
En denken te weten hoe Jezus denkt over het Christendom is een waardeoordeel, die je vooral bij je zelf moet houden en waar je geen hulp moet zoeken in hemelse sferen.  
Dat is juist een vorm van religie: God, Jezus voor je eigen karretje willen spannen.

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Breuk:

Petrus verloochende Jezus 3 maal.  Toch wordt hij door Jezus niet afgewezen.  
Het is nogal vreemd om te lezen dat mensen hier christenen even afserveren.
De voorbeelden in het OT(volk Israël) in het NT (apostelen) zijn ook voor ons als leer om aan te geven dat God mensen niet afwijst.   
 

En natuurlijk is al langer bekend dat mensen binnen het Christendom soms een religie aanhangen. De christelijke theoloog Karl Barth bestempelde alle religie (ook binnen het christendom) als ongeloof.   
Er is ook geen duidelijke scheidslijn tussen gelovigen en ongelovigen aan te wijzen.   
Ik herken ook heel veel van Jezus in zogenaamde niet-christenen.   
Sluit je daarom weer de christenen uit als ongelovigen? Wat een onzin.   

Heerlijk al die hokjes en vakjes waarin we elkaar indelen.  
Is de boodschap van Jezus niet precies om dat niet te doen?

 

Juist de mensen die zich zelf zien als de ware gelovige of de ware volger (en die anderen afwijzen), ja die staan in de bijbel onder kritiek.   
En denken te weten hoe Jezus denkt over het Christendom is een waardeoordeel, die je vooral bij je zelf moet houden en waar je geen hulp moet zoeken in hemelse sferen.  
Dat is juist een vorm van religie: God, Jezus voor je eigen karretje willen spannen.

Jij verminkt andermans uitspraken. En spreekt er dan een waarde oordeel over. Zaken die hier niemand gezegd heeft. Altijd het zelfde liedje. Daarom komt hier ook niks van de grond. 

38 minuten geleden zei Petra.:

Mijn gedachte is dat we hooguit ons best kunnen doen om naar de Geest te leven, maar we blijven nou eenmaal mensen van vlees en bloed.  En sja.. wat is je vlees ondergeschikt maken naar de Geest van God ??? Hoe doe je dat? Misschien wel ..door je lijf aan te passen naar je geest ! ??? !!!  Misschien wel .. door lief te hebben en seks te hebben, zonder kindertjes te willen, maar je lief knapt er erg van op, en jij ook omdat het jullie onderlinge band versterkt. Leef je dan naar de Geest of naar je natuur of komen ze daar samen ? Imo.. ook als je naar de Geest leeft.. leeft je lichaam met die Geest mee. Dat kan best vleselijke dingen inhouden.  Je moet immers ook eten, drinken, poepen. Voor je naasten zorgen..doe je 't best heel vleselijk.  Toch is het een opdracht vanuit de Geest.  

 

 

Heel interessant. Al blijft het gek dat ik steeds mijn naam voorbij zie komen. 😄

Wat ik wel opmerkelijk vind..is dat van alle mensen/apostelen/leerlingen etc. Petrus de enige is die van Jezus de sleutels tot het Koninkrijk kreeg.  Niemand anders kreeg dat !!! Met daarbij de boodschap ... (zie onder). Je zou denken dat dus het Evangelie van Petrus heel belangrijk zou zijn.. maar die ..staat niet eens in de Bijbel. Raar toch ?! 

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/MAT.16/Matteus-16/

Gelukkig ben je, Simon Barjona, want dit is je niet door mensen van vlees en bloed geopenbaard, maar door mijn Vader in de hemel. 18 En Ik zeg je: jij bent Petrus, en op die rots zal Ik mijn kerk bouwen

19  Ik zal je de sleutels van het koninkrijk van de hemel geven; alles wat je op aarde bindend verklaart zal ook in de hemel bindend zijn, en alles wat je op aarde ontbindt zal ook in de hemel ontbonden zijn.’ 20 

 

 

 

 

Bij de teksten over Petrus spelen vertaal issues een grote rol. Net zoals bij Job, jouw favo boek, waar veel verschillende versies van in omloop zijn. Ook de uitspraken van Job's vrouw zijn zeer verschillend in de vertalingen. Sommige vertalingen zeggen niet 'vervloek God' maar zeggen 'zegen God' . Nogal een verschil. Zo ook de lengte van haar dialoog met Job. Kijk bijvoorbeeld al eens naar de LXX. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hermanos2:

Jij verminkt andermans uitspraken. En spreekt er dan een waarde oordeel over. Zaken die hier niemand gezegd heeft. Altijd het zelfde liedje. Daarom komt hier ook niks van de grond. 

Bij de teksten over Petrus spelen vertaal issues een grote rol. Net zoals bij Job, jouw favo boek, waar veel verschillende versies van in omloop zijn. Ook de uitspraken van Job's vrouw zijn zeer verschillend in de vertalingen. Sommige vertalingen zeggen niet 'vervloek God' maar zeggen 'zegen God' . Nogal een verschil. Zo ook de lengte van haar dialoog met Job. Kijk bijvoorbeeld al eens naar de LXX. 

 

5 uur geleden zei Hermanos2:

Ik twijfel er serieus aan of het christendom Jezus' goedkeuring kan wegdragen. 

Wellicht vat ik deze laatste opmerking iets te zwaar op, maar ik ben onderdeel van het christendom en kan het ook niet onbenoemd laten.   
Toch lees ik er een waardeoordeel in, waar je Jezus probeert bij te betrekken (ik noem dat voor je karretje spannen).   
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-12-2023 om 16:16 zei Goeiemoggel:

In deuteronomium 23:1 staat dat ieder van wie het geslachtsdeel gekwest of afgesneden is niet in de gemeente van God mag komen.
Dat is nu niet meer letterlijk zo maar als je in de geest van de tekst blijft, is het niet vreemd te concluderen dat God waarschijnlijk niet blij is met wie nu moedwillig zijn/haar geslachtsdeel beschadigd en daar geen spijt van heeft.
In deuteronomium 22:5 zegt God ook dat Hij een afschuw heeft hiervan.
Alles waar God een afschuw van heeft kan normaal gezien niet in Zijn nabijheid komen, tenzij er bekering is.

Beste Breuk en @Hopper, @Petra., @Flawless victory (aangezien jullie deze vraag van Breuk ook liketen):

Deze vraag en alle andere aantijgingen aan mijn adres in dit topic doen mij denken aan een eerder topic ("Jonge of oude aarde") op dit forum.
Ik werd daar verketterd omdat ik theistische evolutie verdedigde.

Hi Goeiemoggel, 

Je bent kennelijk nogal in je wiek geschoten, mede vanwege o.a. mijn like op Breuk. 

Allereerst.. vind ik jou een enorme aanwinst voor een forum. En ook al heb je standpunten die flink anders zijn dan de mijne.. je blijft altijd beschaafd je mening geven en probeert die ook nog 's deugdelijk te onderbouwen! Alleen al daarom like ik ook vaak jouw posten, zelfs als ik het inhoudelijk oneens ben. 🌺

Op theïstische evolutie zal ik je niet verketteren, want ik ben vóór. ❣️

 

Verder met de inhoud van dit topic. Want... er staat nergens iets in de Bijbel over transgenders.  Toch haal je hier een Bijbelvers aan. Dus die ..ga ik ff opzoeken. 🙂

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/DEU.22/Deuteronomium-22/

5 Een vrouw mag geen kleren en attributen van een man dragen en een man mag geen vrouwenkleren dragen. Want de HEER, uw God, verafschuwt ieder die zulke dingen doet

 

Gedaan. 

Laten we het hier dan eens over hebben. Want... wat zijn kleren en attributen van een man en wat zijn vrouwenkleren ? 

 

In de pruikentijd droegen alle mannen een pruik met lang haar.. zijn dat vrouwendingen ? 

En wat zijn mannendingen ? Mag ik een broek aan ? En wat voor attributen mag ik dan niet ?? Wat zijn mannen attributen ? 

 

Is dat niet ook enorm gebonden aan de cultuur en tijd van toen ? 

En als je Deut 25 strikt wilt naleven.. geldt dat dan ook voor alle andere geboden uit het OT ? Zoals het besneden moeten zijn ? Mensen moeten stenigen e.d. ?  Wol en linnen niet samen en roep maar. 

Was het niet juist zo dat met Jezus en het NT die oude gebruiken overboord konden ? 

Of sommige wel en sommige niet ? 

Maar hoe eerlijk is dat dan ?

Ennehhh... was dat niet juist het verfrissende aan Jezus en het NT ?!

 

Of geldt dit nog ? 

Dat mensen met een gebrek Gods offerplaatsen ontwijden ???? 

Hoe perfect ben jij dan ? En wat als jouw kindertjes wat mankeren ? Mogen ze dan medische hulp of moeten ze het er maar mee doen dat ze God te min zijn ? 

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/LEV.21/Leviticus-21/

 Niemand met enigerlei gebrek mag als priester aantreden: niemand die blind is of verlamd, niemand met een misvormd gelaat of abnormaal ontwikkelde ledematen, 19 niemand wiens ledematen na een botbreuk vergroeid zijn, 20 niemand met een gebochelde of dwergachtige gestalte, niemand met staar, niemand met zweren of uitslag, niemand met beschadigde zaadballen. 21 Geen enkele nakomeling van de priester Aäron die een gebrek heeft, mag aantreden om de offergaven aan de HEER aan te bieden. Omdat hij een gebrek heeft mag hij niet aantreden om voedsel aan zijn God aan te bieden. 22 Hij mag wel eten van het voedsel van zijn God, zowel van de heilige als van de allerheiligste offergaven. 23 Maar omdat hij een gebrek heeft, mag hij de ruimte waar het voorhangsel hangt niet betreden en niet bij het altaar dienstdoen, anders zou hij mijn heilige plaatsen ontwijden; Ik ben de HEER, Ik heilig ze.”’

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Monachos:

Niet als het een document betreft dat het resultaat is van 'valsheid in geschrifte'.

Je zou toch denken..( tenminste ..moi denkt dat!!!  ) dat van de ENIGE mens van vlees en bloed die van JEZUS HIMSELF de sleutels van het Koninkrijk krijgt met daarbij de boodschap .."alles wat je op aarde bindend verklaart zal ook in de hemel bindend zijn, en alles wat je op aarde ontbindt zal ook in de hemel ontbonden zijn."

Dat diens Evangelie, brieven, mening of roep maar... dan zo van belang zou zijn, dat de Bijbel daarmee tot de nok toe gevuld is. 

Maar nee. Paulus. die geen sleutels kreeg is de Woordvoerder. 

Dat vind ik RAAR. 

Dat is toch niet zo raar dat ik dat raar vind ? 

 

P.S. ik heb daar eens een topic over gemaakt, maar amper reacties. Het blijft iets wat ik dus niet snap. Echt antwoorden er op, als in Whyyyyyyyyy... nou DAAROM... heb ik nog niet gevonden. 🙄

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

Ik haal 'm nog ff naar voren FV. Heb hem net helemaal bekeken en echt zo goed verwoord! 

Imo zouden vooral alle christelijke tegenstanders dit gewoon 's helemaal moeten beluisteren.  Want... ook dit is een christen! 

En idd. er staat nergens iets in de Bijbel over transgenders. 

 

Helemaal met je eens @Petra. En deze lezing van Willem Ouweneel zou wat mij betreft bij wijze van spreken ook verplichte kost mogen zijn voor alle christelijke mensen. Ook heel goed en genuanceerd.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Breuk:

 

Wellicht vat ik deze laatste opmerking iets te zwaar op, maar ik ben onderdeel van het christendom en kan het ook niet onbenoemd laten.   
Toch lees ik er een waardeoordeel in, waar je Jezus probeert bij te betrekken (ik noem dat voor je karretje spannen).   
 

Okee, laat ik het anders stellen. Ik leer de bijbel steeds beter kennen en ik zie steeds minder daarvan terug in het christendom. Maar ik twijfel niet aan goede bedoelingen van hedendaagse christenen. Echter, teveel is gebaseerd op traditie en overlevering. Daar wil ik geen deel van uit maken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Hermanos2:

Okee, laat ik het anders stellen. Ik leer de bijbel steeds beter kennen en ik zie steeds minder daarvan terug in het christendom. Maar ik twijfel niet aan goede bedoelingen van hedendaagse christenen. Echter, teveel is gebaseerd op traditie en overlevering. Daar wil ik geen deel van uit maken. 

Ondanks alle bedenkingen die ik ook wel heb, kies ik er juist voor om wel lid te blijven van een kerkgemeenschap waar allerlei stumpers, zoekers, beterweters, idealisten, voorbeelden, doeners, denkers, armen, rijken, wijzen en weet ik veel wat voor mensen zitten. En we delen brood en wijn en elkaars leven.   
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid