Spring naar bijdragen

Nieuw forum


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een nieuw forum gestart, aangezien Sjako hier niet meer echt actief is, en de beheerders in geen wegen of steden  te bekennen zijn, neem ik de vrijheid om dit te plaatsen.

Mochten jullie interesse hebben, ik weet dat fora aan het verminderen is, dan kunnen jullie een kijkje nemen.

Iedereen is welkom.

Forumpraat.nl

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is net een nieuw opgestart?

Klopt, ikzelf vond de zaken daar wat vreemd gaan en heb besloten een alternatief op te zetten.

Ook al weet ik nog niet hoe het allemaal precies werkt, maargoed.

Een veilige plek voor christenen alsook een plek voor andersdenkenden en de conversatie tussen die twee.

Maargoed ikzelf verwacht er niet teveel van, forums zijn out of the date.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Klopt, ikzelf vond de zaken daar wat vreemd gaan en heb besloten een alternatief op te zetten.

Ook al weet ik nog niet hoe het allemaal precies werkt, maargoed.

Een veilige plek voor christenen alsook een plek voor andersdenkenden en de conversatie tussen die twee.

Maargoed ikzelf verwacht er niet teveel van, forums zijn out of the date.

Geef dat eens tijd. :) Het bestaat nog geen week. Je kan dan toch beter daar meewerken aan wat je wilt bereiken? Ik weet ook niet zo goed wat daar allemaal gebeurde, maar leek me sterk dat er een foute evaluatie werd gemaakt over een befaamd mod en dat wat stof deed opwaaien. Maar dat zijn beginnersfoutjes.

als er 10 a 20 man op zit, is dat al een goede basis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Geef dat eens tijd. :) Het bestaat nog geen week. Je kan dan toch beter daar meewerken aan wat je wilt bereiken? Ik weet ook niet zo goed wat daar allemaal gebeurde, maar leek me sterk dat er een foute evaluatie werd gemaakt over een befaamd mod en dat wat stof deed opwaaien. Maar dat zijn beginnersfoutjes.

als er 10 a 20 man op zit, is dat al een goede basis.

Ja iedereen kan een foutje maken, ik wens jou het beste daar, ik kan daar altijd nog posten. Voor nu heb Ik deze beslissing genomen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach Thinkfree, zo erg was het niet. Anders dan wat privéberichten die de ronde gingen is de vrede daar bewaard gebleven en de sfeer reeds top. Er was een kort probleempje, maar daar het gecorrigeerd is, toont wel een functionerende moderatie. Er is geen escalatie gekomen en leden werden transparant betrokken eens afgehandeld. Dat is goud waard!

Ik heb niets negatief gemerkt buten 2 tot 3 uitglippers waarna bekend werd gemaakt dat er een mod werd afgezet. Er zijn geen roddels. Anders dan opbouwende kritiek. Het is echt keurig opgesteld imho.

Geloofsleven.nl is speciaal ontworpen voor als het hier zou uitvallen. Het is dan toch beter dat iedereen naar daar gaat, eerder dan dat iedereen een eigen forum opstart? We zouden onze beide handen mogen kussen dat onze gebeden verhoord zijn.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Thinkfree:

Hallo,

Ik ben een nieuw forum gestart, aangezien Sjako hier niet meer echt actief is, en de beheerders in geen wegen of steden  te bekennen zijn, neem ik de vrijheid om dit te plaatsen.

Mochten jullie interesse hebben, ik weet dat fora aan het verminderen is, dan kunnen jullie een kijkje nemen.

Iedereen is welkom.

Forumpraat.nl

 

Ik heb dit topic geopend om de redenen die je noemt. Het functioneel en technisch beheer van dit forum staat op wankelen.  
Jouw forumpraat.nl oogt heel open en vriendelijk. Complimenten.  
Voor het huidige geloofsleven.nl was er nog enige discussie over de kosten. @Palm (wie is dat nu precies?) gaf aan dat hij wel een forum kan opzetten, maar het niet kan financieren. Toen was dat probleem opeens verholpen. 
Het is mij bij geloofsleven.nl onduidelijk wie nu precies de moderators zijn en sponsor is.  
Zijn er verbindingen met kerken of organisaties of helemaal niet?
 

Kun je aangeven wat de kosten zijn van jouw forum en hoe (door wie) dat betaald gaat worden?  
Wat is jouw achtergrond en hoe ga je ervoor zorgen dat de moderatie een breed publiek kan vertegenwoordigen.  
Mijn mening:
Er zouden minimaal 3 moderators moeten zijn, die ieder met een eigen identiteit vanuit    
een orthodoxe,    
meer moderne en  
andere religie/levensbeschouwing

de verschillende groepen moeten kunnen vertegenwoordigen (in goed overleg).    
Dit kunnen drie christenen zijn en de derde persoon kan eventueel een niet christelijke levensbeschouwing hebben.  
 

Nogmaals het is mijn mening en het is jouw forum…

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Breuk:

Jouw forumpraat.nl oogt heel open en vriendelijk. Complimenten.  

Dank voor de complimenten, de kosten draag ikzelf.

De moderatie zal met de tijd(tenminste bij groei) meer vorm krijgen, ik probeer elke categorie een moderator te geven die er bij past.

Mvg.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Dank voor de complimenten, de kosten draag ikzelf.

De moderatie zal met de tijd meer vorm krijgen, ik probeer elke categorie een moderator te geven die er bij past.

Mvg.

De kosten van de forumsoftware voor geloofsleven was minimaal 600 dollar (als ik me goed herinner).  
Dat is exclusief kosten voor de domeinnaam etc. (Geen idee wat er nog allemaal nodig is)    
Kun en wil je aangeven welk pakket jij gebruikt en wat de kosten zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Breuk:

De kosten van de forumsoftware voor geloofsleven was minimaal 600 dollar (als ik me goed herinner).  
Dat is exclusief kosten voor de domeinnaam etc. (Geen idee wat er nog allemaal nodig is)    
Kun en wil je aangeven welk pakket jij gebruikt en wat de kosten zijn?

Daar wil ik niet over praten, acht ik ook niet belangrijk.

Ik kan wel melden dat de kosten momenteel lang niet zo hoog zijn als hierboven beschreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Daar wil ik niet over praten, acht ik ook niet belangrijk.

Ik kan wel melden dat de kosten momenteel lang niet zo hoog zijn als hierboven beschreven.

Grapje hoor, maar ik weet nog wat forumnamen

Hersteld Hervormd Forum    
Gereformeerd Forum Vrijgemaakt    
Nederlands Gereformeerd Forum
Forum van de Vrijheid     
Forum voor Democratie (o nee die bestaat al)    
Staatskundig Gereformeerd Forum  
MozaiekForum
EindtijdForum   
ForumVoorFundamentalisten  
VrijzinnigForum
FreethinkerForum onderhoudende de leer van de Mythische Jezus 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Breuk:

Grapje hoor, maar ik weet nog wat forumnamen

Hersteld Hervormd Forum    
Gereformeerd Forum Vrijgemaakt    
Nederlands Gereformeerd Forum
Forum van de Vrijheid     
Forum voor Democratie (o nee die bestaat al)    
Staatskundig Gereformeerd Forum  
MozaiekForum
EindtijdForum   
ForumVoorFundamentalisten  
VrijzinnigForum
FreethinkerForum onderhoudende de leer van de Mythische Jezus 

 

👍

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-10-2023 om 14:54 zei Thinkfree:

Hallo,

Ik ben een nieuw forum gestart, aangezien Sjako hier niet meer echt actief is, en de beheerders in geen wegen of steden  te bekennen zijn, neem ik de vrijheid om dit te plaatsen.

Mochten jullie interesse hebben, ik weet dat fora aan het verminderen is, dan kunnen jullie een kijkje nemen.

Iedereen is welkom.

Forumpraat.nl

 

Nieuw forum? Cool, ik kom ook. Dan ga ik breuk daar wel billenkoek geven ipv hier op credible

Hopper kom je ook? Jouw kont is ook nog niet rood genoeg geslagen @Hopper

bewerkt door Dat beroof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Klompje:

Hallo,

klompje? Heb je ook andere namen?

Ik wens niet meegetrokken te worden in een vete of ruzie.

Wens iedereen vrede en succes.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Thinkfree:

Hallo,

klompje? Heb je ook andere namen?

Ik wens niet meegetrokken te worden in een vete of ruzie.

Wens iedereen vrede en succes.

Ik wens het u ook. Echter, je hebt je misschien laten beïnvloeden? Er zijn altijd meerdere versies aan 1 verhaal. Maar je zal het wellicht zelf wel ondervinden. Tenzij u uw forum niet serieus neemt.

Desalniettemin,  veel succes en ik hoopte toch dat we allemaal naar geloofsleven.nl zouden gaan, desondanks de verschillen: met meer ruimte, meer leden en meer moderatie: zou dat haalbaar moeten zijn.

De sfeer zou anders geweest zijn als ttc, dbi en hopper en ik wat meer moderatie kende. Hopper vormt niet op de Bijbel he. Hij provoceert en oordeelt en verheerlijkt zichzelf daarnaast.

Maar als er een plaatsje is waar deze mensen naartoe kunnen....is dat natuurlijk wel aan te prijzen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid