Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Tomega:

De moderne mens heeft geen behoefte om God recht te doen,
maar leeft voor de welbevinding van het moment.
Zonder te weten wat een misdrijf eigenlijk is, 
of wanneer hij kwaad doet aan een ander. 
Maar misdrijven tegen God zijn O.K., 
en Hij geldt niet als een ander,
die jij geen kwaad mag doen.

Mooi stukje tekst weer. _:)_

Hou de moed erin, dat doet God ook. 

 

 Lucas 6:35:

".....en zullen jullie kinderen van de Allerhoogste zijn, want ook Hij is goed voor wie ondankbaar en kwaadwillig is."

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het hele punt is dat er toen een ander narratief was, en niemand in een wapencultuur er toen aan dacht zijn/haar klasgenoten af te knallen. Het wapen is niet het probleem, de geesten die het functione

Op 14-9-2023 om 21:03 zei Petra.:

Hou de moed erin, dat doet God ook. 

 

 Lucas 6:35:

".....en zullen jullie kinderen van de Allerhoogste zijn, want ook Hij is goed voor wie ondankbaar en kwaadwillig is."

Als de zon schijnt over goed en kwaad en rijk en arm in gelijke mate,
wil dat niet zeggen, dat de nacht niet vallen zal. 
En ook het kwaad van oordeel en eindtijd,
zal (in zekere mate) de goeden met de slechten treffen.

Lucas 3:7-9
Hij zeide dan tot de scharen, die uitkwamen, om van hem gedoopt te worden: Gij adderengebroedsels, wie heeft u aangewezen te vlieden van den toekomenden toorn? Brengt dan vruchten voort der bekering waardig;10 en begint niet te zeggen bij uzelven: Wij hebben Abraham tot een vader; want ik zeg u, dat God zelfs uit deze stenen Abraham kinderen kan verwekken. En de bijl ligt ook alrede aan den wortel der bomen; alle boom dan, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen, en in het vuur geworpen.

Lucas 6:47-49
Een iegelijk, die tot Mij komt, en Mijn woorden hoort, en dezelve niet gedaan zal hebben, is gelijk een mens, die een huis bouwde op de aarde zonder fondament; tegen hetwelk de waterstroom aansloeg, en het viel terstond, en de val van datzelve huis was groot.

Lucas 21:25,26
En er zullen tekenen zijn in de zon, en maan, en sterren, en op de aarde benauwdheid der volken met twijfelmoedigheid, als de zee en watergolven groot geluid zullen geven;
En den mensen het hart zal bezwijken van vrees en verwachting der dingen, die het aardrijk zullen overkomen; want de krachten der hemelen zullen bewogen worden.

Openbaring 12:12
Hierom bedrijft vreugde, gij hemelen, en gij, die daarin woont! Wee dengenen, die de aarde en de zee bewonen,
want de duivel is tot u afgekomen, en heeft groten toorn, wetende, dat hij een kleinen tijd heeft
.

Openbaring 15:1
En ik zag een ander groot en wonderlijk teken in den hemel; namelijk zeven engelen,
hebbende de zeven laatste plagen; want in deze is de toorn Gods geëindigd.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Tomega:


En ook het kwaad van oordeel en eindtijd,
zal (in zekere mate) de goeden met de slechten treffen.

Lucas 3:7-9
 Brengt dan vruchten voort der bekering waardig;10 en begint niet te zeggen bij uzelven: Wij hebben Abraham tot een vader; want ik zeg u, dat God zelfs uit deze stenen Abraham kinderen kan verwekken. En de bijl ligt ook alrede aan den wortel der bomen; alle boom dan, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen, en in het vuur geworpen.

Maar wie zijn de goeden en wie de slechten hè. 

Je haalt hier waardige vruchten en Wij hebben Abraham tot een vader"" aan.  Lees je de Bijbel op de letter..dan was Abraham een polygamist, die overspel pleegde met meerdere vrouwen, zelfs trouwde met zijn halfzuster en dus ook incest deed. Hij loog en fungeerde als een soort pooier voor zijn vrouw/zuster Sara, die het in ruil voor geschenken met de Farao deed. Wat we dus overspel en zelfs prostitutie/hoererij kunnen noemen.  Hij kwam straatarm binnen en ging daardoor rijk weer weg. 

Dus sja... kennelijk werd ie ondanks al die zonden wel als stamvader verkozen en Sara als stammoeder, en werden/worden zij tot de goeden gerekend. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Maar wie zijn de goeden en wie de slechten hè. 

Je haalt hier waardige vruchten en Wij hebben Abraham tot een vader"" aan.  Lees je de Bijbel op de letter..dan was Abraham een polygamist, die overspel pleegde met meerdere vrouwen, zelfs trouwde met zijn halfzuster en dus ook incest deed. Hij loog en fungeerde als een soort pooier voor zijn vrouw/zuster Sara, die het in ruil voor geschenken met de Farao deed. Wat we dus overspel en zelfs prostitutie/hoererij kunnen noemen.  Hij kwam straatarm binnen en ging daardoor rijk weer weg. 

Dus sja... kennelijk werd ie ondanks al die zonden wel als stamvader verkozen en Sara als stammoeder, en werden/worden zij tot de goeden gerekend. 

 

De goei hun slechte kanten worden nooit belicht, en de slechte hun goeie kanten nooit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom wedergeboren? En mens wordt maar één keer geboren. Je kunt niet opnieuw geboren worden. Je kunt wel veranderen. En dat gebeurt dan ook met veel mensen. Mensen die van zichzelf zeggen dat ze zijn wedergeboren over dramatiseren zichzelf. Dat zit dan vaak weer een psychisch trauma achter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Waarom wedergeboren? En mens wordt maar één keer geboren. Je kunt niet opnieuw geboren worden. Je kunt wel veranderen. En dat gebeurt dan ook met veel mensen. Mensen die van zichzelf zeggen dat ze zijn wedergeboren over dramatiseren zichzelf. Dat zit dan vaak weer een psychisch trauma achter.

Achter narcisme ofzo zit een trauma. Maar achter een aanraking die u instant verandert, zou iemand als u eerder een psychose ofzo gebruiken. Wel in rol blijven he DBI.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Achter narcisme ofzo zit een trauma. Maar achter een aanraking die u instant verandert, zou iemand als u eerder een psychose ofzo gebruiken. Wel in rol blijven he DBI.

Psychoses zijn ook veranderingen.
Rest mijn vraag: waarom wedergeboren ?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

O jee, nu is het bij jou die stroming. Dat is nog erger dan extreem nationalist. Nu is iedereen fout in jouw ogen. 
 

Integendeel. Christendom is het beste middel tegen redivisme. Ze zouden in de gevangenissen meer, veel meer bijbelstudie moeten aanbieden.

En iedereen is even fout en dus even gelijkwaardig. Amen.

Wat denk je? Dat er goeie mensen bestaan? Er zit een Stalin in ons allemaal vrees ik... En ja de meeste zullen dat hardnekkig ontkennen, die zijn vaak de ergste lol.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

En iedereen is even fout en dus even gelijkwaardig. Amen.

Dat klinkt voor jezelf wellicht heel nobel.
Maar heb je wel in de gaten dat het voor veel anderen als belediging wordt opgevat dat je vindt dat ze in  zonde geboren en tot niets goed in staat zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat klinkt voor jezelf wellicht heel nobel.
Maar heb je wel in de gaten dat het voor veel anderen als belediging wordt opgevat dat je vindt dat ze in  zonde geboren en tot niets goed in staat zijn?

Het betekent niet dat je tot niets goed in staat bent, maar we een errorke hebben.

Dat mensen zich daardoor beledigd voelen verbaasd dan ook niet, he?

Galaten 1:10 Want indien ik nog mensen behaagde, zo zou ik geen dienstknecht van Christus zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Petra.:

Je haalt hier waardige vruchten en Wij hebben Abraham tot een vader"" aan.  Lees je de Bijbel op de letter..

Begin nou eerst wat ik zeg op de letter te lezen, dan lees je dat er staat: zeg niet. Dus Abrahams kindschap helpt ze niet. Maar, staat er dan, breng vruchten der bekering voort. De tollenaar die zich bekeerde, had veel te doen. Maar de farizeeër krabt zich eens achter zijn oor, want hij is rechtvaardig en een kind van Abraham. Hij zou niet weten waar te beginnen, want bekeerd en gearriveerd was 'ie al.

En lees dan die bijbelteksten eens, voor je die als onderbouwing inbrengt, want je maakt er nu een zootje van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Tomega:

Begin nou eerst wat ik zeg op de letter te lezen, dan lees je dat er staat: zeg niet. Dus Abrahams kindschap helpt ze niet. Maar, staat er dan, breng vruchten der bekering voort. De tollenaar die zich bekeerde, had veel te doen. Maar de farizeeër krabt zich eens achter zijn oor, want hij is rechtvaardig en een kind van Abraham. Hij zou niet weten waar te beginnen, want bekeerd en gearriveerd was 'ie al.

En lees dan die bijbelteksten eens, voor je die als onderbouwing inbrengt, want je maakt er nu een zootje van.

Zie ook Lukas 19.

De ontmoeting van Jezus en Zacheüs is zo diepgaand. Tijdens Bijbelstudie kwam dit naar voor en ik vond het zo raar dat ik daar nooit van gehoord had. Hoe Zacheüs in een vijgenboom (welvaart) moet klimmen om Christus te kunnen zien, is meer dan symbolisch. Hij was te klein om Hem te zien. Hij moet de vijgenboom/welvaart beklimmen om geroepen te worden tot Christus en zich alzo weer te verlagen. Diep! Beide gaan diep in gesprek. Van alle mensen die zo uitkeken naar een ontmoeting met Hem, koos Hij deze uit? Wat een geklaag moest dat geweest zijn. De tijd leerde waarom. Door de bekering van Zacheüs was het hele dorp daarbij gebaat.

Lukas 19:9 En Jezus zeide tot hem: Heden is dezen huize zaligheid geschied, nademaal hij ook een zoon van Abraham is; 10 want de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zalig te maken, dat verloren was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Dat gesprek in Lukas 19?  Beiden zeggen ze één zinnetje. Dat is zeker geen diep gesprek te noemen.

Er staat veel, veel meer tussen de lijnen dan we aan de oppervlakte lezen. De Bijbel is daarom het rijkste boek ooit. Kan niet anders dan door God geïnspireerd te zijn.

2 Timotheus 3:16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Zie ook Lukas 19.

De ontmoeting van Jezus en Zacheüs is zo diepgaand. Tijdens Bijbelstudie kwam dit naar voor en ik vond het zo raar dat ik daar nooit van gehoord had. Hoe Zacheüs in een vijgenboom (welvaart) moet klimmen om Christus te kunnen zien, is meer dan symbolisch. Hij was te klein om Hem te zien. Hij moet de vijgenboom/welvaart beklimmen om geroepen te worden tot Christus en zich alzo weer te verlagen. Diep! Beide gaan diep in gesprek. Van alle mensen die zo uitkeken naar een ontmoeting met Hem, koos Hij deze uit? Wat een geklaag moest dat geweest zijn. De tijd leerde waarom. Door de bekering van Zacheüs was het hele dorp daarbij gebaat.

Lukas 19:9 En Jezus zeide tot hem: Heden is dezen huize zaligheid geschied, nademaal hij ook een zoon van Abraham is; 10 want de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zalig te maken, dat verloren was.

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/LUK.19/Lucas-19/

Die Zacheüs was een hele rijke hoofdtollenaar. Die de helft van zijn bezittingen aan de armen ging geven, en mensen had afgeperst maar beloofde om dat  viervoudig te vergoeden.

Daarachteraan komt een verhaal over dienaren die handel moeten drijven. Wie het meest verdiende deed het goed, degene die het geld bewaarde deed het slecht omdat ie bij de bank rente had kunnen vangen. Kennelijk waren er toen al banken die rente gaven.

De moraal van het verhaal is dat handel drijven en zo veel mogelijk geld verdienen goed is.  (Toch ????) 

Het verhaal eindigt met: 

"27 En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.”’

28   Na deze woorden trok Jezus verder, op weg naar Jeruzalem."

 

Je zou denken dat Jezus de tien geboden zou aanhalen ofzo (Gij zult niet moorden). Maar nee. 

Ik vind het een beetje raar verhaal hoor. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Petra.:

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/LUK.19/Lucas-19/

Die Zacheüs was een hele rijke hoofdtollenaar. Die de helft van zijn bezittingen aan de armen ging geven, en mensen had afgeperst maar beloofde om dat  viervoudig te vergoeden.

Daarachteraan komt een verhaal over dienaren die handel moeten drijven. Wie het meest verdiende deed het goed, degene die het geld bewaarde deed het slecht omdat ie bij de bank rente had kunnen vangen. Kennelijk waren er toen al banken die rente gaven.

De moraal van het verhaal is dat handel drijven en zo veel mogelijk geld verdienen goed is.  (Toch ????) 

Het verhaal eindigt met: 

"27 En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.”’

28   Na deze woorden trok Jezus verder, op weg naar Jeruzalem."

 

Je zou denken dat Jezus de tien geboden zou aanhalen ofzo (Gij zult niet moorden). Maar nee. 

Ik vind het een beetje raar verhaal hoor. 

 

Het is een parabel met een metaforische inhoud over verspillen wat God je gaf.

Jezus vroeg niet om mensen te verzamelen en doden in die context. Het gaat erover dat God je talenten geeft en die benutten winstgevend is, niet benutten wat God geeft een spirituele dood is, of de 2e dood?

De koning in dat verhaal is een symbolische weergave van een toekomstig oordeel. Het weergeeft inderdaad wel de strengheid van Hem. De ijzeren roede gaf het al aan he? :)

Openbaringen 2:27 En hij zal ze hoeden met een ijzeren roede; zijnde het vat des aardrijks, zijn de kinderen der mensen, en hij zal ze vermorzelen gelijk als de vaten eens pottenbakkers zullen zij vermorzeld worden; gelijk ook Ik van mijn Vader ontvangen heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Tomega:

En lees dan die bijbelteksten eens, voor je die als onderbouwing inbrengt, want je maakt er nu een zootje van.

Degene die er imo een zootje van maakte was Abraham. Ik stel me zo voor dat Abraham tegen die Farao had gezegd -dat is mijn zuster en ook mijn vrouw, afblijven dus-. 

Dan was ie misschien niet overladen met geschenken, had ie misschien niet zo rijk geworden.  Of ie vermoord was? Zou God hem hebben laten vermoorden nadat God hem zelf op pad stuurde ? Lijkt mij van niet. 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/GEN.12/Genesis-12/

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is een parabel met een metaforische inhoud over verspillen wat God je gaf.

Jezus vroeg niet om mensen te verzamelen en doden in die context. Het gaat erover dat God je talenten geeft en die benutten winstgevend is, niet benutten wat God geeft een spirituele dood is, of de 2e dood?

De koning in dat verhaal is een symbolische weergave van een toekomstig oordeel. Het weergeeft inderdaad wel de strengheid van Hem. De ijzeren roede gaf het al aan he? :)

Openbaringen 2:27 En hij zal ze hoeden met een ijzeren roede; zijnde het vat des aardrijks, zijn de kinderen der mensen, en hij zal ze vermorzelen gelijk als de vaten eens pottenbakkers zullen zij vermorzeld worden; gelijk ook Ik van mijn Vader ontvangen heb.

Huh.., hoeden met een ijzeren roede en vermorzelen nog wel. Dat is weer eens wat anders dan het verkondigen van een Blije Boodschap. 

Dat je als God wapentuig denkt nodig te hebben om nietige mensjes in het gareel te meppen. Wat is dat nou voor malligheid. 

Zie jij jezelf ook met een ijzeren roede je kindertjes hoeden ? 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Petra.:

Huh.., hoeden met een ijzeren roede en vermorzelen nog wel. Dat is weer eens wat anders dan het verkondigen van een Blije Boodschap. 

Dat je als God wapentuig denkt nodig te hebben om nietige mensjes in het gareel te meppen. Wat is dat nou voor malligheid. 

Zie jij jezelf ook met een ijzeren roede je kindertjes hoeden ? 

Petra, het spijt me dit te zeggen, maar als de wraak God toekomt, is de wraak ook aan Hem. Als Amerika en Europa Sodom en Gomorra zijn, kan je je daar wel iets bij voorstellen?

  De toorn van God is van een heel andere orde dan die van de duivel, God straft. De duivel laat alles toe en laat 1 in diens eigen ongeluk lopen door misleiding en verleiding; lacht zich dan een breuk. God is heel traag met zijn toorn en zal meermaals aanmanen de wegen te veranderen alvorens tot wraak over te gaan. Zijn wraak is rechtvaardig.

Openbaringen 2:19 Ik weet uw werken, en liefde, en dienst, en geloof, en uw lijdzaamheid, en uw werken, en dat de laatste meer zijn dan de eerste. 20 Maar Ik heb enige weinige dingen tegen u, dat gij de vrouw Jezabel, die zich zelve zegt een profetes te zijn, laat leren, en Mijn dienstknechten verleiden, dat zij hoereren en afgodenoffer eten. 21 En Ik heb haar tijd gegeven, opdat zij zich zou bekeren van haar hoererij, en zij heeft zich niet bekeerd. 22 Zie, Ik werp haar te bed, en die met haar overspel bedrijven, in grote verdrukking, zo zij zich niet bekeren van hun werken. 23 En haar kinderen zal Ik door den dood ombrengen; en al de Gemeenten zullen weten, dat Ik het ben, Die nieren en harten onderzoek. En Ik zal ulieden geven een iegelijk naar uw werken.

Dit is de brief aan de kerk van Thyatire. Zie haar goede werken en zie haar error. Bedoelt dit het modern feminisme en vrouwelijke godheden eren? Goddess worship.

 

32 minuten geleden zei TTC:

Er bestaat een lijst van ongeveer 260 karakteriserings- en analysemethoden voor materialen en hun structuren.

Jezus zegt het zelf:

Lukas 19:11 En als zij dat hoorden, voegde Hij daarbij, en zeide een gelijkenis; omdat Hij nabij Jeruzalem was, en omdat zij meenden, dat het Koninkrijk Gods terstond zou openbaar worden. 12 Hij zeide dan: Een zeker welgeboren man reisde in een ver gelegen land, om voor zichzelven een koninkrijk te ontvangen, en dan weder te keren. 13... 14... tot de vergelijking met de koning die de falende handelaars doodt.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bedoelt dit het modern feminisme en vrouwelijke godheden eren? Goddess worship.

 

Wat haal je er nou toch weer bij. Wat heeft feminisme en vrouwelijke godheden te maken met een verhaal over hoereren, overspel en afgodenoffers eten ? 

Bij zo'n verhaal denk ik eerder aan Abraham en Sara. Of ze afgodenoffers aten weten we niet, maar hoereren en overspel weten we wel. 

En Salomon. Die ging zich ook te buiten aan hoereren, overspel en afgoden aanbidden. 

Wat het punt van het eten van afgodenoffers is ? Het was toen toch gebruikelijk om bokjes e.a. dieren te offeren. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jezus zegt het zelf: Lukas 19:11 En als zij dat hoorden, voegde Hij daarbij, en zeide een gelijkenis; omdat Hij nabij Jeruzalem was, en omdat zij meenden, dat het Koninkrijk Gods terstond zou openbaar worden. 12 Hij zeide dan: Een zeker welgeboren man reisde in een ver gelegen land, om voor zichzelven een koninkrijk te ontvangen, en dan weder te keren. 13... 14... tot de vergelijking met de koning die de falende handelaars doodt.

Een theorie kan simpel zijn, de variaties quasi ontelbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Petra, het spijt me dit te zeggen, maar als de wraak God toekomt, is de wraak ook aan Hem. Als Amerika en Europa het Sodom en Gomorra zijn, kan je je daar wel iets bij voorstellen?

Zie jij ergens in de Bijbel God met die ijzeren roede tekeer gaan tegen Abraham, of Salomon of David  ??? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid