Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoe speelde dit bij jou?

Hier van extremistische nationalist naar een breder zicht over de hele wereld en alle mensen. Er was een periode waar mijn extremisme begon te radicaliseren. We waren alleen op huiswacht van familie (planten water geven tijdens een reis) en ik was helemaal in mijn hoofd weggezakt naar anti islam, anti vluchtelingen, anti alles eigenlijk. Lol Ik nam die discussie overal mee naartoe, het overnam me. Mijn significante andere moest toen even uit de kamer gaan omdat mijn energie haar teveel werd. Daar alleen... ik voelde een hand op mijn schouder wiens energie mij doordrong, overnam, teveel werd; neerdrukte. "Leg die materie maar allemaal bij mij." Niet als een stem, maar een zeer sterk gevoel. Ik barstte in tranen uit en ben naar mijn significante andere gegaan, excuseerde mij voor mijn gedrag, knuffelde haar plat. Al wat ik er uit kreeg was "sorry en hou me gewoon stevig vast!" Die wereldthema's werden volledig ongedaan... Ik ben vrienden met moslims, heb interesse in de profetieën van de islam, kan er vredevol over praten met iedereen. Dit was echt goddelijke interventie.

En neen, die maakte mij niet zondeloos  en ik struikel nog veel... teveel ja :) Maar die grootste zondes die me van Hem weghielden, verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik ben Hem zo dankbaar daarvoor en weet nu welk handvat aan te grijpen. Ja ik val nog, maar ik heb een handvat. Onze Heer en Redder Jezus Christus.

(Enkel ervaringen, bemoedigende woorden en geen discussie voeren aub)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het hele punt is dat er toen een ander narratief was, en niemand in een wapencultuur er toen aan dacht zijn/haar klasgenoten af te knallen. Het wapen is niet het probleem, de geesten die het functione

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoe speelde dit bij jou?

Hier van extremistische nationalist naar een breder zicht over de hele wereld en alle mensen. Er was een periode waar mijn extremisme begon te radicaliseren. We waren alleen op huiswacht van familie (planten water geven tijdens een reis) en ik was helemaal in mijn hoofd weggezakt naar anti islam, anti vluchtelingen, anti alles eigenlijk. Lol Ik nam die discussie overal mee naartoe, het overnam me. Mijn significante andere moest toen even uit de kamer gaan omdat mijn energie haar teveel werd. Daar alleen... ik voelde een hand op mijn schouder wiens energie mij doordrong, overnam, teveel werd; neerdrukte. "Leg die materie maar allemaal bij mij." Niet als een stem, maar een zeer sterk gevoel. Ik barstte in tranen uit en ben naar mijn significante andere gegaan, excuseerde mij voor mijn gedrag, knuffelde haar plat. Al wat ik er uit kreeg was "sorry en hou me gewoon stevig vast!" Die wereldthema's werden volledig ongedaan... Ik ben vrienden met moslims, heb interesse in de profetieën van de islam, kan er vredevol over praten met iedereen. Dit was echt goddelijke interventie.

En neen, die maakte mij niet zondeloos  en ik struikel nog veel... teveel ja :) Maar die grootste zondes die me van Hem weghielden, verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik ben Hem zo dankbaar daarvoor en weet nu welk handvat aan te grijpen. Ja ik val nog, maar ik heb een handvat. Onze Heer en Redder Jezus Christus.

(Enkel ervaringen, bemoedigende woorden en geen discussie voeren aub)

Ga je zo je hebzucht en manipulatieve bezigheden trachten te verbloemen, enig elementair fatsoen is ons niet vreemd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Een grotere comediant bestaat niet, doe normaal. 

Jij was er nog getuige van dat ik zo anti die zaken was? Ziet ge ze nu nog spelen of mijn eigen doelen nastreven en enkel datgene aanvallen wat mijn geslacht aanvalt?

U zouden ze nu eens echt mogen verbannen se. Bijdrages zeer minimaal, eigen verwarringen tot beschuldigingen kneden omdat ge maar geen doel voor uzelf als oude man nu gevonden hebt.

It's true (Trump voiced) :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Jij was er nog getuige van dat ik zo anti die zaken was? Ziet ge ze nu nog spelen of mijn eigen doelen nastreven en enkel datgene aanvallen wat mijn geslacht aanvalt?

U zouden ze nu eens echt mogen verbannen se. Bijdrages zeer minimaal, eigen verwarringen tot beschuldigingen kneden omdat ge maar geen doel voor uzelf als oude man nu gevonden hebt.

It's true (Trump voiced) :D

Comediant, het is niet meer dan een volgende poging om mensen te misleiden, alsof er geen boek geschreven werd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

King James Version: "For do I now persuade men, or God? Or do I seek to please men? For if I yet pleased men, I should not be the servant of Christ." 

Oude Statenvertaling: "Want overreed ik nu de mensen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Want indien ik nog mensen behaagde, zo ware ik geen dienstknecht van Christus." 

BasisBijbel: "Ik wil mensen niet proberen te laten denken zoals ík. En ik probeer ook niet om bij de mensen in een goed blaadje te komen. Want áls ik dat nog zou doen, zou ik geen dienaar van Jezus zijn."

Wat zich vertaalt in een oneliner uit 3 woorden van mij:

Zero Fox given!

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

King James Version: "For do I now persuade men, or God? Or do I seek to please men? For if I yet pleased men, I should not be the servant of Christ." Oude Statenvertaling: "Want overreed ik nu de mensen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Want indien ik nog mensen behaagde, zo ware ik geen dienstknecht van Christus." BasisBijbel: "Ik wil mensen niet proberen te laten denken zoals ík. En ik probeer ook niet om bij de mensen in een goed blaadje te komen. Want áls ik dat nog zou doen, zou ik geen dienaar van Jezus zijn." Wat zich vertaalt in een oneliner uit 3 woorden van mij: Zero Fox given!

Je was precies even uit je rol gevallen, leerzaam is het wel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-9-2023 om 18:28 zei Fundamenteel:

Hier van extremistische nationalist naar een breder zicht over de hele wereld en alle mensen. Er was een periode waar mijn extremisme begon te radicaliseren.

We waren alleen op huiswacht van familie (planten water geven tijdens een reis) en ik was helemaal in mijn hoofd weggezakt naar anti islam, anti vluchtelingen, anti alles eigenlijk. Lol Ik nam die discussie overal mee naartoe, het overnam me.

 "Leg die materie maar allemaal bij mij."

Die wereldthema's werden volledig ongedaan... 

Misschien is radicaliseren een dingetje waar je voor op moet passen.  Dan is het niet meer dat onderwerp/wereldthema waarover je de discussie overal mee naar toe neemt maar is er slechts een ander wereldthema voor in de plaats gekomen.  Misschien kan die materie ook bij God gelegd worden zodat het je niet overneemt.

Misschien helpt het om naar een kerk te gaan met wat gematigder preken. 

 

Citaat

(Enkel ervaringen, bemoedigende woorden en geen discussie voeren aub)

Ik heb geen wedergeboorte ervaringen, dus houd het maar bij een (hopelijk) bemoedigend tekstje. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

Misschien kan die materie ook bij God gelegd worden zodat het je niet overneemt.

De een legt al het vuil bij God voor Gods troon en verbetert zich in niets. De ander heeft berouw en bekeert zich, en zondigt niet weer.
Wat je in deze wereld brengt, is wat je vader je heeft bijgebracht. De vraag is dus of je een aardje naar je vaartje hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wedergeboorte is eigenlijk niet de meest juiste term.  Er moet eerst iets sterven in de mens voordat het nieuwe (de Christus) kan intreden.    De Evangeliën geven hier allerlei aanwijzingen voor.  Maar dan dienen ze niet alleen gelezen te worden, maar ook gepraktiseerd.  In het Johannes Evangelie staat bijvoorbeeld geschreven dat we de begeerte van onze ogen niet langer meer moeten volgen.    Het thema ogen c.q. zien komt veel voor in de Evangeliën.  Christus geeft de mens dan ook nieuwe 'ogen' , een nieuw zien, een nieuwe wijze van de wereld in kijken.  Jezus is immer het licht der wereld.  Ik heb het dan ook over geestelijke ogen.  Maar die kunnen nooit in de mens ontluiken (in potentie zijn ze in ieder mens) als je fysieke ogen zaken uit de wereld begeren.

Jezus is geen verhaaltje wat je in je jeugd hebt geleerd, gelooft en verder geloof je het wel.   Als je zeg maar een jaar of 50 bent en er is nog niks veranderd, tja...

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Hopper:

Wedergeboorte is eigenlijk niet de meest juiste term.  Er moet eerst iets sterven in de mens voordat het nieuwe (de Christus) kan intreden.    De Evangeliën geven hier allerlei aanwijzingen voor.  Maar dan dienen ze niet alleen gelezen te worden, maar ook gepraktiseerd.  In het Johannes Evangelie staat bijvoorbeeld geschreven dat we de begeerte van onze ogen niet langer meer moeten volgen.    Het thema ogen c.q. zien komt veel voor in de Evangeliën.  Christus geeft de mens dan ook nieuwe 'ogen' , een nieuw zien, een nieuwe wijze van de wereld in kijken.  Jezus is immer het licht der wereld.  Ik heb het dan ook over geestelijke ogen.  Maar die kunnen nooit in de mens ontluiken (in potentie zijn ze in ieder mens) als je fysieke ogen zaken uit de wereld begeren. Jezus is geen verhaaltje wat je in je jeugd hebt geleerd, gelooft en verder geloof je het wel.   Als je zeg maar een jaar of 50 bent en er is nog niks veranderd, tja...

Samsara draait al een tijdje mee, anders zouden we ook niet op het spoor kunnen komen van non-lineaire katalysatoren. Het is de logica van het innerlijke kind, zo zelden begrepen dat het ook naar wachtlijsten gepromoveerd wordt, nietig, machteloos, vereenzamend, gestigmatiseerd, onbeholpen en ongehoord, elke dag zielspijnen verbijtend, alsmaar proberen vriendelijk te blijven, en wat nog meer.

3 uur geleden zei Petra.:

Misschien helpt het om naar een kerk te gaan met wat gematigder preken. 

Iets wat je reeds eerder hebt mogen ontdekken, kan je niet meer uitstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Wedergeboorte is eigenlijk niet de meest juiste term.  Er moet eerst iets sterven in de mens voordat het nieuwe (de Christus) kan intreden.    De Evangeliën geven hier allerlei aanwijzingen voor.  Maar dan dienen ze niet alleen gelezen te worden, maar ook gepraktiseerd.  In het Johannes Evangelie staat bijvoorbeeld geschreven dat we de begeerte van onze ogen niet langer meer moeten volgen.    Het thema ogen c.q. zien komt veel voor in de Evangeliën.  Christus geeft de mens dan ook nieuwe 'ogen' , een nieuw zien, een nieuwe wijze van de wereld in kijken.  Jezus is immer het licht der wereld.  Ik heb het dan ook over geestelijke ogen.  Maar die kunnen nooit in de mens ontluiken (in potentie zijn ze in ieder mens) als je fysieke ogen zaken uit de wereld begeren.

Jezus is geen verhaaltje wat je in je jeugd hebt geleerd, gelooft en verder geloof je het wel.   Als je zeg maar een jaar of 50 bent en er is nog niks veranderd, tja...

Allez, de wedergeboorte is ook al een foute term? Jezus zei dat.

Wat is er bij u verandert? Want je zegt dan dat de oude mens sterft, maar waarom bent u dan links? 😛

Mijn oudere ik stierf, want ik liet die wereldse zaken los. Als ze in mijn grenzen komen, aanvaard ik niet blind, maar spiegel ik op de Bijbel. Een wedergeborenen zal nooit in discussie gaan met de Bijbel, zoals ik ze ken  ... Homoseksualiteit en transgenders zouden onder herborenen niet eens onder discussie staaan.

Neen Jezus is geen verhaaltje, dat is echte business.... Hem volgen is geen pad over rozenblaadjes en allemaal liefde en regenbogen. Dat is full on oorlog met principaliteiten van deze wereld. Je kan je niet vebinden met wereldse zaken en denken dat het geen invloed heeft.

 

5 uur geleden zei Petra.:

Misschien is radicaliseren een dingetje waar je voor op moet passen.  Dan is het niet meer dat onderwerp/wereldthema waarover je de discussie overal mee naar toe neemt maar is er slechts een ander wereldthema voor in de plaats gekomen.  Misschien kan die materie ook bij God gelegd worden zodat het je niet overneemt.

Misschien helpt het om naar een kerk te gaan met wat gematigder preken. 

 

Ik heb geen wedergeboorte ervaringen, dus houd het maar bij een (hopelijk) bemoedigend tekstje. 

Was u geen lid toen ik nog zo nationalistisch was? Daar is geen spoor meer van aanwezig. Instant weg...

Ik ben toen naar de kerk beginnen gaan, maar dat was niet voldoende, ik ben dan studies opgestart om de Bijbel beter te begrijpen.

Ik vind niet dat ik gematigd moet zijn tegen principaliteiten die anderen beschadigen en van jongs af in de war willen brengen.

Misschien helpt het om eens in te leven en voorbij een mens zijn stoornis te kijken ipv deze er altijd aan te herinneren.

Mijn zaak staat onderbouwd en ik ben niet degene die wegkijkt of aan victim blaming doet, of dat nu een transgender, linkse of rechtse, autist, normale, ... is maakt me niets uit.

(Europese kerken zijn vaak ook te politiek of werelds. Ik ben weggegaan bij corona en volg sedert dien wat meer belezen predikanten op)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Mijn oudere ik stierf, want ik liet die wereldse zaken los. Als ze in mijn grenzen komen, aanvaard ik niet blind, maar spiegel ik op de Bijbel. Een wedergeborenen zal nooit in discussie gaan met de Bijbel, zoals ik ze ken  ... Homoseksualiteit en transgenders zouden onder herborenen niet eens onder discussie staaan.

Onderzoek naar metaforen zoals bliksems bij helder hemel heeft toch weer iets opgeleverd dat we later misschien nog wel eens bespreken kunnen, in een sfeer van veiligheid, sereniteit en vertrouwen een ideaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Allez, de wedergeboorte is ook al een foute term? Jezus zei dat.

Wat is er bij u verandert? Want je zegt dan dat de oude mens sterft, maar waarom bent u dan links? 😛

Mijn oudere ik stierf, want ik liet die wereldse zaken los. Als ze in mijn grenzen komen, aanvaard ik niet blind, maar spiegel ik op de Bijbel. Een wedergeborenen zal nooit in discussie gaan met de Bijbel, zoals ik ze ken  ... Homoseksualiteit en transgenders zouden onder herborenen niet eens onder discussie staaan.

Neen Jezus is geen verhaaltje, dat is echte business.... Hem volgen is geen pad over rozenblaadjes en allemaal liefde en regenbogen. Dat is full on oorlog met principaliteiten van deze wereld. Je kan je niet vebinden met wereldse zaken en denken dat het geen invloed heeft.

Ik weet dat Jezus over wedergeboorte spreekt.  Maar hij zegt ook in Joh 3 "Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest."  Wedergeboren klinkt alsof we opnieuw uit het vlees geboren moeten worden, maar dat is niet zo.  De mens moet 'enig' uit de Geest geboren worden.  Dat wilde ik maar even helder hebben.

Homoseksualiteit en transgenders hebben geen rol in het geestelijke.   Dus ja, gelovigen die het steeds maar over homoseksuele en transgenders hebben, die zijn nog uit vlees geboren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Alsof je zegt dat ze angst hebben om te sterven, stel je voor. 

Ik heb uit betrouwbare bron dat veel mensen angst hebben om te sterven.  Waarom is mij ook een raadsel.  Voor atheïsten is er niks na de dood, dus is er ook niemand om dood te zijn.  En gelovigen gaan allemaal naar de hemel. 

Alleen ik heb een probleem.   Ik heb geen enkele hoop op een toekomst meer.  Geen toekomst in de dood en ook geen toekomst in de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:

Ik weet dat Jezus over wedergeboorte spreekt.  Maar hij zegt ook in Joh 3 "Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest."  Wedergeboren klinkt alsof we opnieuw uit het vlees geboren moeten worden, maar dat is niet zo.  De mens moet 'enig' uit de Geest geboren worden.  Dat wilde ik maar even helder hebben.

Homoseksualiteit en transgenders hebben geen rol in het geestelijke.   Dus ja, gelovigen die het steeds maar over homoseksuele en transgenders hebben, die zijn nog uit vlees geboren.

Heb je de openingspost gelezen? Dat ging over mijn geest, toch? In 1 fractie gekeerd en dorst naar meer..

Homoseksualiteit geeft iets in de geest weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Ik heb uit betrouwbare bron dat veel mensen angst hebben om te sterven.  Waarom is mij ook een raadsel.  Voor atheïsten is er niks na de dood, dus is er ook niemand om dood te zijn.  En gelovigen gaan allemaal naar de hemel. Alleen ik heb een probleem.   Ik heb geen enkele hoop op een toekomst meer.  Geen toekomst in de dood en ook geen toekomst in de hemel.

Om nog niet te spreken van het paradoxale angst voor vrijheid, hoop is er altijd in overvloed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Tomega:

De een legt al het vuil bij God voor Gods troon en verbetert zich in niets. De ander heeft berouw en bekeert zich, en zondigt niet weer. .

Als het mensen helpt om geen misdrijven (meer) te begaan, of anderen kwaad te doen dan vind ik dat dikke prima. 

 

21 uur geleden zei Tomega:

Wat je in deze wereld brengt, is wat je vader je heeft bijgebracht. De vraag is dus of je een aardje naar je vaartje hebt.

Je zou bijna denken dat de wereld vol zit met alleenstaande vaders of dat jij er van uit gaat dat alle moeders full time werken. Modern, dat wel.  😄

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Petra.:
Op 13-9-2023 om 09:37 zei Tomega:

De een legt al het vuil bij God voor Gods troon en verbetert zich in niets. De ander heeft berouw en bekeert zich, en zondigt niet weer. .

Als het mensen helpt om geen misdrijven (meer) te begaan, of anderen kwaad te doen dan vind ik dat dikke prima. 

De moderne mens heeft geen behoefte om God recht te doen,
maar leeft voor de welbevinding van het moment.
Zonder te weten wat een misdrijf eigenlijk is, 
of wanneer hij kwaad doet aan een ander. 
Maar misdrijven tegen God zijn O.K., 
en Hij geldt niet als een ander,
die jij geen kwaad mag doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid