Spring naar bijdragen

Parlement zonder vrouwen


Aanbevolen berichten

Vrouwen zijn ongeschikt om parlementariër te worden.
Het boek Richteren bevat het verhaal van Deborah waarin Deborah richter is in Istraël. Maar zij is uniek en zij regeeerde namens de Heer als enige vrouw. De overige leiders waren mannen. Daarom is zij een uitzondering en kan gesteld worden dat vrouwen in het algemeen niet geschikt zijn om leiding te geven in het parlement. Regeringsfuncties dienen uitgevoerd te worden door mannen.

De mannen in het parlement zijn in staat zichzelf staande te houden ten aanzien van hun eigen visie maar de vrouw conformeert zich aan de mannen omdat zij geschapen is als hulp en daarom buigt zij en geeft toe aan de mannen omdat zij minder sterk is. Zij wordt een hulp en geen parlementariër.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wordt tijd voor manisme in plaats van feminisme. Waar we met banners vol aan slogans op straat marcheren en op heksenjacht gaan naar ieder wezen die nog maar enige relatie met Jezabel deelde. De gehoorzame sloor als role model in het hele verhaal, die we dan op handen en voeten dragen. Met lijfliederen als vrouwen die de was ophangen aan kampvuren waar ze ons snacks en bier brengen...

Exodus 22:18 als trending thema is ons patriarchaat op hyperbolische steroïden.

Trigger warning

Link naar bericht
Deel via andere websites

De schrift spreekt over de gruwel van de verwoesting. 

Mattheüs 24;15-16: "Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarover gesproken is door de profeet Daniël, zult zien staan op de heilige plaats – laat hij die het leest, daarop letten! – laten dan zij die in Judea zijn, vluchten naar de bergen."

Mat 24;23; "Als iemand dan tegen u zegt: Zie, hier is de Christus of daar, geloof het niet; want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zó dat zij – als het mogelijk zou zijn – ook de uitverkorenen zouden misleiden."

De tekst aangaande de gruwel der verwoesting noemt het staan op de verkeerde plek. Zo zien we mensen in het parlement staande hun gezag uitoefenen. Maar de tekst spreekt ook over "hij die het leest". Het lezen speelt dus een balangrijke factor en in het lezen zit de sleutel.

De tekst is een citaat van Christus waarin hij naar Daniël verwijst. Zie Daniël 9;26: "Na de tweeënzestig weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hemzelf zijn. Een volk van een vorst, een volk dat komen zal, zal de stad en het heiligdom te gronde richten. Het einde ervan zal zijn in de overstromende vloed en tot het einde toe zal er oorlog zijn, verwoestingen waartoe vast besloten is."

Hier zien we het effect van hen die op de verkeerde plaats staan en waarvan hun daden gelezen kunnen worden. Er wordt gesproken over een voortdurende oorlog, een oorlog zonder ophouden. Ook van een overstromende vloed, een voortdurende stroom van gevechten en woordenwisselingen die het parlement teisteren. Men is vastbesloten hun oorlog voort te zetten en daarom moeten de vrouwen weg uit het parlement.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Barnabas:

Vrouwen zijn ongeschikt om parlementariër te worden. Het boek Richteren bevat het verhaal van Deborah waarin Deborah richter is in Istraël. Maar zij is uniek en zij regeeerde namens de Heer als enige vrouw. De overige leiders waren mannen. Daarom is zij een uitzondering en kan gesteld worden dat vrouwen in het algemeen niet geschikt zijn om leiding te geven in het parlement. Regeringsfuncties dienen uitgevoerd te worden door mannen. De mannen in het parlement zijn in staat zichzelf staande te houden ten aanzien van hun eigen visie maar de vrouw conformeert zich aan de mannen omdat zij geschapen is als hulp en daarom buigt zij en geeft toe aan de mannen omdat zij minder sterk is. Zij wordt een hulp en geen parlementariër.

Generaliserend blijven de elementen van Foucault zeer bruikbaar, met binnen hun wisselwerking zoveel subtiele nuances dat dialoog in milde overreding quasi onmogelijk wordt. Het ene sluit echter het andere niet uit, doch zonderling vereenzamend, onmachtig, onbegrepen, nietig en kwetsbaar. De fijngevoeligheid van het vrouwelijke valt hierin op, zodat enige bespreking binnen nogal machtsgeile parlementen geen zaak is die je met veel plezier zou willen overwegen, integendeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De geestelijke mens wordt van niemand onderscheiden.  Het is de natuurmens die onderscheid maakt tussen man en vrouw.  Of vrouwen geschikt zijn als parlementariër is aan de kiezer.   Zelf stem ik al sinds jaar en dag steevast op een vrouw. (U raadt het al, ik stem geen SGP). Waarom?  Gewoon omdat het kan.

Wacht, niet helemaal waar.  De laatste keer bij de Europese verkiezingen heb ik op Frans Timmermans gestemd.   Gezien zijn baard denk ik niet dat hij een vrouw is.  Maar het gaat om het idee, niet om het principe.  Men mag niet denken dat ik een feminist ben.  Want dan onderscheid ik me van de andere mensen en ben ik weer een natuurmens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hopper:

Maar het gaat om het idee, niet om het principe.  Men mag niet denken dat ik een feminist ben.  Want dan onderscheid ik me van de andere mensen en ben ik weer een natuurmens.

Dacht er prompt even aan om een benefiet te organiseren, wat absurd zou zijn omdat er geen begunstigde is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Dacht er prompt even aan om een benefiet te organiseren, wat absurd zou zijn omdat er geen begunstigde is. 

De geestelijke mens wordt van niemand onderscheiden omdat zij elkaar niet oordelen.  Zij zijn elkaars gelijken.   Het is de natuurmens die oordeelt dat mannen c.q. vrouwen beter of slechter zijn.  Liefde doodt de zelfzucht en daarmee de ongelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Hopper:

De geestelijke mens wordt van niemand onderscheiden omdat zij elkaar niet oordelen.  Zij zijn elkaars gelijken.   Het is de natuurmens die oordeelt dat mannen c.q. vrouwen beter of slechter zijn.  Liefde doodt de zelfzucht en daarmee de ongelijkheid.

Niets van. De vrouw is ons als helper geschapen en zal zich onderwerpen aan haar man als aan de Heer.

Koken, wassen, plassen, ons bier brengen en vooral niet voor de tv lopen als we naar de koers aant zien zijn. Maar zwijgen en enkel gehoorzamen als haar iets gevraagd wordt.

Genoeg is genoeg!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

De geestelijke mens wordt van niemand onderscheiden.  Het is de natuurmens die onderscheid maakt tussen man en vrouw.  Of vrouwen geschikt zijn als parlementariër is aan de kiezer.   Zelf stem ik al sinds jaar en dag steevast op een vrouw. (U raadt het al, ik stem geen SGP). Waarom?  Gewoon omdat het kan.

Wacht, niet helemaal waar.  De laatste keer bij de Europese verkiezingen heb ik op Frans Timmermans gestemd.   Gezien zijn baard denk ik niet dat hij een vrouw is.  Maar het gaat om het idee, niet om het principe.  Men mag niet denken dat ik een feminist ben.  Want dan onderscheid ik me van de andere mensen en ben ik weer een natuurmens.

Het is juist goed om je te onderscheiden van andere mensen. Wie zich niet onderscheidt is identiteitsloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

De geestelijke mens wordt van niemand onderscheiden omdat zij elkaar niet oordelen.  Zij zijn elkaars gelijken.   Het is de natuurmens die oordeelt dat mannen c.q. vrouwen beter of slechter zijn.  Liefde doodt de zelfzucht en daarmee de ongelijkheid.

Beetje als de zoeker is het gezochte, in de zin van identificatie met dat wat je natuurmens noemt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Barnabas:

Het is juist goed om je te onderscheiden van andere mensen. Wie zich niet onderscheidt is identiteitsloos.

Ik volg de Paulus-modus: de geestelijke mens onderscheidt zich niet (van de ander) en is daarmee inderdaad zonder identiteit.  Alles wat zich identificeert (vereenzelvigt met iets) is niet vereenzelvigt met de Vader.    Lees 1 Korintiërs 15 "Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam."

Het natuurlijk lichaam draagt een identiteit: man/vrouw.  Het geestelijk lichaam is zonder identiteit.   Ik begeef me in de tweede mens, welke uit de Heer is.

Ik raad je dringend aan om de brieven van Paulus aandachtig te bestuderen.  Het vergankelijke (man en vrouw) zal het onvergankelijke niet beërven.   In Jezus Christus worden we (geestelijk) één en onderscheiden we ons niet van elkaar.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

. De gehoorzame sloor als role model in het hele verhaal, die we dan op handen en voeten dragen. Met lijfliederen als vrouwen die de was ophangen aan kampvuren waar ze ons snacks en bier brengen..

Whoehahaha...voor iedere man een eigen sloor. 

En komaan...alleen maar was ophangen?.. Doe je die dan nog steeds zelf op de hand?..

En heb jij die snacks gemaakt? Nee toch zeker. Pas op, dat je niet veel te gemakkelijk wordt hoor.

In dromenland...wordt dat fijn allemaal voor je gedaan. 

En dat...en meer! Met een lieflijke blije glimlach natuurlijk 😉

Vrouwen zijn zelfs zulke sloren, dat de meest onzekere kleine mannetjes...zich een hele grote stoere vent voelen.  Hoezeeeeeeeeeee 😇😊

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Hear hear! Tijd voor milities, vlaggen en banners die ons Spartaans bloed doen koken van toxische masculiniteit.

Voorwaarts!!!! MARCH!

😂😂😂😙

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hermanos2:

Stelletje idioten. De bijbelse visie is alleen van toepassing op vrouwen in het ambt. Vrouwen doen het prima in politiek en bestuursfuncties. Ze zijn nog ondervertegenwoordigd in de fysiek zwaardere beroepen. Dat moet gauw veranderen. Ben ik benieuwd naar. 

Kom op... de échte christelijke visie, voor échte christenen... moet toch ook verwoord worden: Een gehoorzaam huisdiertje voor elke broeder. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Petra.:

Kom op... de échte christelijke visie, voor échte christenen... moet toch ook verwoord worden. 

Jij schreef dat je altijd op een vrouw stemt. Maar met jouw visie op gender is dat toch niet mogelijk? 

Je opmerking in het citaat negeer ik maar. Want de echte christelijke visie daarvoor moet je niet bij Barney zijn. Over Funda twijfel ik nog. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Hermanos2:

Stelletje idioten. De bijbelse visie is alleen van toepassing op vrouwen in het ambt. Vrouwen doen het prima in politiek en bestuursfuncties. Ze zijn nog ondervertegenwoordigd in de fysiek zwaardere beroepen. Dat moet gauw veranderen. Ben ik benieuwd naar. 

Leert ze da nu niet bij he, straks jinx je het!

35 minuten geleden zei Petra.:

Whoehahaha...voor iedere man een eigen sloor. 

En komaan...alleen maar was ophangen?.. Doe je die dan nog steeds zelf op de hand?..

En heb jij die snacks gemaakt? Nee toch zeker. Pas op, dat je niet veel te gemakkelijk wordt hoor.

In dromenland...wordt dat fijn allemaal voor je gedaan. 

En dat...en meer! Met een lieflijke blije glimlach natuurlijk 😉

Vrouwen zijn zelfs zulke sloren, dat de meest onzekere kleine mannetjes...zich een hele grote stoere vent voelen.  Hoezeeeeeeeeeee 😇😊

😂😂😂😙

Zo moet het zijn se.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Hermanos2:

Ach, ik stel wel voor om vrouwen geen werk te laten doen waarbij fileparkeren vereist is. Want dat is ze niet gegeven. 

Amen!

Maareuh, dragen vrouwen niet meestal de broek ? Terwijl manlief gaat winkelen en kookt...tegenwoordig.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Fundamenteel:

De vrouw is ons als helper geschapen

Vergeet niet dat God ook een helper is, dus die kun je ook om hulp vragen.

En sja, ..het ligt er natuurlijk ook aan hoe hulpbehoevend je bent. De ene is zelfredzamer dan de ander. Maar als je veel hulp nodig hebt omdat je het fysiek of mentaal niet zelfstandig kan bolwerken, kan iedereen tegenwoordig aankloppen bij de huisarts. Soms is een paar uurtjes hulp van de thuiszorg al voldoende, maar ook een PB-er (persoonlijk begeleider) is mogelijk. Die kan met vanalles helpen om zelfstandig te kunnen wonen, met de nodige hulptroepen, en als dat niet gaat bijstaan in begeleid wonen vormen of instellingen. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

Vergeet niet dat God ook een helper is, dus die kun je ook om hulp vragen.

En sja, ..het ligt er natuurlijk ook aan hoe hulpbehoevend je bent. De ene is zelfredzamer dan de ander. Maar als je veel hulp nodig hebt omdat je het fysiek of mentaal niet zelfstandig kan bolwerken, kan iedereen tegenwoordig aankloppen bij de huisarts. Soms is een paar uurtjes hulp van de thuiszorg al voldoende, maar ook een PB-er (persoonlijk begeleider) is mogelijk. Die kan met vanalles helpen om zelfstandig te kunnen wonen, met de nodige hulptroepen, en als dat niet gaat bijstaan in begeleid wonen vormen of instellingen. 

 

Het was allemaal satire he, voor wie het niet duidelijk was :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Het was allemaal satire he, voor wie het niet duidelijk was :D

@Petra. is je aan het stangen.

18 uur geleden zei Hopper:

Ik volg de Paulus-modus: de geestelijke mens onderscheidt zich niet (van de ander) en is daarmee inderdaad zonder identiteit.  Alles wat zich identificeert (vereenzelvigt met iets) is niet vereenzelvigt met de Vader.    Lees 1 Korintiërs 15 "Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam."

Het natuurlijk lichaam draagt een identiteit: man/vrouw.  Het geestelijk lichaam is zonder identiteit.   Ik begeef me in de tweede mens, welke uit de Heer is.

Ik raad je dringend aan om de brieven van Paulus aandachtig te bestuderen.  Het vergankelijke (man en vrouw) zal het onvergankelijke niet beërven.   In Jezus Christus worden we (geestelijk) één en onderscheiden we ons niet van elkaar.

 

Wie zonder identiteit is mag niet bestaan.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Fundamenteel:

Niets van. De vrouw is ons als helper geschapen en zal zich onderwerpen aan haar man als aan de Heer.

Koken, wassen, plassen, ons bier brengen en vooral niet voor de tv lopen als we naar de koers aant zien zijn. Maar zwijgen en enkel gehoorzamen als haar iets gevraagd wordt.

Genoeg is genoeg!

Dit stuit mij wel tegen de borst. enerzijds gebied de schrift de vrouw onderdanig te zijn aan haar eigen man, Daarbij geeft hij aan dat zij door het tonen van hun levenswandel, daarrbij geen woorden gebruikende, de dwalenden tot inzicht kunnen brengen.

1 Petrus 1-6: "Evenzo, vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig; opdat ook, als sommigen aan het Woord ongehoorzaam zijn, zij door de levenswandel van de vrouwen zonder woorden gewonnen mogen worden, doordat zij uw reine levenswandel in de vreze des Heeren waarnemen. Uw sieraad moet niet bestaan in iets uiterlijks: het vlechten van het haar, het dragen van gouden sieraden of het aantrekken van mooie kleren; maar uw sieraad moet zijn de verborgen mens van het hart, met het onvergankelijke sieraad van een zachtmoedige en stille geest, die kostbaar is voor God. Want zo tooiden zich voorheen ook de heilige vrouwen, die op God hoopten, en hun eigen mannen onderdanig waren; zoals Sara Abraham gehoorzaamde en hem heer noemde. U bent kinderen van haar geworden, als u goeddoet en niet bevreesd bent voor enig ding dat u angst zou kunnen aanjagen.

Anderzijds vermaant Hij de mannen om met begrip met hun vrowuen om te gaan, (vers 7): "Evenzo, mannen, woon met begrip met haar samen; geef de vrouw als de zwakkere, haar eer; u bent immers ook mede-erfgenamen met haar van de genade van het leven; opdat uw gebeden niet verhinderd worden." Hij vermaant dus om haar de eer te geven die haar toekomt.

Dit behandelt wel de eerbare christelijke vrouw die in Christus eerbaar handelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Barnabas:

Dit stuit mij wel tegen de borst. enerzijds gebied de schrift de vrouw onderdanig te zijn aan haar eigen man, Daarbij geeft hij aan dat zij door het tonen van hun levenswandel, daarrbij geen woorden gebruikende, de dwalenden tot inzicht kunnen brengen.

1 Petrus 1-6: "Evenzo, vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig; opdat ook, als sommigen aan het Woord ongehoorzaam zijn, zij door de levenswandel van de vrouwen zonder woorden gewonnen mogen worden, doordat zij uw reine levenswandel in de vreze des Heeren waarnemen. Uw sieraad moet niet bestaan in iets uiterlijks: het vlechten van het haar, het dragen van gouden sieraden of het aantrekken van mooie kleren; maar uw sieraad moet zijn de verborgen mens van het hart, met het onvergankelijke sieraad van een zachtmoedige en stille geest, die kostbaar is voor God. Want zo tooiden zich voorheen ook de heilige vrouwen, die op God hoopten, en hun eigen mannen onderdanig waren; zoals Sara Abraham gehoorzaamde en hem heer noemde. U bent kinderen van haar geworden, als u goeddoet en niet bevreesd bent voor enig ding dat u angst zou kunnen aanjagen.

Anderzijds vermaant Hij de mannen om met begrip met hun vrowuen om te gaan, (vers 7): "Evenzo, mannen, woon met begrip met haar samen; geef de vrouw als de zwakkere, haar eer; u bent immers ook mede-erfgenamen met haar van de genade van het leven; opdat uw gebeden niet verhinderd worden." Hij vermaant dus om haar de eer te geven die haar toekomt.

Dit behandelt wel de eerbare christelijke vrouw die in Christus eerbaar handelt.

Jezus zei: eer uw vrouw zoals je de Kerk eert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid