Spring naar bijdragen

Atheisten op een religieus of spiritueel forum


Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Veel niet gelovigen zoeken christenen op omdat wij net zo'n coole, rustige, zachtaardige mensen zijn.

Anderen denken dat wij simpel zijn, maar ontdekken hier snel dat ze zich vergissen.

:D

Tot zover het eigen zelfbeeld, maar hebben al die atheisten iets veranderd aan je manier van denken? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hopper:

Je geloof was dus niet afhankelijk van Jezus, maar van atheïsten?   Hmmm...

Ja Hopper. Not.

Ik ben altijd gelovig geweest. Maar door interactie met evil lucionisten edm, ben ik de Bijbel steeds meer als waarheid beginnen zien. Ooit was ik zelfs pro lgbqt, maar door degene die het karretje nu trekken, doorzie ik de ware geest ervan en kader ik het volmondig als zondig.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel leden zullen wel weten hoe onwetend ik aan de start van mijn lidmaatschappij ik was. Tunnelvisies, politiek begaan, westers, pro vax, pro lgbqt, anti Mozes en Paulus.

Maar er is echt iets veranderd. Een tikske op de schouders gekregen...

bewerkt door Fundamenteel
dt
Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bent een rechts-reactionaire boomer geworden, zoals heel veel foute Nederlanders. Ik ben juist de andere kant opgeschoven, dichterbij de leer van de historische Jezus. We maken allemaal keuzes en dat kiezen wordt steeds noodzakelijker of dwingender, door de verhevigende omstandigheden in de wereld.

bewerkt door neohumanist
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zoals?

Je etaleert hier alleen maar rechtse ideeën.   Matt 25:

 

“Komt, gezegenden van mijn Vader, en ontvangt het Rijk dat voor u gereed is vanaf de grondvesting der wereld. Want Ik had honger en gij hebt Mij te eten gegeven, Ik had dorst en gij hebt Mij te drinken gegeven, Ik was vreemdeling en gij hebt Mij opgenomen. Ik was naakt en gij hebt Mij gekleed, Ik was ziek en gij hebt Mij bezocht, Ik was in de gevangenis en gij hebt Mij bezocht”.

 

Dit is zo'n beetje het partijprogramma van 'links'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hopper:

Je etaleert hier alleen maar rechtse ideeën.   Matt 25:

 

“Komt, gezegenden van mijn Vader, en ontvangt het Rijk dat voor u gereed is vanaf de grondvesting der wereld. Want Ik had honger en gij hebt Mij te eten gegeven, Ik had dorst en gij hebt Mij te drinken gegeven, Ik was vreemdeling en gij hebt Mij opgenomen. Ik was naakt en gij hebt Mij gekleed, Ik was ziek en gij hebt Mij bezocht, Ik was in de gevangenis en gij hebt Mij bezocht”.

 

Dit is zo'n beetje het partijprogramma van 'links'.

Wat maakt mij rechts volgens u? Noem 1 voorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Hopper:

Het oordelen van de LHBT gemeenschap.

Waar deed ik dat? Je beschuldigde mij daar eerder van. Hoe veroordeel ik de gemeenschap? Door het als zondig te kaderen en te vereisen dat ze hun seksualiteit niet rond minderjarigen etaleren? Wees eens concreet.

Wat leert de Bijbel over lgbqt? De doodstraf, niet waar?

Niet ik maar de Bijbel veroordeelt lgbqt en ik verwacht daarvoor respect als we werkelijk divers willen zijn. Diversiteit betekent niet enkel voorstanders, maar ook tegenstanders. De ene is niet beter dan de andere, we kunnen elkaar gewoon vermijden waar verschillen tot verdeling leiden.

Een overheid stelt zich dus best neutraal op en al zeker over andermans kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Waar deed ik dat? Je beschuldigde mij daar eerder van. Hoe veroordeel ik de gemeenschap? Door het als zondig te kaderen en te vereisen dat ze hun seksualiteit niet rond minderjarigen etaleren? Wees eens concreet.

Wat leert de Bijbel over lgbqt? De doodstraf, niet waar?

Niet ik maar de Bijbel veroordeelt lgbqt en ik verwacht daarvoor respect als we werkelijk divers willen zijn. Diversiteit betekent niet enkel voorstanders, maar ook tegenstanders. De ene is niet beter dan de andere, we kunnen elkaar gewoon vermijden waar verschillen tot verdeling leiden.

Een overheid stelt zich dus best neutraal op en al zeker over andermans kinderen.

Het is niet erg dat je rechts bent, de meeste christenen zijn rechts.  Niks bijzonders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hopper:

Het is niet erg dat je rechts bent, de meeste christenen zijn rechts.  Niks bijzonders.

Jama geef me een voorbeeld?

Ik stemde zelf pvda en liberaal. Maar als ik jong was wel eens VB. Echter, ben ik in heel mijn leven maar 2x gaan stemmen en zal dat nooit meer doen.

Ik ben niet rechts of links, mijn overtuigingen vormen zich op de Bijbel en dat jij dat als rechts kadert zou u eens tot nadenken mogen aanzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jama geef me een voorbeeld?

Ik stemde zelf pvda en liberaal. Maar als ik jong was wel eens VB. Echter, ben ik in heel mijn leven maar 2x gaan stemmen en zal dat nooit meer doen.

Ik ben niet rechts of links, mijn overtuigingen vormen zich op de Bijbel en dat jij dat als rechts kadert zou u eens tot nadenken mogen aanzetten.

Of je wel of niet gaat stemmen doet niet ter zake.  Je laat je niet politiek inkleuren schreef je.  Oordelen van de LHBT gemeenschap echter is gewoon een rechts-politiek standpunt.

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniepanel/alle-uitslagen/item/sgp-kiezers-over-homoseksualiteit-het-is-als-onkruid-tussen-de-tegels/

In Nederland veroordeelt de SGP homoseksualiteit.   SGP wordt hier ultra rechts bevonden.   Tegen homoseksualiteit zijn is een rechts standpunt.  Linkse en andere mensen oordelen niet over homoseksualiteit.

Citaat

"Ik ben tegen het homoseksueel gedrag. De mens accepteer ik wel, maar niet het in de praktijk brengen. Vanuit mijn geloofsovertuiging deel ik die mening", aldus één SGP-er. Een ander zegt praktisch hetzelfde: "Homo als geaardheid kan ik accepteren, maar het praktiseren hiervan wijs ik helemaal af." Sommigen zijn nog explicieter: "Ik walg van homofilie, ik ben tegen homofilie en dat blijft ook zo."

Voor mij zijn dit soort standpunten onbegrijpelijk.  Maar het valt uiteraard onder vrijheid van meningsuiting.  Dus ik accepteer het.  Maar als je deze mening bent toegedaan dan zondig je wel tegen het hoogste gebod, namelijk het dubbelgebod zoals omschreven in Marcus 12: 30-31

30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.

31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod, groter dan deze.

 

Christenen die tegen het hoogste gebod zondigen welke Jezus heeft gegeven vind ik raar.   Wie Jezus volgt kan niet tegelijkertijd allerlei rechtse standpunten handhaven.  Dat is twee heren dienen.  Maar je mag het zelf weten, het is jouw leven, jouw ziel....

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Hopper:

Of je wel of niet gaat stemmen doet niet ter zake.  Je laat je niet politiek inkleuren schreef je.  Oordelen van de LHBT gemeenschap echter is gewoon een rechts-politiek standpunt.

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniepanel/alle-uitslagen/item/sgp-kiezers-over-homoseksualiteit-het-is-als-onkruid-tussen-de-tegels/

In Nederland veroordeelt de SGP homoseksualiteit.   SGP wordt hier ultra rechts bevonden.   Tegen homoseksualiteit zijn is een rechts standpunt.  Linkse en andere mensen oordelen niet over homoseksualiteit.

Voor mij zijn dit soort standpunten onbegrijpelijk.  Maar het valt uiteraard onder vrijheid van meningsuiting.  Dus ik accepteer het.  Maar als je deze mening bent toegedaan dan zondig je wel tegen het hoogste gebod, namelijk het dubbelgebod zoals omschreven in Marcus 12: 30-31

30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.

31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod, groter dan deze.

 

Christenen die tegen het hoogste gebod zondigen welke Jezus heeft gegeven vind ik raar.   Wie Jezus volgt kan niet tegelijkertijd allerlei rechtse standpunten handhaven.  Dat is twee heren dienen.  Maar je mag het zelf weten, het is jouw leven, jouw ziel....

Als je zegt dat ik oordeel, maak dan concreet hoe? Het is de Bijbel die dat oordeelt, niet ik.

Het is niet omdat gij 75% van uw Bijbel verloochent, dat mensen die eraan vasthouden rechts zijn he. Ge kunt met cherrypicking allekanten op, maar iets concreet maken valt u toch moeilijk, he?

Is het nu zo abnormaal neutraliteit te vragen en seksualiteit in de privesfeer te houden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Jama geef me een voorbeeld?

Ik stemde zelf pvda en liberaal. Maar als ik jong was wel eens VB. Echter, ben ik in heel mijn leven maar 2x gaan stemmen en zal dat nooit meer doen.

Ik ben niet rechts of links, mijn overtuigingen vormen zich op de Bijbel en dat jij dat als rechts kadert zou u eens tot nadenken mogen aanzetten.

Buitenlanderhaat.

6 uur geleden zei Fundamenteel:

Als je zegt dat ik oordeel, maak dan concreet hoe?

Op 26-7-2023 om 14:56 zei Fundamenteel:

Ooit was ik zelfs pro lgbqt, maar door degene die het karretje nu trekken, doorzie ik de ware geest ervan en kader ik het volmondig als zondig.

 

Dat, en nu dus ophouden met dommetje spelen. Jij schrijft dit en daarmee ben jij het die oordeelt. Of je dat nu baseert op de koran, de bijbel of de reclamefolder van de Colruyt, dat doet er niet toe.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Buitenlanderhaat.

 

Dat, en nu dus ophouden met dommetje spelen. Jij schrijft dit en daarmee ben jij het die oordeelt. Of je dat nu baseert op de koran, de bijbel of de reclamefolder van de Colruyt, dat doet er niet toe.

Neen dat ben jij, met op Vlamingen te zagen. Ik heb zelfs vrede met de islam gevonden.

Die valse beschuldigingen mogen wel eens stoppen.

Als je contra iets bent, betekent dat niet dat je persoonlijk oordeelt. Aub he zeg!

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Als je zegt dat ik oordeel, maak dan concreet hoe? Het is de Bijbel die dat oordeelt, niet ik.

Het is niet omdat gij 75% van uw Bijbel verloochent, dat mensen die eraan vasthouden rechts zijn he. Ge kunt met cherrypicking allekanten op, maar iets concreet maken valt u toch moeilijk, he?

Is het nu zo abnormaal neutraliteit te vragen en seksualiteit in de privesfeer te houden?

Ja, dat vraagt Jezus juist van jou.  Is jouw buurman homoseksueel, laat die man/vrouw dan in zijn waarde.  Is er een gay pride, laat ze dan met rust en ga ze niet afzeiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid