Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

In het bovengenoemde hoofdstuk verteld Paulus dat we de overheid gehoorzaam moeten zijn. Omdat deze door God is aangesteld. Dat als we goed doen we niets te vrezen hebben van haar.

Maar dat ze ons zal loven.

Paulus zelf is in de gevangenis gegooid door de wetshandhavers en vermoedelijk vermoord door hun. Ik kan begrijpen dat Paulus hier niet bang voor was. Maar hoe is dit loven?

Of heeft Paulus zich onterecht gedragen, was hij in zonde?

Om nog maar niet te spreken van wat de overheid Jezus heeft aangedaan.

bewerkt door Xander8901
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Xander8901:

In het bovengenoemde hoofdstuk verteld Paulus dat we de overheid gehoorzaam moeten zijn. Omdat deze door God is aangesteld. Dat als we goed doen we niets te vrezen hebben van haar.

Maar dat ze ons zal loven.

Paulus zelf is in de gevangenis gegooid door de wetshandhavers en vermoedelijk vermoord door hun. Ik kan begrijpen dat Paulus hier niet bang voor was. Maar hoe is dit loven?

Of heeft Paulus zich onterecht gedragen, was hij in zonde?

Om nog maar niet te spreken van wat de overheid Jezus heeft aangedaan.

Overheden hebben zeker hun nut. En ondertussen bewijst hun voortdurende falen dat de mens niet zonder God kan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Xander8901:

In het bovengenoemde hoofdstuk verteld Paulus dat we de overheid gehoorzaam moeten zijn. Omdat deze door God is aangesteld. Dat als we goed doen we niets te vrezen hebben van haar.

Maar dat ze ons zal loven.

Paulus zelf is in de gevangenis gegooid door de wetshandhavers en vermoedelijk vermoord door hun. Ik kan begrijpen dat Paulus hier niet bang voor was. Maar hoe is dit loven?

Of heeft Paulus zich onterecht gedragen, was hij in zonde?

Om nog maar niet te spreken van wat de overheid Jezus heeft aangedaan.


 De Bijbel leert dat een ieder die het zwaard hanteert door het zwaard zal omkomen. Mattheüs 26:52.  Zie ook https://cvandaag.nl/77493-wie-het-zwaard-opneemt-zal-door-het-zwaard-sterven-wat-bedoelt-de-bijbel-hiermee

De bijbel leert ook dat Paulus voor zijn bekering een vervolger van de christenen was.

Citaat

 

Vervolger van de volgelingen van Jezus

Paulus zelf meldt niet veel over zijn activiteiten voor zijn keuze voor het geloof in Christus. In Handelingen wordt Saulus (zoals Paulus eerst wordt genoemd) voor het eerst vermeld als hij de mantels van zijn kompanen bewaakt tijdens de steniging van een Joodse volgeling van Jezus, Stefanus (Handelingen 7:58 - 8:1). Hierna werd hij een actieve vervolger van de volgelingen van Jezus door hen te laten opsluiten en met de dood te bedreigen (Handelingen 8:3; 9:1). Paulus' brieven bevestigen dat hij "de gemeente van God" vervolgde (Galaten 1:13; 1 Korintiërs 15:9; Filippenzen 3:6).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Paulus_(apostel)

 


Paulus heeft zijn lot aanvaard.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Paulus was vergeven zover als ik begrepen heb. En hanteerde geen ( werelds) zwaard meer. Hij was zover als ik weet van dood naar leven gegaan.

Waarom dan nog de prijs betalen? En daarbij de reden voor z'n gevangenneming waren goede daden, het verkondigen v.d waarheid.

bewerkt door Xander8901
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Xander8901:

Ja dat klopt. Maar het is geen antwoord op m'n vraag. Heeft Paulus gelogen of heeft hij het over andere overheden? Hadden de dragers v.d wet geen echte macht over hem,

maar heeft hij z'n leven gegeven zoals Jezus?

Ik heb je inleiding nog maar eens gelezen maar ik begrijp niet wat concreet je vraag is. Wellicht was mijn antwoord daarom (te) algemeen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik heb je inleiding nog maar eens gelezen maar ik begrijp niet wat concreet je vraag is. Wellicht was mijn antwoord daarom (te) algemeen. 

De vraag is kort samengevat waar slaat de text op van Paulus? Dit vraag ik omdat het lijkt tegen te spreken de gebeurtenissen die daadwerkelijk plaatsvonden.

Denk hier ook aan Christenvervolging door de staat door de eeuwen heen. In de brief staat letterlijk dat goede daden beloond worden, niet vervolgd.

20 minuten geleden zei Flawless victory:


 De Bijbel leert dat een ieder die het zwaard hanteert door het zwaard zal omkomen. Mattheüs 26:52.  Zie ook https://cvandaag.nl/77493-wie-het-zwaard-opneemt-zal-door-het-zwaard-sterven-wat-bedoelt-de-bijbel-hiermee

De bijbel leert ook dat Paulus voor zijn bekering een vervolger van de christenen was.


Paulus heeft zijn lot aanvaard.

Dus jij zegt dat Paulus via de overheid gestraft werdt door God voor het vervolgen van Christenen? Is het niet zo dat Jezus Christus die straf al betaald had?

En ziet God iemand die zich bekeerd niet als rechtvaardig?

bewerkt door Xander8901
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Xander8901:

Maar hoe is dit loven?

Lof is als je gezagsgetrouw en gehoorzaam bent. Paulus was vrij geweest als het aan de overheid had gelegen, maar Paulus beriep zich op de hoogste rechter. Pontius Pilatus wilde Jezus loslaten, maar de aanklagers eisten genoegdoening. Hier zie je hoe falende overheden, niet komen tot hun eigen belangenbehartiging. In beide gevallen werd de overheid gebruikt door valse aanklagers, terwijl de overheid erbij werd geroepen niet als overheid, maar als rechterlijke macht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Xander8901:

 

Dus jij zegt dat Paulus via de overheid gestraft werdt door God voor het vervolgen van Christenen?

Ja. Daar komt het wel op neer.   Hij heeft als vervolger van Christenen waarschijnlijk ook niet aan de Joodse Wet voldaan, “gij zult niet doden”.  Als wij verkeerd doen zijn we als gelovigen wel op voorhand vergeven en gered, maar wel “als door vuur heen”.   Zie 1 Korinthiërs 3:15.  In de Romeinenbrief schrijft Paulus duidelijk dat wie het goede doet van de overheid niets te vrezen heeft. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Flawless victory:

Ja. Daar komt het wel op neer.   Hij heeft als vervolger van Christenen ook niet aan de Joodse Wet voldaan, “gij zult niet doden”.  Als wij verkeerd doen zijn we als gelovigen wel op voorhand vergeven en gered, maar wel “als door vuur heen”.   Zie 1 Korinthiërs 3:15.

Ik snap het. Klinkt aannemelijk. Maar waarom liet Jezus de overspelige vrouw dan ongestraft gaan?

9 minuten geleden zei Tomega:

Lof is als je gezagsgetrouw en gehoorzaam bent. Paulus was vrij geweest als het aan de overheid had gelegen, maar Paulus beriep zich op de hoogste rechter. Pontius Pilatus wilde Jezus loslaten, maar de aanklagers eisten genoegdoening. Hier zie je hoe falende overheden, niet komen tot hun eigen belangenbehartiging. In beide gevallen werd de overheid gebruikt door valse aanklagers, terwijl de overheid erbij werd geroepen niet als overheid, maar als rechterlijke macht.

Je kan gelijk hebben, maar dat gaat dan voorbij aan m'n vertstand. Zoals ik het zie is een rechterlijke macht ook een overheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Xander8901:

Ik snap het. Klinkt aannemelijk. Maar waarom liet Jezus de overspelige vrouw dan ongestraft gaan?

Omdat vergeven altijd beter is, niet in de laatste plaats voor de ziel van degene die vergeeft. Jezus zei er overigens bij dat zij niet langer moest zondigen toen Hij haar heenzond.  En ik denk zo dat Jezus geweten heeft dat het leven zelf haar toch wel met de gevolgen van haar daden zou confronteren. “Wie het zwaard hanteert zal door het zwaard omkomen”, geldt in mijn optiek voor al onze overtredingen. Wie steelt zal bestolen worden en wie vreemdgaat zal bedrogen worden (dat is ook stelen maar dan van andermans partner). Kennis van de Wet (ik bedoel dan de tien geboden) is er voor ons welzijn en niet om ons te pesten.

Mattheüs 18:22

Petrus kwam naar Jezus toe en vroeg: “Heer, hoe vaak moet ik iemand vergeven als hij iets verkeerds tegen mij doet? Zeven keer?” Jezus zei tegen hem: “Ik zeg je: niet zeven keer, maar 70 keer zeven keer.”

Geef en u zal gegeven worden.   Is in mijn optiek hetzelfde als vergeef en u zal vergeven worden.  In het OnzeVader leert Jezus ons: “en vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren”.

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Xander8901:

Je kan gelijk hebben, maar dat gaat dan voorbij aan m'n vertstand. Zoals ik het zie is een rechterlijke macht ook een overheid.

Prima om de rechters erbij te nemen. Het gaat om de moraal. De overheid is gezet om het land te besturen en dat is ook haar eigen belang. De kwaden worden ook door de rechter gestraft, niet de goeden. Ongehoorzaamheid wordt bestraft, niet gehoorzaamheid. Die moraal geldt ook voor de overheden. En wat daarvan afwijkt, snijdt zichzelf in de vingers.

29 minuten geleden zei Xander8901:

waarom liet Jezus de overspelige vrouw dan ongestraft gaan?

Jezus was niet de getuige en aanklager. Dat waren degenen die de vrouw aanbrachten. De eerste getuige is degene zonder die zonde, dat is het slachtoffer. Het slachtoffer heeft recht op genoegdoening van de wet. Maar bij gebreke van slachtoffer gaat het niet meer om het slachtoffer, maar om de aanklagers. Zij moeten dan de eerste steen gooien, en de wet van Mozes zegt op dat punt dat de oudste van de getuigen/aanklagers de eerste steen moet werpen. [nog toegevoegd: En in dit geval komt daarbij, dat heel de aanklacht in scène was gezet, en er absoluut geen daadwerkelijke moraal of wil was om de vrouw te doden. Die zonde, van wetverachting en wetmisbruik, is nadrukkelijk aan de oppervlakte. De wet is heilig.]

En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar. En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde. Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten tot de laatsten;

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Flawless victory:

Omdat vergeven altijd beter is, niet in de laatste plaats voor de ziel die vergeeft. Jezus zei er overigens bij dat zij niet langer moest zondigen toen Hij haar heenzond.  En ik denk zo dat Jezus geweten heeft dat het leven zelf haar toch wel met de gevolgen van haar daden zou confronteren. “Wie het zwaard hanteert zal door het zwaard omkomen”, geldt in mijn optiek voor al onze overtredingen. Wie steelt zal bestolen worden en wie vreemdgaat zal bedrogen worden.

Dus dan is de reden dat mensen overkomt wat men anderen heeft aangedaan om tot inzicht te komen. Om tot een volledige bekering, om tot oprecht berouw te komen.

 

bewerkt door Xander8901
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Tomega:

Prima om de rechters erbij te nemen. Het gaat om de moraal. De overheid is gezet om het land te besturen en dat is ook haar eigen belang. De kwaden worden ook door de rechter gestraft, niet de goeden. Ongehoorzaamheid wordt bestraft, niet gehoorzaamheid. Die moraal geldt ook voor de overheden. En wat daarvan afwijkt, snijdt zichzelf in de vingers.

Jezus was niet de getuige en aanklager. Dat waren degenen die de vrouw aanbrachten. De eerste getuige is degene zonder die zonde, dat is het slachtoffer. Het slachtoffer heeft recht op genoegdoening van de wet. Maar bij gebreke van slachtoffer gaat het niet meer om het slachtoffer, maar om de aanklagers. Zij moeten dan de eerste steen gooien, en de wet van Mozes zegt op dat punt dat de oudste van de getuigen/aanklagers de eerste steen moet werpen. [nog toegevoegd: En in dit geval komt daarbij, dat heel de aanklacht in scène was gezet, en er absoluut geen daadwerkelijke moraal of wil was om de vrouw te doden. Die zonde, van wetverachting en wetmisbruik, is nadrukkelijk aan de oppervlakte. De wet is heilig.]

En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar. En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde. Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten tot de laatsten;

Dus het is mogelijk dat om Paulus tot inzicht te laten komen hij gevangengenomen werd door een mogelijk onrechtvaardige macht. 

Maar dat dit gezien Gods plan toch noodzakelijk was. Kan het dan zijn dat Paulus pas na z'n doodvonnis compleet tot bekering, berouw, inzicht kwam?

bewerkt door Xander8901
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Xander8901:

Dus het is mogelijk dat om Paulus tot inzicht te laten komen hij gevangengenomen werd door een mogelijk onrechtvaardige macht. 

Zeker. Alle oorlogen tegen Israël hadden die functie. En pas als het volk roept om uitkomst, en verlangt naar God en naar uitkomst, komt God en komt er uitkomst. Maar toen Saul aan Samuëls mantel trok was hij al tot inzicht gekomen, en toen Mozes werd gestraft, had hij al inzicht en was hij al berouwvol. Ook toen Paulus was bekeerd was hij ook berouwvol, en dat zegt hij ook met zoveel woorden. Niettemin volgt de straf. Want de wet is niet geschreven in het hart, maar aan de oppervlakte, en wordt uitgevoerd naar de oppervlakte van schending van Gods heilige wet. Ook in de normale rechtspraak is inzicht geen excuus voor strafopheffing. En de wet in het hart, die moedwilligheid vraagt voor strafoplegging, die gaat nog verder dan dat. Niet minder ver. Daarom is ook Christus' hulp nodig. Uit de wet, kennen wij de ellende. En de dankbaarheid. Voor de rijkdom van de verlossing.

Want zo wij willens zondigen, nadat wij de kennis der waarheid ontvangen hebben, zo blijft er geen slachtoffer meer over voor de zonden; Maar een schrikkelijke verwachting des oordeels, en hitte des vuurs, dat de tegenstanders zal verslinden. Als iemand de wet van Mozes heeft te niet gedaan, die sterft zonder barmhartigheid, onder twee of drie getuigen;  Hoeveel te zwaarder straf, meent gij, zal hij waardig geacht worden, die den Zoon van God vertreden heeft, en het bloed des testaments onrein geacht heeft, waardoor hij geheiligd was, en den Geest der genade smaadheid heeft aangedaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Xander8901:

In het bovengenoemde hoofdstuk verteld Paulus dat we de overheid gehoorzaam moeten zijn. Omdat deze door God is aangesteld. Dat als we goed doen we niets te vrezen hebben van haar.

Maar dat ze ons zal loven.

Paulus zelf is in de gevangenis gegooid door de wetshandhavers en vermoedelijk vermoord door hun. Ik kan begrijpen dat Paulus hier niet bang voor was. Maar hoe is dit loven?

Of heeft Paulus zich onterecht gedragen, was hij in zonde?

Om nog maar niet te spreken van wat de overheid Jezus heeft aangedaan.

De liefde doet de naaste geen kwaad. (vers 10) Dus ook als je door een overheid vermoord wordt dan is dat geen probleem.  De geestelijke mens was reeds ontwaakt in Paulus, deze kan niet in zonde zijn en die vreest de dood ook niet.    Maar dat laat niet onverlet dat het geen pretje is wat de overheid Jezus heeft aangedaan.

7 uur geleden zei Xander8901:

 Hadden de dragers v.d wet geen echte macht over hem,

maar heeft hij z'n leven gegeven zoals Jezus?

De dragers van de wet hebben geen macht over de geliefden in Gods Koninkrijk.   Maar een redelijke overheid gehoorzaam je wel.

6 uur geleden zei Xander8901:

Dus dan is de reden dat mensen overkomt wat men anderen heeft aangedaan om tot inzicht te komen. Om tot een volledige bekering, om tot oprecht berouw te komen.

 

Vergeven is natuurlijk helemaal okay , maar het is niet voldoende om tot een volledige omkering te komen.  De mens die vergeeft zal bemerken dat dit hem zelf ten goede komt.  Vergeven staat ten dienste van het kleine 'mij' , niet direct ten dienste van Mij.   Het is een mooi begin.  Nog mooier is als jou onrecht wordt aangedaan en je ondergaat dit lijdzaam, zoals Jezus heeft voorgeleefd. Dan kun je de woorden "Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen" uitspreken.  In wezen is de Vader de Enige die de mens kan vergeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Bijbel leert ook onze voorouders gehoorzaam te zijn in den Heere, Efeziërs 6. In die tijden was de overheid vooral op de Wet van God gericht. Als de overheid u vraagt Joden aan te geven, gaat ge dan gehoorzamen of vakkundig zwijgen als je een ondergedoken gezin weet wonen? Maar als de overheid u komt arresteren omdat ge hun verblijf achterhield, moet ge wel uw straf ondergaan en braaf meegaan zonder verzet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

De Bijbel leert ook onze voorouders gehoorzaam te zijn in den Heere, Efeziërs 6. In die tijden was de overheid vooral op de Wet van God gericht. Als de overheid u vraagt Joden aan te geven, gaat ge dan gehoorzamen of vakkundig zwijgen als je een ondergedoken gezin weet wonen? Maar als de overheid u komt arresteren omdat ge hun verblijf achterhield, moet ge wel uw straf ondergaan en braaf meegaan zonder verzet.

Dus samengevat kunnen we zeggen dat het gaat om de geest achter de woorden, en niet de letterlijke betekenis op zich. Net zoals dat Jezus deed arenplukken en genezen op de sabbat.

Kan dus ook gezegd worden dat de overheid er is voor het volk en niet andersom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Xander8901:

Dus samengevat kunnen we zeggen dat het gaat om de geest achter de woorden, en niet de letterlijke betekenis op zich. Net zoals dat Jezus deed arenplukken en genezen op de sabbat.

Kan dus ook gezegd worden dat de overheid er is voor het volk en niet andersom.

Welja tijdsgeest. Het behoudt echter wel haar waarde. Zo heb ik bv wel mondmaskers gedragen, maar niet uit vrije wil.

Hoe moet iemand Romeinen 13 lezen als die in een land woont dat moedwillig agenda tegen Zijn Woord voert of u toe onrecht aanzet?

We dienen zulke teksten ook te ontvangen met de Heilige Geest. Liegen mag ook niet, maar het is toch beter te liegen tegen een dictator die uw naasten onrechtmatig wilt doden dan ze aan te geven. Niet waar?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Hoe moet iemand Romeinen 13 lezen als die in een land woont dat moedwillig agenda tegen Zijn Woord voert of u toe onrecht aanzet?

We dienen zulke teksten ook te ontvangen met de Heilige Geest. Liegen mag ook niet, maar het is toch beter te liegen tegen een dictator die uw naasten onrechtmatig wilt doden dan ze aan te geven. Niet waar

Niet waar. Wanneer het licht zich bedient van duisternis, heeft het zijn glans verloren, en is het geen helder licht.

David had het geluk dat hij Saul kon doden, maar hij wilde de gezalfde van God niet ombrengen. Christus had alle recht om zich bij Ben Hur aan te sluiten zou je denken. En Paulus had ook beter een kunststukje kunnen uithalen om de gemeente tot nut en liefde te zijn, en vrij te komen.

Dat jij dan door de heilige Geest komt tot het inzicht van liegen tegen leugenaars en ongehoorzaamheid tegen harde heren en bedrog tegen onrechtmatigen, is wat bijzonder. In je theoretische voorbeeld, zou je beter de waarheid kunnen spreken tegen de dictator, dat jij jouw leven liever offert, dan dat door jouw toedoen onrechtmatigheid geschiedt en het bloed van een onschuldige (in jouw ogen) vloeit. Eigenlijk zou je dan een waar martelaar zijn. Zelfs Lot die in een volledig goddeloze omgeving van Sodom was, wist zich verplicht tot het heiligen van waarheid en recht van God. Maar ik begrijp nu van jou dat martelaars stom zijn, en godsdienstverblinde onheiligen?

Johannes 15:13 Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zette voor zijn vrienden.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Tomega:

Niet waar. Wanneer het licht zich bedient van duisternis, heeft het zijn glans verloren, en is het geen helder licht.

 

Er staat geschreven : het licht schijnt in de duisternis.  (Joh 1:5) Het licht bedient zich dus wel degelijk van de duisternis, anders kan het niet in de duisternis schijnen.

Probeer het zelf maar eens uit.  De zon schijnt momenteel en probeer maar eens in het licht te schijnen met een zaklamp.  Lukt niet hè?

Tip: probeer het vannacht om 2 uur nog eens!

 

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:

Niet waar. Wanneer het licht zich bedient van duisternis, heeft het zijn glans verloren, en is het geen helder licht.

David had het geluk dat hij Saul kon doden, maar hij wilde de gezalfde van God niet ombrengen. Christus had alle recht om zich bij Ben Hur aan te sluiten zou je denken. En Paulus had ook beter een kunststukje kunnen uithalen om de gemeente tot nut en liefde te zijn, en vrij te komen.

Dat jij dan door de heilige Geest komt tot het inzicht van liegen tegen leugenaars en ongehoorzaamheid tegen harde heren en bedrog tegen onrechtmatigen, is wat bijzonder. In je theoretische voorbeeld, zou je beter de waarheid kunnen spreken tegen de dictator, dat jij jouw leven liever offert, dan dat door jouw toedoen onrechtmatigheid geschiedt en het bloed van een onschuldige (in jouw ogen) vloeit. Eigenlijk zou je dan een waar martelaar zijn. Zelfs Lot die in een volledig goddeloze omgeving van Sodom was, wist zich verplicht tot het heiligen van waarheid en recht van God. Maar ik begrijp nu van jou dat martelaars stom zijn, en godsdienstverblinde onheiligen?

Johannes 15:13 Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zette voor zijn vrienden.

Dus christenen moesten Joden verraden in nazi Duitsland om Romeinen 13 trouw te blijven? Wij zouden dan niet mogen liegen?

De Geest maakt levend, maar de letter doet dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Er staat geschreven : het licht schijnt in de duisternis.

Als het duister schijnt, is het mis. Als het licht niet schijnt is het mis. Als het licht in de duisternis schijnt, en zich niet onderscheidt is licht = duisternis.
Bedienen van de duisternis, is ook in tegenspraak met zichzelf. Lijkt me. 

50 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus christenen moesten Joden verraden in nazi Duitsland om Romeinen 13 trouw te blijven? Wij zouden dan niet mogen liegen?

De Geest maakt levend, maar de letter doet dood.

De dode geesten leven de duisternis.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid