Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei TTC:

Tellegen is nog zo slecht niet, in afwachting van de volgende zet in het land der paradoxen. 

In het land van regels en patronen beweegt de dief zich niet heimelijk of angstig, maar met lef. Elke zet is een risico, elke draai een uitdaging voor het systeem. Hij observeert scherp, improviseert op het moment en durft te experimenteren waar anderen zouden aarzelen. Chaos is geen toevallige bondgenoot, maar een terrein waar zijn moed zich uitbetaalt.

Het systeem probeert te anticiperen, maar lef is niet iets wat je met regels kunt voorspellen. Zo wordt het kat-en-muisspel een dans van durf en strategie: het systeem reageert, de dief improviseert, en elke onverwachte actie verandert het hele veld van mogelijkheden.

Hierin schuilt een paradox die bijna poëtisch is: niet angst, maar lef, maakt het mogelijk de ogenschijnlijk vaste orde te doorbreken. Net zoals de pimpelmees met kleine acties grote resultaten bereikt, kan een moedige dief de patronen herschrijven , zonder lafheid, puur door intelligentie en durf.

De juut in zijn kamertje, de camera's observerend, loopt tevergeefs mijn kont achterna. Steeds reagerend op, maar nooit betrappend. Zo heb ik niks, zo heb ik alles. Met je kutsysteem waar zogenaamd geen ontsnappen aan is.

Lef gebruiken op plekken waar anderen afwachten, zodat je voordeel haalt uit chaos of inefficiëntie van het systeem. Ik heb er niet voor gekozen om te moeten passen in een bepaald systeem, en in dat keurslijf laat ik mij niet persen... Democratie is geen vrijheid en oorlog kent vele fronten. Zowel letterlijk als figuurlijk: in het dagelijks leven zijn er talloze “fronten” waarin belangen botsen, regels veranderen, en onverwachte kansen en risico’s zich voordoen. Je kan nooit alles controleren, alleen je keuzes en lef.

Stelletje kankerjuten met je schijnheilige strijden voor het goede. Had je mij maar niet met je knuppel geslagen terwijl het niet nodig was.

Kankelijers.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 7,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

Ga dat maar ergens anders vandaan halen. Ik doe aan confisceren. Met je kankerstikstof en zogenaamde oorlogsdreiging en klimaatverandering. Stik er maar in. Ga maar ergens anders graaien, ik moet ook leven. Ik maak amper gebruik van zorg maar als het nodig is ben ik de sjaak... Dat denk ik niet.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites