Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 4,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

1 minuut geleden zei Figulus:

Ondanks de vele bordjes van Staatsbosbeheer die overal ineens tevoorschijn komen?

Er was toen nog geen sprake van een bos, zelfs geen lucht om te ademen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Figulus:

En we hebben weer een paradox bij de kloten: Hoe kan er dan überhaupt een "beginnen" zijn?

Onderhand heb je al een hele berg verzameld krijg ik de indruk, bestaan ze werkelijk? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Onderhand heb je al een hele berg verzameld krijg ik de indruk, bestaan ze werkelijk? 

Ik verzamel geen paradoxen, ik los ze op. En als dat niet lukt dan bestaan ze enkel als blijk van mijn tekortkomingen, en kunnen ze hooguit als schijnbaar worden betiteld.

Een aforisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Ik verzamel geen paradoxen, ik los ze op. En als dat niet lukt dan bestaan ze enkel als blijk van mijn tekortkomingen, en kunnen ze hooguit als schijnbaar worden betiteld. Een aforisme.

Hebben we al gemerkt, behalve die niet vermeld worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Figulus:

En die zijn er evenveel als diegene die nog niet begrepen worden.

Per traditie moet er in het hier en nu eerst iets ergs gebeuren, anders klopt het verhaal niet meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Per traditie moet er in het hier en nu eerst iets ergs gebeuren, anders klopt het verhaal niet meer. 

Alleen als men ervan overtuigd is dat iets ergs een noodzakelijke voorwaarde is voor het verhaal. Je paradox komt voort uit de subjectieve overtuiging dat een conflict of negatieve gebeurtenis noodzakelijk is voor de structuur en betekenis van een verhaal. Als iemand die overtuiging niet deelt, zou het niet als een paradox ervaren worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

Alleen als men ervan overtuigd is dat iets ergs een noodzakelijke voorwaarde is voor het verhaal. Je paradox komt voort uit de subjectieve overtuiging dat een conflict of negatieve gebeurtenis noodzakelijk is voor de structuur en betekenis van een verhaal. Als iemand die overtuiging niet deelt, zou het niet als een paradox ervaren worden.

Ja, alsof we in een fuik gezogen worden, en niets over die paradoxen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Ja, alsof we in een fuik gezogen worden, en niets over die paradoxen. 

Het zijn juist de paradoxen die de situatie van een fuik creëren, omdat ze ons dwingen om ons begrip van de werkelijkheid of van verhalen in twijfel te trekken. Het is je eigen onvolkomenheid — en de ontevredenheid daarover — die deze vicieuze situatie veroorzaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Figulus:

Het zijn juist de paradoxen die de situatie van een fuik creëren, omdat ze ons dwingen om ons begrip van de werkelijkheid of van verhalen in twijfel te trekken. Het is je eigen onvolkomenheid — en de ontevredenheid daarover — die deze vicieuze situatie veroorzaakt.

Ja, en het is allemaal redelijk afleidbaar, wat eenvoud vermag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-12-2024 om 22:19 zei Paulus888:

Er zijn ook laffe mannen. Dus TTC kan ook een laffe man zijn.

Toen ik iemand die filteroptie zag gebruiken, zakte ik quasi letterlijk door de grond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-7-2023 om 08:52 zei Hopper:

Ik weet niet eens of de katalysator wel onder de motorkap zit.

Zoals we gezien hebben kan, denk aan onze driehoek bijvoorbeeld, simplificatie ook het resultaat zijn van herstelonderzoek. Het doet geen afbreuk aan de complexiteit, wat tegelijk een aandachtspunt is om er niet telkens weer in te verzanden. In die zin is kritiek niet altijd onterecht, maar misschien ook een getuigenis dat de eenvoud van de synthese niet altijd op dezelfde manier gewaardeerd wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Een epizeuxis is een vorm van woordherhaling die onder andere toegepast wordt voor extra nadruk of spanning, of om een ritme in een tekst te brengen.

Nee, de zin is geen voorbeeld van een epizeuxis.

Deze valt daar echter wel onder:

From the river to the sea, Palestine, Palestine is a fantasy!

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Figulus:

Nee, de zin is geen voorbeeld van een epizeuxis. Deze valt daar echter wel onder:From the river to the sea, Palestine, Palestine is a fantasy!

Kunnen ons gelukkig prijzen dat we niet het ene met het andere gaan verwarren, en toch zit het er allemaal in vervat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Ben er geen expert in, maar ik gok op een anadiplosis die begint te neigen naar een epiploke.

Nee, de zin is geen voorbeeld van een anadiplosis, omdat er geen herhaling is van het laatste woord of zinsdeel van de ene zin aan het begin van de volgende.

Wat het wel is?

From the river to the sea, Palestine is a fantastic fantasy!

is een Epitheton ornans!

Het volgende is wel een anadiplosis:

From the river to the sea, Palestine is a fantasy. A fantasy that remains unrealized!

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Figulus:

Nee, de zin is geen voorbeeld van een anadiplosis, omdat er geen herhaling is van het laatste woord of zinsdeel van de ene zin aan het begin van de volgende.

Wat het wel is?

From the river to the sea, Palestine is a fantastic fantasy!

is een Epitheton ornans!

Het volgende is wel een anadiplosis:

From the river to the sea, Palestine is a fantasy. A fantasy that remains unrealized!

Binnenpretjes zijn de onzichtbare parels van het dagelijks leven, kleine, persoonlijke glimlachmomenten die ons net dat beetje extra vreugde geven, zonder dat iemand anders het hoeft te merken. Ze zijn vaak intiem, ongrijpbaar, en toch ongelooflijk waardevol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Binnenpretjes zijn de onzichtbare parels van het dagelijks leven, kleine, persoonlijke glimlachmomenten die ons net dat beetje extra vreugde geven, zonder dat iemand anders het hoeft te merken. Ze zijn vaak intiem, ongrijpbaar, en toch ongelooflijk waardevol.

En dan nu de finale!

From the river to the sea, Palestine is a fantastic fantasy. A fantasy doomed to be a fallacy!

Link naar bericht
Deel via andere websites