TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 2 minuten geleden zei Figulus: Totdat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Kunnen we terug vooraan beginnen, net gemist. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 133 Geplaatst Rapport Share Geplaatst Zojuist zei TTC: Kunnen we terug vooraan beginnen, net gemist. Ondanks de vele bordjes van Staatsbosbeheer die overal ineens tevoorschijn komen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 1 minuut geleden zei Figulus: Ondanks de vele bordjes van Staatsbosbeheer die overal ineens tevoorschijn komen? Er was toen nog geen sprake van een bos, zelfs geen lucht om te ademen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 133 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 1 minuut geleden zei TTC: Er was toen nog geen sprake van een bos, zelfs geen lucht om te ademen. En we hebben weer een paradox bij de kloten: Hoe kan er dan überhaupt een "beginnen" zijn? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Zojuist zei Figulus: En we hebben weer een paradox bij de kloten: Hoe kan er dan überhaupt een "beginnen" zijn? Onderhand heb je al een hele berg verzameld krijg ik de indruk, bestaan ze werkelijk? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 133 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 5 minuten geleden zei TTC: Onderhand heb je al een hele berg verzameld krijg ik de indruk, bestaan ze werkelijk? Ik verzamel geen paradoxen, ik los ze op. En als dat niet lukt dan bestaan ze enkel als blijk van mijn tekortkomingen, en kunnen ze hooguit als schijnbaar worden betiteld. Een aforisme. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 1 minuut geleden zei Figulus: Ik verzamel geen paradoxen, ik los ze op. En als dat niet lukt dan bestaan ze enkel als blijk van mijn tekortkomingen, en kunnen ze hooguit als schijnbaar worden betiteld. Een aforisme. Hebben we al gemerkt, behalve die niet vermeld worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 133 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 4 minuten geleden zei TTC: Hebben we al gemerkt, behalve die niet vermeld worden. En die zijn er evenveel als diegene die nog niet begrepen worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 4 minuten geleden zei Figulus: En die zijn er evenveel als diegene die nog niet begrepen worden. Per traditie moet er in het hier en nu eerst iets ergs gebeuren, anders klopt het verhaal niet meer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 133 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 4 minuten geleden zei TTC: Per traditie moet er in het hier en nu eerst iets ergs gebeuren, anders klopt het verhaal niet meer. Alleen als men ervan overtuigd is dat iets ergs een noodzakelijke voorwaarde is voor het verhaal. Je paradox komt voort uit de subjectieve overtuiging dat een conflict of negatieve gebeurtenis noodzakelijk is voor de structuur en betekenis van een verhaal. Als iemand die overtuiging niet deelt, zou het niet als een paradox ervaren worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden zei Figulus: Alleen als men ervan overtuigd is dat iets ergs een noodzakelijke voorwaarde is voor het verhaal. Je paradox komt voort uit de subjectieve overtuiging dat een conflict of negatieve gebeurtenis noodzakelijk is voor de structuur en betekenis van een verhaal. Als iemand die overtuiging niet deelt, zou het niet als een paradox ervaren worden. Ja, alsof we in een fuik gezogen worden, en niets over die paradoxen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 133 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden zei TTC: Ja, alsof we in een fuik gezogen worden, en niets over die paradoxen. Het zijn juist de paradoxen die de situatie van een fuik creëren, omdat ze ons dwingen om ons begrip van de werkelijkheid of van verhalen in twijfel te trekken. Het is je eigen onvolkomenheid — en de ontevredenheid daarover — die deze vicieuze situatie veroorzaakt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 5 minuten geleden zei Figulus: Het zijn juist de paradoxen die de situatie van een fuik creëren, omdat ze ons dwingen om ons begrip van de werkelijkheid of van verhalen in twijfel te trekken. Het is je eigen onvolkomenheid — en de ontevredenheid daarover — die deze vicieuze situatie veroorzaakt. Ja, en het is allemaal redelijk afleidbaar, wat eenvoud vermag. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 26-12-2024 om 22:19 zei Paulus888: Er zijn ook laffe mannen. Dus TTC kan ook een laffe man zijn. Toen ik iemand die filteroptie zag gebruiken, zakte ik quasi letterlijk door de grond. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst gisteren om 07:01 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:01 Op 2-7-2023 om 08:52 zei Hopper: Ik weet niet eens of de katalysator wel onder de motorkap zit. Zoals we gezien hebben kan, denk aan onze driehoek bijvoorbeeld, simplificatie ook het resultaat zijn van herstelonderzoek. Het doet geen afbreuk aan de complexiteit, wat tegelijk een aandachtspunt is om er niet telkens weer in te verzanden. In die zin is kritiek niet altijd onterecht, maar misschien ook een getuigenis dat de eenvoud van de synthese niet altijd op dezelfde manier gewaardeerd wordt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst gisteren om 07:40 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:40 17 uur geleden zei Figulus: Als iemand die overtuiging niet deelt, zou het niet als een paradox ervaren worden. Alles gaat over miljarden, zelfs begrotingstekorten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 133 Geplaatst 23 uur geleden Rapport Share Geplaatst 23 uur geleden 2 uur geleden zei TTC: Alles gaat over miljarden, zelfs begrotingstekorten. Nog een stijlfiguur: From the river to the sea, Palestine is a fantasy! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 23 uur geleden 2 minuten geleden zei Figulus: Nog een stijlfiguur: From the river to the sea, Palestine is a fantasy! Een epizeuxis is een vorm van woordherhaling die onder andere toegepast wordt voor extra nadruk of spanning, of om een ritme in een tekst te brengen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 133 Geplaatst 23 uur geleden Rapport Share Geplaatst 23 uur geleden 3 minuten geleden zei TTC: Een epizeuxis is een vorm van woordherhaling die onder andere toegepast wordt voor extra nadruk of spanning, of om een ritme in een tekst te brengen. Nee, de zin is geen voorbeeld van een epizeuxis. Deze valt daar echter wel onder: From the river to the sea, Palestine, Palestine is a fantasy! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 23 uur geleden 23 minuten geleden zei Figulus: Nee, de zin is geen voorbeeld van een epizeuxis. Deze valt daar echter wel onder:From the river to the sea, Palestine, Palestine is a fantasy! Kunnen ons gelukkig prijzen dat we niet het ene met het andere gaan verwarren, en toch zit het er allemaal in vervat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 133 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: Kunnen ons gelukkig prijzen dat we niet het ene met het andere gaan verwarren, en toch zit het er allemaal in vervat. Oké, de volgende is een lastige: From the river to the sea, Palestine is a fantastic fantasy! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden 1 minuut geleden zei Figulus: Oké, de volgende is een lastige: From the river to the sea, Palestine is a fantastic fantasy! Ben er geen expert in, maar ik gok op een anadiplosis die begint te neigen naar een epiploke. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 133 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden (bewerkt) 15 minuten geleden zei TTC: Ben er geen expert in, maar ik gok op een anadiplosis die begint te neigen naar een epiploke. Nee, de zin is geen voorbeeld van een anadiplosis, omdat er geen herhaling is van het laatste woord of zinsdeel van de ene zin aan het begin van de volgende. Wat het wel is? From the river to the sea, Palestine is a fantastic fantasy! is een Epitheton ornans! Het volgende is wel een anadiplosis: From the river to the sea, Palestine is a fantasy. A fantasy that remains unrealized! 22 uur geleden bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden 14 minuten geleden zei Figulus: Nee, de zin is geen voorbeeld van een anadiplosis, omdat er geen herhaling is van het laatste woord of zinsdeel van de ene zin aan het begin van de volgende. Wat het wel is? From the river to the sea, Palestine is a fantastic fantasy! is een Epitheton ornans! Het volgende is wel een anadiplosis: From the river to the sea, Palestine is a fantasy. A fantasy that remains unrealized! Binnenpretjes zijn de onzichtbare parels van het dagelijks leven, kleine, persoonlijke glimlachmomenten die ons net dat beetje extra vreugde geven, zonder dat iemand anders het hoeft te merken. Ze zijn vaak intiem, ongrijpbaar, en toch ongelooflijk waardevol. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 133 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden Zojuist zei TTC: Binnenpretjes zijn de onzichtbare parels van het dagelijks leven, kleine, persoonlijke glimlachmomenten die ons net dat beetje extra vreugde geven, zonder dat iemand anders het hoeft te merken. Ze zijn vaak intiem, ongrijpbaar, en toch ongelooflijk waardevol. En dan nu de finale! From the river to the sea, Palestine is a fantastic fantasy. A fantasy doomed to be a fallacy! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten