Hopper 813 Geplaatst 17 oktober Rapport Share Geplaatst 17 oktober 1 uur geleden zei TTC: Hoe bedoel je precies, ging het nu net niet om iets anders? Met jou weet je nooit waar het over gaat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 17 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 17 oktober 4 uur geleden zei Hopper: Met jou weet je nooit waar het over gaat. Vreemd, en het is onveranderlijk gebleven, bizar zelfs. Op 12-10-2024 om 13:21 zei Hopper: Sommige mensen begrijpen de a-logische referentiekaders niet en zetten dan een filosofie op welke kant noch wal raakt. Bijvoorbeeld het begrip 'complementair' valt met een logische referentiekader niet te begrijpen. De paradox van mindfulness weerspiegelt de dualiteit van het leven zelf, waarin eenvoud en complexiteit, innerlijke rust en uiterlijke chaos, voortdurende verandering en tijdloze stilte naast elkaar bestaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 18 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober Op 11-10-2024 om 20:24 zei Monachos: Soms heb ik wel een beetje Hocus Pocus nodig. Magische vierkanten waren al eeuwenlang bekend in China, en werden beschouwd als mystieke symbolen die zowel wiskundige schoonheid als diepere, spirituele of kosmologische betekenissen hadden. Deze fascinatie met getallen en hun relatie tot de wereld om ons heen speelde een grote rol in de wiskunde tijdens de Song-dynastie, en het was een tijdperk waarin tovercirkels en andere wiskundige constructies vaak werden gezien als symbool van de harmonie van het universum. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 18 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober Op 12-10-2024 om 15:32 zei Hopper: Mijn inschatting is dat je over een jaar of 20 wel van me af bent. Dan kun je verder met je eigen copy paste. De levensles is dat over het getal nul geen communicatie mogelijk is, want je bent immers een ingewijde geestelijke. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 18 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober Op 28-6-2023 om 13:55 zei Barnabas: Onderzoek om tot een succesvolle bouw te komen moet dus ook in Christus gedaan worden. Het woord 'druïde' komt waarschijnlijk van de Keltische wortels 'dru-' (eik) en '-wid' (kennis), wat zou kunnen betekenen 'degene die de kennis van de eik heeft' of 'wijsheid van de bomen'. Dit weerspiegelt de verbondenheid van druïden met de natuur, en met name hun verering van bomen als symbool van wijsheid en kracht. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 18 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober Op 1-7-2023 om 17:19 zei Hopper: Konden we dat denken maar eens een halt toeroepen, dan zouden de hulpvragen ook verstommen. Het bijzondere aan kunst, zo komt me toe, is dat verschillende perspectieven in hetzelfde werk weerspiegeld kunnen worden, zodat we er ook eindeloos naar kunnen blijven kijken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 18 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober Op 1-7-2023 om 17:10 zei Hopper: Dwalen is een vak, thuiskomen is ook een vak. Beiden staan los van elkaar, maar hebben wel een verhouding tot elkaar. Weten waar je vandaan komt is toch altijd een beetje anders dan er voor de eerste keer naartoe gaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 18 oktober Rapport Share Geplaatst 18 oktober 4 uur geleden zei TTC: Weten waar je vandaan komt is toch altijd een beetje anders dan er voor de eerste keer naartoe gaan. Je kunt er niet naar toe gaan waar je vandaan komt. Anders zou de zoeker de gezochte zijn, en zoals we weten is dat flauwekul. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 18 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 39 minuten geleden zei Hopper: Je kunt er niet naar toe gaan waar je vandaan komt. Anders zou de zoeker de gezochte zijn, en zoals we weten is dat flauwekul. Stel je voor, kunnen het dan misschien beter over non-lineaire katalysatoren hebben, dat is praktischer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 19 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober Op 17-10-2024 om 16:55 zei Hopper: Met jou weet je nooit waar het over gaat. In termen van bewustwording en zelfrealisatie is het leven een wonder, een pad van verbazing en verwondering, van hoop, verdieping, verbinding en vertrouwen. En dan komt Zelenski weer iets zeggen over WOIII, de 3D angstcultuur in volle glorie. Kortom, het contrast tussen het ene en het andere is als een kloof die schijnbaar niet te dichten valt, maar ook geen nieuws onder de zon. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 19 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober Op 11-10-2024 om 20:17 zei Monachos: Ik vind twee ogen vaak al te veel tonend. Gelukkig hebben we oogleden. Synthetische biologie benadert biologische systemen op een modulaire manier. Dat wil zeggen dat onderzoekers proberen om biologische functies te ontwerpen en bouwen door gebruik te maken van standaard biologische 'bouwstenen' of 'modules', zoals genen, promotors en eiwitten. Dit lijkt een beetje op hoe ingenieurs technologische systemen ontwerpen, met het idee dat je onderdelen kunt samenvoegen om complexe functies te creëren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 19 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 12 uur geleden zei Hopper: Je kunt er niet naar toe gaan waar je vandaan komt. Als ik naar de bakker ga en terugkom, kom ik vandaan waar ik naartoe ben gegaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 19 oktober Rapport Share Geplaatst 19 oktober 1 uur geleden zei TTC: Als ik naar de bakker ga en terugkom, kom ik vandaan waar ik naartoe ben gegaan. Om die sleur te doorbreken zou je ook eens naar een andere winkel kunnen gaan. Zo haal ik mijn rauwe melk op diverse punten in de regio. Dat vindt de hond ook heel leuk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 19 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 32 minuten geleden zei Figulus: Om die sleur te doorbreken zou je ook eens naar een andere winkel kunnen gaan. Zo haal ik mijn rauwe melk op diverse punten in de regio. Dat vindt de hond ook heel leuk. Dat is jammer genoeg onmogelijk, er zou geen weg terug meer zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 19 oktober Rapport Share Geplaatst 19 oktober 3 minuten geleden zei TTC: Dat is jammer genoeg onmogelijk, er zou geen weg terug meer zijn. Dat is afhankelijk van hoe je het bekijkt. Als je steeds verschillende bakkers bezoekt, creëer je meerdere cirkelvormige bewegingen die op elkaar inwerken, net als de overlappende patronen in een mandala. In plaats van één enkele heen-en-weerbeweging krijg je meerdere reizen die terugkeren naar een centraal punt (je huis), maar elk met een andere route en bestemming. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 19 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober Zojuist zei Figulus: Dat is afhankelijk van hoe je het bekijkt. Als je steeds verschillende bakkers bezoekt, creëer je meerdere cirkelvormige bewegingen die op elkaar inwerken, net als de overlappende patronen in een mandala. In plaats van één enkele heen-en-weerbeweging krijg je meerdere reizen die terugkeren naar een centraal punt (je huis), maar elk met een andere route en bestemming. Ja, het is een kwestie van perceptie, er zijn er nogal wat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 19 oktober Rapport Share Geplaatst 19 oktober 3 uur geleden zei TTC: Als ik naar de bakker ga en terugkom, kom ik vandaan waar ik naartoe ben gegaan. Er wordt een natuurlijk lichaam gezaaid, en een geestelijk lichaam opgewekt. Het natuurlijk lichaam is niet degene die het geestelijk lichaam is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 19 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 4 minuten geleden zei Hopper: Er wordt een natuurlijk lichaam gezaaid, en een geestelijk lichaam opgewekt. Het natuurlijk lichaam is niet degene die het geestelijk lichaam is. Ja, wellicht met de atomen die in een molecuul passen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 19 oktober Rapport Share Geplaatst 19 oktober (bewerkt) 4 minuten geleden zei TTC: Ja, wellicht met de atomen die in een molecuul passen? Iedere boer die zaait, die weet dat hij het zaaigoed nooit meer terug ziet. Jezus vergelijkt de natuurlijke mens met zaaigoed , dat gaat per definitie verloren. Het nare van het ego is dat hij zichzelf niet als zaaigoed ziet, het ego wil altijd maar overleven. Gisteren was er nog eentje op dit forum die beweerde dat het ego het Ik Ben is. Zo beweert het ego ook dat de zoeker (ik) het gezochte is. Want die kreet doet het zo goed in 'spirituele kringen'. Dat er in de Bijbel iets geheel anders staat interesseert de zoeker niet. 19 oktober bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 19 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 28 minuten geleden zei Hopper: Iedere boer die zaait, die weet dat hij het zaaigoed nooit meer terug ziet. Jezus vergelijkt de natuurlijke mens met zaaigoed , dat gaat per definitie verloren. Het nare van het ego is dat hij zichzelf niet als zaaigoed ziet, het ego wil altijd maar overleven. Gisteren was er nog eentje op dit forum die beweerde dat het ego het Ik Ben is. Zo beweert het ego ook dat de zoeker (ik) het gezochte is. Want die kreet doet het zo goed in 'spirituele kringen'. Dat er in de Bijbel iets geheel anders staat interesseert de zoeker niet. Ja, heb je eerder al eens gezegd, het is allemaal cognitieve inhoud. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 19 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 1 uur geleden zei Hopper: Zo beweert het ego ook dat de zoeker (ik) het gezochte is. Misschien dat er in dikke muren van een klooster wel een verborgen logica schuilt, beetje mysterieus eigenlijk wel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 19 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober Op 17-10-2024 om 16:55 zei Hopper: Met jou weet je nooit waar het over gaat. Het zou, na enige aarzeling, best wel eens kunnen dat we met de synthese van dit topic een nieuw topic kunnen beginnen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 19 oktober Rapport Share Geplaatst 19 oktober 5 uur geleden zei Hopper: Iedere boer die zaait, die weet dat hij het zaaigoed nooit meer terug ziet. Jezus vergelijkt de natuurlijke mens met zaaigoed , dat gaat per definitie verloren. Het nare van het ego is dat hij zichzelf niet als zaaigoed ziet, het ego wil altijd maar overleven. Gisteren was er nog eentje op dit forum die beweerde dat het ego het Ik Ben is. Zo beweert het ego ook dat de zoeker (ik) het gezochte is. Want die kreet doet het zo goed in 'spirituele kringen'. Dat er in de Bijbel iets geheel anders staat interesseert de zoeker niet. en het ego denkt ook te vroeg: "ik ben er al"... Tevens laat het ego graag weten aan het ego dat het ego gestorven is en dat God nu door dat ego praat en denkt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 19 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 36 minuten geleden zei Paulus888: en het ego denkt ook te vroeg: "ik ben er al"... Tevens laat het ego graag weten aan het ego dat het ego gestorven is en dat God nu door dat ego praat en denkt. Syncretisme verwijst naar het proces van het samenvoegen of vermengen van verschillende religieuze, filosofische, of culturele tradities tot een nieuw geheel. Dit kan leiden tot een systeem van overtuigingen, rituelen, of ideeën waarin elementen van meerdere bronnen samensmelten, soms zonder duidelijke scheiding tussen de oorspronkelijke tradities. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 19 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober Op 12-10-2024 om 17:10 zei Hopper: Het geestelijk domein heeft niets van doen met electronen. Het gewogen gemiddelde verschilt van het gewone rekenkundige gemiddelde doordat het rekening houdt met de relatieve belangrijkheid of 'gewicht' van elk getal in de reeks. In plaats van elk getal gelijk te behandelen, zoals bij een normaal gemiddelde, draagt elk getal bij aan het gemiddelde in verhouding tot zijn gewicht. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten