TTC 1.560 Geplaatst 9 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 12 minuten geleden zei Hopper: Een katalysator is verantwoordelijk voor het neutraliseren van schadelijke gedachten die door de mens worden gedacht. Het is maar om te zeggen dat een katalysator op verschillende manieren kan aangewend worden. Ergo, de actualiteit binnen het voortschrijdende hier en nu is daar het resultaat van, zelfs het wegredeneren van de katalysator zelf. Op 4-9-2024 om 10:02 zei Hopper: Ik was gewoon vergeten hoe snel de natuurlijke mens beledigd is. Het 'Zwart Vierkant' van Malevich kan gezien worden als een radicale expressie van de zoektocht naar de essentie en de fundamenten van kunst en bewustzijn. Het vertegenwoordigt een afwezigheid van representatie en een nadruk op abstractie en pure vorm. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 Op 5-9-2024 om 10:18 zei Hopper: Dat klopt, het ego moet eerst pijn lijden. Dat is goed voor een ego. Einsteins stelling, waarin hij stelt dat zonder tijd en ruimte alles tegelijkertijd zou gebeuren, raakt aan de kern van zijn visie op de relativiteit van tijd. Zijn humor en benadering van deze fundamentele vraagstukken zijn inderdaad fascinerend en wijzen op een diep begrip van de paradoxen die zich voordoen in de natuur van het universum. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 september 2024 Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 55 minuten geleden zei TTC: Einsteins stelling, waarin hij stelt dat zonder tijd en ruimte alles tegelijkertijd zou gebeuren, raakt aan de kern van zijn visie op de relativiteit van tijd. Zijn humor en benadering van deze fundamentele vraagstukken zijn inderdaad fascinerend en wijzen op een diep begrip van de paradoxen die zich voordoen in de natuur van het universum. Ja, dat was een ondoordachte uitspraak van Einstein, zijn humor werd niet altijd begrepen. Sommige mensen namen de uitspraak serieus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 6 minuten geleden zei Hopper: Ja, dat was een ondoordachte uitspraak van Einstein, zijn humor werd niet altijd begrepen. Sommige mensen namen de uitspraak serieus. Heel ondoordacht inderdaad, doch afleidbaar van stimuli die als non-lineair kunnen begrepen worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 september 2024 Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 6 minuten geleden zei TTC: Heel ondoordacht inderdaad, doch afleidbaar van stimuli die als non-lineair kunnen begrepen worden. Alleen de mens die het Woord verstaat begrijpt daarmee ook de tijd. Het Woord spreekt in de mens, maar niet in de tijd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 3 minuten geleden zei Hopper: Alleen de mens die het Woord verstaat begrijpt daarmee ook de tijd. Het Woord spreekt in de mens, maar niet in de tijd. Houden het amper voor mogelijk, maar doe rustig voort. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 september 2024 Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 1 minuut geleden zei TTC: Houden het amper voor mogelijk, maar doe rustig voort. Men houdt het niet voor mogelijk, omdat de mens niet weet en begrijpt dat alle geheimen schuil gaan in hem zelf. Ook de eeuwigheid is reeds aanwezig in de mens zelf. De mens begrijpt het niet omdat hij naar de wereld kijkt en denkt tot de wereld -en daarmee de tijd- te behoren. Geeft allemaal niks, de mens produceert met dat naar de wereld kijken allerlei cognitieve inhoud en daar vermaken we ons dan weer mee op een forum. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 2 minuten geleden zei Hopper: Men houdt het niet voor mogelijk, omdat de mens niet weet en begrijpt dat alle geheimen schuil gaan in hem zelf. Ook de eeuwigheid is reeds aanwezig in de mens zelf. De mens begrijpt het niet omdat hij naar de wereld kijkt en denkt tot de wereld -en daarmee de tijd- te behoren. Geeft allemaal niks, de mens produceert met dat naar de wereld kijken allerlei cognitieve inhoud en daar vermaken we ons dan weer mee op een forum. Kunnen dat zelfs doorheen de tijd schuiven, wonderbaarlijk is het. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 september 2024 Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 2 minuten geleden zei TTC: Kunnen dat zelfs doorheen de tijd schuiven, wonderbaarlijk is het. Cognitieve inhoud gaat over iets wat in de tijd is gebeurd of nog gebeuren moet. De denkende mens bedenkt nou nooit eens dat hij wel over verleden en toekomst kan denken, maar dat hij er nooit kan zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 Zojuist zei Hopper: Cognitieve inhoud gaat over iets wat in de tijd is gebeurd of nog gebeuren moet. De denkende mens bedenkt nou nooit eens dat hij wel over verleden en toekomst kan denken, maar dat hij er nooit kan zijn. Ja, daarom dat we dat doorheen de tijd kunnen schuiven, evident. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 september 2024 Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 Zojuist zei TTC: Ja, daarom dat we dat doorheen de tijd kunnen schuiven, evident. Fysiek schuiven we natuurlijk wel door de tijd. Hoewel ik dan wel een beetje lieg, want ik ben ooit begonnen als baby, maar dan dat ben ik niet meer. Verwarring alom, wie ben ik eigenlijk? En als ik in een hiernamaals moet verschijnen, is dat dan als baby, als jongeman of als de oude grijsaard die ik nu ben? Dat laatste hoop ik toch maar van niet......... Verschijnen of niet verschijnen dat is de kwestie, en dan nog de kwestie als wat verschijnen? Dat is een kwestie te veel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 (bewerkt) 2 minuten geleden zei Hopper: Fysiek schuiven we natuurlijk wel door de tijd. Hoewel ik dan wel een beetje lieg, want ik ben ooit begonnen als baby, maar dan dat ben ik niet meer. Verwarring alom, wie ben ik eigenlijk? En als ik in een hiernamaals moet verschijnen, is dat dan als baby, als jongeman of als de oude grijsaard die ik nu ben? Dat laatste hoop ik toch maar van niet......... Verschijnen of niet verschijnen dat is de kwestie, en dan nog de kwestie als wat verschijnen? Dat is een kwestie te veel. Het heeft overigens niets met jou te maken, anders had het ook niet van onpersoonlijke signature kunnen zijn. 9 september 2024 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 september 2024 Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 1 minuut geleden zei TTC: Het heeft overigens niets met jou te maken, anders had het ook niet van onpersoonlijke signature kunnen zijn. Dat hangt er van af over welk zijn het gaat, het geestelijk zijn of het lichamelijk zijn? Het ene is onpersoonlijk, het andere is persoonlijk. Het ene heeft een onbedekt gelaat, het andere een bedekt gelaat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 11 minuten geleden zei Hopper: Dat hangt er van af over welk zijn het gaat, het geestelijk zijn of het lichamelijk zijn? Het ene is onpersoonlijk, het andere is persoonlijk. Het ene heeft een onbedekt gelaat, het andere een bedekt gelaat. Heb eigenlijk geen idee of we nu over hetzelfde spreken, en mogen van geluk spreken dat het onveranderlijk is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 Op 6-9-2024 om 17:05 zei Monachos: Da's waar. Waarheid is subjectief. In de zee van ideeën, methoden en concepten, is het belangrijk om simpliciteit te behouden. Terugkeren naar de kern van mindfulness kan helpen om het proces helder te houden. Het gevaar is dat we verstrikt raken in de theorieën, interpretaties of terminologie, terwijl de essentie van mindfulness volgens de auteurs eenvoudig en direct is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 september 2024 Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 1 uur geleden zei TTC: Heb eigenlijk geen idee of we nu over hetzelfde spreken, en mogen van geluk spreken dat het onveranderlijk is. Er is slechts één wijze van geestelijk zijn, dus ik vraag me nooit af of we over hetzelfde spreken. Van lichamelijk zijn zijn er net zoveel varianten als dat er mensen zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 (bewerkt) 3 minuten geleden zei Hopper: Er is slechts één wijze van geestelijk zijn, dus ik vraag me nooit af of we over hetzelfde spreken. Van lichamelijk zijn zijn er net zoveel varianten als dat er mensen zijn. Had even de indruk dat dit voorbij ging aan wat als onveranderlijk ter dialoog werd gesteld, het lijkt haast een mysterie. 9 september 2024 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 september 2024 Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 5 minuten geleden zei TTC: Had even de indruk dat dit voorbij ging aan wat als onveranderlijk ter dialoog werd gesteld, het lijkt haast een mysterie. Voor degenen die 'het' weten is het geen mysterie. Zij die zichzelf kennen, zullen weten dat zij zonen zijn van de Levende Vader. Maar als u zichzelf niet kent, dan leeft u in armoede en bent u die armoede. (Logion 3) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 3 uur geleden zei Hopper: Voor degenen die 'het' weten is het geen mysterie. Zij die zichzelf kennen, zullen weten dat zij zonen zijn van de Levende Vader. Maar als u zichzelf niet kent, dan leeft u in armoede en bent u die armoede. (Logion 3) Waarom zou je die non-lineaire katalysator dan steeds trachten weg te dringen? Klopt dan je redenering niet meer? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 september 2024 Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 (bewerkt) 36 minuten geleden zei TTC: Waarom zou je die non-lineaire katalysator dan steeds trachten weg te dringen? Klopt dan je redenering niet meer? Wie zichzelf kent bevindt zich geheel buiten de redeneringen. Wat moet ik met een non-lineaire katalysator als we het Woord kunnen verstaan? Die dingen staan gewoon in de Bijbel. De forumdeelnemers hier lachen er om, omdat ze het niet verstaan. Jij hebt een of andere ideologie verzonnen op basis van oosterse religies/beschouwingen. Maar er is 2000 jaar terug een man geweest die alles al heeft verteld. Je wenst het wiel opnieuw uit te vinden, dat is overbodig. En dan kom je er -in waarheid- ook achter dat het de zoeker niet het gezochte is, zoals je op 28 maart 2019 nog beweerde. Je geeft graag anderen les, maar je bent nog steeds niet in het bezit van je lesbevoegdheid. Waarom is de zoeker niet het gezochte? Dat soort antwoorden staan gewoon in de Bijbel: Een natuurlijk lichaam wordt gezaaid, een geestelijk lichaam wordt opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam en er is een geestelijk lichaam. De zoeker is de natuurlijke mens, met een natuurlijk lichaam en een geest welke gelijkvormig is aan de wereld. Het geestelijk lichaam is niet-gelijkvormig aan de wereld. 9 september 2024 bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2024 Zojuist zei Hopper: Wie zichzelf kent bevindt zich geheel buiten de redeneringen. Wat moet ik met een non-lineaire katalysator als we het Woord kunnen verstaan? Die dingen staan gewoon in de Bijbel. De forumdeelnemers hier lachen er om, omdat ze het niet verstaan. Jij hebt een of andere ideologie verzonnen op basis van oosterse religies/beschouwingen. Maar er is 2000 jaar terug een mans geweest die alles al heeft verteld. Je wenst het wiel opnieuw uit te vinden, dat is overbodig. En dan kom je er -in waarheid- ook achter dat het de zoeker niet het gezochte is, zoals je op 28 maart 2019 nog beweerde. Je geeft graag anderen les, maar je bent nog steeds niet in het bezit van je lesbevoegdheid. Waarom is de zoeker niet het gezochte? Dat soort antwoorden staan gewoon in de Bijbel: Een natuurlijk lichaam wordt gezaaid, een geestelijk lichaam wordt opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam en er is een geestelijk lichaam. De zoeker is de natuurlijke mens, met een natuurlijk lichaam en een geest welke gelijkvormig is aan de wereld. Het geestelijk lichaam is niet-gelijkvormig aan de wereld. Derhalve weer netjes verdrongen, doch tijdloos en gratis. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2024 10 uur geleden zei Hopper: De zoeker is de natuurlijke mens, met een natuurlijk lichaam en een geest welke gelijkvormig is aan de wereld. Het geestelijk lichaam is niet-gelijkvormig aan de wereld. Keertje wat anders, een oefening uit een workshop. Gaat als volgt: Stel dat je een wondervraag mag stellen aan imaginaire feeën en daarop een antwoord krijgt, wat zou dan de reactie zijn van je omgeving wanneer je hierover iets zegt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2024 13 uur geleden zei Hopper: En dan kom je er -in waarheid- ook achter dat het de zoeker niet het gezochte is, zoals je op 28 maart 2019 nog beweerde. Wie of wat is er dan zoekende, dat gezaaide lichaam? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 10 september 2024 Rapport Share Geplaatst 10 september 2024 1 uur geleden zei TTC: Wie of wat is er dan zoekende, dat gezaaide lichaam? Zoals een oude wijsheid zegt: wees niet de jager , maar de prooi. De prooi is het gezaaide lichaam. Of en wat er opgewekt wordt dat kan de gelijkvormige aan de wereld niet weten. Want die sterft op de brug des doods. Maar de mens is een 'doener' en is liever de jager/zoeker. Waarheid is een land zonder paden zei iemand al eens. Er is geen methode om in het land van waarheid te komen, behalve dan notie nemen van wat Jezus geleerd heeft. En ook notie nemen van wat Jezus heeft geleerd geeft geen garanties, de meeste mensen verkiezen de brede weg. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2024 1 minuut geleden zei Hopper: Zoals een oude wijsheid zegt: wees niet de jager , maar de prooi. De prooi is het gezaaide lichaam. Of en wat er opgewekt wordt dat kan de gelijkvormige aan de wereld niet weten. Want die sterft op de brug des doods. Maar de mens is een 'doener' en is liever de jager/zoeker. Waarheid is een land zonder paden zei iemand al eens. Er is geen methode om in het land van waarheid te komen, behalve dan notie nemen van wat Jezus geleerd heeft. En ook notie nemen van wat Jezus heeft geleerd geeft geen garanties, de meeste mensen verkiezen de brede weg. Wie zitten al op het niveau van basiskennis, bij de homo ludens die dat in al z'n spelvreugde vergeten kan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten