Figulus 151 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 15 minuten geleden zei TTC: Ja, dat is het goede nieuws, het is altijd hetzelfde. Dat is slecht nieuws voor de dief. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 5 minuten geleden zei Figulus: Dat is slecht nieuws voor de dief. Vanwege de goede leervaardigheid van de pimpelmees moest rond de jaren 1960–1970 in Engeland een alternatief gezocht worden voor de sluiting van melkflessen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 17 minuten geleden zei TTC: Vanwege de goede leervaardigheid van de pimpelmees moest rond de jaren 1960–1970 in Engeland een alternatief gezocht worden voor de sluiting van melkflessen. Slecht nieuws voor de pimpelmees. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 6 minuten geleden zei Figulus: Slecht nieuws voor de pimpelmees. Ja, je zou denken dat het onderhand wel helder zou zijn, maar niet dus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei TTC: Ja, je zou denken dat het onderhand wel helder zou zijn, maar niet dus. Nee, de pimpelmees heeft ook recht op melk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Figulus: Nee, de pimpelmees heeft ook recht op melk. Die hebben wellicht hun eigen GPS, voor in een andere dimensie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 3 minuten geleden zei TTC: Die hebben wellicht hun eigen GPS, voor in een andere dimensie. Als ik een pimpelmees was, dan zocht ik de bron op en vloog ik constant rond de tieten van een koe. Met mijn poten zal ik ze melken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 11 minuten geleden zei Figulus: Als ik een pimpelmees was, dan zocht ik de bron op en vloog ik constant rond de tieten van een koe. Met mijn poten zal ik ze melken. Ja, Tellegen biedt inspiratie genoeg, dat is het probleem niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei TTC: Ja, Tellegen biedt inspiratie genoeg, dat is het probleem niet. Conditionering is een vorm van leren waarbij gedrag verandert door ervaring. Het draait om het leggen van verbanden tussen prikkels en gevolgen. Klassieke conditionering (associatief leren). Een vogel kan leren dat een melkflesdop = kans op room. Dat begint vaak via trial-and-error en kan daarna klassiek geassocieerd raken met voedselverwachting. Maar al zou ik een gigantische pimpelmees zijn met voldoende kracht in de poten, koeien geven melk vrij via de oxytocinereflex, normaal getriggerd door het kalf of door routinematig melken. Zonder die hormonale toeschietreflex komt er vaak maar weinig melk. Niet voldoende voor deze enorme pimpelmees. Laten we het maar houden op dat opportunistisch foerageergedrag het beste is voor een pimpelmees. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 minuut geleden zei Figulus: Conditionering is een vorm van leren waarbij gedrag verandert door ervaring. Het draait om het leggen van verbanden tussen prikkels en gevolgen. Klassieke conditionering (associatief leren). Een vogel kan leren dat een melkflesdop = kans op room. Dat begint vaak via trial-and-error en kan daarna klassiek geassocieerd raken met voedselverwachting. Maar al zou ik een gigantische pimpelmees zijn met voldoende kracht in de poten, koeien geven melk vrij via de oxytocinereflex, normaal getriggerd door het kalf of door routinematig melken. Zonder die hormonale toeschietreflex komt er vaak maar weinig melk. Niet voldoende voor deze enorme pimpelmees. Laten we het maar houden op dat opportunistisch foerageergedrag het beste is voor een pimpelmees. In zones waar driehoeken plots concentrische cirkels worden en tot drie tellen nog amper lukt, hoef je geen verwachtingen te koesteren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 4 minuten geleden zei TTC: In zones waar driehoeken plots concentrische cirkels worden en tot drie tellen nog amper lukt, hoef je geen verwachtingen te koesteren. Poëtisch klinkt dat sterk. De reden dat de pimpelmees zo succesvol was met die melkflessen, is juist omdat hij níét in zo’n chaotische zone zat, maar heel effectief patronen leerde en onthield. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 53 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 53 minuten geleden 7 minuten geleden zei Figulus: Poëtisch klinkt dat sterk. De reden dat de pimpelmees zo succesvol was met die melkflessen, is juist omdat hij níét in zo’n chaotische zone zat, maar heel effectief patronen leerde en onthield. Het is allemaal wat, en het staat er gewoon. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 50 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 50 minuten geleden Zojuist zei TTC: Het is allemaal wat, en het staat er gewoon. Dat kleine Pimpelmeesje is eigenlijk een wandelend lespakket in gedrag, leren en efficiëntie. De pimpelmees ging niet de koe bevechten, maar viel de melkfles aan. Heel herkenbaar, vandaar dat ik al 2 jaar mijn gangetje ga in de winkels. Die prijzen moeten gecompenseerd worden. Sterke beveiliging bood geen soelaas. Sterker: gewoon doorlopen, zonder bewijs heb jij niks. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 46 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 46 minuten geleden 2 minuten geleden zei Figulus: Dat kleine Pimpelmeesje is eigenlijk een wandelend lespakket in gedrag, leren en efficiëntie. De pimpelmees ging niet de koe bevechten, maar viel de melkfles aan. Heel herkenbaar, vandaar dat ik al 2 jaar mijn gangetje ga in de winkels. Die prijzen moeten gecompenseerd worden. Sterke beveiliging bood geen soelaas. Sterker: gewoon doorlopen, zonder bewijs heb jij niks. Ja, en olifanten die uit bomen vallen, kan je maar beter een helm opzetten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 46 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 46 minuten geleden Zojuist zei TTC: Ja, en olifanten die uit bomen vallen, kan je maar beter een helm opzetten. Of gewoon het bos vermijden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 44 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 44 minuten geleden 1 minuut geleden zei Figulus: Of gewoon het bos vermijden. Was het dat maar, dan zou het ook logisch begrepen kunnen worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 43 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 43 minuten geleden Hehehe, pagina 300. Wat een hoop gelul al niet kan opleveren. Zojuist zei TTC: Was het dat maar, dan zou het ook logisch begrepen kunnen worden. Overleven is zelden een kwestie van de sterkste zijn, maar van het snelst doorhebben waar de makkelijke winst ligt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 41 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 41 minuten geleden (bewerkt) 2 minuten geleden zei Figulus: Hehehe, pagina 300. Wat een hoop gelul al niet kan opleveren. Ja, en aan de stimulus is nog steeds niets veranderd, het is zowaar een wonder dat zoiets überhaupt kan. 41 minuten geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 37 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 37 minuten geleden 3 minuten geleden zei TTC: Ja, en aan de stimulus is nog steeds niets veranderd, het is zowaar een wonder dat zoiets überhaupt kan. Het maakt niet uit. Een corrupt systeem moet gewoon zijn bek houden en anderen niet van corruptie betichten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 35 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 35 minuten geleden Zojuist zei Figulus: Het maakt niet uit. Een corrupt systeem moet gewoon zijn bek houden en anderen niet van corruptie betichten. Houden het niet voor mogelijk, misschien dat we dat verhaal van Sjako andersom dienen te bekijken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 34 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 34 minuten geleden Zojuist zei TTC: Houden het niet voor mogelijk, misschien dat we dat verhaal van Sjako andersom dienen te bekijken. Sjako maakt zich enkel druk om zieltjes winnen voor de hel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 33 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 33 minuten geleden Zojuist zei Figulus: Sjako maakt zich enkel druk om zieltjes winnen voor de hel. Zei Schopenhauer ook, en zoveel meer anderen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 31 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 31 minuten geleden 1 minuut geleden zei TTC: Zei Schopenhauer ook, en zoveel meer anderen. Zelfs het geniale openpikken van een melkfles is, in zijn ogen, geen triomf van rede, maar een uiting van een dieper, rusteloos levensprincipe. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 29 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 29 minuten geleden Zojuist zei Figulus: Zelfs het geniale openpikken van een melkfles is, in zijn ogen, geen triomf van rede, maar een uiting van een dieper, rusteloos levensprincipe. Tellegen is nog zo slecht niet, in afwachting van de volgende zet in het land der paradoxen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 25 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 25 minuten geleden (bewerkt) 5 minuten geleden zei TTC: Tellegen is nog zo slecht niet, in afwachting van de volgende zet in het land der paradoxen. Als je iemand zoals Tellegen voor de gek wilt houden, geef je hem een omgeving waar regels, logica en voorspelbaarheid verdwijnen. Dan kan zelfs de scherpste waarnemer de uitkomst niet anticiperen. Precies als met het vissen op karper als je de concurrentie voor wil zijn. 24 minuten geleden bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten