Figulus 150 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei TTC: En wat is het probleem met precisie? Helemaal niets. Door een strop een knoop te noemen en niet een lus, ben ik preciezer en simpeler tegelijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 minuut geleden zei Figulus: Helemaal niets. Door een strop een knoop te noemen en niet een lus, ben ik preciezer en simpeler tegelijk. Zolang het maar geen cirkel is, dat is te precies. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei TTC: Zolang het maar geen cirkel is, dat is te precies. Ik heb duidelijk gemaakt dat een strop geen lus of cirkel is. Nu ga ik mijn energie richten op het vereenvoudigen van iets concreets: mijn huishouden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 2 minuten geleden zei Figulus: Ik heb duidelijk gemaakt dat een strop geen lus of cirkel is. Nu ga ik mijn energie richten op het vereenvoudigen van iets concreets: mijn huishouden. Ja, en een cirkel kan ook een buis zijn, is een kwestie van perceptie. Dat zie je in die lus niet, begrijpelijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: Ja, en een cirkel kan ook een buis zijn, is een kwestie van perceptie. Dat zie je in die lus niet, begrijpelijk. Er was eens een gesprek dat begon met een simpele lus. Iedereen dacht dat het duidelijk was, maar al snel werden er stroppen, knopen, lemniscaten en buizen bij gehaald. Ze kronkelden en draaiden rond, soms leek het alsof ze zichzelf voorbij liepen. Toch was het eigenlijk één grote, vertekende cirkel van ideeën – een lus die nooit echt eindigde, maar waar iedereen iets van leerde. Zo kwam orde uit chaos, en zelfs een lus zonder einde kan overzichtelijk voelen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 4 minuten geleden zei Figulus: Er was eens een gesprek dat begon met een simpele lus. Iedereen dacht dat het duidelijk was, maar al snel werden er stroppen, knopen, lemniscaten en buizen bij gehaald. Ze kronkelden en draaiden rond, soms leek het alsof ze zichzelf voorbij liepen. Toch was het eigenlijk één grote, vertekende cirkel van ideeën – een lus die nooit echt eindigde, maar waar iedereen iets van leerde. Zo kwam orde uit chaos, en zelfs een lus zonder einde kan overzichtelijk voelen. Je hoeft er niet bij te zeggen dat het met een cirkel begon, veel eenvoudiger. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 37 minuten geleden zei TTC: Ja, en een cirkel kan ook een buis zijn, is een kwestie van perceptie. Dat zie je in die lus niet, begrijpelijk. Als een buis bij kop en kont aan elkaar zit, vormt de middellijn een lus. En de rest is omhulling. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 23 minuten geleden zei Figulus: Als een buis bij kop en kont aan elkaar zit, vormt de middellijn een lus. En de rest is omhulling. Eenvoud lijkt moeilijk, het is alsof het niet bestaat. Wat je beschrijft lijkt wel op een torus. 2 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 14 minuten geleden zei TTC: Eenvoud lijkt moeilijk, het is alsof het niet bestaat. Wat je beschrijft lijkt wel op een torus. De functie zit in de leegte, niet in de wand. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 7 minuten geleden zei Figulus: De functie zit in de leegte, niet in de wand. Het kan alle kanten op, een cirkel staat ook symbool voor oneindigheid. Is dat dezelfde leegte dan je hier naar verwijst? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 5 minuten geleden zei TTC: Het kan alle kanten op, een cirkel staat ook symbool voor oneindigheid. Is dat dezelfde leegte dan je hier naar verwijst? Een cirkel eindigt nergens, maar hij gaat ook nergens verder. Een oneindige cirkel is een contradictio in terminis. In geval van een torus is het maar net waar je de leegte mee vult. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 15 minuten geleden zei Figulus: Een cirkel eindigt nergens, maar hij gaat ook nergens verder. Een oneindige cirkel is een contradictio in terminis. In geval van een torus is het maar net waar je de leegte mee vult. Symbolisch verandert de context en manier van beschouwing misschien, er zijn er nogal wat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten