TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 5 minuten geleden zei Figulus: De uitkomst voor later bewaard. Wachten geblazen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: Wachten geblazen. Met parachute. En er moet natuurlijk ook een kanaaltje voor Sesamstraat worden bewaard, of voor Fabeltjeskrant. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei Figulus: Met parachute. En er moet natuurlijk ook een kanaaltje voor Sesamstraat worden bewaard, of voor Fabeltjeskrant. Of de avonturen van Teen en Tander, niets wordt aan het toeval overgelaten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei TTC: Of de avonturen van Teen en Tander, niets wordt aan het toeval overgelaten. Het kanaaltje met lokaal nieuws schijnt het belangrijkste te worden gevonden. Want wat interesseert het mij of er iemand in Amsterdam onder de auto komt. In mijn eigen straatje daarentegen staat de wereld op zijn kop. Wie weet ken ik hem wel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei Figulus: Het kanaaltje met lokaal nieuws schijnt het belangrijkste te worden gevonden. Want wat interesseert het mij of er iemand in Amsterdam onder de auto komt. In mijn eigen straatje daarentegen staat de wereld op zijn kop. Wie weet ken ik hem wel. Kleine wasjes, grote wasjes. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei TTC: Kleine wasjes, grote wasjes. Het een en ander hangt nogal aan elkaar van subjectiviteiten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei Figulus: Het een en ander hangt nogal aan elkaar van subjectiviteiten. Dat zien we morgen dan wel weer, we kunnen enkel maar hopen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei TTC: Dat zien we morgen dan wel weer, we kunnen enkel maar hopen. Morgen heeft zo zijn eigen zorgen. Dus eerst wandelen met de hond. Hoewel deze laatst mijn kaasblok heeft opgegeten in een onbewaakt moment. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 36 minuten geleden zei Figulus: Morgen heeft zo zijn eigen zorgen. Dus eerst wandelen met de hond. Hoewel deze laatst mijn kaasblok heeft opgegeten in een onbewaakt moment. Enjoy. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 59 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 59 minuten geleden Zojuist zei TTC: Enjoy. Een hond leeft vrijwel volledig in het hier en nu. Straf die niet direct (binnen seconden) gekoppeld is aan het gedrag, wordt door de hond niet begrepen als oorzaak-gevolg. “Met de neus door de stront halen op een later moment” leert hem dus niet wat hij fout deed, maar hooguit dat ik onvoorspelbaar ben. Gelukkig kwam ik direct onder de douche gestapt zodra ik geluid hoorde dat mij achter de oren deed krabben. Ik betrapte hem op het moment van overtreding en de consequentie werd direct ingezet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 38 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 38 minuten geleden 19 minuten geleden zei Figulus: Een hond leeft vrijwel volledig in het hier en nu. Straf die niet direct (binnen seconden) gekoppeld is aan het gedrag, wordt door de hond niet begrepen als oorzaak-gevolg. “Met de neus door de stront halen op een later moment” leert hem dus niet wat hij fout deed, maar hooguit dat ik onvoorspelbaar ben. Gelukkig kwam ik direct onder de douche gestapt zodra ik geluid hoorde dat mij achter de oren deed krabben. Ik betrapte hem op het moment van overtreding en de consequentie werd direct ingezet. In het werk van Foucault staat ook zo'n stukje, toegepast op mensen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 36 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 36 minuten geleden (bewerkt) 15 minuten geleden zei TTC: In het werk van Foucault staat ook zo'n stukje, toegepast op mensen. Juist daarom vond ik mijn werk als groepsleider met licht verstandelijk gehandicapten met gedragsproblematiek relatief gemakkelijk. Als je consequent bent, timing begrijpt en geen morele lading achteraf toevoegt, ontstaat er rust en duidelijkheid. En de rest maar vragen hoe het toch kwam dat mijn diensten altijd zo probleemloos verliepen. 22 minuten geleden bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten