TTC 1.564 Geplaatst gisteren om 07:42 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:42 23 uur geleden zei Figulus: Misschien was dat dan juist het kindvriendelijke element? Enigszins bizar is het fenomeen dat wanneer we ons open stellen voor de reïncarnatieleer, dit niet zozeer uitsluitsel biedt over de waarachtigheid ervan, maar misschien wel een stortvloed aan bijkomende vragen genereert die we in de loop van een mensenleven quasi onmogelijk beantwoord kunnen krijgen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst gisteren om 09:48 Rapport Share Geplaatst gisteren om 09:48 1 uur geleden zei TTC: Enigszins bizar is het fenomeen dat wanneer we ons open stellen voor de reïncarnatieleer, dit niet zozeer uitsluitsel biedt over de waarachtigheid ervan, maar misschien wel een stortvloed aan bijkomende vragen genereert die we in de loop van een mensenleven quasi onmogelijk beantwoord kunnen krijgen. Interessant hoe je van sprookjes naar reïncarnatie springt. Eigenlijk zijn beide manieren waarop we proberen grip te krijgen op wat groter is dan onszelf. Alleen lijken sprookjes eerlijker: die pretenderen tenminste niet dat ze de waarheid zijn. Sprookjes creëren orde in de chaos: Ze bieden betekenis aan willekeurige gebeurtenissen (er is altijd een moraal). Ze suggereren dat het leven een verhaal is met een begin, een strijd, en een einde. Dat einde was in veel gevallen oorspronkelijk niet zo best te noemen. Zo ook met het sprookje van roodkapje: die werd gewoon opgegeten. Einde oefening. In die zin zijn sprookjes kleine religies: symbolische vertellingen om het leven draaglijker, begrijpelijker of zelfs magischer te maken. Een vlucht met enig behoud van moraal – waar die vandaan komt, mag Joost weten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst gisteren om 09:54 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 09:54 2 minuten geleden zei Figulus: Interessant hoe je van sprookjes naar reïncarnatie springt. Eigenlijk zijn beide manieren waarop we proberen grip te krijgen op wat groter is dan onszelf. Alleen lijken sprookjes eerlijker: die pretenderen tenminste niet dat ze de waarheid zijn. Sprookjes creëren orde in de chaos: Ze bieden betekenis aan willekeurige gebeurtenissen (er is altijd een moraal). Ze suggereren dat het leven een verhaal is met een begin, een strijd, en een einde. Dat einde was in veel gevallen oorspronkelijk niet zo best te noemen. Zo ook met het sprookje van roodkapje: die werd gewoon opgegeten. Einde oefening. In die zin zijn sprookjes kleine religies: symbolische vertellingen om het leven draaglijker, begrijpelijker of zelfs magischer te maken. Een vlucht met enig behoud van moraal – waar die vandaan komt, mag Joost weten. Ja, misschien net daarom, dat een abstract tijdloos kan voortleven zonder dat we het opmerken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 839 Geplaatst gisteren om 15:14 Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:14 9 uur geleden zei TTC: Zelden is het een goede zaak wanneer je met pipet en pincet het concept van een hexaflex tracht te doorgronden, prompt iemand er een verhandeling over de wet van inertie tracht tussen te schuiven. Maar dat betekent niet dat beiden geen waarde zouden kunnen hebben, het zegt dat we niet voor alles tegelijk aandacht kunnen hebben, en net daarom ook zo, om niet te zeggen overprikkelend en verwarrend, hypergevoelig. Micro, macro, meta, popla gebruiken we allemaal, hou moed. Popla is een Nederlands merk van toiletpapier, bekend van de slogan "Popla is, Popla is, een twee drie vier, zacht toiletpapier" Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst gisteren om 15:15 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:15 Zojuist zei Hopper: Popla is een Nederlands merk van toiletpapier, bekend van de slogan "Popla is, Popla is, een twee drie vier, zacht toiletpapier" Wambacq biedt een frisse en evenwichtige benadering van hoe we waarnemen, niet louter reflectie noch louter projectie, maar méérlagige betekenislagen waarin psychologie, filosofie en kunst elkaar ontmoeten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 839 Geplaatst gisteren om 15:18 Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:18 3 minuten geleden zei TTC: Wambacq biedt een frisse en evenwichtige benadering van hoe we waarnemen, niet louter reflectie noch louter projectie, maar méérlagige betekenislagen waarin psychologie, filosofie en kunst elkaar ontmoeten. Ik koop zelf geen popla hoor, ik luister niet naar de commercie. Ik koop een goedkoop merk van de Lidl, met 4 betekenislagen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst gisteren om 15:23 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:23 3 minuten geleden zei Hopper: Ik koop zelf geen popla hoor, ik luister niet naar de commercie. Ik koop een goedkoop merk van de Lidl, met 4 betekenislagen. Het verschijnt binnen steeds kleiner wordende reflecties, haast denkend dat het om een wonder gaat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 18 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden 19 uur geleden zei Figulus: Sprookjes creëren orde in de chaos. Sommigen gebruiken formules die me toekomen als hiërogliefen, not my cup of tea. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden Op 1-7-2025 om 21:32 zei Tomega: Jammer weer dat je je niet concreet wilt uitspreken. Of we een onderwerp nu bij kop of kont vatten, steeds krijg ik bij jou vlees noch vis. Maar wel diep waterige samenhangen. In overvloed. Er zit nog geen leven in, maar het komt al aan de lippen. Zullen we het maar in de ijskast leggen? Dat de filtertheorie kan leiden tot sierlijk eenvoudige abstracties lijkt me, als iets dat eigen is aan deze methode, eerder vanzelfsprekend dan verwonderlijk. Maar dat zegt niets over de aandachtskwestie, over de bereidheid om zulke simplificaties werkelijk te overdenken, wat nooit een verplichting kan zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Op 1-7-2025 om 21:48 zei Tomega: Bakker blijf bij je brood. Ik zie het niet, en wat ik krijg lust ik niet. In veel oude geschriften vind je maar weinig terug over algoritmen, wellicht omdat ze toen nog geen computer hadden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Op 30-7-2025 om 17:18 zei Hopper: Ik koop een goedkoop merk van de Lidl, met 4 betekenislagen. Als we zouden redetwisten over het idee dat de aarde ooit zuurstofloos was, zouden we tegelijk een hele bibliotheek aan wetenschappelijk werk tot het rijk der fabelen verklaren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten