Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

36 minuten geleden zei Figulus:

Wat moet je nou met je korte schijtreacties? Wie ben jij? Jij bent ook een soort mietje. Met je dramadriehoek. Als de redder nu eens enkel helpt als daarom gevraagd wordt, zijn we al een stuk verder!

Het onderwerp van studie is bij het gebruik van een micro- dan wel telescoop redelijk verschillend, het is in beide gevallen wel door een gaatje kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

1 minuut geleden zei TTC:

Onderhand zouden we kunnen denken dat kennis en kennisdrager twee verschillende dingen zijn, maar helaas.

Misschien kun je zelfs stellen dat kennis pas bestaat in de daad van kennen, en dus nooit zonder drager. Wat een vreemde dans wordt daar gedanst. Met je zogenaamde kennis van zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Figulus:

Misschien kun je zelfs stellen dat kennis pas bestaat in de daad van kennen, en dus nooit zonder drager. Wat een vreemde dans wordt daar gedanst. Met je zogenaamde kennis van zaken.

Wat op het eerste gezicht klein of eenvoudig lijkt, blijkt vaak gelaagd of open te breken in allerlei richtingen, afhankelijk van waar je staat of hoe je kijkt. Dat geldt evengoed voor een opmerking, een beeld, een ervaring, of een zelfhulpgroep voor schoenmakers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Wat op het eerste gezicht klein of eenvoudig lijkt, blijkt vaak gelaagd of open te breken in allerlei richtingen, afhankelijk van waar je staat of hoe je kijkt. Dat geldt evengoed voor een opmerking, een beeld, een ervaring, of een zelfhulpgroep voor schoenmakers.

Een ogenschijnlijk simpele opmerking kan voor de één een grap zijn, voor de ander een wond openrijten. ook daar gaat intentie aan vooraf. Krijg de prisma en bekijk het op jou wijze, maar laat de mijne met rust. Die heeft namelijk net zoveel waarde, tenzij jij er anders over denkt. En in het ergste geval wordt dat oorlog. Hoewel "ergste" natuurlijk heel subjectief is.

Met je grote bek over hoe en wat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Figulus:

Een ogenschijnlijk simpele opmerking kan voor de één een grap zijn, voor de ander een wond openrijten. ook daar gaat intentie aan vooraf. Krijg de prisma en bekijk het op jou wijze, maar laat de mijne met rust. Die heeft namelijk net zoveel waarde, tenzij jij er anders over denkt. En in het ergste geval wordt dat oorlog. Hoewel "ergste" natuurlijk heel subjectief is.

Ja, een universele stimulus is dan ook van onpersoonlijke signature, die veel vaker in de strijd verdwijnt dan opgemerkt wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Er zijn er nogal wat, neem bijvoorbeeld die reeks die binnen de economische wetenschappen gekend is, dat is simpel genoeg.

Misschien juist daarom dat het persoonlijke oog het universele moet 'lenen' om te kunnen kijken, als een soort tijdelijke bril die bij elke blik iets anders onthult? Met je wolk van woorden dat slechts als regen neervalt. Je klinkt als een dure manier om niets te zeggen. Mijn punt was juist dat het alledaagse of kleine pas betekenis krijgt door waar je zelf staat. Als je dat een ‘universele stimulus met onpersoonlijke signature’ noemt, mis je volgens mij precies dat wat het de moeite waard maakt. Met die grote new age bek van je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Figulus:

Misschien juist daarom dat het persoonlijke oog het universele moet 'lenen' om te kunnen kijken, als een soort tijdelijke bril die bij elke blik iets anders onthult? Met je wolk van woorden dat slechts als regen neervalt. Je klinkt als een dure manier om niets te zeggen. Mijn punt was juist dat het alledaagse of kleine pas betekenis krijgt door waar je zelf staat. Als je dat een ‘universele stimulus met onpersoonlijke signature’ noemt, mis je volgens mij precies dat wat het de moeite waard maakt. Met die grote new age bek van je.

Ja, je kan het eindeloos rekken, sterkte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ja, je kan het eindeloos rekken, sterkte.

Aha, klassiek geval van iemand die zich uit het gesprek probeert terug te trekken zonder echt verantwoordelijkheid te nemen voor de toon of richting die het heeft gekregen. Die opmerking klinkt als een passief-agressieve exit: "Ik heb geen zin meer om er inhoudelijk op in te gaan, maar ik wil ook niet helemaal afhaken zonder een soort morele bovenhand. Dus krijg de kanker maar met je gezeik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Figulus:

Aha, klassiek geval van iemand die zich uit het gesprek probeert terug te trekken zonder echt verantwoordelijkheid te nemen voor de toon of richting die het heeft gekregen. Die opmerking klinkt als een passief-agressieve exit: "Ik heb geen zin meer om er inhoudelijk op in te gaan, maar ik wil ook niet helemaal afhaken zonder een soort morele bovenhand. Dus krijg de kanker maar met je gezeik.

Ja, alsof je iemand in een moeras wil sleuren, en de rest staat er niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Ja, alsof je iemand in een moeras wil sleuren, en de rest staat er niet. 

Interessant dat je mijn poging tot verdieping een moeras noemt, terwijl je zelf begon met abstracte termen. Laten we niet doen alsof dit gesprek mij alleen toebehoort. Met je hypocriete gezeik.

Zoals mijn hond: ik zeg: dat mag niet. En waarom zou ik me van jou grote bek aannemen dat iets waar is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Figulus:

Interessant dat je mijn poging tot verdieping een moeras noemt, terwijl je zelf begon met abstracte termen. Laten we niet doen alsof dit gesprek mij alleen toebehoort. Met je hypocriete gezeik. Zoals mijn hond: ik zeg: dat mag niet. En waarom zou ik me van jou grote bek aannemen dat iets waar is?

Doe rustig verder, we zijn het nu zo gewend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites