Hopper 813 Geplaatst 13 oktober Rapport Share Geplaatst 13 oktober Zojuist zei TTC: Ja, de zoeker is het gezochte, hoe anders zou niets kunnen bestaan? Ja, die dwaling hebben we al zo vaak besproken, daar trapt geen mens meer in. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2 minuten geleden zei Hopper: Ja, die dwaling hebben we al zo vaak besproken, daar trapt geen mens meer in. Ja, kunnen het dan misschien maar beter over alledaagse dingen hebben, des mensen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 13 oktober Rapport Share Geplaatst 13 oktober Zojuist zei TTC: Ja, kunnen het dan misschien maar beter over alledaagse dingen hebben, des mensen. De wind waait waarheen hij wil en hoort zijn geluid, maar u weet niet waar hij vandaan komt; zo is het met iedereen die uit de Geest geboren is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober Zojuist zei Hopper: De wind waait waarheen hij wil en hoort zijn geluid, maar u weet niet waar hij vandaan komt; zo is het met iedereen die uit de Geest geboren is. Ja, dat is wat we leren middels oefening, finaal heeft het iets met balans te maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 13 oktober Rapport Share Geplaatst 13 oktober Zojuist zei TTC: Ja, dat is wat we leren middels oefening, finaal heeft het iets met balans te maken. In het Niets is balans noch onbalans. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2 minuten geleden zei Hopper: In het Niets is balans noch onbalans. Dat heb je al gezegd, het is een caleidoscoop van een haast onontwarbaar kluwen aan stromingen en strekkingen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 13 oktober Rapport Share Geplaatst 13 oktober 1 minuut geleden zei TTC: Dat heb je al gezegd, het is een caleidoscoop van een haast onontwarbaar kluwen aan stromingen en strekkingen. In het Niets is ook niets verward. Stromingen zijn daar niet, ook geen ruzie of meningsverschillen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2 minuten geleden zei Hopper: In het Niets is ook niets verward. Stromingen zijn daar niet, ook geen ruzie of meningsverschillen. Ja, aan de buitenkant kan je die verschillende lagen niet zien, dat is evident. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 13 oktober Rapport Share Geplaatst 13 oktober 22 minuten geleden zei TTC: Ja, aan de buitenkant kan je die verschillende lagen niet zien, dat is evident. Geestelijk of zintuigelijk onderscheidingsvermogen, dat is de kwestie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober Zojuist zei Hopper: Geestelijk of zintuigelijk onderscheidingsvermogen, dat is de kwestie. Het is maar hoe je het bekijken wil, het kan zoals altijd alle kanten op. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 13 oktober Rapport Share Geplaatst 13 oktober 1 minuut geleden zei TTC: Het is maar hoe je het bekijken wil, het kan zoals altijd alle kanten op. De natuurlijke mens kan alleen zintuigelijk de dingen onderscheiden, die kan niet alle kanten op. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 7 minuten geleden zei Hopper: De natuurlijke mens kan alleen zintuigelijk de dingen onderscheiden, die kan niet alle kanten op. Ja, het is dan ook een dun koordje, staat allemaal mooi beschreven in relevant studiewerk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 13 oktober Rapport Share Geplaatst 13 oktober 1 minuut geleden zei TTC: Ja, het is dan ook een dun koordje, staat allemaal mooi beschreven in relevant studiewerk. Het gaat om de praktijk, anders blijft men maar hangen in de oneliners zoals "de zoeker is de gezochte". Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 1 minuut geleden zei Hopper: Het gaat om de praktijk, anders blijft men maar hangen in de oneliners zoals "de zoeker is de gezochte". Zeer zeker, het gaat om de praktijk, anders heeft een non-lineaire katalysator ook maar weinig zin. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 1 uur geleden zei Hopper: De natuurlijke mens kan alleen zintuigelijk de dingen onderscheiden, die kan niet alle kanten op. Hadden het deze morgen nog over die trappenmetafoor. Beetje absurd eigenlijk, want wanneer je gebeurlijk door een trede zakt, vind je het begin niet meer. Daarenboven, die trap is dan plots boven je, zodat je hem ondersteboven zou moeten bewandelen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 13 oktober Rapport Share Geplaatst 13 oktober Op 12-10-2024 om 19:30 zei Hopper: Ik spreek niet buik voor God. Ik spreek waar de aandacht op gericht is, en dat is op het veranderlijke: de wereld voor je. Alle verschijnselen verschijnen en verdwijnen. Niets is blijvend in de wereld voor je. TCC heeft de klok horen luiden en meent dat de aandacht gericht kan worden op het onveranderlijke, dat is een onmogelijkheid. jij spreekt al jaren buik voor de "ongedachte God"... Zou je eens daad bij woord voegen dan deed je hier op dit forum niks. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 6 minuten geleden zei Paulus888: jij spreekt al jaren buik voor de "ongedachte God"... Zou je eens daad bij woord voegen dan deed je hier op dit forum niks. De wereld waarin onze dromen zich ontvouwen is wellicht net iets groter dan we kunnen bevatten, maar dat is een andere kwestie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober Op 10-10-2024 om 12:23 zei Hopper: Vandaag een cursus kantklossen? De vorm van een facetoog kan variëren, afhankelijk van het insect en zijn levenswijze. Bij sommige soorten hebben de ogen een bolvormige uitstulping, wat hen een bijna panoramisch gezichtsveld geeft, terwijl de zeshoekige structuur op een microscopisch niveau behouden blijft. Deze structuur helpt insecten om snelle bewegingen te detecteren en zeer breed te zien, wat essentieel is voor hun overleving. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober 13 uur geleden zei Hopper: Geestelijk of zintuigelijk onderscheidingsvermogen, dat is de kwestie. Twijfel is ontstaan of we het toevallig, idealiter niet over alles, ook niet een keertje eens met elkaar kunnen zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 14 oktober Rapport Share Geplaatst 14 oktober 4 uur geleden zei TTC: Twijfel is ontstaan of we het toevallig, idealiter niet over alles, ook niet een keertje eens met elkaar kunnen zijn. Ik heb geen enkele behoefte aan consensus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober 9 minuten geleden zei Hopper: Ik heb geen enkele behoefte aan consensus. Dat is je volste recht, blijkbaar wel de behoefte om van dingen te zeggen dat ze niet bestaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 14 oktober Rapport Share Geplaatst 14 oktober 1 minuut geleden zei TTC: Dat is je volste recht, blijkbaar wel de behoefte om van dingen te zeggen dat ze niet bestaan. Ik kan me niet heugen dat ik hier mijn behoeftes heb medegedeeld, voor bepaalde behoeftes trek ik me zelfs terug van de mensen . Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober (bewerkt) 10 minuten geleden zei Hopper: Ik kan me niet heugen dat ik hier mijn behoeftes heb medegedeeld, voor bepaalde behoeftes trek ik me zelfs terug van de mensen . De week is alweer goed gestart, met weer zo een ogenschijnlijk simpele oefening waarvan we de betekenisdiepte niet op voorhand kunnen inschatten. Het goede en het slechte nieuws, afhankelijk van zoveel factoren die, ondanks alle hoop die we uit dergelijke oefeningen kunnen ventileren, de gemoedstoestand niet altijd gunstig stemmen. 14 oktober bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 14 oktober Rapport Share Geplaatst 14 oktober 1 minuut geleden zei TTC: De week is alweer goed gestart, met weer zo een ogenschijnlijk simpele oefening waarvan we de betekenisdiepte niet op voorhand kunnen inschatten. Het goede en het slechte nieuws, afhankelijk van zoveel factoren die, ondanks alle hoop die we uit dergelijke oefeningen kunnen ventileren, de gemoedstoestand niet altijd gunstig stemt. Paulus schrijft: En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds. Dat is altijd gunstig, want de de vernieuwing uws gemoeds is een onaangedaan zijn door het eigen ego, maar aangedaan zijn door de liefde van de Vader. Amen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober 11 minuten geleden zei Hopper: Paulus schrijft: En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds. Dat is altijd gunstig, want de de vernieuwing uws gemoeds is een onaangedaan zijn door het eigen ego, maar aangedaan zijn door de liefde van de Vader. Amen. Ben die film meermaals gaan bekijken, omdat ik maar moeilijk kon geloven dat iemand zo dom kon zijn om telkens opnieuw van z'n paard te vallen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten