Spring naar bijdragen

De vrouw, haar zoon en haar nageslacht, waar de grote draak/slang die duivel of Satan wordt genoemd, zo woedend tegen strijdt.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je praat echt onzin. Op een hoop profetien had Jezus helemaal geen invloed. Bijv dat Hij in Bethlehem geboren zou worden, dat er over zijn kleding gedobbeld zou worden, dat zijn beenderen niet gebroke

Lucas 10: 18 En Hij zeide tot hen: Ik zag den satan, als een bliksem, uit den hemel vallen. Johannes 12:31 Nu is het oordeel dezer wereld; nu zal de overste dezer wereld buiten geworpen worden.

Technisch was de verlossing ook al geregeld op het moment dat de slang werd aangezged dat het zaad van de vrouw zijn kop zal vermorzelen. En een volgende stap is de geboorte van Christus. En een volge

3 uur geleden zei Noppert1998:

Als ik jou was zou ik nog meer de Bijbel lezen en God citeren...Denk je dat God jou nu met plezier aanziet omdat je Hem geciteerd hebt (en niet eens de credits ervoor gegeven, pas op, je weet wat er met Mozes is gebeurd toen hij water uit een rots liet komen en God niet de eer gaf)..

Het is hier jouw fantasietje alleen, over wat jij denkt en zou doen als je mij was. Hoewel je dat kennelijk graag mij op de borst spelt, zegt dat zegt iets over jou en hoe jij denkt. Niet over mij.  

3 uur geleden zei Noppert1998:

Het is mijn woord tegen die van gewone mensen. Die samen allerlei boeken geschreven hebben (niet letterlijk samen) en die claimden dat het Gods woord was. Om hun boodschap meer cachet te geven.. Maar aan de boom herken je de vruchten, en aan een boek herken je de auteur. Goede wijn behoeft geen krans (en zo kan ik nog wel meer wijsheden opsommen als ik er zin in had).

Het is jouw fantasietje dat door anderen werd geschreven en geclaimd om een bepaald cachet te geven. Het zijn jouw vruchten, waar jij van druipt. En wat jij dan allemaal kunt opsommen, dat voegt aan niets iets toe. Behalve aan de graad van leegheid van wat je zelf inbrengt. Had je dat nu zelf zo in gedachten, toen je verzon dat je deze bijdrage wilde plaatsen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Ik denk dat er meer bewijs is dat Jezus bestaan heeft dan bijv Julius Caesar.

En Daniël dan?

Vrij eenvoudig. Daniel is niet meer dan een legende. Bij de Joden staat zijn boek dan ook bij de geschriften ipv de profetieën.  Het eerste deel is geschreven in de 3e en 2e eeuw voor onze jaartelling, de visioenen vanaf hoofdstuk 8 zijn later toegevoegd.

Elk verhaal kun je achteraf inleggen met gebeurtenissen, zoals jij dat bv ook doet met de 5 wereldmachten waarvan je steeds zegt dat het klopt omdat je in jouw uitleg v de 5 grootste machten noemt , terwijl dat helemaal niet de 5 grootste zijn. 

Kom eens met goed onderbouwde stukken in plaats van in de wachttoren voorgekauwde doorzichtige herhalingen. Nu ook weer: Er is meer bewijs voor Jezus dan voor Julius Caesar. Die hebben we al vaker gehoord.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Tomega:

Het is hier jouw fantasietje alleen, over wat jij denkt en zou doen als je mij was. Hoewel je dat kennelijk graag mij op de borst spelt, zegt dat zegt iets over jou en hoe jij denkt. Niet over mij.  

Misschien moet je eens proberen te snappen wat ik zeg? Je citeerde bijna letterlijk God in Job, toen Hij hoogmoedig zei "kun jij je meten met de groten der Aarde?" "Kun jij de Orion binden".. Daarom dacht ik dat je hierop zinspeelde.. Misschien zit je wel zo vaak in de Bijbel te neuzen dat je geen idee hebt waar je de tekst vandaan haalde, maar dat dit gewoon een Bijbeltekst was? Onderbewustzijn for the win.

Voor de rest blijf je echt alle kritiek van je af schuiven als "fantasietje" van mij (of een ander die iets tegen je schrijft). 

20 uur geleden zei Tomega:

Het is jouw fantasietje dat door anderen werd geschreven en geclaimd om een bepaald cachet te geven.

Het is inderdaad mijn fantasie(tje). Maar bewijs maar eens dat het niet zo is en dat het allemaal echt Goddelijk geïnspireerd is. Hoe zie je dit overigens voor je? De geschriften uit het NT zijn zelfs op naam gezet van bekende apostelen terwijl ze door anderen geschreven zijn. Enkel om de brieven meer cachet te geven. En meer aanzien. Claimen dat God de Boeken geinspireerd heeft geeft het grootste cachet aller tijden..

Helaas voor hen wisten de schrijvers vrij weinig en vielen ze door de mand (behalve voor hen die toch wel geloven).

20 uur geleden zei Tomega:

Het zijn jouw vruchten, waar jij van druipt.

Geen vieze dingen zeggen

20 uur geleden zei Tomega:

En wat jij dan allemaal kunt opsommen, dat voegt aan niets iets toe. Behalve aan de graad van leegheid van wat je zelf inbrengt.

Leegheid? Ik breng gewoon mijn eigen mening in deze discussie. Een mening in een palet van meningen. En ik erken dat het mijn mening is (plus veel gelezen van wetenschappelijke kwaliteit etc). Jij bent de enige die van alles kwalificeert als leegheid..Behalve als een verhaal jouw mening staaft, dan is het volheid natuurlijk.. Hoe bizar het verhaal ook is.

 

20 uur geleden zei Tomega:

Had je dat nu zelf zo in gedachten, toen je verzon dat je deze bijdrage wilde plaatsen?

Zeker

 

bewerkt door Noppert1998
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei sjako:

Ik denk dat er meer bewijs is dat Jezus bestaan heeft dan bijv Julius Caesar.

Ik denk dat ik een miljoen op de bank heb staan.

o nee toch niet.

23 uur geleden zei sjako:

En Daniël dan? Die voorspelde precies wanneer de Messias zou komen, hoe lang Hij zou dienen, dat Hij zou sterven en dat kort daarna Jeruzalem en de tempel verwoest zou worden. De verwoesting van Jeruzalem is een geschiedkundig feit en wordt door Daniël in één adem geprofiteerd met de komst van de Messias. Het Christendom is de grootste religie ter wereld en jij zou het beter weten? Kom op zeg.

Daniel is allemaal invulkunde. Dat heb je ervan als je heel vaag bent en blijft. Jullie doen alsof het gaat om specifieke weken en dan weer niet. Ik heb een aantal theorieen over Daniel gehoord en gelezen die veel logischer zijn.. 

Jeruzalem is overigens al zo vaak "verwoest" alsmede de tempel. Zo  kan ik ook "voorspellen".

Dat het christendom de grootste religie ter Wereld is kan me niet veel boeien. Het zegt ook vrij weinig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Noppert1998:

Misschien moet je eens proberen te snappen wat ik zeg? Je citeerde bijna letterlijk God in Job, toen Hij hoogmoedig zei "kun jij je meten met de groten der Aarde?" "Kun jij de Orion binden".. Daarom dacht ik dat je hierop zinspeelde..

Het gevaar van denken zonder principes en grondslagen, is inderdaad dat je alleen nog kunt denken in hink-stap sprongetjes, automatische hyperlinkjes en pop-ups, en ketenredeneringen die slechts laten zien wat degene schakelt die de keten omlegt. Waarom zou ik moeten snappen wat jij zegt, als jij niet eens de moeite neemt te rusten op wat er staat? Het toonbeeld van niet laten bezinken wat je zelf denkt, geeft happen en snappen zonder verband en basis.

16 uur geleden zei Noppert1998:

Voor de rest blijf je echt alle kritiek van je af schuiven als "fantasietje" van mij (of een ander die iets tegen je schrijft). 

De huidige SIRE reclame roept op om geen polarisatie toe te staan in je denken, maar om deze op te lossen met een bak koffie.

16 uur geleden zei Noppert1998:

Het is inderdaad mijn fantasie(tje). Maar bewijs maar eens dat het niet zo is en dat het allemaal echt Goddelijk geïnspireerd is.

Je luistert niet. Als je mee wilt doen met de groten, laat dan ook grote denkkracht zien. Dus ga niet schoppen tegen Paulus, voor je begrijpt wat hij zegt. Ga niet vechten met God voor je denkvermogen op goddelijk niveau van zuiverheid en waarheid en redengeving is.

16 uur geleden zei Noppert1998:

Helaas voor hen wisten de schrijvers vrij weinig en vielen ze door de mand (behalve voor hen die toch wel geloven)

Dat is het onderliggende probleem van jou. Je denken rust niet op beter weten, maar op nieuw andersgericht geloof. Jij herkent dat niet, want je geloof rust op je gevoel van zeker weten. En daar heb je te maken met meer sentiment, dan je lief is. Maar wil je geloof en weten scheiden, dan moet je beginnen met je denken te ordenen, te structureren en op principes vast ze nagelen. Of niet natuurlijk.

16 uur geleden zei Noppert1998:

En ik erken dat het mijn mening is (plus veel gelezen van wetenschappelijke kwaliteit etc). Jij bent de enige die van alles kwalificeert als leegheid..

Jouw woorden vormen het fundament van jouw gelijk. Ongeacht procesdingetjes en metadingetjes en labels.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Noppert1998:

Behalve als een verhaal jouw mening staaft, dan is het volheid natuurlijk.. Hoe bizar het verhaal ook is.

Dat is een hoop emotie. Leegheid en volheid worden gevuld van hun eigen kinderen.

16 uur geleden zei Noppert1998:
Op 9-2-2023 om 22:19 zei Tomega:

Had je dat nu zelf zo in gedachten, toen je verzon dat je deze bijdrage wilde plaatsen?

Zeker

Dat is fijn. Dan is wat je zegt maatgevend voor wie je bent.

16 uur geleden zei Noppert1998:

Jeruzalem is overigens al zo vaak "verwoest" alsmede de tempel. Zo  kan ik ook "voorspellen".

Nu nog. Elk Jeruzalem dat haar Koning verwerpt, zal lijden en vergaan en met de grond gelijk gemaakt worden. Geen enkele profeet zei iets anders, dan wijzend op de fout van het loochenen en verwerpen van de aan/door de voorvaderen gewezen wegen.

16 uur geleden zei Noppert1998:

Dat het christendom de grootste religie ter Wereld is kan me niet veel boeien. Het zegt ook vrij weinig.

Het is fout bedacht. Het christendom is de kleinste religie: volkomen persoonlijk. Zelfs je vader en moeder en vrouw en kind moet je loslaten, als je de religie wilt hebben. Net zo klein als toen je geboren werd, en net zo klein als je sterft. En wat je terugkrijgt is het maatloze grenzeloze dat dwars door alles heen gaat: wie/wat je erkent als één van hart en verstand met Woord en Geest, is één en meer dan wie jezelf kunt zijn in je beste doen.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Noppert1998:

Daniel is allemaal invulkunde. Dat heb je ervan als je heel vaag bent en blijft. Jullie doen alsof het gaat om specifieke weken en dan weer niet.

De profetie is nooit voor de ongelovigen. Dat kan ook niet, want voor de ongelovige is de profeet ook helemaal geen profeet. Een profeet is alleen maar een profeet omdat de mensen beginnen te zeggen dat hij een profeet is, of een man van God die Gods bedoelingen doorziet. Of althans iemand met een kennelijk lijntje naar boven.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Tomega:

Het gevaar van denken zonder principes en grondslagen, is inderdaad dat je alleen nog kunt denken in hink-stap sprongetjes, automatische hyperlinkjes en pop-ups, en ketenredeneringen die slechts laten zien wat degene schakelt die de keten omlegt. Waarom zou ik moeten snappen wat jij zegt, als jij niet eens de moeite neemt te rusten op wat er staat? Het toonbeeld van niet laten bezinken wat je zelf denkt, geeft happen en snappen zonder verband en basis.

Kun je ook normaal reageren? Ik lees iets van jou dat gewoon uit Job komt. Dat God tegen Job zegt "kun jij je meten met de groten der Aarde" vandaar mijn idee dat jij dit uit de Bijbel haalde en citeerde. Dit doen gelovigen namelijk wel vaker.. 

De rest van jouw schrijven hierboven laat ik voor je eigen rekening. Ik ga mijn arme hersentjes niet eens meer vermoeien met dit gezwets.

3 uur geleden zei Tomega:

De huidige SIRE reclame roept op om geen polarisatie toe te staan in je denken, maar om deze op te lossen met een bak koffie.

Wat heeft dit te maken met wat jij hebt geciteerd? Je lijkt TTC wel, die kan ook "drie" antwoorden op de vraag "wie heeft mijn balpen gezien, ik moet straks voetballen?"

3 uur geleden zei Tomega:

Je luistert niet. Als je mee wilt doen met de groten, laat dan ook grote denkkracht zien. Dus ga niet schoppen tegen Paulus, voor je begrijpt wat hij zegt. Ga niet vechten met God voor je denkvermogen op goddelijk niveau van zuiverheid en waarheid en redengeving is.

Dus in feite mag niemand vechten met God, want niemand is op goddelijk niveau van zuiverheid en waarheid? Zo ben ik niet getrouwd! (dat is een spreekwoord, niet te letterlijk opvatten). Tevens vraag ik me altijd af over welke God men het heeft als men het over "zuiverheid en waarheid" heeft. Zo zuiver vind ik de Bijbelse God namelijk niet. En er staat niet alleen maar waarheid in de Bijbel.

Ik schop tegen Paulus zoveel als ik wil. De man heeft het over "Jezus komt terug op de wolken, de doden staan op en gaan met de levenden de lucht in Jezus tegemoet" dus erg slim was de man niet (als je beseft dat bepaalde Griekse wetenschappers al doorhadden hoe het zonnestelsel er een beetje uitzag). 

3 uur geleden zei Tomega:

Dat is het onderliggende probleem van jou. Je denken rust niet op beter weten, maar op nieuw andersgericht geloof. Jij herkent dat niet, want je geloof rust op je gevoel van zeker weten

Nee hoor. Ik ben nederig genoeg om te denken dat mijn mening slechts mijn mening is en dat ik maar een lager opgeleid persoon ben zonder goede diploma's..

Daarom lees ik ook boeken van mensen die wel hoop opgeleid zijn en die dingen al hun hele leven uitzoeken.

3 uur geleden zei Tomega:

En daar heb je te maken met meer sentiment, dan je lief is. Maar wil je geloof en weten scheiden, dan moet je beginnen met je denken te ordenen, te structureren en op principes vast ze nagelen. Of niet natuurlijk.

En dat zegt iemand die van de hak op de tak gaat? 👍

3 uur geleden zei Tomega:

Jouw woorden vormen het fundament van jouw gelijk. Ongeacht procesdingetjes en metadingetjes en labels.

Bedankt! Dat vind ik een groot compliment

 

2 uur geleden zei Tomega:

Dat is een hoop emotie. Leegheid en volheid worden gevuld van hun eigen kinderen.

Hoop emotie? Ik lees ik lees wat jij niet ziet...

Stop eens met mensen van karaktereigenschappen te voorzien wat jij niet kunt weten. We zijn hier op een forum en niet face tot face met elkaar aan het praten. Pas DAN kun je emoties ontwaren (mits je geen autisme hebt).

2 uur geleden zei Tomega:

Dat is fijn. Dan is wat je zegt maatgevend voor wie je bent.

Klopt, behalve als je geen eigen mening hebt en enkel het grote Boek citeert omdat het je meer cachet lijkt te geven.

2 uur geleden zei Tomega:

Nu nog. Elk Jeruzalem dat haar Koning verwerpt, zal lijden en vergaan en met de grond gelijk gemaakt worden. Geen enkele profeet zei iets anders, dan wijzend op de fout van het loochenen en verwerpen van de aan/door de voorvaderen gewezen wegen.

Precies, nog ene goede reden om Daniel niet te serieus te nemen als DE voorspelling van de Messias. 

2 uur geleden zei Tomega:

Het is fout bedacht. Het christendom is de kleinste religie: volkomen persoonlijk. Zelfs je vader en moeder en vrouw en kind moet je loslaten, als je de religie wilt hebben. Net zo klein als toen je geboren werd, en net zo klein als je sterft. En wat je terugkrijgt is het maatloze grenzeloze dat dwars door alles heen gaat: wie/wat je erkent als één van hart en verstand met Woord en Geest, is één en meer dan wie jezelf kunt zijn in je beste doen.

Christendom is qua mensheid de grootste. Maar dat zegt weinig, omdat dat een meerderheidsargument is. En die tellen niet. 

De rest is voor mij Chinees EN slechts jouw geloof. 

2 uur geleden zei Tomega:

De profetie is nooit voor de ongelovigen. Dat kan ook niet, want voor de ongelovige is de profeet ook helemaal geen profeet. Een profeet is alleen maar een profeet omdat de mensen beginnen te zeggen dat hij een profeet is, of een man van God die Gods bedoelingen doorziet. Of althans iemand met een kennelijk lijntje naar boven.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Je bent op de goede weg 👍 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Noppert1998:

Kun je ook normaal reageren? Ik lees iets van jou dat gewoon uit Job komt. Dat God tegen Job zegt "kun jij je meten met de groten der Aarde" vandaar mijn idee dat jij dit uit de Bijbel haalde en citeerde. Dit doen gelovigen namelijk wel vaker.. 

De rest van jouw schrijven hierboven laat ik voor je eigen rekening. Ik ga mijn arme hersentjes niet eens meer vermoeien met dit gezwets.

Je herhaalt jezelf. Waarom doe je dat je arme hersentjes aan? Laat staan die van mij! God heeft het tegen Job over de dieren op aarde. Dat zijn geen groten waarmee Job zich kan meten. Job is geen dier. Maar hij kan ze gewoon niet aan. Hij kan ze niet de baas. Maar als ik het heb over je meten met de groten, dan heb ik het heel concreet over bijvoorbeeld Paulus, en dan benoem ik dat ook gewoon letterlijk concreet. Daar was echt geen woord Frans bij. Dat jij allerlei gedachtensprongetjes hebt en maakt, is geheel aan jouzelf. En ik zei over dat zich meten met de groten der aarde, dat jij je wel wat meer zou mogen begeven op het niveau van begrip en voorstelling van Paulus, als je zo veel inzicht hebt dat je kunt overzien hoe het zit met wat Paulus schrijft. En hetzelfde geldt voor God: je zou jezelf wel wat meer mogen begeven op het niveau van het zuivere en waardige en waarlijke en waarachtige en authentieke gezaghebbende, alvorens je jezelf gedachten gaat zitten maken over hoeveel beter en meer jij kunt zien en begrijpen van het goddelijke. Want ik vind eigenlijk dat je nog helemaal niet zoveel hebt laten zien, als we het er dan toch over hebben.

5 uur geleden zei Noppert1998:

Wat heeft dit te maken met wat jij hebt geciteerd? Je lijkt TTC wel, die kan ook "drie" antwoorden op de vraag "wie heeft mijn balpen gezien, ik moet straks voetballen?"

Als je het niet begrijpt, wil dat niet per se zeggen dat het onbegrijpelijk is. Maar waar geen interesse of affiniteit is, is ook begrip een heikeler punt, en is het eenvoudiger om niet pasklare brokjes over de rand te schuiven. Dat wat je mij toedicht.

5 uur geleden zei Noppert1998:
8 uur geleden zei Tomega:

Dat is fijn. Dan is wat je zegt maatgevend voor wie je bent.

Klopt, behalve als je geen eigen mening hebt en enkel het grote Boek citeert omdat het je meer cachet lijkt te geven.

Dat is denk ik het meest terugkerende in al je reacties: je bent zo vol van bevooroordeeld begrip, dat je voortdurend dezelfde jouw persoonlijke als-dan fantasieën etaleert. Wat blijft staan is, als we jouw persoonlijke als-dan-fantasieën even bij jou laten, dat je bevestigt dat klopt wat ik zeg. Het gaat mij niet om een gelijk, maar desalnietteplus, dank u.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-2-2023 om 19:56 zei Tomega:

Je herhaalt jezelf. Waarom doe je dat je arme hersentjes aan? Laat staan die van mij! God heeft het tegen Job over de dieren op aarde. Dat zijn geen groten waarmee Job zich kan meten. Job is geen dier. Maar hij kan ze gewoon niet aan. Hij kan ze niet de baas. Maar als ik het heb over je meten met de groten, dan heb ik het heel concreet over bijvoorbeeld Paulus, en dan benoem ik dat ook gewoon letterlijk concreet. Daar was echt geen woord Frans bij. Dat jij allerlei gedachtensprongetjes hebt en maakt, is geheel aan jouzelf. En ik zei over dat zich meten met de groten der aarde, dat jij je wel wat meer zou mogen begeven op het niveau van begrip en voorstelling van Paulus, als je zo veel inzicht hebt dat je kunt overzien hoe het zit met wat Paulus schrijft. En hetzelfde geldt voor God: je zou jezelf wel wat meer mogen begeven op het niveau van het zuivere en waardige en waarlijke en waarachtige en authentieke gezaghebbende, alvorens je jezelf gedachten gaat zitten maken over hoeveel beter en meer jij kunt zien en begrijpen van het goddelijke. Want ik vind eigenlijk dat je nog helemaal niet zoveel hebt laten zien, als we het er dan toch over hebben.

Ik zie Paulus niet als een van de grote der Wereld. De man had net zo weinig verstand van de werkelijkheid als bijvoorbeeld Plato. 

Tevens googlede ik "groten der Aarde" en kwam Bijbelteksten tegen. Vandaar..

waarom zou een mens die vandaag de dag leeft zich op het niveau van Paulus moeten begeven? Is dat geen sprong terug? Ik vraag me werkelijk af of je wel de brieven van Paulus gelezen hebt, en dan zoals ze zijn en niet zoals mensen er later van gemaakt hebben. De man had een wereldbeeld die je vandaag de dag niet meer zou kunnen hebben.

Op 11-2-2023 om 19:56 zei Tomega:

Als je het niet begrijpt, wil dat niet per se zeggen dat het onbegrijpelijk is. Maar waar geen interesse of affiniteit is, is ook begrip een heikeler punt, en is het eenvoudiger om niet pasklare brokjes over de rand te schuiven. Dat wat je mij toedicht.

Met andere woorden "als er problemen zijn in communicatie dan ligt het aan de ander en niet aan mij"? Tegen anderen ben je ook zo bezig.. Hand in eigen boezem steken zou je meer sieren.

Op 11-2-2023 om 19:56 zei Tomega:

Dat is denk ik het meest terugkerende in al je reacties: je bent zo vol van bevooroordeeld begrip, dat je voortdurend dezelfde jouw persoonlijke als-dan fantasieën etaleert. Wat blijft staan is, als we jouw persoonlijke als-dan-fantasieën even bij jou laten, dat je bevestigt dat klopt wat ik zeg. Het gaat mij niet om een gelijk, maar desalnietteplus, dank u.

Ik was vroeger gelovig. En door veel te lezen ben ik tot bepaalde conclusies gekomen. Waaronder het idee dat veel boeken geschreven zijn op naam van bekende mensen. Om die brieven/boeken meer cachet te geven. Tevens wordt in boeken van het OT beweerd dat het geinspireerd is door God, om zo de boodschap meer belang te geven. Als God zich er niet mee had bemoeit zou het gewoon minder belang wekken en zouden we die teksten zien zoals ze zijn. Namelijk denkbeelden uit de Oudheid waar je nu niks meer aan hebt. 

Dit soort denkbeelden komen niet bij mezelf maar door historici, wetenschappers etc.  Het is dus niet mijn fantasie.. Iedere keer mijn mening fantasie noemen is prima maar is niet goed voor de discussie.. Ik noem jouw idee over de wereld ook geen fantasie, al is het dat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Noppert1998:

Ik zie Paulus niet als een van de grote der Wereld. De man had net zo weinig verstand van de werkelijkheid als bijvoorbeeld Plato. 

Wat jij laat zien is niet veel.

19 minuten geleden zei Noppert1998:

waarom zou een mens die vandaag de dag leeft zich op het niveau van Paulus moeten begeven? Is dat geen sprong terug?

De dwaas keert zich af van wat uitblonk en is overgeleverd uit het verleden,
want hij meent die tijd ver vooruit te zijn.

20 minuten geleden zei Noppert1998:

Ik vraag me werkelijk af of je wel de brieven van Paulus gelezen hebt, en dan zoals ze zijn en niet zoals mensen er later van gemaakt hebben. De man had een wereldbeeld die je vandaag de dag niet meer zou kunnen hebben.

Wat jij meent, rust op niets.

21 minuten geleden zei Noppert1998:

Met andere woorden "als er problemen zijn in communicatie dan ligt het aan de ander en niet aan mij"? Hand in eigen boezem steken zou je meer sieren.

De dwaas met veel te lange nagels, meent dat iedereen z'n eigen nagels moet knippen.

25 minuten geleden zei Noppert1998:

k was vroeger gelovig. En door veel te lezen ben ik tot bepaalde conclusies gekomen. Waaronder het idee dat veel boeken geschreven zijn op naam van bekende mensen. Om die brieven/boeken meer cachet te geven. Tevens wordt in boeken van het OT beweerd dat het geinspireerd is door God, om zo de boodschap meer belang te geven. Als God zich er niet mee had bemoeit zou het gewoon minder belang wekken en zouden we die teksten zien zoals ze zijn. Namelijk denkbeelden uit de Oudheid waar je nu niks meer aan hebt. 

Dit soort denkbeelden komen niet bij mezelf maar door historici, wetenschappers etc.  Het is dus niet mijn fantasie..

Je bent bekeerd door de vuilspugers. Fijn voor hun. Voor jou is het wat jammer,
want daardoor heb je geen toegang meer tot je eigen niveau van waarneming.
Geloof maakt meer kapot bij jezelf dan je lief is. Want daardoor kan God je niet meer bereiken.
Waarheid maakt ook meer kapot bij jezelf dan je lief is, Maar daardoor kom je wel nader tot God.

De grap is dat niemand waarheid zoekt en begeert. Iedereen zoekt z'n buik te vullen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Tomega:

Wat jij laat zien is niet veel.

Jijbakken kan je wel.. Nu nog een inhoudelijke reactie.

7 minuten geleden zei Tomega:

De dwaas keert zich af van wat uitblonk en is overgeleverd uit het verleden,
want hij meent die tijd ver vooruit te zijn.

Weer haal je de Bijbel aan... Maar weet wel dat Jezus zei dat niemand een ander voor dwaas moet uitmaken.

Feit is gewoon dat de hedendaagse kennis de kennis van vroeger verre overtreft. De enige reden om Paulus serieus te nemen is omdat mensen geindoctrineerd zijn. Paulus is een beetje als de channelaars vandaag de dag. Die horen ook zogenaamd stemmen van wezens, om hun boodschap goddelijk te maken.. 

nl.wikipedia.org/wiki/Channeling_(new_age)

11 minuten geleden zei Tomega:

Wat jij meent, rust op niets.

Wat ik meen rust op mezelf. beter je eigen mening en het dan fout hebben dan mening van anderen zo te volgen dat je een schaap bent en een automaat.

12 minuten geleden zei Tomega:

De dwaas met veel te lange nagels, meent dat iedereen z'n eigen nagels moet knippen.

Je reageert op iedereen op dezelfde manier. Dus zou het ook aan jezelf kunnen liggen? Ik mis alle bescheidenheid bij jezelf en ook zelfkennis.

12 minuten geleden zei Tomega:

Je bent bekeerd door de vuilspugers. Fijn voor hun. Voor jou is het wat jammer,
want daardoor heb je geen toegang meer tot je eigen niveau van waarneming.
Geloof maakt meer kapot bij jezelf dan je lief is. Want daardoor kan God je niet meer bereiken.
Waarheid maakt ook meer kapot bij jezelf dan je lief is, Maar daardoor kom je wel nader tot God.

De grap is dat niemand waarheid zoekt en begeert. Iedereen zoekt z'n buik te vullen.

Ik ben door niemand bekeerd. Bekering is voor gelovigen..

Wel las ik dus wetenschappelijke boeken, en gaf gehoor aan eigen logica. Veel beter dan braaf en slaafs de Bijbel te volgen en eigen inbreng te minimaliseren. We zijn individuen die voor onszelf moeten staan, geen schaapjes die dogma's goedgelovig moeten volgen.

 

 

3 minuten geleden zei Hopper:

Waarheid hoeft niet gezocht, waarheid heeft ons bezocht.  Het is gestorven aan het kruis.

Sure....

Mensen die denken dat waarheid bestaat zonder mensen die er afspraken over maken (als een soort wezen of zo) zijn niet erg serieus te nemen. Dus waarheid kan ook geen mensen bezoeken. Waarheid kan niet sterven aan welk kruis dan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Noppert1998:
19 minuten geleden zei Tomega:

De dwaas keert zich af van wat uitblonk en is overgeleverd uit het verleden,
want hij meent die tijd ver vooruit te zijn.

Weer haal je de Bijbel aan... Maar weet wel dat Jezus zei dat niemand een ander voor dwaas moet uitmaken.

Hoezo bijbel? Wie is zo dwaas dat hij meent de tijd van overgeleverde intelligentie ver vooruit te zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid