Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Willempie:

Toch hebben de blanken zelf de macht overgedragen, ondanks hun angsten en zorgen. Daar is geen revolutie of burgeroorlog aan te pas gekomen. 

Wat goed van die blanken, helemaal uit zichzelf. <klik> sarcasme modus uit <klik>.
Nee, daar waren internationale druk, sancties en boycotten voor nodig.

4 uur geleden zei Willempie:

Die verdienen onze lof en steun i.p.v. afwijzing en wantrouwen omdat ze "toevallig" nu eenmaal in een bepaalde cultuur zijn opgegroeid.

Niet toevallig. Ik heb al eerder het verschil uitgelegd tussen Koos Du Plessis en Amanda Strydom. 

Nu kun je hier een uitgebreide verhandeling over Apartheid plaatsen, dat is irrelevant.
De vraag is waarom jij Koos Du Plessis plaatste.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De vraag is waarom jij Koos Du Plessis plaatste.

Dat heb ik nu al meerder malen uitgelegd. Omdat ik het een mooi lied vind. Dan kun je tot in het oneindige door blijven zeuren maar ik blijf het gewoon mooi vinden. Verder ga ik hier niet op je reageren want ik begin een beetje moe te worden van jouw gezeik.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Willempie:

Dat heb ik nu al meerder malen uitgelegd. Omdat ik het een mooi lied vind. Dan kun je tot in het oneindige door blijven zeuren maar ik blijf het gewoon mooi vinden. 

Nee, dat geloof ik niet. Want nu ga je ook nog eens het apartheidsregime goed praten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Robert Frans:

 

Misschien dat jij, @Dat beloof ik, hier kunt toelichten waar bij jou precies de grenzen liggen tussen cancellen en niet-cancellen en welke (universele) waarden je daarbij als leidraad neemt?

Dat zou ik ook wel eens willen weten. Maar als het om zijn eigen moraliteit gaat laat @Dat beloof ik het afweten.  Hij valt liever voortdurend christenen aan en als hij iets prijsgeeft over zijn eigen moraliteit komt hem dat blijkbaar niet zo goed uit.

Wat betreft de cancelcultuur, de dag breekt vanzelf aan dat cancelaars zichzelf moeten cancelen. Ultimo het gevolg van het blijven afwijzen van de genade en de verzoening met God in Jezus Christus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik wel. De man was lid van de ATKV ( Afrikaanse Taal- en Kultuurvereniging) een club die alleen open stond voor blanke Afrikaanse christenen (tot de apartheid eindigde). Hij kreeg daar ook een prijs van, voor zijn betekenis in de promotie van Afrikaanse taal en cultuur. En, zoals ik al schreef: hij heeft nooit afstand genomen van apartheid. En van apartheid kun je nu bepaald niet zeggen dat blanken in Zuid Afrika daar niet van wisten. Het land hing werkelijk vol met bordjes 'slegs blankes'.
Grappig is dan wel weer dat die vereniging ná de apartheid werd opengesteld voor andere etniciteiten en dat Stef Bos een paar jaar terug dezelfde prijs kreeg die Koos du Plessis in 1983 kreeg.

Dank voor je aanvulling. Dat geeft al meer context aan deze discussie.

Citaat

Terecht.  Dat heeft niets te maken met erfzonde (trouwens niet voor niets een bijbels begrip.....). De vader was een oorlogsmisdadiger en heeft haar opgevoed.  Vertrouwen is goed, maar controleren is beter.

Een bijbels begrip voor een universele oerervaring, die elke keer weer bewezen wordt als er iemand opstaat die meent dat alles anders moet. En daar zijn er nogal wat mensen van vandaag de dag. ;)

Ik begrijp dat standpunt over Máxima wel hoor en het is uiteindelijk ook goed dat ze dat gedaan heeft en ook met haar charme ('hij was een beetje dom') zo veel wind uit de zeilen wist te halen. Maar toch zou het denk ik mooier zijn als we meer uitgingen van elkaars goedgezindheid. De sociale media zouden daar in elk geval al enorm van opknappen.

Citaat

Maar bekijk het eens door de ogen van iemand wiens vader is vermoord door Duitsers in de oorlog. Ik kan me heel goed het trauma en wantrouwen van die persoon jegens Duitsers voorstellen.  Overigens hadden mijn opa en vader ook een hartgrondige afkeer van Duitsers, maar zoiets slijt wel hoor. Ik ga tegenwoordig met het grootste plezier op vakantie naar dat mooie land. 

O, maar ik begrijp die haat echt wel hoor, dat probeerde ik ook te schrijven. Alleen is zij jegens de huidige Duitsers niet redelijk. Ik hoorde zelfs van iemand die door de oorlog zo'n hekel had aan Duitsers, dat hij een jonge Duitser in ernstige nood weigerde te helpen. Gelukkig kwam dat uiteindelijk goed, maar zoiets kan mijns inziens echt niet. Dan ben je mijns inziens wel echt schuldig aan ernstige nalatigheid jegens een onschuldig iemand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:

Dat zou ik ook wel eens willen weten. Maar als het om zijn eigen moraliteit gaat laat @Dat beloof ik het afweten.  Hij valt liever voortdurend christenen aan en als hij iets prijsgeeft over zijn eigen moraliteit komt hem dat blijkbaar niet zo goed uit.

Wat betreft de cancelcultuur, de dag breekt vanzelf aan dat cancelaars zichzelf moeten cancelen. Ultimo het gevolg van het blijven afwijzen van de genade en de verzoening met God in Jezus Christus. 

De vraag had ik al beantwoord. Maar jouw drang om mij te bashen was hier groter dan de behoefte van antwoord op je vraag. Jammer. Je gaat te ver doordat je mij gaat bedreigen aan het eind. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid