Spring naar bijdragen

De ontmaskering van Divine Will als valse profeet.


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nounou, wat een verrassing, niks gebeurd. Jeruzalem is niet vernietigd voor Pasen. @Divine_will zat er dus naast. En volges de teksten in de Bijbel dus een valse profeet gebleken.

Wat had je verwacht? Alle voorspellingen van het einde van de wereld zijn niet uitgekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-4-2022 om 16:59 zei Divine_will:

Verder merk ik op dat apostasia (2 Tessalonicenzen 2: 3 ) niet afval betekent maar vertrek. De vertaling van dit woord is in 1576 door de RKK veranderd in “afval”. De vroegste bijbelvertalingen in het Engels, waaronder de 1599 Geneva Bible (nog voorafgaand aan King James uit 1611), Wycliffe 1384, Tyndale 1562, Coverdale 1535, Cramer 1539, Breeches 1576, en Beza 1583 vertalen allemaal het zelfstandig naamwoord apostasia nog gewoon in the departure of the departing, het vertrek.  De katholieke vertaling in het Engels vanuit Jerome’s Latin Vulgate, gekend als de Reims Bible 1576,  was de eerste die de vertaling verandert in: “de protestantse révolte”.

Je wauwelt hier een of andere Engelse extremist na, maar het klopt niet wat je zegt. Apostasia betekent gewoon 'afval' in de zin van aanhanger-af worden, je loyaliteit opzeggen, een geestelijk 'vertrek' dus. De betekenis 'verdwijning' komt alleen voor in een commentaar op een meteorologisch werk van Aristoteles, en dan gaat het over vloeistof.

Ook de vertalingen met departure bedoelden een geestelijk vertrek, een geestelijke afval van de waarheid. Bij de Geneva Bible bijvoorbeeld heeft annotaties, en daar staat: "The Apostle foretelleth that before the coming of the Lord, (...) many shall fall away from God to him [i.e. the antichrist]."

Kortom, Divine_will zit diep verstrikt in een leugengeest, hetgeen nog maar eens onderstreept wordt dat Jeruzalem nog gewoon Jeruzalem is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Desid:

Je wauwelt hier een of andere Engelse extremist na, maar het klopt niet wat je zegt. Apostasia betekent gewoon 'afval' in de zin van aanhanger-af worden, je loyaliteit opzeggen, een geestelijk 'vertrek' dus. De betekenis 'verdwijning' komt alleen voor in een commentaar op een meteorologisch werk van Aristoteles, en dan gaat het over vloeistof.

Ook de vertalingen met departure bedoelden een geestelijk vertrek, een geestelijke afval van de waarheid. Bij de Geneva Bible bijvoorbeeld heeft annotaties, en daar staat: "The Apostle foretelleth that before the coming of the Lord, (...) many shall fall away from God to him [i.e. the antichrist]."

Kortom, Divine_will zit diep verstrikt in een leugengeest, hetgeen nog maar eens onderstreept wordt dat Jeruzalem nog gewoon Jeruzalem is.


Je zit zelf verstrikt in een “leugengeest” , “Lichtzwaard”.  En wel eentje van religie en oppervlakkigheid.  De voetnoten van religieuzen, inclusief Roomsen, heb ik niks mee te schaften.  

Apostasia betekent vertrek. Departure. De gemeente valt niet onder de toorn en de RKK heeft zijn eigen theologie erin gedrukt. Maar die corruptie kan Christus niet tegenhouden. Jullie bezitten Hem niet.  Jezus zal Zich namelijk nooit of te nimmer Levend gevangen laten nemen, door de religie van welke groep ook.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2 Thessalonians 2%3A3&version=GNV


Dit staat er in de tekst en daar hebben we geen “voetnoten” van religieuzen of wie dan ook bij nodig:
 

3 Let no man deceive you by any means: [a]for that day shall not come, except there come a departing first, and that [b]that man of sin be disclosed, even the son of perdition.
 

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2 Thessalonians 2%3A3&version=GNV


Overigens zie ik er zelf een dubbelprofetie in, namelijk zowel het vertrek als de afval. Die afval is te zien in de Roomse kerk met het gruwelijke kindermisbruik dat in deze laatste minuten van de  eindtijd allemaal aan het licht is gekomen.  Geen jurk of mijter die dat bedekken kan. De humor ervan is dat juist de Roomse kliek die zelf de bijbel corrumpeerde is afgevallen, en daarom het vertrek van de eerstelingen mist. 

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Divine_will:

Overigens zie ik er zelf een dubbelprofetie in, namelijk zowel het vertrek als de afval. Die afval is te zien in de Roomse kerk met het gruwelijke kindermisbruik dat in deze laatste minuten van de  eindtijd allemaal aan het licht is gekomen.  Geen jurk of mijter die dat bedekken kan.

Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar. Helaas nog niks geleerd en nu je eruit kronkelen? Hoe kan het dat jij nog hier bent en niet bent opgenomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sandingisaskill:

Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar. Helaas nog niks geleerd en nu je eruit kronkelen? Hoe kan het dat jij nog hier bent en niet bent opgenomen?

Ik heb helder beschreven hoe ik erin sta. Je plukt eruit wat je wilt zien en wat je niet wilt zien laat je weg.  Ik kronkel me helemaal nergens uit, want jij en je vriendjes bezitten mij niet. Ik raad je aan eens een paar keer een bevalling mee te maken. Als er tenminste vrouwen in je buurt zijn die jou daarbij zouden willen hebben. En dan nog maar eens opnieuw je bijbeltje lezen.

Dit soort geesteshouding, de religieuze oppervlakkige geest, de slappe knieën van de meesten, is precies de reden dat wij Watchmen, die de Opdracht van Jezus voor de laatste minuten serieus opvolgen, onze bijbelstudie gezamenlijk besloten hielden. Wie nog in het vlees leeft grijpt na een wee terug naar de drankfles.  Is bij een enkeling wel eens voorgekomen, die na de terugval toch toch volhardde in het uitzien naar de Bruidegom en er alleen maar sterker uit kwam door de Rots waarop hij stond en staat.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Divine_will:

Ik heb helder beschreven hoe ik erin sta. Je plukt eruit wat je wilt zien en wat je niet wilt zien laat je weg.  Ik kronkel me nergens uit. Ik raad je aan eens een paar keer een bevalling mee te maken. Als er tenminste vrouwen in je buurt zijn die jou daarbij zouden willen hebben. En dan nog eens je bijbeltje lezen.

Geen idee wat dit alles met een bevalling heeft te maken. Nog meer geraaskal waarschijnlijk om je ongelijk mee te bedekken. Beetje ad hominem gaan doen boeit me niet zo veel en zegt meer over jou dan over een ander. Je profileert je wel steeds meer als een charlatan wat betreft deze op een of andere manier bij vrouwen in onmin gevallen man.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Divine_will:

Om o.a. jou de kans te geven jezelf te veroordelen, Mr. Bones.

Memento mori, dat is alles. Wat mij betreft ga jij je in een hoekje lopen schamen met je grote mond die vast niet ophoudt met voorspellen van het volgende moment en daarmee dit forum vervuilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Divine_will:

Je zit zelf verstrikt in een “leugengeest” , “Lichtzwaard”.  En wel eentje van religie en oppervlakkigheid.  De voetnoten van religieuzen, inclusief Roomsen, heb ik niks mee te schaften.  

Apostasia betekent vertrek. Departure. De gemeente valt niet onder de toorn en de RKK heeft zijn eigen theologie erin gedrukt. Maar die corruptie kan Christus niet tegenhouden. Jullie bezitten Hem niet.  Jezus zal Zich namelijk nooit of te nimmer Levend gevangen laten nemen, door de religie van welke groep ook.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2 Thessalonians 2%3A3&version=GNV


Dit staat er in de tekst en daar hebben we geen “voetnoten” van religieuzen of wie dan ook bij nodig:
 

3 Let no man deceive you by any means: [a]for that day shall not come, except there come a departing first, and that [b]that man of sin be disclosed, even the son of perdition.
 

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2 Thessalonians 2%3A3&version=GNV


Overigens zie ik er zelf een dubbelprofetie in, namelijk zowel het vertrek als de afval. Die afval is te zien in de Roomse kerk met het gruwelijke kindermisbruik dat in deze laatste minuten van de  eindtijd allemaal aan het licht is gekomen.  Geen jurk of mijter die dat bedekken kan. De humor ervan is dat juist de Roomse kliek die zelf de bijbel corrumpeerde is afgevallen, en daarom het vertrek van de eerstelingen mist.

In het hele boek 2 Thessalonicenzen handelt Paulus over de leer. In context daarvan, en zoals in het hele Nieuwe Testament, betekent het woord apostasia een afval van de zuivere leer. Ook het gebrabbel van raptureheads valt daaronder; gewoonweg afvalligheid van de zuivere leer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sandingisaskill:

In het hele boek 2 Thessalonicenzen handelt Paulus over de leer. In context daarvan, en zoals in het hele Nieuwe Testament, betekent het woord apostasia een afval van de zuivere leer. Ook het gebrabbel van raptureheads valt daaronder; gewoonweg afvalligheid van de zuivere leer.

Je hebt duidelijk geen kennis van zaken, bent niet van plan de zaken eerst grondig te onderzoeken en voert je strijd uit het vlees. Jammer Bones,  maar ik ben weer even klaar met je.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Interessante ontwikkeling.

Wist u dat het jodendom een tweede Pasen kent en dat dat altijd dertig dagen na het eerste Pasen wordt gevierd?

https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/470865/jewish/Pesach-Sheni.htm

Second Passover begint dit jaar op 14 mei. 14 mei is tevens de verjaardag van het land Israël https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Israël

Op 15 mei is er weer een bloedmaan.

Ondertussen is het sinds eerste Pasen in Israël is afgelopen, voor Joden verboden de Tempelberg te bezoeken. Voorlopig geldt dat verbod voor veertien dagen. De Joden krijgen dus weer eens de schuld van de onlusten op de Tempelberg.   Wat daar wel weer mooi aan is is dat  de huidige onlusten die weer opgelaaid zijn op de Tempelberg dus niet weer in Joodse schoenen geschoven kunnen worden. Moslims ontheiligen zelf hun eigen moskee.

Het is een interessante tijd waarin we leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Flawless victory:

Interessante ontwikkeling.

Wist u dat het jodendom een tweede Pasen kent en dat dat altijd dertig dagen na het eerste Pasen wordt gevierd?

https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/470865/jewish/Pesach-Sheni.htm

Second Passover begint dit jaar op 14 mei. 14 mei is tevens de verjaardag van het land Israël https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Israël

Op 15 mei is er weer een bloedmaan.

Ondertussen is het sinds eerste Pasen in Israël is afgelopen, voor Joden verboden de Tempelberg te bezoeken. Voorlopig geldt dat verbod voor veertien dagen. De Joden krijgen dus weer eens de schuld van de onlusten op de Tempelberg.   Wat daar wel weer mooi aan is is dat  de huidige onlusten die weer opgelaaid zijn op de Tempelberg dus niet weer in Joodse schoenen geschoven kunnen worden. Moslims ontheiligen zelf hun eigen moskee.

Het is een interessante tijd waarin we leven.

Ik sprak onlangs met een moslim over de leegloop van kerken in nederland. Hij verbaasde zich erover dat er nog moskeeën bijgebouwd werden. Volgens hem was bij hun net zo'n grote leegloop. Jeugd komt niet meer. Alleen met feestjes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid