Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

COC wil nog dit jaar verbod op ‘homogenezing’: ‘We hebben lang genoeg gewacht’

https://www.bndestem.nl/binnenland/coc-wil-nog-dit-jaar-verbod-op-homogenezing-we-hebben-lang-genoeg-gewacht~a7c0c1a2/

Misschien moet ik eens een cursus gaan aanbieden waarin ik mensen genees van hun geloof? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Robert Frans:

Als je wetenschappelijk kunt bewijzen dat geloof een medische ziekte of aandoening is (en het merendeel der mensheid dus ziek is) en dat het genezen kan worden, ga je gang.

Het doet me goed om van jou te lezen dat je wetenschappelijk bewijs daarvoor belangrijk vind.
Maar dat is er niet. En dat is er ook niet voor het idee dat homoseksualiteit een medische ziekte of aandoening is.
Vandaar dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het doet me goed om van jou te lezen dat je wetenschappelijk bewijs daarvoor belangrijk vind.
Maar dat is er niet. En dat is er ook niet voor het idee dat homoseksualiteit een medische ziekte of aandoening is.
Vandaar dus.

Klopt. Daarom sta ik zelf ook niet achter homo-genezingscursussen. Uiteindelijk kun je daarmee zelfs nog meer kwaad doen dan goed, omdat zo'n genezingspoging ongetwijfeld alleen maar teleurstellingen gaat opleveren en een verkeerd beeld van homoseksualiteit geeft bij de 'patiënt'.

En ik heb ook nooit de wetenschap afgewezen hè? Mijn geloof is niet gestoeld op onwetenschappelijk denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...
Op 29-5-2021 om 23:02 zei Robert Frans:

Als je wetenschappelijk kunt bewijzen dat geloof een medische ziekte of aandoening is (en het merendeel der mensheid dus ziek is) en dat het genezen kan worden, ga je gang.

Maar kan je wetenschappelijk bewijzen dat je als homofiel geboren wordt?

wat is daarbovenop de invloed van het hypen door seksuele geaardheden al rond kleuters hun hoofd te slagen om ze politiek te conditioneren?

wat is de invloed van pfos en de stijgende trend van transeksualiteit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei antoon:

Zeg het zelf maar Funamenteel.

Je kan geaardheid niet wetenschappelijk aantonen.

De groeiende lijst aan lqbqt waarin jongeren constant van geaardheid veranderen toont glashelder dat mensen TIJDENS hun leven van geaardheid kunnen veranderen. En ja de invloed van (social) media is enorm.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 1-1-2022 om 22:55 zei Fundamenteel:

Je kan geaardheid niet wetenschappelijk aantonen.

Er is in verschillende studies al aangetoond dat er verschillen zijn tussen de hersenen van hetero's en homo's. 

https://www.nu.nl/wetenschap/523927/hersenen-van-hetero-anders-dan-van-homo.html

Citaat

De groeiende lijst aan lqbqt waarin jongeren constant van geaardheid veranderen toont glashelder dat mensen TIJDENS hun leven van geaardheid kunnen veranderen. En ja de invloed van (social) media is enorm.

Ik vind dit ongeloofwaardig. Onder andere vanwege het feit dat er genetische variaties zijn gevonden die bij homo's meer voorkomen dan bij hetero's. En die genetica heb je al voor je geboren word. 

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/wetenschappers-ontdekken-homoseksualiteitsgenen/

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid