Spring naar bijdragen

Geen vrienden door autisme, snak naar vriendschap


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik ben Marit, 19 jaar, woon in overijssel.

Ik heb 2 jaar geleden bewust de keuze voor God gemaakt. Nu heb ik God, maar geen vrienden. Nou ja, ik heb 1 vriendin, maar die woont ver weg en die spreek ik (bijna) nooit. Dus of je dat een vriendin kunt noemen? Verder heb ik wel contact met mensen, maar dat zijn geen vrienden. Kennisen, mensen die veel ouder zijn. En vanwege mijn autisme is het lastig om vrienden te maken, plus dat ik bijna nergens kom, omdat dat teveel prikkels zijn. 

Ik voel me nu soms best wel eenzaam.

Ik zou heel graag vrienden willen, maar ik weet niet hoe ik daaraan moet komen. Daarom probeer ik het hier. Als je me goed kent, zie je geen autisme, maar iemand met humor, ik ben muzikaal (ik speel viool) en creatief, open, eerlijk. 

Ik zou heel graag een vriendin van ongeveer mijn leeftijd willen. Is hier iemand die mijn vriendin wil zijn?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom @Vioolmeisje vioolspelende mensen geven mij een warmtegevoel als ik ernaar kijk en luister, vrienden, wat is vrienden, mensen zijn van nature opzichzelf gesetteld, vrienden zijn vaak nodig om dat gevoel vorm te geven maar je kan bij gebrek ook zonder, probeer van jezelf te houden, wees niet egoïstisch is mijn raad.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Vioolmeisje:

Hoi iedereen,

Ik ben Marit, 19 jaar, woon in overijssel.

Ik heb 2 jaar geleden bewust de keuze voor God gemaakt. Nu heb ik God, maar geen vrienden. Nou ja, ik heb 1 vriendin, maar die woont ver weg en die spreek ik (bijna) nooit. Dus of je dat een vriendin kunt noemen? Verder heb ik wel contact met mensen, maar dat zijn geen vrienden. Kennisen, mensen die veel ouder zijn. En vanwege mijn autisme is het lastig om vrienden te maken, plus dat ik bijna nergens kom, omdat dat teveel prikkels zijn. 

Ik voel me nu soms best wel eenzaam.

Ik zou heel graag vrienden willen, maar ik weet niet hoe ik daaraan moet komen. Daarom probeer ik het hier. Als je me goed kent, zie je geen autisme, maar iemand met humor, ik ben muzikaal (ik speel viool) en creatief, open, eerlijk. 

Ik zou heel graag een vriendin van ongeveer mijn leeftijd willen. Is hier iemand die mijn vriendin wil zijn?

 

Dag meid. 

Ik nodig je uit om hier leuke interessante dingen met ons te delen. 

Wees voorzichtig met het maken van afspraken om iemand werkelijk te ontmoeten. Wij kennen jou niet. Jij kent ons niet. Gezonde achterdocht is in deze enge wereld niet verkeerd, helaas. 

Ik zie graag wat schrijfsels van je tegemoet. Ik lees net het boek Job. Misschien wil je daar iets over kwijt? Prachtig verhaal. Schitterende poëzie. 

Fijne dag! 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Vioolmeisje:

Hoi iedereen,

Ik ben Marit, 19 jaar, woon in overijssel.

Ik heb 2 jaar geleden bewust de keuze voor God gemaakt. Nu heb ik God, maar geen vrienden. Nou ja, ik heb 1 vriendin, maar die woont ver weg en die spreek ik (bijna) nooit. Dus of je dat een vriendin kunt noemen? Verder heb ik wel contact met mensen, maar dat zijn geen vrienden. Kennisen, mensen die veel ouder zijn. En vanwege mijn autisme is het lastig om vrienden te maken, plus dat ik bijna nergens kom, omdat dat teveel prikkels zijn. 

Ik voel me nu soms best wel eenzaam.

Ik zou heel graag vrienden willen, maar ik weet niet hoe ik daaraan moet komen. Daarom probeer ik het hier. Als je me goed kent, zie je geen autisme, maar iemand met humor, ik ben muzikaal (ik speel viool) en creatief, open, eerlijk. 

Ik zou heel graag een vriendin van ongeveer mijn leeftijd willen. Is hier iemand die mijn vriendin wil zijn?

 

Eerlijk gezegd: er zijn hier geen meisjes van jouw leeftijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Eerlijk gezegd: er zijn hier geen meisjes van jouw leeftijd.

Als viool spelen voor je belangrijk is, kan je misschien ook zoeken naar iemand om mee samen te spelen. Vroeger had je een muzikantenbank om mensen te zoeken om mee te musiceren. Er zal vast nog wel zoiets bestaan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Trajecto:

Alhoewel Credible wel als jongerenforum is opgezet zijn er momenteel weinig jongeren.

Misschien kun je het ook eens proberen bij het Refowebforum, een groot forum waar denk ik meer jongeren zijn. 

Ik heb er naar gekeken maar je kunt je daar niet meer registreren, en je moet inloggen voordat je op het forum iets kan plaatsen. Dus dat gaat hem niet worden helaas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook ik heb gevoelens van Autisme , dat zeggen enkele bekenden van mij tenminste en dat met de beste bedoelingen, probeer vriendin van je zelf te worden ingeval het niet lukt om de juiste goede vriendinnen te vinden, ik heb vrienden en vriendinnen, maar door vriend van mezelf te zijn geeft nog het meeste resultaat

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Vioolmeisje:
19 uur geleden zei Dat beloof ik:

Eerlijk gezegd: er zijn hier geen meisjes van jouw leeftijd.

O oke, wat voor mensen zijn hier wel? En heb je tips waar ik wel vrienden kan zoeken?

Er zijn hier vierjaarlijkse mannen en één of twee wat oudere vrouwen. Af en toe komt er wel eens een jongere langs. Opvallend veel mensen met een gedrags stoornis of soortgelijke problemen. 

Vrienden kun je overal vinden waar je interesses liggen. Je zou bijvoorbeeld kunnen proberen bij een muziekschool. Het ligt erg ook een beetje aan wat je doet, ga je naar school,  heb je werk?  Dat kun je ook vrienden zoeken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid