Fundamenteel 1.017 Geplaatst 22 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2023 10 uur geleden zei Piebe: Door de alcohol word je in slaap gesust en dan ben je ook niemand tot last. In moslimlanden is alcohol verboden en dat is ergens een goeie zaak ook nog. Het getuigt tenminste van een regering die nog een donder geeft om haar onderdanen. Bovendien smaakt het nergens meer naar als je zwaar alcoholist bent, dus als je wilt slapen: neem dan liever een slaappil. Ik doe niets meer Als ik niet kan slapen kijk ik wat tv met de sleeptimer. 8 uur geleden zei Petra.: Wat is spinaziestoemp ? Een stamppot ? Lol ja. Spinazie met aardappelpuree. Piebe reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Petra. 716 Geplaatst 22 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2023 4 uur geleden zei Fundamenteel: Lol ja. Spinazie met aardappelpuree. 😄 haha, nooit van gehoord. Ik mag graag spinazie roerbakken in de wok, met ui, knoflook, walnoten, hamblokjes en sojasaus. Met rijst erbij. Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 22 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2023 Pikante paprika soep. Zalm met prei, bonkajuin, venkel, pasta en witte saus. Petra. reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Petra. 716 Geplaatst 22 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2023 (bewerkt) 2 uur geleden zei Fundamenteel: Pikante paprika soep. Zalm met prei, bonkajuin, venkel, pasta en witte saus. Dat klinkt wel lekker. Maar wat een bonkajuin nou weer is ????? 😄 Maar.. hoe zit dat nou moet die spinaziestoemp.. is dat het enige ? Alleen maar spinazie en aardappelen ? Geen ei of room, of saus of vlees erbij ? Vis mag niet (dat wist ik dan weer wel 😊) 22 februari 2023 bewerkt door Petra. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Noppert1998 52 Geplaatst 22 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2023 Op 21-2-2023 om 17:21 zei Petra.: Wat is spinaziestoemp ? Een stamppot ? google is your best friend onskookboek.com/spinaziestoemp/2652 niet dat het zegt WAT het is, maar hoe je het maakt. Dan merk je vanzelf wel wat je precies gemaakt hebt. Het ziet er niet echt lekker uit, dus zal wel gezond zijn Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Petra. 716 Geplaatst 22 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2023 18 minuten geleden zei Noppert1998: Het ziet er niet echt lekker uit, dus zal wel gezond zijn 😄 Dat zeg ik ook altijd. Noppert1998 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 22 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2023 3 uur geleden zei Petra.: Dat klinkt wel lekker. Maar wat een bonkajuin nou weer is ????? 😄 Maar.. hoe zit dat nou moet die spinaziestoemp.. is dat het enige ? Alleen maar spinazie en aardappelen ? Geen ei of room, of saus of vlees erbij ? Vis mag niet (dat wist ik dan weer wel 😊) Spinaziestoemp is op haar best met spek. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 24 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2023 Vandaag een rundslever binnenwerken sie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 25 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2023 Morgen zeebaars. Ik kijk er nu al naar uit. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 26 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2023 Visjes fileren en van de graten en kop een goeie bouillon trekken voor een soepje. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 26 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2023 22 uur geleden zei Fundamenteel: Morgen zeebaars. Ik kijk er nu al naar uit. Is dat bij jullie nog te betalen dan? In Nederland is vis alleen nog maar te betalen voor de rijken. Zodra het seizoen daarvoor aanbreekt ga ik vanaf de dijk op makreel vissen. Dat is nog niet verboden. En makreel is ook heel gezond en lekker, vooral op de BBQ. In de tussentijd vermaken we ons maar zonder vis, ondanks dat we vis heel lekker vinden. Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 26 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2023 6 minuten geleden zei Willempie: Is dat bij jullie nog te betalen dan? In Nederland is vis alleen nog maar te betalen voor de rijken. Zodra het seizoen daarvoor aanbreekt ga ik vanaf de dijk op makreel vissen. Dat is nog niet verboden. En makreel is ook heel gezond en lekker, vooral op de BBQ. In de tussentijd vermaken we ons maar zonder vis, ondanks dat we vis heel lekker vinden. Ik denk dat ik rond de 10 euro betaalde voor 4 zeebaarsen. Hij was in promo, had mooie bolle ogen, dus meenemen die handel dacht ik. Ik ga er een saus van room, look en peterselie bij serveren met een zest van citroenschel. De vis bakken op vel tot krokant, met dille zout en peper. Laatst kocht ik bij de vishandel 1 kg visgraten en koppen voor 5 euro. Toen ik daarvan bouillon trok voelde ik mijn hele lichaam gesmeerd en de huid gevoed. Maar eten is heel duur geworden anders. 5 paprika's 5 euro. Ik betaalde enkele maanden geleden iets meer dan 3 euro. Ik denk wel dat Nederland qua eten nog goedkoper dan Vlaanderen is hoor. Uitkijken naar de promo's Willempie reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2023 De forel is soooooo good dit jaar. Op vel gebakken met wat citroen, dille en gefrituurd gezouten peterselie. Peper zout ook uiteraard. Loof de Heer! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 28 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2023 1 uur geleden zei Fundamenteel: De forel is soooooo good dit jaar. Op vel gebakken met wat citroen, dille en gefrituurd gezouten peterselie. Peper zout ook uiteraard. Loof de Heer! Jij zit er maar weer goed voor, @Fundamenteel . Culinair gezien. Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Petra. 716 Geplaatst 28 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2023 4 minuten geleden zei Hopper: Jij zit er maar weer goed voor, @Fundamenteel . Culinair gezien. HA daar is ie weer.. ik wilde je net gaan mailen. Phew! 😘 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2023 44 minuten geleden zei Hopper: Jij zit er maar weer goed voor, @Fundamenteel . Culinair gezien. Let food be thy medicine and medicine be thy food - Hippocrates Ik sta er ook allemaal niet meer bij stil en eet uitgebreid. Elke dag soep, vitamines, mineralen en veel vis. Vanavond zwarte thee met bijenpollen. Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 28 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2023 1 uur geleden zei Petra.: HA daar is ie weer.. ik wilde je net gaan mailen. Phew! 😘 Er waren hier alleen nog maar 'hakketak' discussies de laatste tijd over wereldse zaken. De spiritualiteit van Jezus schoot er een beetje bij in mijn inziens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 1 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2023 Ik heb mijn tandpasta vervangen met soda en zuurstofwater. Mijn mondwater vervangen met warm water waarin ik keukenzout in oplos. Wat een verschil! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 1 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2023 2 uur geleden zei Fundamenteel: Ik heb mijn tandpasta vervangen met soda en zuurstofwater. Mijn mondwater vervangen met warm water waarin ik keukenzout in oplos. Wat een verschil! De mond spoelen met opgelost keukenzout is sowieso een goed idee. Zelf vergeet ik het nog wel eens, bedankt voor de herinnering. Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 1 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2023 39 minuten geleden zei Hopper: De mond spoelen met opgelost keukenzout is sowieso een goed idee. Zelf vergeet ik het nog wel eens, bedankt voor de herinnering. En vergeet de tong niet te schrapen en gorgelen Wat ook heel goed is is op wat kokosolie te knauwen en goed rond laten gaan in de mond, je tong en gehemelte. De tong en tandvlees fleurt daar helemaal van op. Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 1 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2023 Voorgerecht van forel, nog eens jup. Hoofdgerecht varkensgebraad met wokgroenten en zelfgemaakte pasta. Dessert druifjes, granaatappel en kaas. Jehovah-jireh! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 1 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2023 (bewerkt) Zink: helpt je lichaam bij het opbouwen van DNA en eiwitten te maken, wat bijdraagt aan de aanmaak van weefsel. helpt je immuunsysteem binnenvallende virussen en bacteriën te bestrijden. draagt bij aan een normale hormoonhuishouding. speelt een rol bij de aanmaak van bot Bron: dokter google En je hoeft helemaal geen supplementen te nemen als je dat via het gewone voedsel binnenneemt. Goede granen (kiembrood), vlees, schelpdieren, noten. Voed uw maag niet maar uw darmen en immuunsysteem. Investeer NU in gezondheid op de lange termijn. 1 maart 2023 bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 3 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2023 Een rijke bouillon aan het trekken voor morgen. Kippenkarkas (benen gebroken om het merg er makkelijker uit te laten), selderbladeren, groen van de prei, gember, tijm, look en op het laatste peterselie. Misschien niet de beste combinatie maar zal een goede bron voor het afweersysteem zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 4 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2023 Nooit verwacht dat tijm zoveel eer aan een bouilllon kon doen, aanrader. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 4 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2023 (bewerkt) 28 minuten geleden zei Fundamenteel: Nooit verwacht dat tijm zoveel eer aan een bouilllon kon doen, aanrader. In Portugal en sommige andere Latijnse landen wordt veel met verse korianderbladeren gedaan, ook vooral in kippensoep. Het geeft een heel bijzondere smaak maar is wel tamelijk overheersend. De smaak is niet te vergelijken met korianderzaad. Zelf vind ik het altijd erg lekker. Misschien de moeite waard voor je om het eens (voorzichtig) te proberen. Gezond is het in ieder geval. 4 maart 2023 bewerkt door Willempie Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten