Spring naar bijdragen

De grote verdrukking maken we mee


Aanbevolen berichten

corrie ten boom geloofde dat de gemeente doorde grote verdrukking heen moest. Zoals blijkt uit de  woorden v corrie...

 

Er zijn sommigen onder ons, die leren dat er geen grote verdrukking zal zijn, dat de Christenen in staat zullen zijn, dit alles te ontsnappen.2 Dit zijn de valse leraren waar Jezus ons voor waarschuwde, dat wij die konden verwachten in de laatste dagen. Velen van hen hebben weinig kennis over hetgeen dat al aan het gebeuren is over de gehele wereld. Ik voel dat ik een goddelijk mandaat heb om te gaan en te vertellen aan de mensen van deze wereld dat het mogelijk is om sterk te zijn in de Heer Jezus Christus, wij zijn in training voor de verdrukking. Maar meer dan 60 procent van het Lichaam van Christus, over de gehele wereld, is al reeds ingegaan in de verdrukking en er is geen manier waarop wij het kunnen ontsnappen, wij zijn de volgende."3 .... Ik ben in landen geweest waar de heiligen alreeds lijden aan vreselijke vervolging. In China werden de Christenen vertelt: "Maak je geen zorgen, voordat de verdrukking komt wordt je verplaatst, opgenomen." Toen kwam een vreselijke vervolging. Millioenen Christenen werden de dood in gemarteld. Later hoorde ik een Bisschop uit China bedroeft zeggen: "Wij hebben gefaald, wij zouden de mensen sterk hebben moeten maken voor vervolging, dan veeleer hun te vertellen dat Jezus eerst zou komen." Zich kerende naar mij, zei hij: "U heeft tijd, vertel de mensen hoe sterk te zijn in tijden van vervolging, hoe te staan als de vervolging komt. Om te staan en niet flauw te vallen. Ik voel dat ik een mandaat heb, een goddelijk mandaat, om te gaan en de mensen van deze wereld te vertellen, dat het mogelijk is om sterk te zijn in de Heer Jezus Christus. Wij zijn in training voor de verdrukking.4 (Corrie ten Boom, Logos Journal, November-December Uitgave, 1974)

Hoe kijk je hier naar?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je bovengenoemde suggesties zijn subjectief geleuter. Je gedraagt je typisch als een internet trol op dit christelijke forum.

Nee, ik ben dat niet met je eens. Want DBI weet zelf ook niet wat de tekst wél betekent. Dat is mijn inziens nu juist het punt. De drogreden is in feite: omdat (blijkbaar) niemand de tekst aan hem kan

Dat is een mening. Maar dat impliceert per definitie niet, dat die ‘waar’ is. Er bestaat namelijk redelijkerwijs altijd een mogelijkheid dat je ongelijk hebt. Vooral omdat de hof ook beeldspraak kan z

5 minuten geleden zei Gaitema:

corrie ten boom geloofde dat de gemeente doorde grote verdrukking heen moest. Zoals blijkt uit de  woorden v corrie...

 

Er zijn sommigen onder ons, die leren dat er geen grote verdrukking zal zijn, dat de Christenen in staat zullen zijn, dit alles te ontsnappen.2 Dit zijn de valse leraren waar Jezus ons voor waarschuwde, dat wij die konden verwachten in de laatste dagen. Velen van hen hebben weinig kennis over hetgeen dat al aan het gebeuren is over de gehele wereld. Ik voel dat ik een goddelijk mandaat heb om te gaan en te vertellen aan de mensen van deze wereld dat het mogelijk is om sterk te zijn in de Heer Jezus Christus, wij zijn in training voor de verdrukking. Maar meer dan 60 procent van het Lichaam van Christus, over de gehele wereld, is al reeds ingegaan in de verdrukking en er is geen manier waarop wij het kunnen ontsnappen, wij zijn de volgende."3 .... Ik ben in landen geweest waar de heiligen alreeds lijden aan vreselijke vervolging. In China werden de Christenen vertelt: "Maak je geen zorgen, voordat de verdrukking komt wordt je verplaatst, opgenomen." Toen kwam een vreselijke vervolging. Millioenen Christenen werden de dood in gemarteld. Later hoorde ik een Bisschop uit China bedroeft zeggen: "Wij hebben gefaald, wij zouden de mensen sterk hebben moeten maken voor vervolging, dan veeleer hun te vertellen dat Jezus eerst zou komen." Zich kerende naar mij, zei hij: "U heeft tijd, vertel de mensen hoe sterk te zijn in tijden van vervolging, hoe te staan als de vervolging komt. Om te staan en niet flauw te vallen. Ik voel dat ik een mandaat heb, een goddelijk mandaat, om te gaan en de mensen van deze wereld te vertellen, dat het mogelijk is om sterk te zijn in de Heer Jezus Christus. Wij zijn in training voor de verdrukking.4 (Corrie ten Boom, Logos Journal, November-December Uitgave, 1974)

Hoe kijk je hier naar?

Ik geloof niet in Rapture, de opname van de gemeente. We moeten er gewoon doorheen. 

Kennis van de Schrift maakt dat we niet verlamd raken in paniek. Maar weten wat er komen gaat. En de verzekering van een goede afloop. Net zoals Abraham, vertrouwen op God, die de doden opwekt. 

Zie mijn topic over beproeving. Gelovigen moeten zorgen voor een brede sterke basis. Wijsheid door kennis, vertrouwen door geloof en samen sterk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hermanos2:

Ik geloof niet in Rapture, de opname van de gemeente. We moeten er gewoon doorheen. 

Kennis van de Schrift maakt dat we niet verlamd raken in paniek. Maar weten wat er komen gaat. En de verzekering van een goede afloop. Net zoals Abraham, vertrouwen op God, die de doden opwekt. 

Zie mijn topic over beproeving. Gelovigen moeten zorgen voor een brede sterke basis. Wijsheid door kennis, vertrouwen door geloof en samen sterk. 

Hoe lees je de bijbeltekst over de opname in de bijbel? Wordt de aarde niet te vol en uitgeput in de toekomst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Gaitema:

Hoe lees je de bijbeltekst over de opname in de bijbel? Wordt de aarde niet te vol en uitgeput in de toekomst?

Dat heeft niks met de bijbel of het christendom te maken maar gewoon met menselijk egoïsme en vooral kortzichtigheid Het enige wat je het christendom kunt verwijten is dat ze er niks aan doen maar er is geen religie die er wel wat aandoet, dus maak je niet druk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mullog:

Dat heeft niks met de bijbel of het christendom te maken maar gewoon met menselijk egoïsme en vooral kortzichtigheid Het enige wat je het christendom kunt verwijten is dat ze er niks aan doen maar er is geen religie die er wel wat aandoet, dus maak je niet druk. 

Ik zal me niet druk maken, want ook ik kan er niks aan doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Gaitema:

corrie ten boom geloofde dat de gemeente doorde grote verdrukking heen moest. Zoals blijkt uit de  woorden v corrie...

 

Er zijn sommigen onder ons, die leren dat er geen grote verdrukking zal zijn, dat de Christenen in staat zullen zijn, dit alles te ontsnappen.2 Dit zijn de valse leraren waar Jezus ons voor waarschuwde, dat wij die konden verwachten in de laatste dagen. Velen van hen hebben weinig kennis over hetgeen dat al aan het gebeuren is over de gehele wereld. Ik voel dat ik een goddelijk mandaat heb om te gaan en te vertellen aan de mensen van deze wereld dat het mogelijk is om sterk te zijn in de Heer Jezus Christus, wij zijn in training voor de verdrukking. Maar meer dan 60 procent van het Lichaam van Christus, over de gehele wereld, is al reeds ingegaan in de verdrukking en er is geen manier waarop wij het kunnen ontsnappen, wij zijn de volgende."3 .... Ik ben in landen geweest waar de heiligen alreeds lijden aan vreselijke vervolging. In China werden de Christenen vertelt: "Maak je geen zorgen, voordat de verdrukking komt wordt je verplaatst, opgenomen." Toen kwam een vreselijke vervolging. Millioenen Christenen werden de dood in gemarteld. Later hoorde ik een Bisschop uit China bedroeft zeggen: "Wij hebben gefaald, wij zouden de mensen sterk hebben moeten maken voor vervolging, dan veeleer hun te vertellen dat Jezus eerst zou komen." Zich kerende naar mij, zei hij: "U heeft tijd, vertel de mensen hoe sterk te zijn in tijden van vervolging, hoe te staan als de vervolging komt. Om te staan en niet flauw te vallen. Ik voel dat ik een mandaat heb, een goddelijk mandaat, om te gaan en de mensen van deze wereld te vertellen, dat het mogelijk is om sterk te zijn in de Heer Jezus Christus. Wij zijn in training voor de verdrukking.4 (Corrie ten Boom, Logos Journal, November-December Uitgave, 1974)

Hoe kijk je hier naar?

Corrie ten Boom voelt van alles, maar weet maar bar weinig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Hoe lees je de bijbeltekst over de opname in de bijbel? Wordt de aarde niet te vol en uitgeput in de toekomst?

Ik kan niets met het idee van de opname voor de verdrukking. Ik kan het niet plaatsen in het verloop van de bijbel. 

De aarde raakt langzaam maar zeker vol. Dat klopt. Het zal niet liggen in de hoeveelheid bestaansmiddelen maar in de eerlijke verdeling ervan. 

In de herschepping zal het voor eens en altijd goed geregeld worden. 

Kort filmpje, 8 minuten over verdrukking en opname. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik kan niets met het idee van de opname voor de verdrukking. Ik kan het niet plaatsen in het verloop van de bijbel. 

De aarde raakt langzaam maar zeker vol. Dat klopt. Het zal niet liggen in de hoeveelheid bestaansmiddelen maar in de eerlijke verdeling ervan. 

In de herschepping zal het voor eens en altijd goed geregeld worden. 

Kort filmpje, 8 minuten over verdrukking en opname. 

Afgaande op dit filmpje geloof je dus wel in de wederkomst van Jezus na de grote verdrukking. Ik geloof ook dat Corrie ten Boom dat bedoelt met dat de opname na de grote verdrukking komt. Opname is het zelfde als Jezus' wederkomst in mijn ogen en zoals deze man zei, door de vervolging heen worden we gesterkt. De ware christenen geven dan niet het geloof op, maar krijgen juist een sterker geloof en een grotere liefde en levenswandel met God.

51 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Want?

Dan krijg je al snel: "mijn volk eert me met de lippen, maar het hart is verre van Mij."

Alleen met een kop vol verstand van een dominee uit Urk kom je er niet. Liever dan zonder veel kennis, maar met een hart vol liefde.

Maar Corrie Ten Boom lijkt me genoeg kennis te bezitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Afgaande op dit filmpje geloof je dus wel in de wederkomst van Jezus na de grote verdrukking. Ik geloof ook dat Corrie ten Boom dat bedoelt met dat de opname na de grote verdrukking komt. Opname is het zelfde als Jezus' wederkomst in mijn ogen en zoals deze man zei, door de vervolging heen worden we gesterkt. De ware christenen geven dan niet het geloof op, maar krijgen juist een sterker geloof en een grotere liefde en levenswandel met God.

Ik geloof stellig in de wederkomst van Christus. Die meneer van dat filmpje gelooft dat eeuwig leven hier op aarde zal zijn. Ik deel die visie met hem. 

Ik ga ervan uit dat dit God's bedoeling was vanaf het begin met Adam en Eva. Het was toen al Zijn voornemen dat de mens eeuwig leeft op aarde. Ik zie niet waarom God Zijn voornemen zou veranderen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Dan krijg je al snel: "mijn volk eert me met de lippen, maar het hart is verre van Mij."

Alleen met een kop vol verstand van een dominee uit Urk kom je er niet. Liever dan zonder veel kennis, maar met een hart vol liefde.

Wat heb jij toch met Urk? Ik ben er twee keer geweest, best leuk dorpje, maar niks voor mij om er te wonen. Ik ben een zwerver en heb inmiddels mijn 22e, of was het de 23e?, nou ja, de zoveelste verhuizing achter de rug. Hoe is het toch mogelijk dat deze autist dat allemaal aan kan? Ik vraag het me wel eens af, maar steeds minder. Ze hebben er overigens veel last van ratten, wellicht dat ik daarin wat kan betekenen want ik ben goed in het vangen van die krengen.

8 minuten geleden zei Gaitema:

Maar Corrie Ten Boom lijkt me genoeg kennis te bezitten.

Corrie heeft makkelijk praten, en als waarheid berust op voelen, dan is veel waar. Maar dergelijke waarheid kan mij gestolen worden, aangezien ze niet te bewijzen is. De kannibaal voelt ook dat het opeten van zijn soortgenoten wel lekker en dus waarheid is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wat heb jij toch met Urk? Ik ben er twee keer geweest, best leuk dorpje, maar niks voor mij om er te wonen. Ik ben een zwerver en heb inmiddels mijn 22e, of was het de 23e?, nou ja, de zoveelste verhuizing achter de rug. Hoe is het toch mogelijk dat deze autist dat allemaal aan kan? Ik vraag het me wel eens af, maar steeds minder. Ze hebben er overigens veel last van ratten, wellicht dat ik daarin wat kan betekenen want ik ben goed in het vangen van die krengen.

Corrie heeft makkelijk praten, en als waarheid berust op voelen, dan is veel waar. Maar dergelijke waarheid kan mij gestolen worden, aangezien ze niet te bewijzen is. De kannibaal voelt ook dat het opeten van zijn soortgenoten wel lekker en dus waarheid is.

Kan je ook ontopic reageren? Ik kan niks met jouw reacties. Het gaat met geen woord over de verdrukking en de opname, waar we het over hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik geloof stellig in de wederkomst van Christus. Die meneer van dat filmpje gelooft dat eeuwig leven hier op aarde zal zijn. Ik deel die visie met hem. 

Ik ga ervan uit dat dit God's bedoeling was vanaf het begin met Adam en Eva. Het was toen al Zijn voornemen dat de mens eeuwig leeft op aarde. Ik zie niet waarom God Zijn voornemen zou veranderen. 

Dat is voor mij een bijzaak, maar geloof zelf dat we bij de wederkomst naar de hemel gaan en dat voor eeuwig bij Hem zijn, maar dat houdt ook in dat we met Hem op de nieuwe aarde zullen komen wat in het boek Openbaringen geprofeteerd wordt. Ik geloof dat deze aarde door het vuur getransformeerd wordt tot een aarde, zoals Hij eens in het hof van Eden was voor de zondeval.

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En die van Corrie wel dan?

Ik weet nog steeds jouw visie niet. In mijn ogen is de wederkomst tevens het moment van de opname. Bijden zie ik in de bijbel staan.En de grote verdrukking gaat er aan vooraf, wat haar punt is en ik onderschrijf. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Gaitema:

Ik weet nog steeds jouw visie niet. In mijn ogen is de wederkomst tevens het moment van de opname. Bijden zie ik in de bijbel staan.En de grote verdrukking gaat er aan vooraf, wat haar punt is en ik onderschrijf.

Oke, ik zal mijn visie over deze eschatologische kwestie met je delen. Ik ben van mening dat dit voor vele gelovigen een zaak is die ze niet mee zullen maken aangezien ze of al dood zijn, of opgenomen zullen worden. Echter na deze opname zullen er ook mensen tot geloof komen en dit dus wel mee maken.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Gaitema:

Dat is voor mij een bijzaak, maar geloof zelf dat we bij de wederkomst naar de hemel gaan en dat voor eeuwig bij Hem zijn, maar dat houdt ook in dat we met Hem op de nieuwe aarde zullen komen wat in het boek Openbaringen geprofeteerd wordt. Ik geloof dat deze aarde door het vuur getransformeerd wordt tot een aarde, zoals Hij eens in het hof van Eden was voor de zondeval.

 

 

Die vraag stel ik mezelf ook. Genesis vertelt dat God door de tuin liep. Is dat letterlijk zo? Mogelijk wel. God verlangt ernaar bij de mens te zijn. Misschien in de gedaante van Jezus? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Maar Corrie Ten Boom lijkt me genoeg kennis te bezitten.

In ieder geval niet te weten waar je een T of een D schrijft. Dat schijnt toch een hardnekkig probleem te zijn onder gelovigen.

Citaat

In China werden de Christenen vertelt:

Citaat

Later hoorde ik een Bisschop uit China bedroeft zeggen:

 

Maar goed,  iemand wiens familie in de oorlog aan de Duitsers is overgeleverd, en die vervolgens de verantwoordelijke daarvoor vergeeft.... Wat moet je daar voor zinnigs over zeggen.

6 uur geleden zei Gaitema:

Ik voel dat ik een goddelijk mandaat heb

Bij mensen die zoiets schrijven is het beter om buitengewoon op je hoede te zijn. Ze sporen in de regel niet en zijn tot gekke dingen in staat.

 

6 uur geleden zei Gaitema:

Er zijn sommigen onder ons, die leren dat er geen grote verdrukking zal zijn, dat de Christenen in staat zullen zijn, dit alles te ontsnappen.2 Dit zijn de valse leraren waar Jezus ons voor waarschuwde, dat wij die konden verwachten in de laatste dagen. Velen van hen hebben weinig kennis over hetgeen dat al aan het gebeuren is over de gehele wereld.

Even los van het gegeven dat dit taaltechnisch ontzettend kromme zinnen zijn.
Het wegzetten van iemand die een ander geloof heeft als 'valse leraar' getuigt van een gebrek aan inhoudelijke argumenten.
Al 2000 jaar zoeken Christenen aanwijzingen voor het aanbreken van 'de laatste dagen' terwijl in de Bijbel duidelijk staat dat Jezus tegen omstanders zegt dat er mensen onder hen zijn, die dat nog zullen mee maken.
Inmiddels zijn we echter 2000 jaar verder en daardoor is één ding duidelijk: die uitspraak over de laatste dagen klop niet. En daarmee kun je dus alle uitspraken in de Bijbel over de laatste dagen in twijfel trekken.

 


 

31 minuten geleden zei Hermanos2:

Misschien in de gedaante van Jezus? 

Fantasie. Dat staat er niet. Er staat dat God door de tuin liep.

55 minuten geleden zei Gaitema:

Ik geloof dat deze aarde door het vuur getransformeerd wordt tot een aarde, zoals Hij eens in het hof van Eden was voor de zondeval.

Volgens de Bijbel bestaat de Hof van Eden nog steeds en wordt hij bewaakt door Cherubsen met een heen en weer flitsend, vlammend zwaard.
Inmiddels weten we, bv. via Google Earth, dat dat dit niet zo is en heeft het dus ook geen zin om te doen alsof dat wel zo is.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

In ieder geval niet te weten waar je een T of een D schrijft. Dat schijnt toch een hardnekkig probleem te zijn onder gelovigen.

Waar het maar kan de gelovigen proberen te dissen. Daarbij achterwege latend dat er vele beelddenkers zijn die er zo hun eigen logica op na houden. Om over je eigen taaltechnische onvolkomenheden maar te zwijgen. Die zullen vast het gevolg zijn van hoogbegaafdheid, of belgisch bier.... Dat kunnen bijzonder eigenwijze mensen zijn.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Oke, ik zal mijn visie over deze eschatologische kwestie met je delen. Ik ben van mening dat dit voor vele gelovigen een zaak is die ze niet mee zullen maken aangezien ze of al dood zijn, of opgenomen zullen worden. Echter na deze opname zullen er ook mensen tot geloof komen en dit dus wel mee maken.

Oke, en waar staat dat in de bijbel? Ik hoorde deze visie vroeger bij de YFC, maar heb niet dat overtuigend in de bijbel gevonden. En wat vind je van haar China argument?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Oke, en waar staat dat in de bijbel? Ik hoorde deze visie vroeger bij de YFC, maar heb niet dat overtuigend in de bijbel gevonden.

Tja, dat zal een kwestie van interpreteren zijn dan. Er zit behoorlijk verschil tussen feiten en gevolgtrekkingen. Voor dat laatste ben jij verantwoordelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

In ieder geval niet te weten waar je een T of een D schrijft. Dat schijnt toch een hardnekkig probleem te zijn onder gelovigen.

 

Even los van het gegeven dat dit taaltechnisch ontzettend kromme zinnen zijn.
 

Volgens de Bijbel bestaat de Hof van Eden nog steeds en wordt hij bewaakt door Cherubsen met een heen en weer flitsend, vlammend zwaard.

Cherubsen? 

En jij wijst anderen op schrijffouten? 

Je bent echt de forumsukkel hier. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Tja, dat zal een kwestie van interpreteren zijn dan. Er zit behoorlijk verschil tussen feiten en gevolgtrekkingen. Voor dat laatste ben jij verantwoordelijk.

Hmmm, dat is het punt nu net. De interpretaties die stammen uit halverwege de 19de eeuw voor jouw visie zijn te complex om te volgen voor me. Deze visie is bij de Vergadering Der Gelovigen ontstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Hmmm, dat is het punt nu net. De interpretaties die stammen uit halverwege de 19de eeuw voor jouw visie zijn te complex om te volgen voor me. Deze visie is bij de Vergadering Der Gelovigen ontstaan.

Onzin, deze wordt breder gedragen. Het punt is dat bij de VvG per se deze bedelingenleer aanvaard moet worden voor een goed begrip van de Bijbel. Daar houdt ik me verre van, want ik meen in deze niet de wijsheid in pacht te hebben.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid