Spring naar bijdragen

Christus' wederkomst


Aanbevolen berichten

Marcus 13:

31 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden zullen niet voorbijgaan.
32 Maar van die dag of van die ure weet niemand, ook de engelen in de hemel niet, ook de Zoon niet, alleen de Vader.
33 Ziet toe, blijft waakzaam. Want gij weet niet, wanneer het de tijd is.

Handelingen 1:

6 Zij dan, die daar bijeengekomen waren, vroegen Hem en zeiden: Here, herstelt Gij in deze tijd het koningschap voor Israel?
7 Hij zeide tot hen: Het is niet uw zaak de tijden of gelegenheden te weten, waarover de Vader de beschikking aan Zich gehouden heeft,
8 Maar gij zult kracht ontvangen, wanneer de Heilige Geest over u komt, en gij zult mijn getuigen zijn te Jeruzalem en in geheel Judea en Samaria en tot het uiterste der aarde.

Romeinen 11:

25 Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis; een gedeeltelijke verharding is over Israel gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat,
26 En aldus zal gans Israel behouden worden, gelijk geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen, Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.
27 En dit is mijn verbond met hen, wanneer Ik hun zonden wegneem.
28 Zij zijn naar het evangelie vijanden om uwentwil, naar de verkiezing zijn zij geliefden om der vaderen wil.
29 Want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Hermanos2:

2000 jaren geleden stond Jezus op uit de dood en steeg op naar de Vader. Waarom deed Hij dit? Het offer was gebracht. Zonde en de dood waren verslagen. Wat waren Zijn beweegredenen om niet meteen de aarde te herscheppen in een paradijs?

Dat is heel simpel: God heeft geduld en geeft ook mensen die nog geboren moeten worden een kans. En waar haal jij het idee vandaan dat de aarde herschept zal worden tot een paradijs?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is heel simpel: God heeft geduld en geeft ook mensen die nog geboren moeten worden een kans. En waar haal jij het idee vandaan dat de aarde herschept zal worden tot een paradijs?

De bijbel biedt genoeg houvast om Christus' wederkomst met zekerheid te verwachten. Helaas hoor ik om me heen regelmatig geluiden dat men er niet meer in geloofd omdat het al zo lang duurt. Heel erg jammer als men om deze reden af zou dwalen.

Eeuwig leven op aarde is inderdaad een discussiepunt, dat weet ik. Ik vind dat bijvoorbeeld de boeken Genesis, Jesaja en Openbaring genoeg teksten geven die wijzen op eeuwig leven op aarde. God geeft tijdens de Schepping meermaals aan dat Zijn Schepping GOED is. De boeken Jesaja en Openbaring geven mij de indruk dat Christus deze aarde grondig gaat reinigen van alle troep die de mens erop gemaakt heeft. Ik zie hierin ook de logica: God's voornemen was dat Adam en Eva eeuwig gelukkig zouden leven op aarde. God laat niet toe dat Hij Zijn voornemen zal moeten wijzigen door het misdragen van de mens. Hij zal Zijn voornemen uitvoeren.

Stel dat ik fout zit. De mens heeft zijn bestemming in de hemel. Hoe zouden Adam en Eva, waren zij niet de fout in gegaan, dan ooit in de hemel terechtkomen? Zij zouden eeuwig zijn blijven leven op aarde.

Ik ondersteun trouwens NIET de stelling van JG. Want zij krijgen opgelegd dat er nog een gezalfd overblijfsel naar de hemel gaat om met God te regeren. Dit zou een hiërarchie beteken in redding. Johannes 3:13 geeft aan dat niemand naar de hemel is gegaan behalve Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Hermanos2:

Johannes 3:13 geeft aan dat niemand naar de hemel is gegaan behalve Jezus.

Joh.3:3 Jezus antwoordde en zei de tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.

Wat is het verschil tussen Koninkrijk van God en hemel?
Want als ik vers 3 lees, is het ons allen gegund, mits door weder-geboren te worden.
Wat wordt weder geboren? Dat wat uit God geboren is.

Dan is Dat uit de hemel, het opgewekte hemelse lichaam en zal Dat weer opgenomen worden.

Daarom; Hij kwam tot het Zijne.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Joh.3:3 Jezus antwoordde en zei de tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.

Wat is het verschil tussen Koninkrijk van God en hemel?
Want als ik vers 3 lees, is het ons allen gegund, mits door weder-geboren te worden.
Wat wordt weder geboren? Dat wat uit God geboren is.

Dan is Dat uit de hemel, het opgewekte hemelse lichaam en zal Dat weer opgenomen worden.

Daarom; Hij kwam tot het Zijne.

Christenen ervaren nu een geestelijke wedergeboorte, geen fysieke. Na Christus' wederkomst worden wij ook fysiek wedergeboren en worden wij onsterfelijk (Adam en Eva waren niet onsterfelijk). Wij krijgen dan een lichaam dat vergelijkbaar is met dat van de verrezen Jezus. Een volmaakt lichaam met uitzonderlijke kwaliteiten. Dan zijn wij wedergeboren en zullen het Koninkrijk Gods zien. Bedenk dat God in Eden bij de mens was. Dat is Zijn verlangen, bij de mens zijn (Vandaar ook de tabernakel). Na de herschepping zal Gods tent weer bij de mens zijn. Hij zal bij de mensen wonen, zij zullen Zijn volk zijn. Prachtig vooruitzicht!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Hermanos2:

Na Christus' wederkomst worden wij ook fysiek wedergeboren en worden wij onsterfelijk

Wat wedergeboren wordt is uit het Licht, is het Licht, is de Christus.
Dat lijkt mij een behoorlijke weder-komst.
Het is IN ons lichaam waar het hemelse lichaam zich ont-wikkelt.

Heb je het ont-wikkelen weer.

Wij worden dus niet wedergeboren en onsterfelijk, maar Hij Die uit het Licht is.
In ons.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Wat wedergeboren wordt is uit het Licht, is het Licht, is de Christus.
Dat lijkt mij een behoorlijke weder-komst.
Het is IN ons lichaam waar het hemelse lichaam zich ont-wikkelt.

Heb je het ont-wikkelen weer.

Okee, maar wat wil je hiermee zeggen? Dat wij dit lichaam achterlaten en in de hemel een nieuw lichaam krijgen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:
11 minuten geleden zei thom:

Wat wedergeboren wordt is uit het Licht, is het Licht, is de Christus.
Dat lijkt mij een behoorlijke weder-komst.
Het is IN ons lichaam waar het hemelse lichaam zich ont-wikkelt.

Heb je het ont-wikkelen weer.

Okee, maar wat wil je hiermee zeggen? Dat wij dit lichaam achterlaten en in de hemel een nieuw lichaam krijgen? 

In Hem zijn wij een nieuwe schepping lees ik wel eens.
En het oude?
Dat is getransformeerd in Hem, het Licht.. wat wij eens waren.
Dat is door de weder-geboorte.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei thom:

In Hem zijn wij een nieuwe schepping lees ik wel eens.
En het oude?
Dat is getransformeerd in Hem, het Licht.. wat wij eens waren.
Dat is door de weder-geboorte.
 

Spijt me oprecht Thom, maar ik begrijp nog steeds niet waar je naartoe wilt. Ik weet dat mijn visie niet conform de gedachte van vele christenen is maar ik leg 'm hier toch uit: 

Als ik sterf vergaat mijn lichaam tot stof en as, ik ben mij van niets meer bewust. Mijn ziel gaat terug naar God die mij opschrijft in het boek des levens. Ik ben nog steeds bewusteloos. Na Christus' wederkomst, in de herschepping, krijg ik hier op aarde een nieuw en onsterfelijk lichaam met kwaliteiten vergelijkbaar aan dat van de verrezen Jezus. Mijn ziel leeft voort in dat nieuwe onsterfelijke lichaam. Zo leg ik de bijbel uit. Op veel plaatsen waar in de bijbel het woord "hemels" staat lees ik een beschrijving van een hoedanigheid en niet van een plaats. Zo kun je hier op aarde straks een hemels lichaam aandoen.

Gezien het Scheppingsverhaal kan ik op dit moment niet geloven dat wij bestemd zijn om straks een geestelijk, niet materieel, onaanraakbaar lichaam te hebben in de Hemel terwijl de aarde en de planeten verdwenen zullen zijn. God maakt in Genesis Zijn voornemen duidelijk kenbaar. Ik vertrouw er volledig op dat Hij dit ook gaat uitvoeren ondanks tegenstand. En gezien de situatie op deze wereld kunnen we Zijn wederkomst ieder moment verwachten. Dus laten we zorgen dat we genoeg olie in onze lampen hebben!!!

Amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Stel dat ik fout zit. De mens heeft zijn bestemming in de hemel. Hoe zouden Adam en Eva, waren zij niet de fout in gegaan, dan ooit in de hemel terechtkomen? Zij zouden eeuwig zijn blijven leven op aarde.

Maar Adam en Eva gingen de fout in. God wist dat allang en heeft daar rekening mee gehouden in Zijn plan met de mensheid.

1 uur geleden zei Hermanos2:

Eeuwig leven op aarde is inderdaad een discussiepunt, dat weet ik. Ik vind dat bijvoorbeeld de boeken Genesis, Jesaja en Openbaring genoeg teksten geven die wijzen op eeuwig leven op aarde. God geeft tijdens de Schepping meermaals aan dat Zijn Schepping GOED is. De boeken Jesaja en Openbaring geven mij de indruk dat Christus deze aarde grondig gaat reinigen van alle troep die de mens erop gemaakt heeft. Ik zie hierin ook de logica: God's voornemen was dat Adam en Eva eeuwig gelukkig zouden leven op aarde. God laat niet toe dat Hij Zijn voornemen zal moeten wijzigen door het misdragen van de mens. Hij zal Zijn voornemen uitvoeren.

Uw hart worde niet ontroerd; gijlieden gelooft in God, gelooft ook in Mij. In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen; anderszins zo zou Ik het u gezegd hebben; Ik ga heen om u plaats te bereiden. En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben. En waar Ik heenga, weet gij, en den weg weet gij. (Joh.14:1-4, SV)

Waar bevind zich volgens jou dit huis van de Vader?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Hermanos2:
46 minuten geleden zei thom:

In Hem zijn wij een nieuwe schepping lees ik wel eens.
En het oude?
Dat is getransformeerd in Hem, het Licht.. wat wij eens waren.
Dat is door de weder-geboorte.
 

Spijt me oprecht Thom, maar ik begrijp nog steeds niet waar je naartoe wilt. Ik weet dat mijn visie niet conform de gedachte van vele christenen is maar ik leg 'm hier toch uit: 

Als ik sterf vergaat mijn lichaam tot stof en as, ik ben mij van niets meer bewust. Mijn ziel gaat terug naar God die mij opschrijft in het boek des levens. Ik ben nog steeds bewusteloos. Na Christus' wederkomst, in de herschepping, krijg ik hier op aarde een nieuw en onsterfelijk lichaam met kwaliteiten vergelijkbaar aan dat van de verrezen Jezus. Mijn ziel leeft voort in dat nieuwe onsterfelijke lichaam. Zo leg ik de bijbel uit. Op veel plaatsen waar in de bijbel het woord "hemels" staat lees ik een beschrijving van een hoedanigheid en niet van een plaats. Zo kun je hier op aarde straks een hemels lichaam aandoen.

Gezien het Scheppingsverhaal kan ik op dit moment niet geloven dat wij bestemd zijn om straks een geestelijk, niet materieel, onaanraakbaar lichaam te hebben in de Hemel terwijl de aarde en de planeten verdwenen zullen zijn. God maakt in Genesis Zijn voornemen duidelijk kenbaar. Ik vertrouw er volledig op dat Hij dit ook gaat uitvoeren ondanks tegenstand. En gezien de situatie op deze wereld kunnen we Zijn wederkomst ieder moment verwachten. Dus laten we zorgen dat we genoeg olie in onze lampen hebben!!!

Je schrijft; ''Gezien het Scheppingsverhaal kan ik op dit moment niet geloven dat wij bestemd zijn om straks een geestelijk, niet materieel, onaanraakbaar lichaam te hebben in de Hemel''
 

Joh. 1 
3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.
4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

Ook het Scheppingsverhaal.

En waar zijn we nu in dit verhaal kun je je afvragen.

Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven krijgt in ons dan wel een heel bijzondere ontwikkeling..
Rom. 8
9 Doch gijlieden zijt niet in het vlees, maar in den Geest, zo anders de Geest Gods in u woont. Maar zo iemand den Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe.
10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

..en vallen deze regels op hun plek.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Maar Adam en Eva gingen de fout in. God wist dat allang en heeft daar rekening mee gehouden in Zijn plan met de mensheid.

Uw hart worde niet ontroerd; gijlieden gelooft in God, gelooft ook in Mij. In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen; anderszins zo zou Ik het u gezegd hebben; Ik ga heen om u plaats te bereiden. En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben. En waar Ik heenga, weet gij, en den weg weet gij. (Joh.14:1-4, SV)

Waar bevind zich volgens jou dit huis van de Vader?

Je hebt gelijk. God wist dat Adam en Eva de fout in zouden gaan. Daarom schiep Hij hen ook niet als onsterfelijke wezens maar gaf hen eeuwig leven zolang ze in Zijn nabijheid verbleven. Hij wilde geen zondige wezens onsterfelijk scheppen. Dat zou een ramp betekenen.

Het huis van God wordt in de bijbel ook vaak gebruikt om Zijn tempel of de tabernakel te beschrijven. In Openbaring wordt ook gesteld dat Gods tent bij de mensen zal zijn. Met respect voor de teksten die je aandraagt. Er zijn teveel teksten die naar leven op aarde wijzen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hermanos2:

Het huis van God wordt in de bijbel ook vaak gebruikt om Zijn tempel of de tabernakel te beschrijven. In Openbaring wordt ook gesteld dat Gods tent bij de mensen zal zijn. Met respect voor de teksten die je aandraagt. Er zijn teveel teksten die naar leven op aarde wijzen. 

Maar wij verwachten, naar Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, in dewelke gerechtigheid woont. (2Pet.3:13, SV)

En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer. (Op.21:1, SV)

Dat er sprake zal zijn van een aarde lijkt mij evident. Maar dat daarop geleefd zal worden kan ik nergens lezen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei thom:

Je schrijft; ''Gezien het Scheppingsverhaal kan ik op dit moment niet geloven dat wij bestemd zijn om straks een geestelijk, niet materieel, onaanraakbaar lichaam te hebben in de Hemel''
 

Joh. 1 
3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.
4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

Ook het Scheppingsverhaal.

En waar zijn we nu in dit verhaal kun je je afvragen.

Sorry Thom. Ik kan je nog steeds niet volgen. Waar ben jij na de wederkomst en in welk lichaam?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar wij verwachten, naar Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, in dewelke gerechtigheid woont. (2Pet.3:13, SV)

En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer. (Op.21:1, SV)

Dat er sprake zal zijn van een aarde lijkt mij evident. Maar dat daarop geleefd zal worden kan ik nergens lezen.

Jesaja spreekt daarover. Een van de boeken waaruit Jezus de meeste aanhalingen doet. 

Nieuwe hemelen en een nieuwe aarde leg ik uit als: nieuwe luchten en een gereinigde levensvatbare aarde. 

5 minuten geleden zei Chris Walters:

Thom heeft het lichaam allang dat jij zou willen hebben.

Nou jij nog.

 

Het lichaam wat ik graag wil hebben en reeds heb is dat van mijn echtgenote.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hermanos2:

Jesaja spreekt daarover. Een van de boeken waaruit Jezus de meeste aanhalingen doet. 

Nieuwe hemelen en een nieuwe aarde leg ik uit als: nieuwe luchten en een gereinigde levensvatbare aarde. 

En God woont nu ergens in droomland?

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Hermanos2:

Die bewering heb ik nergens gedaan. Gods woonplaats is de Hemel. Dat is een andere hemel dan die welke wij zien als we 's nachts of overdag omhoog kijken.

Uw hart worde niet ontroerd; gijlieden gelooft in God, gelooft ook in Mij. In het huis (de woonplaats van, de hemel dus) Mijns Vaders zijn vele woningen; anderszins zo zou Ik het u gezegd hebben; Ik ga heen om u plaats te bereiden. En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben (bij Vader in de hemel dus). En waar Ik heenga, weet gij, en den weg weet gij. (Joh.14:1-4, SV)

Ik weet waar Jezus is en ik weet net zo goed dat ik daar ook heen ga.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Chris Walters:

113 Zijn leerlingen zeiden tot hem: Wanneer komt het Koninkrijk?
Het zal niet komen door erop te wachten. Men zal niet zeggen: ‘Kijk, daar is het' of ‘Kijk, dat is het'. Maar het Koninkrijk van de Vader is verspreid over de aarde en de mensen zien het niet.

Thomas evangelie.

Zien is geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Chris Walters:

113 Zijn leerlingen zeiden tot hem: Wanneer komt het Koninkrijk?
Het zal niet komen door erop te wachten. Men zal niet zeggen: ‘Kijk, daar is het' of ‘Kijk, dat is het'. Maar het Koninkrijk van de Vader is verspreid over de aarde en de mensen zien het niet.

Thomas evangelie.

Aan dat gezegde kun je zien dat de schrijver van dit evangelie naar de verhalende evangelien heeft gekeken en het originele Q-document reeds niet meer kende. Hij maakt er vervolgens zelf iets van dat hem beter leek, maar niet meer in de buurt komt van het treffende origineel. Jezus sprak zelf bijvoorbeeld niet over wanneer, maar enkel over waar je de Heerschappij van God niet moet zoeken. In de (synoptische) verhalende evangelien heeft men de wederkomst van Jezus erbij verzonnen en dat vermengt met het betreffende Q-gezegde. Het Christendom is dan ook een heel andere religie dan de spirituele weg die Jezus zelf onderwees. Christenen zijn gepreoccupeerd geraakt door de door henzelf geschapen christologie en de verwachting van hun beloning voor dat geloof in die christologische fantasie.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Zien is geloven.

Zeker.
 

3 Jezus zei: Als zij, die u trachten mee te slepen, tot u zeggen: ‘Zie, het Koninkrijk is boven de aarde’, dan zullen de vogels u vóór zijn. Als ze tot u zeggen: ‘Het is onder de aarde’, dan zullen de vissen in de zee u voorgaan.
Maar het Koninkrijk is binnen in u en het is in uw zien. Wie zichzelf kennen, zullen het vinden; wie zichzelf kennen, zullen weten dat zij zonen zijn van de Levende Vader. Maar als u zichzelf niet zult kennen, dan leeft u in armoede en bent u die armoede.

4 Jezus zei: Een wijze man zal niet aarzelen een klein kind van zeven dagen te vragen naar de plaats van het leven, en hij zal leven. Want vele eersten zullen laatsten worden en laatsten worden eersten en ze zullen eenling worden.

5 Jezus zei: Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard. Want er is niets dat verborgen is, wat niet geopenbaard zal worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid