Spring naar bijdragen

Weest voorbijgangers


Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei balthasar:

Beste forumleden

Na korte tijd, en ziende wat zich hier zoal beweegt heb ik besloten weer verder te gaan, wat wil zeggen dat ik me uit zal schrijven

Ik wens allen alle goeds toe en een heel fijn weekend

Balthasar

Er is begrip in wat je schrijft, bij een enkele.

Wat rest is hoon.

Jammer dat je weer vertrekt, maar een sterke beslissing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei balthasar:

Beste forumleden

Na korte tijd, en ziende wat zich hier zoal beweegt heb ik besloten weer verder te gaan, wat wil zeggen dat ik me uit zal schrijven

Ik wens allen alle goeds toe en een heel fijn weekend

Balthasar

Jammer Balthasar!

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Nou, dat is hartstikke mooi man. Weer wat vervuiling minder.

Eindelijk waardering :)   Moet toch nog ff wachten, de moderators hebben nog niet geaccepteerd dat ik vertrekken wil

Misschien dat jij een handje wil helpen?

9 uur geleden zei Bastiaan73:

Jammer Balthasar!

Ach, alles komt goed ..... ter zijner tijd :) 

9 uur geleden zei thom:

Er is begrip in wat je schrijft, bij een enkele.

Wat rest is hoon.

Jammer dat je weer vertrekt, maar een sterke beslissing.

Hoon is bekend Thom, dingen herhalen zich weliswaar maar de manier van ermee omgaan kan veranderen :) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei balthasar:

Eindelijk waardering :)   Moet toch nog ff wachten, de moderators hebben nog niet geaccepteerd dat ik vertrekken wil

Misschien dat jij een handje wil helpen?

Ik heb geen waardering voor je gedachtegoed. Ik hoop van harte dat jij als persoon God leert kennen en erkennen, iets beters bestaat niet. Waarom zou ik de mods een handje gaan helpen? Lijkt mij een gevalletje projectie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei balthasar:
10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Nou, dat is hartstikke mooi man. Weer wat vervuiling minder.

Eindelijk waardering :)   Moet toch nog ff wachten, de moderators hebben nog niet geaccepteerd dat ik vertrekken wil

Misschien dat jij een handje wil helpen?

Herkenbaar dat aankondigen van vertrekken, afmelden en dat je kan blijven reageren.

Lukte mij pas na 5 keer, eens, en heb mij daarna weer aangemeld vanwege corona-isolatie.

Toch prettig dat je weer even reageert haha.

Over de hoon, dat is iets om mee om te leren gaan inderdaad. Maar dat duurt wel even..:-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb geen waardering voor je gedachtegoed. Ik hoop van harte dat jij als persoon God leert kennen en erkennen, iets beters bestaat niet. Waarom zou ik de mods een handje gaan helpen? Lijkt mij een gevalletje projectie.

K zegt:  Ik heb geen waardering voor je gedachtegoed.

B. Ken jij mijn gedachtegoed? Of heb je het over bepaalde zaken daarin die je gelezen hebt en afkeurt?  Zo ja, benoem eens wat je daarin tegenstaat

K. Ik hoop van harte dat jij als persoon God leert kennen en erkennen,

B. Als persoon kan de mens God niet kennen, God is te groots voor de persoon om gekend te worden. Erkennen kan ik dat wat Hij in mijn beleving en diepste weten is. God IS en zal altijd Zijn

K. iets beters bestaat niet.

B. Zie mijn reactie hierboven: de persoon kan God niet kennen. Hoe kan de kleipop zijn schepper kennen terwijl hij zichzelf niet eens echt kent?

K. Waarom zou ik de mods een handje gaan helpen? Lijkt mij een gevalletje projectie.

B. Wat is projectie?

1 minuut geleden zei thom:

Herkenbaar dat aankondigen van vertrekken, afmelden en dat je kan blijven reageren.

Lukte mij pas na 5 keer, eens, en heb mij daarna weer aangemeld vanwege corona-isolatie.

Toch prettig dat je weer even reageert haha.

Over de hoon, dat is iets om mee om te leren gaan inderdaad. Maar dat duurt wel even..:-) 

Ik heb me al gemeld bij de moderatie, maar kennelijk is die opgeheven of slaapt

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei balthasar:

B. Ken jij mijn gedachtegoed? Of heb je het over bepaalde zaken daarin die je gelezen hebt en afkeurt?  Zo ja, benoem eens wat je daarin tegenstaat

K. Ik hoop van harte dat jij als persoon God leert kennen en erkennen,

B. Als persoon kan de mens God niet kennen, God is te groots voor de persoon om gekend te worden. Erkennen kan ik dat wat Hij in mijn beleving en diepste weten is. God IS en zal altijd Zijn

K. iets beters bestaat niet.

B. Zie mijn reactie hierboven: de persoon kan God niet kennen. Hoe kan de kleipop zijn schepper kennen terwijl hij zichzelf niet eens echt kent?

K. Waarom zou ik de mods een handje gaan helpen? Lijkt mij een gevalletje projectie.

B. Wat is projectie?

Ik heb me al gemeld bij de moderatie, maar kennelijk is die opgeheven of slaapt

Ook hier ventileer je weer luid en duidelijk je afkeurenswaardig gedachtegoed. Naast dat je mij projecterend overkomt, ben je ook nog eens een heel inconsequent persoon die niet doet wat ie zegt en de schuld daarvan buiten zichzelf en bij de moderatie legt.

Dat jij God niet wil kennen wil niet zeggen dat Hij Zich niet laat kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei balthasar:

het lijkt een beetje op "you can check in any time, but you can never leave"   een duivels dilemma

Je kunt ook gewoon stoppen met posten. Als je die discipline niet hebt verander je wachtwoord door blindelings een nieuw wachtwoord in te tikken, heb je een drempeltje extra.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik hoop van harte dat jij als persoon God leert kennen en erkennen, iets beters bestaat niet.

Waaruit blijkt eigenlijk dat jij God meent te kennen?

Galaten 5:

22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.

Je vertoont namelijk geen enkele van deze eigenschappen.

11 uur geleden zei balthasar:

het lijkt een beetje op "you can check in any time, but you can never leave"   een duivels dilemma

Last thing I remember
I was running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
"Relax", said the night man
"We are programmed to receive
You can check out any time you like
But you can never leave"

Eagles - Hotel California

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Bastiaan73:

Waaruit blijkt eigenlijk dat jij God meent te kennen?

Galaten 5:

22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.

Je vertoont namelijk geen enkele van deze eigenschappen.

Mensen met lange teentjes en platte neusjes bedienen zich wel vaker van dit soort holle retoriek om zielig hun punt te willen maken.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik haat God niet.

Citaat:

Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.

De klassieke opvatting en uitleg van projectie is dat het een afweermechanisme is tegen negatieve emoties. Projectie neemt nervositeit weg over zaken die wij in onszelf niet graag erkennen, en worden aan andere mensen toegeschreven. Dit gebeurt vaak onbewust zodat het ego niet met deze zaken hoeft om te gaan. Het Jungiaanse begrip schaduw hangt nauw samen met het begrip projectie. Deze gevoelens die wij niet erkennen noemen wij onze schaduw. Door een negatief en subjectief gevoel (schaduwzijde) te projecteren op een ander, verlegt iemand als het ware een innerlijk conflict en daarmee ook de oorzaak.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik haat God niet.

Citaat:

Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.

De klassieke opvatting en uitleg van projectie is dat het een afweermechanisme is tegen negatieve emoties. Projectie neemt nervositeit weg over zaken die wij in onszelf niet graag erkennen, en worden aan andere mensen toegeschreven. Dit gebeurt vaak onbewust zodat het ego niet met deze zaken hoeft om te gaan. Het Jungiaanse begrip schaduw hangt nauw samen met het begrip projectie. Deze gevoelens die wij niet erkennen noemen wij onze schaduw. Door een negatief en subjectief gevoel (schaduwzijde) te projecteren op een ander, verlegt iemand als het ware een innerlijk conflict en daarmee ook de oorzaak.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)

Goddeloze prutser dat je er bent met je grote bakkes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Bastiaan73:

Ik haat God niet.

Citaat:

Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.

De klassieke opvatting en uitleg van projectie is dat het een afweermechanisme is tegen negatieve emoties. Projectie neemt nervositeit weg over zaken die wij in onszelf niet graag erkennen, en worden aan andere mensen toegeschreven. Dit gebeurt vaak onbewust zodat het ego niet met deze zaken hoeft om te gaan. Het Jungiaanse begrip schaduw hangt nauw samen met het begrip projectie. Deze gevoelens die wij niet erkennen noemen wij onze schaduw. Door een negatief en subjectief gevoel (schaduwzijde) te projecteren op een ander, verlegt iemand als het ware een innerlijk conflict en daarmee ook de oorzaak.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)

 

4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Goddeloze prutser dat je er bent met je grote bakkes.


Je geeft een mooie illustratie van Bastiaans citaat. 

Paulus noemde dit in spiegelen zien.

bewerkt door Lord Java
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid