Spring naar bijdragen

Hoi allemaal


Aanbevolen berichten

Mijn naam ik Red, 57 jaar en ik noem mijzelf een beginneling als het gaat over de vraag welke religie ik aanhang.

Ik ben niet gelovig opgevoed maar in mijn jeugd ben ik vaak naar de Gereformerde Kerk Vrijgemaakt gegaan omdat mijn beste vriend toendertijd en zijn familie die overtuiging hadden. Zij "adopteerde" mij als het ware en van hen kreeg ik ook mijn eerste Bijbel.

Nu, jaren later, en ik denk ook vanwege de ingrijpende Coronacrisis, merk ik dat ik weer open sta voor God; ik kan Hem makkelijker toelaten. Ik weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel, maar ik ben weer begonnen met het lezen van de Bijbel en met bidden.

Vele verschillende Bijbeluitgaven heb ik geprobeerd, maar merk dat de Bijbel in Gewone Taal bij mij het meeste binnenkomt.

Hier op Credible hoop ik vele zielsverwanten te ontmoeten waarmee ik God beter kan leren kennen en verstaan.

Zo dat was het wel voor nu denk ik.

Ik groet iedereen!

Red.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Willempie:

Hallo Red. Welkom! Ik hoop niet dat je op dit forum van het padje afraakt want het is hier al lang niet helemaal christelijk meer. Lees je Bijbel. Bid elke dag. Dat je groeien mag. ;) 

Hoi Willempie,

Nee joh, zal zo'n vaart niet lopen hoor. Dank voor de wijze raad!

7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Beste Red, hoezo komt dat door de Coronacrisis? 

Hoi Dat beloof ik,

Ik bedoel daarmee dat ik door het lijden en overlijden van zoveel mensen in mijn eigen omgeving, extra met mijn neus op existentiële geloofsvragen teruggeworpen ben. Daar moet en wil ik iets mee...

bewerkt door red
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei red:

Mijn naam ik Red, 57 jaar en ik noem mijzelf een beginneling als het gaat over de vraag welke religie ik aanhang.

Ik ben niet gelovig opgevoed maar in mijn jeugd ben ik vaak naar de Gereformerde Kerk Vrijgemaakt gegaan omdat mijn beste vriend toendertijd en zijn familie die overtuiging hadden. Zij "adopteerde" mij als het ware en van hen kreeg ik ook mijn eerste Bijbel.

Nu, jaren later, en ik denk ook vanwege de ingrijpende Coronacrisis, merk ik dat ik weer open sta voor God; ik kan Hem makkelijker toelaten. Ik weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel, maar ik ben weer begonnen met het lezen van de Bijbel en met bidden.

Vele verschillende Bijbeluitgaven heb ik geprobeerd, maar merk dat de Bijbel in Gewone Taal bij mij het meeste binnenkomt.

Hier op Credible hoop ik vele zielsverwanten te ontmoeten waarmee ik God beter kan leren kennen en verstaan.

Zo dat was het wel voor nu denk ik.

Ik groet iedereen!

Red.

Dag Red, mooi dat je de bijbel leest en in gebed gaat. Onverslaanbare combinatie. Zeker nu in corona tijden wordt pijnlijk duidelijk dat mensen deze toestand niet de baas kunnen. God heeft deze pandemie niet veroorzaakt. Maar hij zal benieuwd zijn naar ons antwoord. Ik wens je veel leesplezier en een innige relatie met God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hermanos2:

Dag Red, mooi dat je de bijbel leest en in gebed gaat. Onverslaanbare combinatie. Zeker nu in corona tijden wordt pijnlijk duidelijk dat mensen deze toestand niet de baas kunnen. God heeft deze pandemie niet veroorzaakt. Maar hij zal benieuwd zijn naar ons antwoord. Ik wens je veel leesplezier en een innige relatie met God. 

Hoi Hermanos2,

Inderdaad, dat bedoelde ik ook met het teruggeworpen worden op het existentiële.

Dank voor je wensen!

bewerkt door red
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei red:

Mijn naam ik Red, 57 jaar en ik noem mijzelf een beginneling als het gaat over de vraag welke religie ik aanhang.

Ik ben niet gelovig opgevoed maar in mijn jeugd ben ik vaak naar de Gereformerde Kerk Vrijgemaakt gegaan omdat mijn beste vriend toendertijd en zijn familie die overtuiging hadden. Zij "adopteerde" mij als het ware en van hen kreeg ik ook mijn eerste Bijbel.

Nu, jaren later, en ik denk ook vanwege de ingrijpende Coronacrisis, merk ik dat ik weer open sta voor God; ik kan Hem makkelijker toelaten. Ik weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel, maar ik ben weer begonnen met het lezen van de Bijbel en met bidden.

Vele verschillende Bijbeluitgaven heb ik geprobeerd, maar merk dat de Bijbel in Gewone Taal bij mij het meeste binnenkomt.

Hier op Credible hoop ik vele zielsverwanten te ontmoeten waarmee ik God beter kan leren kennen en verstaan.

Zo dat was het wel voor nu denk ik.

Ik groet iedereen!

Red.

Beste Red,

Welkom en ter vergelijking jouw onderschrift in een andere Bijbel in hedendaags Nederlands: de BasisBijbel. Kende je die ook al?

Openbaring 21:6 Bijbel in Gewone Taal:

Toen zei hij: ‘Alles is nu voorbij. Ik ben het begin en het einde. Mensen die dorst hebben, geef ik te drinken. Ik geef ze water dat eeuwig leven geeft.

Openbaring 21:6 BasisBijbel:

Verder zei Hij: "Het is voorbij! IK BEN de Eerste en de Laatste, het Begin en het Einde. De mensen die dorst hebben, zal Ik te drinken geven uit de bron van het water dat leven geeft. Ze hoeven er niets voor te betalen.

Bron: https://www.bible.com/nl/bible/1276/REV.21.BB of https://www.basisbijbel.nl/boek/openbaring/21
 

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei red:

Mijn naam ik Red, 57 jaar en ik noem mijzelf een beginneling als het gaat over de vraag welke religie ik aanhang.

Maak daar maar geen punt van. Jezus is niet naar de aarde gekomen om een religie te stichten. De bijbel vertelt Gods reddingsplan voor de mensheid. Bij Jezus' wederkomst worden geen religies gered maar individuen die zich hebben opgedragen aan de enige Ware God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Bastiaan73:

Beste Red,

Welkom en ter vergelijking jouw onderschrift in een andere Bijbel in hedendaags Nederlands: de BasisBijbel. Kende je die ook al?

Openbaring 21:6 Bijbel in Gewone Taal:

Mensen die dorst hebben, geef ik te drinken. Ik geef ze water dat eeuwig leven geeft.

Openbaring 21:6 BasisBijbel:

De mensen die dorst hebben, zal Ik te drinken geven uit de bron van het water dat leven geeft.

Bron: https://www.bible.com/nl/bible/1276/REV.21.BB of https://www.basisbijbel.nl/boek/openbaring/21
 

Hoi Bastiaan73,

Ik weet dat deze vertaling er is, maar heb er nog niet kennis van genomen, helaas, want het klinkt wel mooi, ik duik daar eens verder in, dank!

7 minuten geleden zei Hermanos2:

Maak daar maar geen punt van. Jezus is niet naar de aarde gekomen om een religie te stichten. De bijbel vertelt Gods reddingsplan voor de mensheid. Bij Jezus' wederkomst worden geen religies gered maar individuen die zich hebben opgedragen aan de enige Ware God. 

Ik vond het ook al een beetje rare vraag... ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 24-5-2020 om 10:43 zei red:

Mijn naam ik Red, 57 jaar en ik noem mijzelf een beginneling als het gaat over de vraag welke religie ik aanhang.

Ik ben niet gelovig opgevoed maar in mijn jeugd ben ik vaak naar de Gereformerde Kerk Vrijgemaakt gegaan omdat mijn beste vriend toendertijd en zijn familie die overtuiging hadden. Zij "adopteerde" mij als het ware en van hen kreeg ik ook mijn eerste Bijbel.

Nu, jaren later, en ik denk ook vanwege de ingrijpende Coronacrisis, merk ik dat ik weer open sta voor God; ik kan Hem makkelijker toelaten. Ik weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel, maar ik ben weer begonnen met het lezen van de Bijbel en met bidden.

Vele verschillende Bijbeluitgaven heb ik geprobeerd, maar merk dat de Bijbel in Gewone Taal bij mij het meeste binnenkomt.

Hier op Credible hoop ik vele zielsverwanten te ontmoeten waarmee ik God beter kan leren kennen en verstaan.

Zo dat was het wel voor nu denk ik.

Ik groet iedereen!

Red.

Hi Red,

Wat geweldig om te horen dat je open staat voor God! God werkt in je leven!

  • Johannes 6:44 ‘Niemand kan bij Mij komen als de Vader hem niet zover brengt. En op de laatste dag zal Ik hem uit de dood opwekken.
  • Jeremia 29:13 U zult Mij vinden als u Mij zoekt en het oprecht van Mij verwacht.

Ik ben hier sinds kort en ik zie best veel verschillende geloven en bijzondere ideeen binnen het forum.
Daarom geef ik je graag dit als tip mee:

  • Laat niemand op deze forum jou vertellen wat de waarheid is.
  • Laat geen medegelovige jou vertellen wat de waarheid is.
  • Laat geen kerk jou vertellen wat de waarheid is.
  • Geloof in Jezus Christus en Hij zal aan je openbaren wat de waarheid is.

Johannes 14:6 ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven,’ antwoordde Jezus, ‘Ik ben de enige weg tot de Vader.
Johannes 16:13 Maar als de Heilige Geest komt, zal Hij jullie de weg wijzen naar de volledige waarheid. Wat Hij jullie zal zeggen, heeft Hij niet uit Zichzelf, maar Hij geeft door wat Hij hoort, en Hij zal bekendmaken wat komen gaat.
1 Johannes 4:1 Vrienden, geloof niet iedere geest, maar ga eerst na of iemand door de Geest van God bezield wordt, want er lopen nogal wat valse profeten op deze wereld rond.
1 Thessalonicenzen 5:20-21 Veracht niet wat namens God gezegd wordt. U moet alles wat gezegd en gedaan wordt, op zijn echtheid beproeven en alles wat goed is, vasthouden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid