TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 Zojuist zei Fundamenteel: Verstand gebruiken of verdoven? Economisch analfabeet, zoals je zelf zegt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 Zojuist zei TTC: Economisch analfabeet, zoals je zelf zegt. Omdat het een misleiding is. Economie is een modern concentratiekamp anno 2020. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 4 minuten geleden zei Fundamenteel: Omdat het een misleiding is. Economie is een modern concentratiekamp anno 2020. Is dat de reden om elk ernstig discours hierover met de grond gelijk te maken? Hoeveel draag je dan bij tot het systeem zelf? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 1 minuut geleden zei TTC: Is dat de reden om elk ernstig discours hierover met de grond gelijk te maken? Hoeveel draag je dan bij tot het systeem zelf? Ik trek nog terug wat ze me 20j lang ten onrechte belastten gutmensch bij anderen te spelen. Ik ben actualer ingesteld door de misleiding rond het coronavirus nu aan te pakken. Al blijft een onafhankelijk republiek wel het einddoel. Me vs the state. Wedden dat ik verlies lol. Maarja dan komt 2024 en is het victoria. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Ik trek nog terug wat ze me 20j lang ten onrechte belastten gutmensch bij anderen te spelen. Ik ben actualer ingesteld door de misleiding rond het coronavirus nu aan te pakken. Al blijft een onafhankelijk republiek wel het einddoel. Me vs the state. Wedden dat ik verlies lol. Maarja dan komt 2024 en is het victoria. Zo werkt het, denk dat hier die verglazing beter op past. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 Zojuist zei TTC: Zo werkt het, denk dat hier die verglazing beter op past. Dat mag je gewoon denken en zeggen. Fantastisch toch? Anders denken mag evengoed. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 (bewerkt) 42 minuten geleden zei Fundamenteel: Dat mag je gewoon denken en zeggen. Fantastisch toch? Anders denken mag evengoed. Die verglazing lijkt me te verwijzen naar het feit dat een aantal denkt onzichtbaar te zijn maar eigenlijk gevangen zit in een glazen bol, het is een bizar fenomeen. Heel soms worden integere mensen daar nietsvermoedend het slachtoffer van, ondanks alle hulpbereidheid om het duister in die glazen bol op te klaren. Zo krijg je averechtse effecten, wat als nog tragischer gezien kan worden omdat beide partijen dan eigenlijk gevangen zitten. Daarom, beter van wegblijven, het is om schrik van te krijgen, vooral omdat er veel energie verloren gaat om herstel in bredere zin te faciliteren. 28 maart 2020 bewerkt door TTC Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 (bewerkt) 17 minuten geleden zei TTC: Die verglazing lijkt me te verwijzen naar het feit dat een aantal denkt onzichtbaar te zijn maar eigenlijk gevangen zitten in een glazen bol, het is een bizar fenomeen. Heel soms worden integere mensen daar nietsvermoedend het slachtoffer van, ondanks alle hulpbereidheid om het duister in die glazen bol op te klaren. Zo krijg je averechtse effecten, wat als nog tragischer gezien kan worden omdat beide partijen dan eigenlijk gevangen zitten. Daarom, beter van wegblijven, het is om schrik van te krijgen, vooral omdat er veel energie verloren gaat om herstel in bredere zin te faciliteren. Niemand zit uw herstel in de weg, dat is net het hele punt dat u hier ontgaat omdat je het naar trollen herleid. Als ik alle adviezen op dit forum op mezelf zou toepassen was ik nooit geïnspireerd beter te doen. “Het is onzin” bv. En het onmogelijke werd altijd bereikt door mensen die niet luisterden naar hun tegenstanders die zeiden dat het niet kon. Zeer diepe moraal hieronder: 28 maart 2020 bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 Zojuist zei Fundamenteel: Niemand zit uw herstel in de weg, dat is net het hele punt dat u hier ontgaat omdat je het naar trollen herleid. Als ik alle adviezen op dit forum op mezelf toepassen was ik nooit geïnspireerd beter te doen. “Het is onzin” bv. En het onmogelijke werd altijd bereikt door mensen die niet luisterden naar hun tegenstanders dat het niet kon. Je zou dan willen suggereren dat trollen in zo'n glazen bol zitten en net daarom zo destructief zijn? Interessante denkpiste, wat prompt een verklaring geeft voor nog veel meer neveneffecten, wat uitermate pijnlijk is voor wie zich hier bewust van is, niet onbegrijpelijk weliswaar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 2 minuten geleden zei TTC: Je zou dan willen suggereren dat trollen in zo'n glazen bol zitten en net daarom zo destructief zijn? Interessante denkpiste, wat prompt een verklaring geeft voor nog veel meer neveneffecten, wat uitermate pijnlijk is voor wie zich hier bewust van is, niet onbegrijpelijk weliswaar. Neen, kijk de scene maar eens uit en denk aan uw tegenstanders hier. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 Zojuist zei Fundamenteel: Neen, kijk de scene maar eens uit en denk aan uw tegenstanders hier. Ja, het wordt steeds transparanter, dat is het voordeel wanneer we daartoe bereid zijn, geen garantie op succes weliswaar. Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 Zojuist zei TTC: Ja, het wordt steeds transparanter, dat is het voordeel wanneer we daartoe bereid zijn, geen garantie op succes weliswaar. En zet uw oogkleppen af als ge kijkt lol Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 (bewerkt) 30 minuten geleden zei Fundamenteel: En zet uw oogkleppen af als ge kijkt lol Theologie en kijk op de werkelijkheid, blijkbaar toch iets ruimer, denk ik. Bijvoorbeeld, kwantumgenezing maakt gebruik van een verschuiving in de energie-informatievelden, om een correctie aan te brengen in een idee dat de verkeerde kant op is gegaan. Dus, kwantumgenezing gaat over de genezing van een bepaalde bewustzijnstoestand, stelt wikipedia. Toegepast, naar de aspiraties van de nieuwe GGZ, kunnen derde orde impulsen een transformatie- en/of herstelproces dan ook in positieve zin faciliteren, alsof we een kwantumsprong maken in onze hersenen die ook een heel ander wereldbeeld toelaat, doch niet altijd begrepen door de omgeving die nog, vanuit het gewijzigde wereldbeeld, in de oude wereld leeft. Ook hier, het AB-perspectief, het is niet zomaar uit de lucht gegrepen. 28 maart 2020 bewerkt door TTC Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 18 minuten geleden zei TTC: Theologie en kijk op de werkelijkheid, blijkbaar toch iets ruimer, denk ik. Bijvoorbeeld, kwantumgenezing maakt gebruik van een verschuiving in de energie-informatievelden, om een correctie aan te brengen in een idee dat de verkeerde kant op is gegaan. Dus, kwantumgenezing gaat over de genezing van een bepaalde bewustzijnstoestand, stelt wikipedia. Toegepast, naar de aspiraties van de nieuwe GGZ, kunnen derde orde impulsen een transformatie- en/of herstelproces dan ook in positieve zin faciliteren, alsof we een kwantumsprong maken in onze hersenen die ook een heel ander wereldbeeld toelaat, doch niet altijd begrepen door de omgeving die nog, vanuit het gewijzigde wereldbeeld, in de oude wereld leeft. Ook hier, het AB-perspectief, het is niet zomaar uit de lucht gegrepen. En moet dat wereldbeeld dan toepasbaar op iedereen zijn? Streefde je maar naar fundamentele mensenrechten als zuiver drinkbaar water voor iedereen. Dat zou al meer dan de helft oplossen wellicht, Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 1 minuut geleden zei Fundamenteel: En moet dat wereldbeeld dan toepasbaar op iedereen zijn? Streefde je maar naar fundamentele mensenrechten als zuiver drinkbaar water voor iedereen. Dat zou al meer dan de helft oplossen wellicht, Theologie, of religie in ruime zin, gaat over meer harmonie en verbinding, het goede in de vorm van een ethische upgrade. Op deze manier kan de duivel zich onderscheiden, binnen deze constructie kan dit verschillende vormen aannemen, vergelijkbaar met wat door psychodrama gesuggereerd wordt, met protagonisten, antagonisten en al die andere toeschouwers en participanten die dan deze of gene keuze kunnen maken, met hun vrije wil. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 29 minuten geleden zei TTC: Theologie, of religie in ruime zin, gaat over meer harmonie en verbinding, het goede in de vorm van een ethische upgrade. Op deze manier kan de duivel zich onderscheiden, binnen deze constructie kan dit verschillende vormen aannemen, vergelijkbaar met wat door psychodrama gesuggereerd wordt, met protagonisten, antagonisten en al die andere toeschouwers en participanten die dan deze of gene keuze kunnen maken, met hun vrije wil. Akkoord, maar iemand als mij daarvan pogen overtuigen is als God overtuigen de duivel genadig te zijn. Mooi idee ergens wel, maar niet rechtvaardig. Want wat moet God dan doen met de slachtoffers die naar een wereld zonder duivel bidden? zie nu de economie als guillotine van zielen die naar rechtvaardigheid kreunen. Hoe bekomen we die? Door de dief op te sluiten en te straffen. Zonder schuldbesef en -bekentenis is vergiffenis en harmonie een hol begrip. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 Zojuist zei Fundamenteel: Akkoord, maar iemand als mij daarvan pogen overtuigen is als God overtuigen de duivel genadig te zijn. Mooi idee ergens wel, maar niet rechtvaardig. Want wat moet God dan doen met de slachtoffers die naar een wereld zonder duivel bidden? zie nu de economie als guillotine van zielen die naar rechtvaardigheid kreunen. Hoe bekomen we die? Door de dief op te sluiten en te straffen. Zonder schuldbesef en -bekentenis is vergiffenis en harmonie een hol begrip. Een wereld zonder duivel, wat bedoel je precies? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 1 uur geleden zei TTC: Een wereld zonder duivel, wat bedoel je precies? Een wereld zonder leugens. Waar iedere tong hetzelfde belijdt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 50 minuten geleden zei Fundamenteel: Een wereld zonder leugens. Waar iedere tong hetzelfde belijdt. De gebroeders waanzin en weerzin werden door een dief in de nacht overvallen, die zaadjes naliet die als dauwdruppels oplosten in de glorie van de ochtendzon. Beduusd bleven ze achter, ergens wel beseffend dat er iets gebeurd was dat belangrijk kon zijn, in een vluchtige vlaag van herinnering die verder geen aandacht meer genoot. Plume reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 2 uur geleden zei Fundamenteel: Zie nu de economie als guillotine van zielen die naar rechtvaardigheid kreunen. Hoe bekomen we die? Heikele kwesties zijn het, wat weinig mensen geloven is dat we principieel niets van economie moeten kennen om het systeem te doorgronden, dit wordt transparanter wanneer we een duidelijk onderscheid maken tussen de basisconfiguratie en de neveneffecten. Kortom, in een workshop van enkele uren kunnen we de basisconfiguratie belichten en ook een aantal derde orde veranderingen voorstellen, enig nadeel is dat het vragenuurtje enkele eeuwen kan duren. Het doet vagelijk vermoeden dat Jezus misschien wel een punt had, of dat het paard inmiddels verdronken is in dat waar het nooit eerder van heeft van durven drinken, luctor et emergo. 8 minuten geleden zei Noel2: Neurotische onverantwoordelijkheid schijnt te horen bij primitieve culturen. Religie kan een begin zijn om het op te lossen, of juist een middel dat de kwaal erger maakt. Men kan denk ik pas in de fase van dualiteit ziek-gezond, op het niveau van psychoanalyse, proberen de kwaal onder ogen te zien. Of in de woorden van Wilber, naarmate het bewustzijn evolueert en zich ontvouwt, vormt elk stadium de oplossing of ontbinding van bepaalde problemen van het voorgaande stadium, om er vervolgens een paar nieuwe, hardnekkige – en soms meer complexe en lastige – problemen aan toe te voegen. Juist omdat de evolutie in alle domeinen (de menselijke en de overige) te werk gaat door een proces van differentiatie en integratie, zal elk nieuw, complexer niveau onherroepelijk te maken krijgen met problemen die in de eerdere stadia afwezig waren. Honden krijgen kanker, atomen niet. Maar dat is geen veroordeling van de evolutie in het algemeen!! Het betekent dat de evolutie goed en slecht nieuws brengt, dat ze de dialectiek van de vooruitgang is en hoe groter de diepte van de Kosmos hoe meer er verkeerd kan gaan. Het moderne bestaan kent ziekten die de samenleving van jagers/verzamelaars zich niet kon voorstellen – letterlijk. Evolutie betekent dus altijd dat elk volgend stadium nieuwe mogelijkheden, wonderen en overwinningen brengt, die echter onvermijdelijk vergezeld gaan van nieuwe gruwelen, nieuwe angsten, nieuwe rampen en nieuwe problemen. Een werkelijk evenwichtige beschrijving van de geschiedenis is dus een kroniek van de nieuwe wonderen en de nieuwe ziekten die zich in de genadeloze wendingen van de bewustzijnsevolutie ontvouwen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 28 minuten geleden zei Noel2: Neurotische onverantwoordelijkheid schijnt te horen bij primitieve culturen. Religie kan een begin zijn om het op te lossen, of juist een middel dat de kwaal erger maakt. Men kan denk ik pas in de fase van dualiteit ziek-gezond, op het niveau van psychoanalyse, proberen de kwaal onder ogen te zien. Uiteindelijk is iedereen verdeeld waarna uiteindelijk de sterkste zegeviert en bepaalt wat ge van geboorte moogt zien, eten horen en spreken. Ik heb gezien hoe fel ik moet corrigeren in simpel onderwijs omdat ze al politiek bezig zijn tegen 6jarigen. Iemand kritisch leren denken is laten omgaan met alle meningen eerder dan ze van de schoolbank pogen afleren. Wat leerde ik op school? Haat en schaamte voor eigen cultuur, anti semiitsme maar islam is vrede. Echt gebeurt, ik kreeg zelfs strafstudies voor opstellen. En zie mij blinken nu, ja ik mag er zijn mehehehe Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 4 uur geleden zei Fundamenteel: Niemand zit uw herstel in de weg, dat is net het hele punt dat u hier ontgaat omdat je het naar trollen herleid. Grappig eigenlijk, iets uit de lucht grijpen, heb er eerder nog niet over nagedacht dat informatie altijd gratis is en nooit vergaat. Het is een relatieve grappigheid, wanneer je plots op ideeën stoot die al eeuwen oud zijn en vandaag nog steeds acuut fris, laat ze toe en de hemel klaart op. De E-therapie, soms is het beter om heel complex te beginnen, anders ga je misschien te snel en kom je terecht in een wereld die er al is, maar ook weer niet. En dat is vaak lastig, zeggen een aantal ervaringswerkers in de GGZ, bezwijkend onder de hoop die ze niet alleen dragen kunnen, de paradox van herstel. Althans, bekeken van de andere kant dan toch, wat begrijpelijkerwijs ook tot enige verwarring kan leiden, cognitief dissonant, anders dan trollen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 Zojuist zei TTC: Grappig eigenlijk, iets uit de lucht grijpen, heb er eerder nog niet over nagedacht dat informatie altijd gratis is en nooit vergaat. Het is een relatieve grappigheid, wanneer je plots op ideeën stoot die al eeuwen oud zijn en vandaag nog steeds acuut fris, laat ze toe en de hemel klaart op. De E-therapie, soms is het beter om heel complex te beginnen, anders ga je misschien te snel en kom je terecht in een wereld die er al is, maar ook weer niet. En dat is vaak lastig, zeggen een aantal ervaringswerkers in de GGZ, bezwijkend onder de hoop die ze niet alleen dragen kunnen, de paradox van herstel. Althans, bekeken van de andere kant dan toch, wat begrijpelijkerwijs ook tot enige verwarring kan leiden, cognitief dissonant, anders dan trollen. Ik vraag mij af wat uw samenvatting na een heroīsche dosis psilocybline zou zijn. 1 uur geleden zei TTC: De gebroeders waanzin en weerzin werden door een dief in de nacht overvallen, die zaadjes naliet die als dauwdruppels oplosten in de glorie van de ochtendzon. Beduusd bleven ze achter, ergens wel beseffend dat er iets gebeurd was dat belangrijk kon zijn, in een vluchtige vlaag van herinnering die verder geen aandacht meer genoot. Ja als twee honden vechten om een been. Alleen zijt ge zo vrij als iets en bevecht ik je niet. Ik verschil van mening. Zelfs de aarde kan anno 2020 (ideologisch) perfect plat zijn. Wat in een transparantere wereld nooit zover was gekomen, maar hier zijn ze met miljoenen nu and growing. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 28 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 Zojuist zei Fundamenteel: Ik vraag mij af wat uw samenvatting na een heroīsche dosis psilocybline zou zijn. Zo eenvoudig dat je het amper kan bevatten, wat je al lang had kunnen bevatten door het anders te benaderen. But never mind, het andere stuk van de mindfulness komt altijd nadien, als een kosmische wet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2020 1 minuut geleden zei TTC: Zo eenvoudig dat je het amper kan bevatten, wat je al lang had kunnen bevatten door het anders te benaderen. But never mind, het andere stuk van de mindfulness komt altijd nadien, als een kosmische wet. Psilocybine bedoelde ik over kosmische wetten gesproken... 4 minuten geleden zei Noel2: Ik snap niet goed wat je wilt zeggen. Je bent volkomen onbegrijpelijk voor mij. Dat de sterkste zegeviert vind je goed? Dat is toch evolutietheorie? Neen de evolutie theorie zegt niet de sterkste maar de fitste. Die het meest aanpasbaar is dus. Ik wil zeggen dat een herstel utopisch is en altijd zal herleiden tot dezelfde zever. It is human nature. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten