Kaasjeskruid 994 Geplaatst 18 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2020 8 uur geleden zei Fundamenteel: Misschien moet ik mezelf lijfstraffen in het hier en nu om hierna beter vergeven te worden? Er zijn christenen die zichzelf kastijden als ritueel, zou me wel terug op plaats zetten denk ik. Ascetisme is net zo goed een vorm van zelfrealisatie en zal een gestoorde maniak van je maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 19 januari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2020 13 uur geleden zei Kaasjeskruid: Ascetisme is net zo goed een vorm van zelfrealisatie en zal een gestoorde maniak van je maken. Bij mij werkt veel andersom Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 22 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2020 Op 19-1-2020 om 07:09 zei Fundamenteel: Bij mij werkt veel andersom Je bedoelt dat je al een gestoorde maniak bent en daarom aan ascetisme gaat doen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 22 januari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2020 1 uur geleden zei Kaasjeskruid: Je bedoelt dat je al een gestoorde maniak bent en daarom aan ascetisme gaat doen? Precies dat. ☝? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
zendeling 118 Geplaatst 28 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2020 Doodgaan is het lichaam voor dood achterlaten, het omgekeerde is de net onstane vrucht van een nieuw fysiek lichaam binnengaan. Fundamenteel, thom en Plume reageerden hierop 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 29 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2020 9 uur geleden zei zendeling: Doodgaan is het lichaam voor dood achterlaten, het omgekeerde is de net onstane vrucht van een nieuw fysiek lichaam binnengaan. Wat precies, gaat er dan binnen in de net ontstane vrucht, en op welk moment? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Desid 324 Geplaatst 29 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2020 28 minuten geleden zei thom: Dat is de bezieling van de vrucht; de karma-lading of zielentoestand van het lichaam wat plaats vindt bij de conceptie. Het zielenniveau als hetzelfde niveau van de ouders, bij het verlangen naar een kind. En dezelfde 'beleving van gebondenheid of leven-sfeer' waar de ziel in het vorige leven zich in heeft genesteld of thuis voelde; religieuze aanhang, of elite-macht/bloedlijnen, enz. Het geloven in, of de overgave aan waaruit de ziel vertrekt, daar belandt het weer in met een volgend leven. Dat is regelrecht in strijd met wat Paulus zegt: eerst is er het aardse, dan het geestelijke. Eerst de eerste Adam, dan de laatste. Eerste de mens uit het stof, dan de hemelse mens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 30 januari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2020 Het is beter je ontspannen te voelen en verslaafde genoemd te worden, dan meelopen in wat normaal hoort te zijn; maar mijn stille dood is. Gezegend is de vrucht boven alle vruchten,,,, Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten