Spring naar bijdragen

Tussen waan en mysterie, de schuldenberg.


Aanbevolen berichten

Op 30-10-2019 om 08:38 zei Fundamenteel:

Geen oogpunt op rijk worden, maar wel geld in meer geld veranderen.

Hoe graag ook dat ik het liever anders zie, een paradigmashift is nu eenmaal een proces waarbinnen chaos, meningsconflicten en verwarring ten top gedreven worden. En dat is, voor wie hier al eerder mee in aanraking kwam, de logica zelve omdat er cognitief een proces van transformatie doorlopen wordt. In relatie tot diverse psychische ongemakken kan dit best niet onderschat worden waarbij zich de prangende vraag stelt in welke richting goedbedoelde therapievormen gestuurd worden. Het mag denkelijk voor zich spreken dat deze materie ook tot nogal wat onenigheid en bijhorende emoties kan leiden, wat voor mij dan ook de reden is om te blijven pleiten voor een fluweelzachte paradigmashift, simpelweg om niet te verzanden in een soort van presspot die maatschappelijk in ons gezicht kan ontploffen. En ik wil het niet op m’n geweten hebben dat ik hier niets over gezegd zou hebben, hoe mensen daar ook over willen denken, daar is iedereen relatief vrij in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 800
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is het antwoord, begin aan de basis en zie dan naar de verstrengeling en neveneffecten die hierop volgen, daarbinnen ga jij op zoek naar allerhande complotten en schuldigen. En wie aan de basis ie

Metacognitie betekent letterlijk ‘denken over denken’, heel misschien is dat de reden wel waarom werkloosheid een bedreiging vormt voor de wijze hoe onze samenleving georganiseerd is? Ja, het vergt ev

Volgens het pragmatische waarheidsconcept is iets pas ‘waar’ als het ook samenhangt met onze belangen, het overige is ‘onwaar’. En omdat mensen verschillende belangen nastreven kunnen we logischerwijs

Binnen het kader van een paradigmashift zijn er maar twee richtingen, evolutionair logisch vooruit middels co-creatieve en duurzame innovaties, of halsstarrig vastgeroeste impasse wat je op zich moeilijk een richting kan noemen, tenzij in cirkeltjes draaien waarbinnen steeds dezelfde perverse effecten opnieuw de aandacht afleiden van dat wat voor de hand op de tafel ligt. Maar verder staan we, jij en ik, natuurlijk machteloos tegen schijnbaar economische systemen die ontdaan werden van hun elementaire beginselen waardoor het menselijke denken nog niet zo gauw deze historisch klakkeloos vergeten opties op applaus zal ontvangen, en dat in hoeverre er, in de overigens inmiddels steeds dieper gekelderde hoop, al de nodige intellectuele ontvankelijkheid voor gevonden kan worden. Ja, en dan wordt het wellicht roepen op God, alsof dat de oplossing zal worden om ons terug te herinneren wat al eeuwen gekend is? Of gekend zou kunnen zijn, sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-11-2019 om 13:01 zei TTC:

Hoe graag ook dat ik het liever anders zie, een paradigmashift is nu eenmaal een proces waarbinnen chaos, meningsconflicten en verwarring ten top gedreven worden. En dat is, voor wie hier al eerder mee in aanraking kwam, de logica zelve omdat er cognitief een proces van transformatie doorlopen wordt. In relatie tot diverse psychische ongemakken kan dit best niet onderschat worden waarbij zich de prangende vraag stelt in welke richting goedbedoelde therapievormen gestuurd worden. Het mag denkelijk voor zich spreken dat deze materie ook tot nogal wat onenigheid en bijhorende emoties kan leiden, wat voor mij dan ook de reden is om te blijven pleiten voor een fluweelzachte paradigmashift, simpelweg om niet te verzanden in een soort van presspot die maatschappelijk in ons gezicht kan ontploffen. En ik wil het niet op m’n geweten hebben dat ik hier niets over gezegd zou hebben, hoe mensen daar ook over willen denken, daar is iedereen relatief vrij in.

Jij wilt zoiets voor iedereen, maar waarom doe je het niet bij jezelf om zo anderen de weg te tonen?

Als geld uit het niets komt en “maar” getallen op een scherm zijn, dan kan de slimmerik daar toch mee “toveren”? Weet ge nog Van Rossem? Een zwerver op en top, maar was ooit zo rijk als de zee diep door wiskundige formules te doorgronden en in te spelen op die patronen. 

En dat is het probleem met mensen “meer” geven, het is nooit genoeg. Als je iedereen geld/middelen in overvloed geeft komt daaruit meer consumptie, meer chaos, vervuiling en alle andere problemen. De mensheid denkt dat geluk te koop is, dat je zoiets moet najagen. Maar waar geluk en liefde kost geen rotte euro en vraagt niets in ruil. Zij bidden voor een goede gezondheid en leggen hun lot bij de Heer. De Heer vraagt geen geld en bepleit zeker geen manier van leven zoals de mens nu leeft. 

Ieder mens zou eens moeten zien en voelen wat de impact van ons bestaan is. Niet als mens, maar als buitenstaander die wel in een paradijs is geboren. Of als dier. Wilde dieren hebben doodsangsten voor mensen. We zijn de ergste soort die ooit op deze aardbol leefden. Laat die alternatieven en oplossingen maar zo. Het moet faliekant 180°gekeerd worden of de homo sapiens gaat een massa extinctie tegemoet. Beeld je maar eens in dat de winkels geen eten meer verkopen en je in een land vol barbaren woont. Dat is de toekomst voor veel EU landen. Laten we de prioriteiten bekijken,  het is namelijk massa migratie en dat ongedaan maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Jij wilt zoiets voor iedereen, maar waarom doe je het niet bij jezelf om zo anderen de weg te tonen? Als geld uit het niets komt en “maar” getallen op een scherm zijn, dan kan de slimmerik daar toch mee “toveren”? Weet ge nog Van Rossem? Een zwerver op en top, maar was ooit zo rijk als de zee diep door wiskundige formules te doorgronden en in te spelen op die patronen.  En dat is het probleem met mensen “meer” geven, het is nooit genoeg. Als je iedereen geld/middelen in overvloed geeft komt daaruit meer consumptie, meer chaos, vervuiling en alle andere problemen. De mensheid denkt dat geluk te koop is, dat je zoiets moet najagen. Maar waar geluk en liefde kost geen rotte euro en vraagt niets in ruil. Zij bidden voor een goede gezondheid en leggen hun lot bij de Heer. De Heer vraagt geen geld en bepleit zeker geen manier van leven zoals de mens nu leeft. Ieder mens zou eens moeten zien en voelen wat de impact van ons bestaan is. Niet als mens, maar als buitenstaander die wel in een paradijs is geboren. Of als dier. Wilde dieren hebben doodsangsten voor mensen. We zijn de ergste soort die ooit op deze aardbol leefden. Laat die alternatieven en oplossingen maar zo. Het moet faliekant 180°gekeerd worden of de homo sapiens gaat een massa extinctie tegemoet. Beeld je maar eens in dat de winkels geen eten meer verkopen en je in een land vol barbaren woont. Dat is de toekomst voor veel EU landen. Laten we de prioriteiten bekijken,  het is namelijk massa migratie en dat ongedaan maken.

Voor duurzame menselijke vooruitgang is er nooit genoeg geld, zelfs niet eens de tijd om er eens rustig over na te denken. Dat laatste is het voorrecht van zij die door de GGZ voor gek verklaard worden, wat ze daarenboven handenvol geld kost aan allerhande therapieën om hun terug te laten denken dat er voor een maatschappelijke ethische upgrade niet genoeg geld zou zijn. Onderling hebben ervaringswerkers in de GGZ het dan ook over Kafkaiaanse toestanden maar dat durven ze niet zeggen tegen hun goedbedoelende hulpverleners, het zou immers zomaar eens kunnen dat ze hierover beginnen na te denken, en daarmee het risico lopen dat ze zichzelf ook voor gek moeten verklaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Voor duurzame menselijke vooruitgang is er nooit genoeg geld, zelfs niet eens de tijd om er eens rustig over na te denken. Dat laatste is het voorrecht van zij die door de GGZ voor gek verklaard worden, wat ze daarenboven handenvol geld kost aan allerhande therapieën om hun terug te laten denken dat er voor een maatschappelijke ethische upgrade niet genoeg geld zou zijn. Onderling hebben ervaringswerkers in de GGZ het dan ook over Kafkaiaanse toestanden maar dat durven ze niet zeggen tegen hun goedbedoelende hulpverleners, het zou immers zomaar eens kunnen dat ze hierover beginnen na te denken, en daarmee het risico lopen dat ze zichzelf ook voor gek moeten verklaren.

Met mijn muziek (piano) kan ik anderen gek krijgen denk ik. Mijn eigen behoefte om te spelen, om me zo te uiten is zo groot. Moeten we het beschouwen als karma voor anderen, als deze gek worden van ons?

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Noel2:

Met mijn muziek (piano) kan ik anderen gek krijgen denk ik. Mijn eigen behoefte om te spelen, om me zo te uiten is zo groot. Moeten we het beschouwen als karma voor anderen, als deze gek worden van ons?

Waarom neem je dan niet gewoon een silent piano? Een nichtje van mijn vrouw is ook fervent pianiste. Haar vriend werd er helemaal gek van. Toen de relatie serieus werd heeft hij haar een silent piano gegeven. Nou ja, ze hebben hem ingeruild. Hij was al wat ouder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Plume:

Waarom neem je dan niet gewoon een silent piano? Een nichtje van mijn vrouw is ook fervent pianiste. Haar vriend werd er helemaal gek van. Toen de relatie serieus werd heeft hij haar een silent piano gegeven. Nou ja, ze hebben hem ingeruild. Hij was al wat ouder.

Een Silent piano systeem is 1400 Euro en kan waarschijnlijk niet in mijn 85 toetsen 110cm hoge piano worden ingebouwd. Een Yamaha U1 Silent is rond de 5000 Euro. Voor inruil mag ik in mijn handen knijpen als ik 1000 Euro krijg. Blijft 4000 Euro over. Iemand nog tips voor aandelen? Anders moeten er toch maar gewoon een paar mensen gek worden....

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Met mijn muziek (piano) kan ik anderen gek krijgen denk ik. Mijn eigen behoefte om te spelen, om me zo te uiten is zo groot. Moeten we het beschouwen als karma voor anderen, als deze gek worden van ons?

Communicatie op het niveau van de nieuwe GGZ, met name over derde orde impulsen, zal nog niet zo eenvoudig zijn dan wat velen misschien denken. De verklaring hiervoor kan gevonden worden in een aangepaste manier van denken ten gevolge van geïntegreerde impulsen die binnen de zogeheten overkoepelende waarheid gevonden kunnen worden. Wie deze lijn doortrekt zal dan vroeg of laat tot de vaststelling moeten komen dat je eigenlijk Trump en Poetin rond de tafel moet krijgen, om snel eventjes te zeggen dat de strijd die ze vandaag nog voeren eigenlijk een beetje absurd is. En geloof me vrij, ik teken maar al te graag in op de aspiraties van de nieuwe GGZ maar dan mag het voor mijn part ook een beetje ernstig blijven, wat natuurlijk totaal iets anders is dan, hoe warm en van harte aangemoedigd ook, folders vouwen voor het lokale buurtfeestje. Maar sowieso, ik ben alvast zeer benieuwd naar welke GGZ-expert Trump en Poetin een mailtje gaat sturen, en verder sta ik natuurlijk graag open voor andere wonderen die m’n hartje een beter gevoel kunnen geven. Ja, universele liefde, nog zoiets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Noel2:

Een Silent piano systeem is 1400 Euro en kan waarschijnlijk niet in mijn 85 toetsen 110cm hoge piano worden ingebouwd. Een Yamaha U1 Silent is rond de 5000 Euro. Voor inruil mag ik in mijn handen knijpen als ik 1000 Euro krijg. Blijft 4000 Euro over. Iemand nog tips voor aandelen? Anders moeten er toch maar gewoon een paar mensen gek worden....

Ze zijn inderdaad niet goedkoop. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Als geld uit het niets komt en “maar” getallen op een scherm zijn, dan kan de slimmerik daar toch mee “toveren”?

Wie de methode omdenken leert kennen zal aanvankelijk misschien de eigen ogen niet kunnen geloven, vooral niet wanneer we dit toepassen op wereldwijde systemen waaraan we elke dag onderhevig zijn, zij het direct of indirect. Het is ook hierdoor dat er een soort van (A) en/of (B) beschouwing mogelijk wordt, je kan steeds terug naar (A) maar andersom is niet mogelijk zonder ook het resultaat van (B) te integreren in denken en handelen. Dit lijkt absurd en ongeloofwaardig maar dat is het allerminst, mensen die vanuit (A) denken begrijpen mensen vanuit (B) niet, en vanuit (B) wordt gekeken naar een wereld die nog strijd levert tegen problemen die principieel opgelost zijn. En dat mag je proberen uit te leggen aan een GGZ die nog volledig volgens (A) denkt, quasi onmogelijk zal snel blijken. Maar het is beslist mogelijk om dat fluweelzacht aan te leren op een veilige manier, en pas achteraf zal je misschien zeggen dat het eigenlijk heel simpel is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei TTC:

Voor duurzame menselijke vooruitgang is er nooit genoeg geld, zelfs niet eens de tijd om er eens rustig over na te denken. Dat laatste is het voorrecht van zij die door de GGZ voor gek verklaard worden, wat ze daarenboven handenvol geld kost aan allerhande therapieën om hun terug te laten denken dat er voor een maatschappelijke ethische upgrade niet genoeg geld zou zijn. Onderling hebben ervaringswerkers in de GGZ het dan ook over Kafkaiaanse toestanden maar dat durven ze niet zeggen tegen hun goedbedoelende hulpverleners, het zou immers zomaar eens kunnen dat ze hierover beginnen na te denken, en daarmee het risico lopen dat ze zichzelf ook voor gek moeten verklaren.

Er is wel genoeg geld achterstand te ontwikkelen? Of onbekwame en niet verkozen politici uit te betalen, of wat van die hofnarren in de monarchie? Het zou pas gek zijn daar verder aan bij te dragen, je betaalt voor je eigen ondergang en omvolking. Neen bedankt, dan maar gek ?

Ik zeg het u, naar de hel met deze hele wereld en de minions die deze wereld koesteren. Het is van de duivel en dan krijg je uiteraard  kafkaiaanse toestanden. Zeker als je denkt met de duivel zijn middelen hulp te kunnen bieden of soelaas brengen. Het is als mensen zeggen “doe normaal” nadat hun dochters misbruikt zijn en zonen afgemept worden. 

We erfden fouten uit het verleden en dat is het enige wat gecorrigeerd moet worden. Globalisme faalt, massa migratie faalt, de politiek faalt, het westen barst uit elkaar. We weten allemaal waarom maar wie het luidop durft zeggen wordt voor haatzaaier of lasteraar uitgemaakt. Kijk naar de verkozenen in Nederland, die zijn daar pas gek en werken nog voor dat kabinet verder terwijl ze de boer wegpesten meer sociale woonsten te bouwen voor de omvolking. 

Laten we het beest bij naam noemen en eens uitpluizen wie de echte gekken zijn, meestal denken ze links. ;)

11 uur geleden zei TTC:

Wie de methode omdenken leert kennen zal aanvankelijk misschien de eigen ogen niet kunnen geloven, vooral niet wanneer we dit toepassen op wereldwijde systemen waaraan we elke dag onderhevig zijn, zij het direct of indirect. Het is ook hierdoor dat er een soort van (A) en/of (B) beschouwing mogelijk wordt, je kan steeds terug naar (A) maar andersom is niet mogelijk zonder ook het resultaat van (B) te integreren in denken en handelen. Dit lijkt absurd en ongeloofwaardig maar dat is het allerminst, mensen die vanuit (A) denken begrijpen mensen vanuit (B) niet, en vanuit (B) wordt gekeken naar een wereld die nog strijd levert tegen problemen die principieel opgelost zijn. En dat mag je proberen uit te leggen aan een GGZ die nog volledig volgens (A) denkt, quasi onmogelijk zal snel blijken. Maar het is beslist mogelijk om dat fluweelzacht aan te leren op een veilige manier, en pas achteraf zal je misschien zeggen dat het eigenlijk heel simpel is.

Er worden bejaarden de keel overgesneden, kinderen verkracht, jongeren van school gepest. Wie is merendeel de dader en wie slachoffer? Het slachtoffer is veelal belastingbetaler terwijl de dader ons miljoenen per jaar kost.

er is genoeg geld, gewoon teveel mensen waar naartoe het bedeeld wordt. Ik denk dat begrip een wederkerige dienst is. Laten we gangsters en illeganezen deporteren en terug aan een veilig Europa werken. Niet door meer flikken in dienst te nemen, dat bewijst alleen maar een falend bestuur. Maar door efficiënt te besturen. Dat is niet heel Afrika en het MO uitnodigen met “wir schaffen das” en ze op de bevolking en diens kinderen afduwen. Dat is een oorlogsverklaring geweest en niemand die het zag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Noel2:

Een Silent piano systeem is 1400 Euro en kan waarschijnlijk niet in mijn 85 toetsen 110cm hoge piano worden ingebouwd. Een Yamaha U1 Silent is rond de 5000 Euro. Voor inruil mag ik in mijn handen knijpen als ik 1000 Euro krijg. Blijft 4000 Euro over. Iemand nog tips voor aandelen? Anders moeten er toch maar gewoon een paar mensen gek worden....

Als je vlug geld wilt zijn aandelen niet de beste weg, tenzij je een glazen bol hebt. Als je kundig bent en goed bent in economie en dataverwerking kan je uw kapitaal na 5j a 10j verdubbelen. Maar dan moet je met de beurs slapen en opstaan. Zonder mijn lief was ik wellicht alle kapitaal al kwijt. Maar zij studeerde met grote onderscheiding af in economie en moderne talen. Ze verwerkt ook mee de koers winstverhouding voor me. Want een positieve rente betekent niet altijd winst en een negatieve koers betekent niet altijd verlies. Wil je in aandelen gaan? Dat is veel lezen, anders denken en vooral anders consumeren. Want je koopt niets rommel meer. Je verkoopt zelfs alles liquide dat in waarde zakt om dat in aandelen te steken. Alzo stijgt het weer in waarde. Maar besef, dat als uw aandelen een negatieve koers kennen ze uw effectenrekening aantasten he. Als uw aandeel halveert in waarde bv sleuren ze dat geld gewoon uit uw zak. Een bedrijf dat failliet gaat trekt de aandeelhouders mee. Als je niet tijdig verkoopt en uw verlies neemt ben je echt alles kwijt. 

Goed lezen en goed bespreken met uw broker wat wel en niet te kopen. Al bij al, mensen die apple aandelen hadden voor Steve Jobs hebben na de explosie van ipad etc hun winst meer dan zien verdubbelen. Adidas verdriedubbelde op korte tijd. De kunst is op tijd verkopen en kopen. Met trackers kunt ge wel een trailer stop of stop loss instellen op uw aandelen, maar beter is ermee slapen en opstaan.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is wel genoeg geld achterstand te ontwikkelen?

Binnen het duale leven is alles logisch, zelfs onwetendheid en allerhande perverse effecten die daar mogelijks uit volgen. En zo onderhouden we vandaag systemen die bol staan van niet-logische redenaties die diep ingeburgerd zitten, logisch te verklaren door de mogelijkheid om logica uit te sluiten en ons de stuipen op het lijf te jagen. Vervolgens kunnen we ook grensverleggend gaan denken om dan misschien met een schok wakker te worden om wat we heel die tijd niet gezien hebben maar ook amper in woorden kunnen uitdrukken, in liefde, hoop, en vertrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Binnen het duale leven is alles logisch, zelfs onwetendheid en allerhande perverse effecten die daar mogelijks uit volgen. En zo onderhouden we vandaag systemen die bol staan van niet-logische redenaties die diep ingeburgerd zitten, logisch te verklaren door de mogelijkheid om logica uit te sluiten en ons de stuipen op het lijf te jagen. Vervolgens kunnen we ook grensverleggend gaan denken om dan misschien met een schok wakker te worden om wat we heel die tijd niet gezien hebben maar ook amper in woorden kunnen uitdrukken, in liefde, hoop, en vertrouwen.

Wakker worden is een pijnlijk proces. Daarom is het beter halfwakker te zijn om niet te gek te worden.

Het probleem is niet ingeburgerd, het probleem is een hiërarchie die alle touch met de burger verloren is. Ze slagen zelfs eigen volk waaronder doden in Frankrijk. Dat moest eens een tegenstander van de EU doen, maar doet een EU leider dat geniet die politieke onschendbaarheid tot in de media. 

Zie je nu echt niet in dat deze samenleving eerst moet vergaan alvorens we een paradigmashift pragmatisch kunnen uitvoeren? Bekijk de UN als de “united nazis”. Na Hitler leerde ze niet hoe dat opnieuw te voorkomen. Neen, ze namen het gros van de nazi in dienst om dat agenda verder uit te breiden. Ze leerde hoe dat zelf toe te passen. De race tussen Rusland en Amerika tot Berlijn was niet om de European te bevrijden, maar al die nazi tech en wetenschappers in handen te krijgen. 

Het complot reikt dieper dan we zouden durven vermoeden. Je vernoemde zelf eens het Kalegriplan. Voor 2015 kreeg iedereen die het zei een aluhoedje op, in 2020 is ze een aanvaarde waarheid. Wedden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wakker worden is een pijnlijk proces. Daarom is het beter halfwakker te zijn om niet te gek te worden.

Einstein zei het, meer dan het verleden interesseert mij de toekomst en verbeeldingskracht is belangrijk dan kennis. Verder komt de waarheid uit een kindermond en als je het niet uitgelegd krijgt aan een kind van zes dan heb je het zelf nog niet begrepen, wat eigenlijk wil zeggen dat we eerst allemaal terug kinds moeten worden alvorens we onszelf terug kunnen begrijpen, of niet soms? En hoe gaan we dan reageren, als we wakker worden en nuchter naar de wereld kijken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Einstein zei het, meer dan het verleden interesseert mij de toekomst en verbeeldingskracht is belangrijk dan kennis. Verder komt de waarheid uit een kindermond en als je het niet uitgelegd krijgt aan een kind van zes dan heb je het zelf nog niet begrepen, wat eigenlijk wil zeggen dat we eerst allemaal terug kinds moeten worden alvorens we onszelf terug kunnen begrijpen, of niet soms? En hoe gaan we dan reageren, als we wakker worden en nuchter naar de wereld kijken?

Daarom halfwakker blijven :p. Als we nuchter kijken worden we snel misnoegd.

Soms blijft een kind ook "waarom" vragen waarop het tijd wordt ze zelfstandig te leren denken door ze zelf de antwoorden te laten opzoeken. Maar informatie wordt aangepast, gecensureerd. Als het kind dan gebrainwasht wordt met leugens zal dat zelden als volwassenene de waarheid aanvaarden. 

Daarom ben ik zo draconisch in het toezien op de leerstof ^^ Als ze ooit links worden onterf ik ze. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-11-2019 om 08:25 zei TTC:

Einstein zei het, meer dan het verleden interesseert mij de toekomst en verbeeldingskracht is belangrijk dan kennis. Verder komt de waarheid uit een kindermond en als je het niet uitgelegd krijgt aan een kind van zes dan heb je het zelf nog niet begrepen, wat eigenlijk wil zeggen dat we eerst allemaal terug kinds moeten worden alvorens we onszelf terug kunnen begrijpen, of niet soms? En hoe gaan we dan reageren, als we wakker worden en nuchter naar de wereld kijken?

Iemand zei ook, ik weet niet meer wie: “Wie niet leert uit de fouten van de geschiedenis, is gedoemd ze te herhalen.”

Er is geen wereldorde nodig, het derde rijk en het globalisme zijn niet zo heel verschillend. Ze leerde niet te voorkomen, ze oefenen het verder uit in een ander jasje. 

De wereld slaapt, die zien in vijanden slachtoffers, in terroristen sukkelaars die een democratie zouden verkiezen, in illegale mensensmokkel zien ze migratie of vluchtelingen. Ze hebben een vierkant beeldscherm nodig te laten bepalen wie bondgenoot of vijand is. Wat is uw drijfveer eigenlijk deze mensen te helpen met een alternatief? Ze krijgen het bestuur dat hen toekomt.

Wie op de lange termijn denkt voor zijn kroost heeft reeds door dat ze uit de grootsteden moeten. Waarom? Wat is er op korte tijd verandert? Als al deze simpele zaken niet doordringen, wat baat het dan nog complexere zaken als het monetaire aan de man te brengen? Laat ze hun wereld grenzeloos delen en prept u op Gods ingrijpen.

Iedereen heeft zijn haar kwaliteiten, sterktes, zwaktes, talenten.... Ik heb echter de mijne nooit ten volle kunnen beoefenen zonder gecorrigeerd te worden door een systeem dat haar naam op mij poogde te stempelen. Altijd die belerende vingertjes maar wel tolerantie naartoe barbaarse toestanden. Alles relativeren maar wel eigen cultuur constant demoniseren. Laten we het gewoon zelf anders doen, zonder duivelse systemen te vragen naar hulp of verantwoording. F them! :) Ik zeg u, draait u van de duisternis richting zon en eigent uw plaats hier op deze aardkloot toe zonder naar anderen te kijken. We hebben een geboorterecht waar de staat geen tasten aan zou mogen hebben. We zijn gewoon vergeten dat toe te passen. Tot op het punt waar burgers afgemept/vermoord worden omdat ze rechtvaardigheid en eerlijkheid eisen. Niemand ziet een probleem en plakt verder aan een beeldscherm dat hen voorkauwt hoe te reageren, wie lief te hebben, wie te haten, wat te denken, wat te doen, welke kledij te dragen, ...

Mind control. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Fundamenteel:

Iemand zei ook, ik weet niet meer wie: “Wie niet leert uit de fouten van de geschiedenis, is gedoemd ze te herhalen.”

De dictator zit achter het loket? Het is een metafoor die stelt dat mensen die nog niet eerder over een bepaald thema hebben nagedacht eerder onbewust een stigmatiserende taal spreken, dit in weerwil van wat een minderheid hierover stelt. Het ‘loket’ kan hier zowel figuurlijk als letterlijk genomen worden, alsof mensen het verlengstuk zijn van een dictator hoog op een troon die hen stuurt en laat zeggen wat ze zeggen. Hetzelfde fenomeen vinden we ook terug binnen de GGZ, te wijten aan het schrille contrast door wel/niet vertrouwd te zijn met derde orde impulsen en het idee van een paradigmashift. En dat is niet zomaar wat, het betekent finaal dat heel wat conflicten onbewust in stand worden gehouden door onwetendheid, met vooral veel cognitieve verwarring en turbulentie voor wie zich tussen de twee paradigma’s bevindt. Er zijn mensen die voor veel minder een punthoofd krijgen, de getuigenissen legio.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

De dictator zit achter het loket? Het is een metafoor die stelt dat mensen die nog niet eerder over een bepaald thema hebben nagedacht eerder onbewust een stigmatiserende taal spreken, dit in weerwil van wat een minderheid hierover stelt. Het ‘loket’ kan hier zowel figuurlijk als letterlijk genomen worden, alsof mensen het verlengstuk zijn van een dictator hoog op een troon die hen stuurt en laat zeggen wat ze zeggen. Hetzelfde fenomeen vinden we ook terug binnen de GGZ, te wijten aan het schrille contrast door wel/niet vertrouwd te zijn met derde orde impulsen en het idee van een paradigmashift. En dat is niet zomaar wat, het betekent finaal dat heel wat conflicten onbewust in stand worden gehouden door onwetendheid, met vooral veel cognitieve verwarring en turbulentie voor wie zich tussen de twee paradigma’s bevindt. Er zijn mensen die voor veel minder een punthoofd krijgen, de getuigenissen legio.

Laat wel duidelijk wezen dat ik een weerwoord ben op stigmatisatie he. Ik stigmatiseer niemand persoonlijk, maar schets wel een situatie zoals ze een realiteit in mijn omgeving is geworden. 

De dictator is veelal degene die zichzelf "bevrijder" noemt en de andere dictator noemt. Goebbels zei toch ook: "beschuldig de andere kant waarvan je zelf schuldig bent." Toch zo herkenbaar in deze nieuwe inleidende eeuw? Denk even aan Saddam en Khadaffi, of Assad. Natuurlijk waren dat geen doetjes, maar om nu van een dictatuur te spreken... Er is gewoon een strenge hand nodig geweest de orde te bewaren. Wat hebben wij er baat bij medelijden te hebben met terroristen/jihadisten/radicalisten in het Oosten? De TV hypnotiseerde de massa daarnaar toe. De actualiteit werd ge fine tuned die oorlog te rechtvaardigen, wat met geen pen te rechtvaardigen was. Doch was het woordje "dictator" voldoende enkele individuen van hun troon te stampen. Kijken we dan ook nog wel in eigen boezem? Zie wat er in hemelsnaam aan de gang is. Waarom genieten dictators hier politieke onschendbaarheid? Toen ze die van het oosten liquideerden werd gauw duidelijk waarom die strenge hand zo nodig was he? Maar dat wordt niet erkend, sterker, deze radicale culturen worden hier bij ons opgevangen. Kelen uiteindelijk lukraak mensen op straat, plegen massale aanrandingen en verkrachtingen tijdens eindejaarsfeesten en andere evenementen. 

En neen, wij hebben geen leiding nodig. Wij hebben wel orde nodig, een rechtssysteem met bevoegden. Maar bevoegd is niet gelijk aan leider. De paradigmashift nam reeds plaats, uw en mijn democratie is gegijzeld en het vrije westen is verloren. Ik zeg u, geen paradigmashift en terug naar de tijd waar onze grootouders het Europa uit haar assen opnieuw bouwde na een voormalig dictatuur. Weg uit de klauwen van tirannie. Dat is waar we heen moeten. Weg met deze moordenaars van onze cultuur, identiteit, kinderen en rechtsstaat. Weg! 

Believe me, wij hebben geen leiding als deze nodig. Als eigen fouten niet eens erkend meer worden is er dus ook geen correctie voor hen nodig. Het wordt alleen maar meer van dezelfde waanzin tot het allemaal verloren is. Systematisch werken ze daar naartoe. Echt, ze hebben niet geleerd uit het verleden, ze hebben geleerd van het verleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

En neen, wij hebben geen leiding nodig. Wij hebben wel orde nodig, een rechtssysteem met bevoegden.

De enige die dat kan bewerkstelligen is Christus in zijn tweede komst en Hij zal wel leiding geven, tot die tijd zal het alleen maar erger worden.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Laat wel duidelijk wezen dat ik een weerwoord ben op stigmatisatie he. Ik stigmatiseer niemand persoonlijk, maar schets wel een situatie zoals ze een realiteit in mijn omgeving is geworden. 

Ik ga weer iets heel doms zeggen waar iedereen eens goed mee kan lachen, als Jezus referentie staat voor het dragen en oplossen van onze schulden dan kunnen we morgen evengoed allemaal Jezus zijn. En na het hoongelach komen de domme vragen waardoor het gelach meestal verstomt of zich op mysterieuze wijze, woelig en turbulent, transformeert naar iets totaal anders, wat bedoelt de nieuwe GGZ nu eigenlijk? Kortom, over stigma is het laatste woord nog niet gezegd, zegt een aantal oprecht vreedzaam en goedbedoelende ervaringswerkers in de GGZ.  Het thema van de praatgroep is overigens eenvoud, verbondenheid en hartverwarmende ideeën, iets over normen, waarden en ethiek voor de zwaarwichtiger geletterden die het liever heel complex maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

En neen, wij hebben geen leiding nodig.

Weet eigenlijk ook niet zo goed hoe dat nu komt, jezelf steeds domme vragen stellen dan ook nog op zoek gaan of je hier antwoord op kan vinden. Soms werkt het bevrijdend, andere keren leidt het tot een haast absurde zoektocht die tot niets leidt, en het is vooral dat laatste dat enorm bevrijdend werkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Als eigen fouten niet eens erkend meer worden is er dus ook geen correctie voor hen nodig. Het wordt alleen maar meer van dezelfde waanzin tot het allemaal verloren is. Systematisch werken ze daar naartoe. Echt, ze hebben niet geleerd uit het verleden, ze hebben geleerd van het verleden.

Wanneer we het emotierijke en maar al te vaak wild oordelende debat verlaten, en bereid zijn om nauwgezet naar de technische fiche te gaan kijken, dan stoten we ons misschien voor het verwonderde en stomverbaasde hoofd, met de haast onwaarschijnlijk indringende vraag hoe het überhaupt mogelijk is dat we het heel die tijd niet gezien hebben. Maar dan komt het, als je het vervolgens zou willen verkopen dan wordt dat evenzeer bijzonder lastig aangezien het niet door iedereen gezien wordt. Ja, en wie ga je dat kunnen kwalijk in de wetenschap dat je het vroeger ook niet zag? Het zijn de voor buitenstaanders schijnbare mysteries waar een aantal OPS-lijders mee moeten leren leven, ondanks het zo voor de hand ligt wanneer daar ook de nodige ontvankelijkheid voor gevonden zou kunnen worden, in hoop en wanhoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Aristarkos:

De enige die dat kan bewerkstelligen is Christus in zijn tweede komst en Hij zal wel leiding geven, tot die tijd zal het alleen maar erger worden.

Aristarkos

Ja Jezus is Heer des heren en Koning der koningen. Maar zolang Hij niet van Zijn wolk komt is niemand bevoegd :)

1 uur geleden zei TTC:

Ik ga weer iets heel doms zeggen waar iedereen eens goed mee kan lachen, als Jezus referentie staat voor het dragen en oplossen van onze schulden dan kunnen we morgen evengoed allemaal Jezus zijn. En na het hoongelach komen de domme vragen waardoor het gelach meestal verstomt of zich op mysterieuze wijze, woelig en turbulent, transformeert naar iets totaal anders, wat bedoelt de nieuwe GGZ nu eigenlijk? Kortom, over stigma is het laatste woord nog niet gezegd, zegt een aantal oprecht vreedzaam en goedbedoelende ervaringswerkers in de GGZ.  Het thema van de praatgroep is overigens eenvoud, verbondenheid en hartverwarmende ideeën, iets over normen, waarden en ethiek voor de zwaarwichtiger geletterden die het liever heel complex maken.

Zo gemakkelijk werkt dat niet. Christendom is het mooiste maar ook moeilijkste geloof. Tenminste als je het serieus neemt. Met de mond belijden is geen christendom. Een christen loochent zichzelf en zet Christus overal eerst. Geen gemakkelijk voorbeeld te volgen. Gedenk dat Hij stierf voor anderen, smeekte aan God (dus toch angst kende) de beker aan Hem te laten passeren. Maar dan zei Jezus dat niet Zijn wil zal geschieden maar Gods wil zal geschieden. 

Laat die ggz uit uw betoog en neem Jezus eens in dienst als shrink.

1 uur geleden zei TTC:

Weet eigenlijk ook niet zo goed hoe dat nu komt, jezelf steeds domme vragen stellen dan ook nog op zoek gaan of je hier antwoord op kan vinden. Soms werkt het bevrijdend, andere keren leidt het tot een haast absurde zoektocht die tot niets leidt, en het is vooral dat laatste dat enorm bevrijdend werkt.

Vragen worden zelden concreet beantwoord. 

De vragen die beantwoord moeten worden, worden veelal genegeerd. 

7 minuten geleden zei TTC:

Wanneer we het emotierijke en maar al te vaak wild oordelende debat verlaten, en bereid zijn om nauwgezet naar de technische fiche te gaan kijken, dan stoten we ons misschien voor het verwonderde en stomverbaasde hoofd, met de haast onwaarschijnlijk indringende vraag hoe het überhaupt mogelijk is dat we het heel die tijd niet gezien hebben. Maar dan komt het, als je het vervolgens zou willen verkopen dan wordt dat evenzeer bijzonder lastig aangezien het niet door iedereen gezien wordt. Ja, en wie ga je dat kunnen kwalijk in de wetenschap dat je het vroeger ook niet zag? Het zijn de voor buitenstaanders schijnbare mysteries waar een aantal OPS-lijders mee moeten leren leven, ondanks het zo voor de hand ligt wanneer daar ook de nodige ontvankelijkheid voor gevonden zou kunnen worden, in hoop en wanhoop.

Ik zeg toch waarom niemand het ziet? Massa hypnose van de mainstream waarin een vals superieur en veiligheidsgevoel anderen via beeldschermen influistert wat te bespreken, denken, wie te haten, wie lief te hebben, wat te consumeren. 

Het is een totale mind control. Dat is al decennia en wellicht eeuwen zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid