Spring naar bijdragen

Tussen waan en mysterie, de schuldenberg.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 800
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is het antwoord, begin aan de basis en zie dan naar de verstrengeling en neveneffecten die hierop volgen, daarbinnen ga jij op zoek naar allerhande complotten en schuldigen. En wie aan de basis ie

Metacognitie betekent letterlijk ‘denken over denken’, heel misschien is dat de reden wel waarom werkloosheid een bedreiging vormt voor de wijze hoe onze samenleving georganiseerd is? Ja, het vergt ev

Volgens het pragmatische waarheidsconcept is iets pas ‘waar’ als het ook samenhangt met onze belangen, het overige is ‘onwaar’. En omdat mensen verschillende belangen nastreven kunnen we logischerwijs

Ja de duivel is er. Ik denk dat verantwoordelijk-onverantwoordelijk de duale dimensie is van mijn beperkte rationaliteit. Ik heb geen vertrouwen voor gokken.

Sowieso is al mijn hebberigheid in het verleden afgestraft of gefrustreerd, al was het maar door eigen angstreacties. Dus ik kan niet bij de benadering van funda. Fearless Fundamenteel?

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Noel2:

Ja de duivel is er. Ik denk dat verantwoordelijk-onverantwoordelijk de duale dimensie is van mijn beperkte rationaliteit. Ik heb geen vertrouwen voor gokken. Sowieso is al mijn hebberigheid in het verleden afgestraft of gefrustreerd, al was het maar door eigen angstreacties. Dus ik kan niet bij de benadering van funda. Fearless Fundamenteel?

Zo gaat het, het werkt als een auto-immuunziekte die we alsmaar voor ons uitduwen om dan te verklaren dat we er niets aan kunnen doen, door het systeem te bekrachtigen weliswaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Noel2:

Ja de duivel is er. Ik denk dat verantwoordelijk-onverantwoordelijk de duale dimensie is van mijn beperkte rationaliteit. Ik heb geen vertrouwen voor gokken.

Sowieso is al mijn hebberigheid in het verleden afgestraft of gefrustreerd, al was het maar door eigen angstreacties. Dus ik kan niet bij de benadering van funda. Fearless Fundamenteel?

Fearless zeker niet. Je kunt echt wel veilig beleggen hoor. Al doe je dat met virtueel money wat riskanter. De beurs ging toe en ik had 240 euro verdiend op 13000. Dan kweekt zelfvertrouwen. 

Als ik bij Microsoft kocht zou daar nog 50 euro bij geweest zijn. Ook op 13000, want dat steeg opnieuw vlak voor de sluiting. Ging ook ff min, trekt dan geld van uw valuta, maar eindigde mooi en winstgevend. Als je dat wereldje leert kennen is het alsof je kan toveren. Maar je moet er wel op plakken als een  bezetene. En jawel, ik ben daar nu door bezeten. Jammer dat ik een deel van het geld moet delen, anders ging alles op de beurs.

2 uur geleden zei TTC:

Zo gaat het, het werkt als een auto-immuunziekte die we alsmaar voor ons uitduwen om dan te verklaren dat we er niets aan kunnen doen, door het systeem te bekrachtigen weliswaar.

Je kan er wel iets aan doen, namelijk meedoen. ?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Fearless zeker niet. Je kunt echt wel veilig beleggen hoor. Al doe je dat met virtueel money wat riskanter. De beurs ging toe en ik had 240 euro verdiend op 13000. Dan kweekt zelfvertrouwen. 

Als ik bij Microsoft kocht zou daar nog 50 euro bij geweest zijn. Ook op 13000, want dat steeg opnieuw vlak voor de sluiting. Ging ook ff min, trekt dan geld van uw valuta, maar eindigde mooi en winstgevend. Als je dat wereldje leert kennen is het alsof je kan toveren. Maar je moet er wel op plakken als een  bezetene. En jawel, ik ben daar nu door bezeten. Jammer dat ik een deel van het geld moet delen, anders ging alles op de beurs.

Je kan er wel iets aan doen, namelijk meedoen. ?

Nou...geluk gewenst dan maar. Ik wil alleen maar dood in deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Noel2:

Nou...geluk gewenst dan maar. Ik wil alleen maar dood in deze wereld.

In mijn familie is het traditie dat we alles zelf regelen. Mijn ouders hebben een levensverzekering e.d. Als iemand daarvan sterft moeten wij maar 1 nummer bellen en die regelen alles. 

Ik ben bijna 40 en kijk met argusogen naar mijn kapitaal. Ik zie dan dat je dat 5 jaarlijks kan verdubbelen. Ik denk: waarom niet? Al zal ik daar wel langer overdoen. De dood is een luxe die ik me nog niet kan veroorloven, maar armoede nog minder :D Grootse plannen en die zou ik graag leveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

In mijn familie is het traditie dat we alles zelf regelen. Mijn ouders hebben een levensverzekering e.d. Als iemand daarvan sterft moeten wij maar 1 nummer bellen en die regelen alles. 

Ik ben bijna 40 en kijk met argusogen naar mijn kapitaal. Ik zie dan dat je dat 5 jaarlijks kan verdubbelen. Ik denk: waarom niet? Al zal ik daar wel langer overdoen. De dood is een luxe die ik me nog niet kan veroorloven, maar armoede nog minder :D Grootse plannen en die zou ik graag leveren.

Rijk zijn in deze wereld is een bevestiging dat het 'goed' zou zijn met deze wereld. Misschien heb ik teveel oordeel, maar ik vind nogal wat onaangenaam in deze wereld, niet in de laatste plaats mijn eigen hebberigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Noel2:

Rijk zijn in deze wereld is een bevestiging dat het 'goed' zou zijn met deze wereld. Misschien heb ik teveel oordeel, maar ik vind nogal wat onaangenaam in deze wereld, niet in de laatste plaats mijn eigen hebberigheid.

Wat is dan rijk zijn? Ik wil gewoon mijn kapitaal verdubbelen en kunnen regelen wat geregeld moet worden. Rijk zal ik er niet van worden hoor.

En eigenlijk is het kapitalisme het beste systeem dat we ooit hadden. Welvaart creëert meer welvaart. De rijken zetten anderen aan het werk wat daar eten op tafel voorziet. Ik ben zeker geen rijke, maar kijk niet neer op hen. Arm, middenstand en rijk zijn er altijd geweest, ik wil gewoon stabiliteit. Mijn geld werd hiervoor in de lucht geblazen, zo een 400 euro per maand en soms meer. Nu enkele K op de beurs en maandelijks enkele honderden euro’s erbij smijten. 

Ik overweeg sterk alle luxe te verkopen en dat op de beurs te zetten, maar mijn lief maant aan daar langer over na te denken. Nu is mijn game pc nog 1400 waard,  tijdens de solden wellicht nog maar de helft. Het zakeninstinct wordt wakker:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Noel2:

Het gaat helemaal de verkeerde kant op met de wereld. Ik zie het met lediger ogen aan.

Dat zeg ik mensen al van mijn kindertijd. Ze zien vrede in oorlog en labelen mensen die voor onrecht opkomen haatzaaiers.

Laat ze gewoon verrot achter en wordt er zelf beter van :) Eeder dan uw kunnen te richten op de ellende, richt het op iets constructiefs waar je zelf beter van wordt. Geef die duivelaanbidders uw on/geluk niet, enkel de rug of de middelvinger ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

Je kan er wel iets aan doen, namelijk meedoen.

Derde orde impulsen en paradigmashift, het zijn woorden die pas écht betekenis krijgen wanneer we ze diepgaander exploreren met in het verlengde mogelijks totale verwarring en tumult. Een quasi perfect voorbeeld is dat onconventionele helikoptergeld, aan de basis zegt het simpelweg dat iedereen schuldenvrij geld op z’n rekening zal gestort krijgen. Hierna komt het tumult en de verschillende interpretaties, voor co-creatieve of integrale denkers is het de voorbode van herstel en daarmee ook een paradigmashift inluidend, voor conventionele denkers is het nu net een middel om het vigerende systeem in stand te kunnen houden. Vanuit dit overkoepelende perspectief betekent co-creatief herstel dus een radicale onthechting van beproefde overtuigingen met meer verbondenheid in het verschiet, een proces dat echter ook tot de omgekeerde effectiviteit kan leiden, wat veel minder leuk is.

10 minuten geleden zei Noel2:

Het gaat helemaal de verkeerde kant op met de wereld. Ik zie het met lediger ogen aan.

Zeg dat wel, in plaats van verruiming van denken lijkt het nu net verkramping te zijn, het is in psychologische zin een begrijpelijke reactie maar of dat ons nu gaat verder helpen is maar sterk de vraag. Met lediger ogen, met je eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Derde orde impulsen en paradigmashift, het zijn woorden die pas écht betekenis krijgen wanneer we ze diepgaander exploreren met in het verlengde mogelijks totale verwarring en tumult. Een quasi perfect voorbeeld is dat onconventionele helikoptergeld, aan de basis zegt het simpelweg dat iedereen schuldenvrij geld op z’n rekening zal gestort krijgen. Hierna komt het tumult en de verschillende interpretaties, voor co-creatieve of integrale denkers is het de voorbode van herstel en daarmee ook een paradigmashift inluidend, voor conventionele denkers is het nu net een middel om het vigerende systeem in stand te kunnen houden. Vanuit dit overkoepelende perspectief betekent co-creatief herstel dus een radicale onthechting van beproefde overtuigingen met meer verbondenheid in het verschiet, een proces dat echter ook tot de omgekeerde effectiviteit kan leiden, wat veel minder leuk is.

En zie je het gebeuren? Eerlijk, zie je nu echt een monetaire paradigmashift aankomen? Kijk eens naar uw continent, ze hebben goedkope werkkrachten in overvloed en het verstand mag niet meer leiden. Alles is racisme, politiek correct, onder de mat gevaagd.

We mogen hier nog lang fantaseren over alternatieven of gewoon inzien wat er op ons afkomt. Laten we de situatie realistisch benaderen en daar dan ook realistisch op inspelen. Ze gaan ons niet redden, met niets. Integendeel, ze maken ons doelbewust kapot om hun nieuwe wereldorde op poten te brengen. De slimmerikken worden vervangen door de dommerikken. Daarom moet ge nog slimmer zijn dat te omzeilen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

En zie je het gebeuren? Eerlijk, zie je nu echt een monetaire paradigmashift aankomen? Kijk eens naar uw continent, ze hebben goedkope werkkrachten in overvloed en het verstand mag niet meer leiden. Alles is racisme, politiek correct, onder de mat gevaagd. We mogen hier nog lang fantaseren over alternatieven of gewoon inzien wat er op ons afkomt. Laten we de situatie realistisch benaderen en daar dan ook realistisch op inspelen. Ze gaan ons niet redden, met niets. Integendeel, ze maken ons doelbewust kapot om hun nieuwe wereldorde op poten te brengen. De slimmerikken worden vervangen door de dommerikken. Daarom moet ge nog slimmer zijn dat te omzeilen.

Jij niet, veel anderen wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Jij niet, veel anderen wel.

Dan wens ik jullie veel succes. Ik ben de muren van Babylon beu, zelfs een ezel stoot zich maar 1x aan dezelfde steen. 

Het is als opkomen voor een Catalaanse of Vlaamse onafhankelijkheid, de macht ligt al lang niet meer bij de democratie. En omdat de leiders het oneens met de democratie zijn, straffen ze hun democratie zo hard mogelijk. Ze gaan ons echt niet meer ter dienste staan, laat dat idee maar los en verlos uzelf van het geestelijke gevang waarin ze u al te graag plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dan wens ik jullie veel succes. Ik ben de muren van Babylon beu, zelfs een ezel stoot zich maar 1x aan dezelfde steen. 

Het is als opkomen voor een Catalaanse of Vlaamse onafhankelijkheid, de macht ligt al lang niet meer bij de democratie. En omdat de leiders het oneens met de democratie zijn, straffen ze hun democratie zo hard mogelijk. Ze gaan ons echt niet meer ter dienste staan, laat dat idee maar los en verlos uzelf van het geestelijke gevang waarin ze u al te graag plaatsen.

Ik vertelde iets van gelijke strekking aan een jongedame, en die was daarna verpest door mij. God, de schuldigheid neemt steeds absurdere vormen aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Ik vertelde iets van gelijke strekking aan een jongedame, en die was daarna verpest door mij. God, de schuldigheid neemt steeds absurdere vormen aan.

Ze was niet verpest maar wakker geschud. Wellicht is er door dat ontwaken erger voorkomen. 

Hoop doet leven, maar valse hoop stagneert 1. Soms moet je alles herbekijken, evalueren, opnieuw beginnen. 

Het gaat alleen maar slechter worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dan wens ik jullie veel succes. Ik ben de muren van Babylon beu, zelfs een ezel stoot zich maar 1x aan dezelfde steen. Het is als opkomen voor een Catalaanse of Vlaamse onafhankelijkheid, de macht ligt al lang niet meer bij de democratie. En omdat de leiders het oneens met de democratie zijn, straffen ze hun democratie zo hard mogelijk. Ze gaan ons echt niet meer ter dienste staan, laat dat idee maar los en verlos uzelf van het geestelijke gevang waarin ze u al te graag plaatsen.

Zo gaat het, als het zover is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Zou kunnen, met die monetaire reset wordt het wellicht een heel ander verhaal, dat zal het voor velen zijn. 

Maar die komt er niet. Misschien na wereldoorlog 3. Maar ik zou dat eerder zien als een mogelijkheid te investeren in grondstoffen :D Als 1000 euro 5000 euro wordt in minder dan een trimester….

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid