Spring naar bijdragen

Tussen waan en mysterie, de schuldenberg.


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei TTC:

Het was door introspectie en contemplatie dat ik steeds dieper kon graven in een poging om het menselijke lijden beter te begrijpen, alsof ik contact kon maken met wat anderen misschien de wereldziel willen noemen. Tijdens dit proces kwam ik in aanraking met informatie die me nooit eerder was opgevallen, toch lag dit gewoon voor het grijpen en voor iedereen beschikbaar. Het toelaten van deze informatie was echter geen pretje, het greep me naar de keel op een manier dat je niemand toewenst, schokkend, sidderend en bevend. Maar ook, na met vallen en opstaan degelijke integratie, het geeft me de doordachte legitimatie om te stellen dat diverse stoornissen geen zaak zijn van ziekte maar van groei, een omslag naar wat integrale denkers de tweede laag noemen.

Ik zou dat denken eens toepassen op de beurs ;) En dat meen ik echt. 

Als ik die simulatie mag geloven, kan je met 12000 op 1 morgen 75 euro verdienen. En dan hield ik me nog in. Gewoon gespeculeerd op consoles omdat de feestdagen er aan komen, op het laagste gekocht, ff verlies gedraaid en nu winst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 800
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is het antwoord, begin aan de basis en zie dan naar de verstrengeling en neveneffecten die hierop volgen, daarbinnen ga jij op zoek naar allerhande complotten en schuldigen. En wie aan de basis ie

Metacognitie betekent letterlijk ‘denken over denken’, heel misschien is dat de reden wel waarom werkloosheid een bedreiging vormt voor de wijze hoe onze samenleving georganiseerd is? Ja, het vergt ev

Volgens het pragmatische waarheidsconcept is iets pas ‘waar’ als het ook samenhangt met onze belangen, het overige is ‘onwaar’. En omdat mensen verschillende belangen nastreven kunnen we logischerwijs

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zou dat denken eens toepassen op de beurs  En dat meen ik echt. Als ik die simulatie mag geloven, kan je met 12000 op 1 morgen 75 euro verdienen. En dan hield ik me nog in. Gewoon gespeculeerd op consoles omdat de feestdagen er aan komen, op het laagste gekocht, ff verlies gedraaid en nu winst. 

Dan is de beurs weg, wegens absurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Dan is de beurs weg, wegens absurd.

Maar nu ze er nog is kunt ge maar beter uw graantje meepikken als je snel weg bent met die zaken. Ik verdiepte me nog maar net. Er is terwijl ons gesprek weer €5 bijgekomen. Op nog geen uur. Dat zijn 106 aandelen bij 1 firma. Spreidt dat over x aantal winstgevende bedrijven en katjing katjing. Maar in die simulatie krijg je wel 25000 euro budget. Ik zou daar maar een 5e van investeren. M wou liever andere zaken doen, ik smijt ze toch maar lekker op de beurs.

Met contracts for difference kan je nog veel meer verdienen, maar ook hoger risico. Maar je kan instellen hoeveel verlies je maximum wil lijden. En verlies is niet altijd iets negatief, veelal een mogelijkheid meer aandelen bij te kopen voor als de piek komt. Sommige eindigen met verlies maar speculeerden daarop wat ze alsnog winst geeft. Dat begrijp ik nog niet zo goed. Ben er maar net mee bezig.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar nu ze er nog is kunt ge maar beter uw graantje meepikken als je snel weg bent met die zaken. Ik verdiepte me nog maar net. Er is terwijl ons gesprek weer €5 bijgekomen. Op nog geen uur. Dat zijn 106 aandelen bij 1 firma. Spreidt dat over x aantal winstgevende bedrijven en katjing katjing. Maar in die simulatie krijg je wel 25000 euro budget. Ik zou daar maar een 5e van investeren. M wou liever andere zaken doen, ik smijt ze toch maar lekker op de beurs.

Met contracts for difference kan je nog veel meer verdienen, maar ook hoger risico. Maar je kan instellen hoeveel verlies je maximul wil lijden. En verlies is niet iets negatief, veelal een mogelijkheid meer aandelen bij te kopen voor als de piek komt.

Als je veel geld hebt zit je in de juiste werkelijkheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Als je veel geld hebt zit je in de juiste werkelijkheid?

Gaat mij niet over veel geld. Dat lijkt me gewoon nuttig en interessant om te kennen. 

Als 12000 euro een inkomen van enkele honderdtallen euro’s per maand kan voorzien.... Nu is het een kwestie van “potten” en als ik sterf toch iets na te laten. Het is niet voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Gaat mij niet over veel geld. Dat lijkt me gewoon nuttig en interessant om te kennen. 

Als 12000 euro een inkomen van enkele honderdtallen euro’s per maand kan voorzien.... Nu is het een kwestie van “potten” en als ik sterf toch iets na te laten. Het is niet voor mij.

Oh een ander verdient het? Je kinderen?

En dat bepaal jij?

De uiterste consequentie van verliezen op de beurs is zelfdoding. Dan kan je zeggen dat winnen op de beurs leven geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Noel2:

Oh een ander verdient het? Je kinderen?

En dat bepaal jij?

De uiterste consequentie van verliezen op de beurs is zelfdoding. Dan kan je zeggen dat winnen op de beurs leven geeft.

De wet bepaalt mee hoe dat geld verdeeld wordt. Ik zou uiteraard wel donaties voor mijn dood doen om de btw te omzeilen. 

Dat komt omdat die mensen voor het grotere geld gaan. Je moet dat geld zachtjes laten pruttelen en blij zijn met heel weinig in het begin. 1000 euro brengt safe een 80 a 100 euro per jaar op. Maar ben je 10j verder heb je wel meer dan 1000 euro. Je steekt er altijd bij omdat geld op de beurs meer opbrengt dan op de spaarrekening.

Mensen met aandelen bij Adidias zagen hun winst vervijfdubbelen. Bitcoins ging voor centiemen weg, 1 bitcoin was 12 eurocent, nu 7600 euro. Reken zelf uit :)

bewerkt door Fundamenteel
80 a 100, geen 1000
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

De wet bepaalt mee hoe dat geld verdeeld wordt. Ik zou uiteraard wel donaties voor mijn dood doen om de btw te omzeilen. 

Dat komt omdat die mensen voor het grotere geld gaan. Je moet dat geld zachtjes laten pruttelen en blij zijn met heel weinig in het begin. 1000 euro brengt safe een 80 a 1000 euro per jaar op. Maar ben je 10j verder heb je wel meer dan 1000 euro. Je steekt er altijd bij omdat geld op de beurs meer opbrengt dan op de spaarrekening.

Mensen met aandelen bij Adidias zagen hun winst vervijfdubbelen. Bitcoins ging voor centiemen weg, 1 bitcoin was 12 eurocent, nu 7600 euro. Reken zelf uit :)

je hebt er geen controle over, het zijn als sensatieverhalen van derden, terwijl je zelf keuzes hebt om bruin of wit brood te eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noel2:

je hebt er geen controle over, het zijn als sensatieverhalen van derden, terwijl je zelf keuzes hebt om bruin of wit brood te eten.

Ik heb die controle wel hoor. Maar ik ga wel inzetten ook. Anders moet je niet op de beurs gaan.

Deze ochtend al 75 verdient in die simulatie dat real time verbonden is met de beurs. Maar dat gaat over 12000 euro. Ik ga maximum de helft inzetten,

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar nu ze er nog is kunt ge maar beter uw graantje meepikken als je snel weg bent met die zaken. Ik verdiepte me nog maar net. Er is terwijl ons gesprek weer €5 bijgekomen. Op nog geen uur. Dat zijn 106 aandelen bij 1 firma. Spreidt dat over x aantal winstgevende bedrijven en katjing katjing. Maar in die simulatie krijg je wel 25000 euro budget. Ik zou daar maar een 5e van investeren. M wou liever andere zaken doen, ik smijt ze toch maar lekker op de beurs. Met contracts for difference kan je nog veel meer verdienen, maar ook hoger risico. Maar je kan instellen hoeveel verlies je maximum wil lijden. En verlies is niet altijd iets negatief, veelal een mogelijkheid meer aandelen bij te kopen voor als de piek komt. Sommige eindigen met verlies maar speculeerden daarop wat ze alsnog winst geeft. Dat begrijp ik nog niet zo goed. Ben er maar net mee bezig.

Geeuw

18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat lijkt me gewoon nuttig en interessant om te kennen. 

Zoals je al dat andere al kent wellicht, alsof het niet opvalt wat hier aan het gebeuren is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Geeuw

Zoals je al dat andere al kent wellicht, alsof het niet opvalt wat hier aan het gebeuren is.

Ik zocht al tijdens al dat andere manieren dat geld goed te investeren hoor. Weet je nog dat ik inboedel laag wou kopen en hoog verkopen? Dat gaat nu op de beurs. En al dat andere blijf ik gewoon doen. 

Multitasken. Je kan ook gefixeerd op 1 zaak bezig blijven, maar dat is niet aan mij besteed. Ik heb meer nodig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zocht al tijdens al dat andere manieren dat geld goed te investeren hoor. Weet je nog dat ik inboedel laag wou kopen en hoog verkopen? Dat gaat nu op de beurs. En al dat andere blijf ik gewoon doen. Multitasken. Je kan ook gefixeerd op 1 zaak bezig blijven, maar dat is niet aan mij besteed. Ik heb meer nodig. 

Naar analogie met het werk van psychiater Dabrowsky lijkt herstel alsof je van jezelf een presspot kan maken, iets waar best met alle voorzichtigheid mee omgesprongen kan worden binnen een veilige en vertrouwensvolle omgeving. De verbazing en verwondering wordt echter gewekt wanneer blijkt dat de door de nieuwe GGZ aangeprezen derde orde impulsen helemaal niet zo moeilijk zijn om te begrijpen, zelfs kinderlijk eenvoudig. Het correlaat met diverse stoornissen mag vervolgens pakkend genoemd worden, zelfs overweldigend voor wie hier nog niet mee vertrouwd is. Hartenpijn en verdriet rest, een schijnbare paradox die zelden begrepen wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zal uw en mijn tijd niet langer verdoen. Het ga je goed Tijd dat ik een afslag neem.

Tussen waan en mysterie staat een schuldenberg, er staat niet bij dat het gaat om de promotie van een systeem dat je maar al te graag bekrachtigt om mist te spuien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Tussen waan en mysterie staat een schuldenberg, er staat niet bij dat het gaat om de promotie van een systeem dat je maar al te graag bekrachtigt om mist te spuien.

Is niet als mist bedoeld, maar als uitweg. Eerder dan er slechter van te worden, wordt er eens beter van? 

We kunnen niets aan die schuldenberg doen. Het resultaat is dat nabestaanden langer voor minder moeten werken. Je kan dan brullen en informeren langs de kaai of een ander schip opspringen. Die de schulden veroorzaken denken alleen aan uw portefeuille hoe ze die kunnen leeg trekken. Daar verandering bepleiten is pas mist strooien. Informatie is geen kennis. Kennis wordt toegepast en behaald succes. 

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Is niet als mist bedoeld, maar als uitweg. Eerder dan er slechter van te worden, wordt er eens beter van? We kunnen niets aan die schuldenberg doen. Het resultaat is dat nabestaanden langer voor minder moeten werken. Je kan dan brullen en informeren langs de kaai of een ander schip opspringen. Die de schulden veroorzaken denken alleen aan uw portefeuille hoe ze die kunnen leeg trekken. Daar verandering bepleiten is pas mist strooien. Informatie is geen kennis. Kennis wordt toegepast en behaald succes. 

Open dan een topic over binaire opties, dan kan je gokken zoveel je wil. Informatie is geen kennis, je hebt geen idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Fundamenteel:

Informatie is als kennis niets waard als je ze niet kan toepassen. 

Sinds 2008 zijn we getuige van een bijzonder spel, het volledige bankensysteem komt steeds meer onder druk en het is wachten op de totale ineenstorting. De hedendaagse situatie vertoont overeenkomsten met de periode van net voor WOII, destijds werden echter de alternatieven niet gevalideerd en de prangende vraag stelt zich of de geschiedenis zich zal herhalen. Wat zijn onze kansen om een gelijkaardig doemscenario te voorkomen? En hoe kunnen we de situatie fluweelzacht herstellen en/of transformeren? Een monetaire reset biedt soelaas voor alle geldelijke problemen ware het niet dat epistemologische obstakels in de weg staan van dit hoopvolle herstelproces. Waar of niet waar?

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Sinds 2008 zijn we getuige van een bijzonder spel, het volledige bankensysteem komt steeds meer onder druk en het is wachten op de totale ineenstorting. De hedendaagse situatie vertoont overeenkomsten met de periode van net voor WOII, destijds werden echter de alternatieven niet gevalideerd en de prangende vraag stelt zich of de geschiedenis zich zal herhalen. Wat zijn onze kansen om een gelijkaardig doemscenario te voorkomen? En hoe kunnen we de situatie fluweelzacht herstellen en/of transformeren? Een monetaire reset biedt soelaas voor alle geldelijke problemen ware het niet dat epistemologische obstakels in de weg staan van dit hoopvolle herstelproces. Waar of niet waar?

Zo zijn stijgende olieprijzen een zegen voor de aandeelhouders. Tegelijk alle alternatieven daar rond. 

Surfen op de golven van het systeem. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noel2:

Speculeren met de heilige geest, haha...

Nope, op grafiek voornamelijk en google. Er zijn piek en dalperiodes. Seizoensgericht denken. Ook goed kijken naar de laatste 5 jaar. Microsoft is ook nog stabiel precies. Kopen op het laagste dal en dan laten pruttelen. 

Irl heb ik een veel lager budget. Maar best mogelijk dat ik er redelijk wat op smijt en reserve op pot. Op 5j wil ik mijn kapitaal verdubbeld zien. Maar alles minder is sowieso meer als op spaarrekening. Tenzij het aandeel crasht. Microsoft is zeker nog jaren safe. Vandaag zou je er met 13000 en 20 aan verdiend hebben, piek was wel 80. Al bij al is 20 voor niets te doen goed verdiend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid