Spring naar bijdragen

Wat is jouw sterrenbeeld? En hecht je er enige waarde aan?


Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei Chiel Fernig:

Mattheus 2:10 zegt: "Toen zij de ster zagen waren zij verblijd met zeer grote vreugde"' Het vers zegt dus dat zij zich verheugden toen zij de ster zagen,

Nee dat staat er niet. Er staat dat de ster stil bleef staan boven de plaats waar het kind was een dat ze toen blij werden.  Je verdraait de tekst. 

Daarnaast heb je dus het verschil niet aan gegeven tussen astrologie in onze tijd en dat wat de wijzen deden. Blijdschap zeg je,  serieus het was mij nog niet  opgevallen dat astrologen nooit bij zijn hoor... wat er werkelijk speelt is dat er geen verschil is een jij er moeite mee hebt om dat te accepteren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 158
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Is dit wat? Bron: https://www.erkendeastrologen.nl/erkenning/

Ik ben Ram. Op dezelde dag geboren als Jezus ?   Bijzonder nuttig is de astrologie. Maar je moet voor een goede astrologie wel een van de top astrologen raadplegen en daar zijn er maar weinig van

Misschien was het een ruimtevaarder in een klein fel ruimteschip, zoals Chris de Burgh zo mooi bezong.  

4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee dat staat er niet. Er staat dat de ster stil bleef staan boven de plaats waar het kind was een dat ze toen blij werden.  Je verdraait de tekst. 

De wijzen, de magoi, waren astrologen.  Zij konden aan de stand van de sterren zien dat er een Avatar was geboren. Een Verlosser. En waar. Dat is reden voor grote blijdschap, althans voor hen die daaraan toe zijn. Voor sommigen van hen die daar nog niet aan toe zijn is het reden voor vervolging, spot, en razernij. Zoals ex-christenen die zich atheist noemen en de institutionele kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Plume:

De wijzen, de magoi, waren astrologen.  

Uit welke duim heb je dat gezogen, de linker of rechter? Dat staat niet in Matteus.

10 minuten geleden zei Plume:

Zij konden aan de stand van de sterren zien dat er een Avatar was geboren

Ach ja, ze hebben daar later saampjes nog een filmscript van geschreven!  https://nl.wikipedia.org/wiki/Avatar_(film)

11 minuten geleden zei Plume:

En waar.

Mwah....

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Blijdschap zeg je,  serieus het was mij nog niet  opgevallen dat astrologen nooit bij zijn hoor... wat er werkelijk speelt is dat er geen verschil is een jij er moeite mee hebt om dat te accepteren. 

Het misbruiken van contexten heeft nog nooit tot meer transparantie en verbinding geleid, al stelt zich wel de vraag of daarin niet de verwarring  ligt die we trachten te doorgronden, bewust of onbewust. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Uit welke duim heb je dat gezogen, de linker of rechter? Dat staat niet in Matteus.
 

Magoï waren wijzen en dat waren in die tijd meestal astrologen. Daar werd met het woord magoï naar verwezen. Je wordt weer niet gehinderd door enige kennis van zaken.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Plume:

Magoï waren wijzen en dat waren in die tijd meestal astrologen. Daar werd met het woord magoï naar verwezen. Je wordt weer niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Soms astrologen, soms wat anders. Je kunt niet zeker weten dat de schrijver astrologen bedoelde. Mede ook omdat we niet weten wie de schrijver was. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Soms astrologen, soms wat anders. Je kunt niet zeker weten dat de schrijver astrologen bedoelde. Mede ook omdat we niet weten wie de schrijver was. 

Soms schrijven mensen dingen omdat ze dingen schrijven, waarom ze dat doen, weten ze zelf niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Zola:

Ha, die is ook hartstikke leuk en nuttig. De Tzolkin. Heb ik op momenten veel aan gehad. 

Voor mij geldt:

Kin: 74

Zegel: Witte Tovenaar

Toon: 9

Levenspad: Witte wereldoverbrugger

Maya wijsheid

Kin:170

Zegel:Witte Hond

Toon:1

Levenspad:Witte Hond

Naar de Westerse astrologie ben ik Weegschaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid