Bastiaan73 705 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 @sjako: was God op de hoogte van de aanwezigheid van de slang en van wat hij aan Eva vroeg? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 33 minuten geleden zei Dolce Vita: En ik heb hem te verstaan gegeven dat het mij niet interesseert om op zijn ellenlange bekende dwingelandij en epistels in te gaan. Ik heb kort en bondig geantwoord, zoals het mij goeddunkt. En wie denk jij , Bastiaan, nou toch wel dat je bent dat je voor een ander zou bepalen waar, wanneer, waarover en met wie hij of zij in gesprek gaat? Ik mag dan 1 vergissing hebben gemaakt, jij hebt zelf geen onderscheidingsvermogen en dat projecteer je op mij. Hou jij je maar bezig met jezelf, heb je je handen meer dan vol aan, tussen je joyrijden door. P.S. Vrijwel alles wat ik ooit voorzien en voorzegd heb, is al uitgekomen. En dat deeltje wat nog niet is uitgekomen, ligt nog in de toekomst. Hou jij je dus maar bezig met jezelf, heb je je handen méér dan vol aan!! Ga je je reactie nog vaker bewerken? ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dolce Vita 346 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 11 minuten geleden zei Bastiaan73: Ga je je reactie nog vaker bewerken? ? Ga vooral zo door..... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 1 uur geleden zei Bastiaan73: @sjako: was God op de hoogte van de aanwezigheid van de slang en van wat hij aan Eva vroeg? Tuurlijk Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 1 minuut geleden zei Thinkfree: 1 uur geleden zei Bastiaan73: @sjako: was God op de hoogte van de aanwezigheid van de slang en van wat hij aan Eva vroeg? Tuurlijk Waarom hield God de slang dan niet tegen? 1 uur geleden zei Dolce Vita: Vrijwel alles wat ik ooit voorzien en voorzegd heb, is al uitgekomen. Ben je een profetes? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 Zojuist zei Bastiaan73: Waarom hield God de slang dan niet tegen? Omdat de mens de verantwoording had gekregen over de gehele aarde, tevens waren zij geschapen in ware kennis gerechtigheid en heiligheid. Ze wisten wat ze deden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 5 minuten geleden zei Thinkfree: 8 minuten geleden zei Bastiaan73: Waarom hield God de slang dan niet tegen? Omdat de mens de verantwoording had gekregen over de gehele aarde, tevens waren zij geschapen in ware kennis gerechtigheid en heiligheid. Ze wisten wat ze deden. Wat bedoel je met 'ware kennis'? Kennis van goed en kwaad hadden ze toen nog niet dus was hun kennis in elk geval onvolkomen. Ik beschouw de slang in het Genesisverhaal als het instrument waarmee God Adam en Eva testte. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 Zojuist zei Bastiaan73: Wat bedoel je met 'ware kennis'? Kennis van goed en kwaad hadden ze toen nog niet dus was hun kennis in elk geval onvolkomen. Ik beschouw de slang in het Genesisverhaal als het instrument waarmee God Adam en Eva testte. Alle kennis die zij bezaten was waar(goed) zonder misleidende kennis(kwaad) God staat boven het plaatje Dolce Vita reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 Zojuist zei Thinkfree: Alle kennis die zij bezaten was waar(goed) zonder misleidende kennis(kwaad) Je kunt 'goed' pas als goed bestempelen als je weet wat 'kwaad' of 'fout' is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 Zojuist zei Bastiaan73: Je kunt 'goed' pas als goed bestempelen als je weet wat 'kwaad' of 'fout' is. Die kun je ook omdraaien ze wisten wie/wat goed is dat betekend dat het tegenovergestelde doen wat die goedheid vertelde automatisch kwaad is, zij bezaten die kennis. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 1 minuut geleden zei Thinkfree: Die kun je ook omdraaien ze wisten wie/wat goed is dat betekend dat het tegenovergestelde doen wat die goedheid vertelde automatisch kwaad is, zij bezaten die kennis. Hoe kon Eva weten dat het fout was om te eten van de boom der kennis van goed en fout, vóórdat zij er van had gegeten? M.a.w. hoe kon zij die kennis/dat besef hebben als die kennis pas kwam ná het eten van de vrucht van die boom? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 5 minuten geleden zei Bastiaan73: Hoe kon Eva weten dat het fout was om te eten van de boom der kennis van goed en fout, vóórdat zij er van had gegeten? Meschien omdat hun schepper het hun vertelde, degene die waarachtig goed is. 6 minuten geleden zei Bastiaan73: M.a.w. hoe kon zij die kennis/dat besef hebben als die kennis pas kwam ná het eten van de vrucht van die boom? Ware kennis hadden zij, alleen het goede deel was praktisch mogelijk, na de val trad het kwaad als praktisch op, om al meer en meer te gaan domineren dat veroorzaakt leed en ellende. In theorie wisten zij van goed en kwaad alleen de praktijk wisten zij niet van het kwaad. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dolce Vita 346 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 (bewerkt) 38 minuten geleden zei Bastiaan73: Waarom hield God de slang dan niet tegen? Ben je een profetes? Ik ben een Kind van God. Gewenst, gewild en innig geliefd bij God. De Levende is in en met de Zijnen. Nogmaals, maak jij je maar druk om jezelf. Heb je je handjes vol aan. 4 september 2019 bewerkt door Dolce Vita Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 1 uur geleden zei Dolce Vita: Ik ben een Kind van God. Vanwaar weer een hoofdletter? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chaim 157 Geplaatst 5 september 2019 Rapport Share Geplaatst 5 september 2019 (bewerkt) 12 uur geleden zei Dolce Vita: Zo doet "hasatan" zich graag voor en beroept zich op het jodendom, doet een flauw humanistisch aftreksel van christendom na en doet zich voor als een engel van het licht, smijt met een hoop dure hebreeuwse woorden, maar wij luisteren enkel naar God de Zoon, Jezus Christus. En wij weten waar satan en zijn engelen zullen eindigen. Zij hebben een andere bestemming dan wij. Er is na vijfmaal van dit soort reacties met vrijwel alleen ad hominems nog steeds geen antwoord op hetgeen de T'NaCH zegt: klik ?. Tekenend. 5 uur geleden zei Dolce Vita: Ik ben een Kind van God ... en innig geliefd bij God. Zoals we in Israel zeggen: ''At medaberet '' -- ''Jij spreekt'', ''jij zegt het''. Maar het is niet aan jou. Luister scherp naar jezelf en zeg me wie aan het woord is. Citaat Nogmaals, maak jij je maar druk om jezelf. Jij zegt dit tegen een ander, maar heb je je eigen dossier gezien? Na vijfmaal van dit soort reacties met vrijwel alleen ad hominems richting medemensen, heb je onderhand nog steeds geen inhoudelijk antwoord weten te formuleren op hetgeen de T'NaCH letterlijk zegt: klik ? 5 september 2019 bewerkt door Chaim Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 5 september 2019 Rapport Share Geplaatst 5 september 2019 (bewerkt) 11 uur geleden zei Bastiaan73: Job 2: Wederom was er een dag, als de kinderen Gods kwamen, om zich voor den HEERE te stellen, dat de satan ook in het midden van hen kwam, om zich voor den HEERE te stellen. Toen zeide de HEERE tot den satan: Van waar komt gij? En de satan antwoordde den HEERE, en zeide: Van om te trekken op de aarde, en van die te doorwandelen. En de HEERE zeide tot den satan: Hebt gij ook acht geslagen op Mijn knecht Job? Want niemand is op de aarde gelijk hij, een man, oprecht en vroom, godvrezende en wijkende van het kwaad; en hij houdt nog vast aan zijn oprechtigheid, hoewel gij Mij tegen hem opgehitst hebt, om hem te verslinden zonder oorzaak. Toen antwoordde de satan den HEERE, en zeide: Huid voor huid, en al wat iemand heeft, zal hij geven voor zijn leven. Doch strek nu Uw hand uit, en tast zijn gebeente en zijn vlees aan; zo hij U niet in Uw aangezicht zal zegenen! En de HEERE zeide tot den satan: Zie, hij zij in uw hand, doch verschoon zijn leven. (Job 2:1-6, SV) satan heeft dus geen macht over het leven van Job, dat veilig is in de handen van God. Hij krijgt enkel macht over omstandigheden. Alles wat satan van plan is, wordt eerst aan God gevraagd en daar krijgt satan dus toestemming van. satan denkt dat hij zelfstandig opereert en onafhankelijk van God. Het tegendeel is waar. God blijft te allen tijde de touwtjes in Handen houden. Het is zelfs zo gelegen dat het niet eens satan is die Job ziek maakt, maar God! satan vraagt aan God of Hij het gebeente en vlees van Job aan wil tasten: Toen antwoordde de satan den HEERE, en zeide: Huid voor huid, en al wat iemand heeft, zal hij geven voor zijn leven. Doch strek nu Uw hand uit, en tast zijn gebeente en zijn vlees aan; zo hij U niet in Uw aangezicht zal zegenen! 5 september 2019 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 5 september 2019 Rapport Share Geplaatst 5 september 2019 11 uur geleden zei Bastiaan73: Was God op de hoogte van de slang en van wat hij aan Eva vroeg? Vast wel, maar je vergeet één ding. Al Gods scheppingen hebben een vrije wil. Zonder die vrije wil kan Zijn schepping Hem niet uit liefde en waardering aanbidden. Zonder vrije wil zouden we maar marionetten zijn. Dus als God satan had tegengehouden dan was de vraag of God werkelijk de soevereine heerser is, of mag zijn, nooit beantwoord. Dan was het vroeg of laat toch een keer verkeerd gegaan. In 6000 jaar weten we wel dat we het niet zonder God kunnen. Dus deze strijdvraag is nu wel opgelost, zeker toen Jezus Zijn leven belangeloos gaf voor de hele mensheid. 9 uur geleden zei Thinkfree: tevens waren zij geschapen in ware kennis gerechtigheid en heiligheid Maar dat bevocht satan nu juist. Hij liet het voorkomen of God de mens iets moois onthield, namelijk de kennis van goed en kwaad. Ze zouden zijn als God. Een leugen natuurlijk. 15 uur geleden zei Chaim: Het Hebreeuwse woord dat in het bovenstaande citaat voor "tegenstander" wordt gehanteerd is: satan. Vandaar dat Jezus zijn geliefde discipel Petrus als 'satan' kon aanduiden. Als Jezus dezelfde betekenis aan satan gaf als jij waarom wordt er dan gezegd door dezelfde Jezus in Lukas 10:18: Ik zie satan al als een bliksemschicht uit de hemel vallen. Als satan een medewerker zou zijn van JHWH waarom moet hij dan vallen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 5 september 2019 Rapport Share Geplaatst 5 september 2019 (bewerkt) 11 minuten geleden zei sjako: 9 uur geleden zei Thinkfree: tevens waren zij geschapen in ware kennis gerechtigheid en heiligheid Maar dat bevocht satan nu juist. Hij liet het voorkomen of God de mens iets moois onthield, namelijk de kennis van goed en kwaad. Ze zouden zijn als God. Een leugen natuurlijk. Ze wisten het drommels goed, en namen de leugen voor waar, dat is ook onderdeel van ware kennis. Dat is ds leugen kennen/herkennen. 5 september 2019 bewerkt door Thinkfree Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 5 september 2019 Rapport Share Geplaatst 5 september 2019 1 uur geleden zei Kaasjeskruid: God blijft te allen tijde de touwtjes in Handen houden. Dat is niet waar. Hoe denk je dat die oorlogen ontstaan. Zijn al die miljoenen slachtoffers door God ontstaan of door satan? Ik weet 100% zeker door satan. God maakt het straks wel weer goed, dus in die zin is de mens wel in goede handen, maar in dit samenstel is satan de heerser voor de mensen die God niet willen gehoorzamen, zoals de meerderheid dat niet wilt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 5 september 2019 Rapport Share Geplaatst 5 september 2019 1 minuut geleden zei sjako: Dat is niet waar. Hoe denk je dat die oorlogen ontstaan. Zijn al die miljoenen slachtoffers door God ontstaan of door satan? Ik weet 100% zeker door satan. God maakt het straks wel weer goed, dus in die zin is de mens wel in goede handen, maar in dit samenstel is satan de heerser voor de mensen die God niet willen gehoorzamen, zoals de meerderheid dat niet wilt. Jij denkt te klein van God. Niks gaat buiten Zijn wil om. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 5 september 2019 Rapport Share Geplaatst 5 september 2019 3 minuten geleden zei Thinkfree: Ze wisten het drommels goed, en namen de leugen voor waar, dat is ook onderdeel van ware kennis. Dat is ds leugen kennen/herkennen. Ze hadden het misschien kunnen weten, maar toch hebben ze van die vrucht genomen. Satan is sluw. Nu hebben we idd kennis van goed en kwaad wat we met de dood moeten bekopen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 5 september 2019 Rapport Share Geplaatst 5 september 2019 1 minuut geleden zei sjako: Dat is niet waar. Hoe denk je dat die oorlogen ontstaan. Zijn al die miljoenen slachtoffers door God ontstaan of door satan? Ik weet 100% zeker door satan. God maakt het straks wel weer goed, dus in die zin is de mens wel in goede handen, maar in dit samenstel is satan de heerser voor de mensen die God niet willen gehoorzamen, zoals de meerderheid dat niet wilt. God geeft satan die autoriteit, simpelweg omdat de mensen kiezen voor satan en eigen lust, Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 5 september 2019 Rapport Share Geplaatst 5 september 2019 Zojuist zei Kaasjeskruid: Jij denkt te klein van God. Niks gaat buiten Zijn wil om. In dit samenstel laat Hij zaken toe. Net als Hij satan toeliet om Job ziek te maken. Die strijdvraag is nog steeds bezig. Hij probeert zoveel mogelijk mensen van God af te halen. Uiteindelijk zal door de opstanding de zaken weer goed komen. Uiteindelijk heeft God de zaken in handen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 5 september 2019 Rapport Share Geplaatst 5 september 2019 1 minuut geleden zei sjako: Ze hadden het misschien kunnen weten, maar toch hebben ze van die vrucht genomen. Satan is sluw. Nu hebben we idd kennis van goed en kwaad wat we met de dood moeten bekopen. Ze wisten het ongetwijfeld, zij bezaten volmaakte kennis van God. En wisten drommels goed dat God niet tegen hen sprak, want zei kenden God. Zij wisten dat die slang God tegensprak en namen het voor lief. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 5 september 2019 Rapport Share Geplaatst 5 september 2019 (bewerkt) 2 minuten geleden zei sjako: Net als Hij satan toeliet om Job ziek te maken. satan maakt Job niet ziek. Dat staat er toch! satan vraagt aan God of Hij hem ziek wil maken. 5 september 2019 bewerkt door Kaasjeskruid Nicky O reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten