Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Je zou verbaasd zijn, maar ik ben resoluut voorstander. Op twitter zie ik veel mensen tegen ageren, maar staan ze wel stil bij de voordelen?

Onderwijs komt handen en middelen te kort. Waaraan ligt dit? Veel autochtonen doen het uiterst slecht op school omdat ze de monocul van de islam slecht filteren en niet mogen/kunnen ventileren. Vooral ik hou mijn hart vast voor de middelbare school, Arabische volbloeden naast mijn dochters, neen bedankt.

Hoeveel meer zou ons onderwijs niet ontlast worden door islamscholen? Ik kan verhalen en beelden delen die je haren rechtop stellen. Als we die tribulatie nu eens in de segregatie plaatsen met eigen onderwijs? Weg van onze opvoeding dus.

Waarom zouden wij tegen zijn? (Let wel, een werkbaar argument he, integratie faalde en assimilatie vinden gutmenschen te draconisch)

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je zou verbaasd zijn, maar ik ben resoluut voorstander. 

Allerminst. Jij zit vol met niet te verklaren tegenstrijdige standpunten.

20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Veel autochtonen doen het uiterst slecht op school omdat ze de monocul van de islam slecht filteren en niet mogen/kunnen ventileren.

Verwoord dat nu eens in Algemeen Beschaafd Nederlandsch. Wat is bv monocul, het woord bestaat simpelweg niet.

20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vooral ik hou mijn hart vast voor de middelbare school, Arabische volbloeden naast mijn dochters, neen bedankt.

Dan had je die dochters zodanig moeten opvoeden dat je jezelf daarover geen zorgen hoeft te maken. Als ze iemand mee nam om te eten, dat aten we standaard sappige varkens schnitzel en als het jong dat niet bliefde kwam hij er niet in en bleef weg. Dat wist ze en dus is dat nooit gebeurd.

 

20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als we die tribulatie nu eens in de segregatie plaatsen met eigen onderwijs? Weg van onze opvoeding dus.

Van JOUW opvoeding ja.
Maar dan geef je ze de ruimte die ze in Nederland kregen en die er toe leidt dat er nu een islamitische school wordt gesloten vanwege de banden met extremisten.

 

Ik ben ernstig voorstander van EEN (1) onderwijssysteem waarbij alle kinderen met elkaar leren omgaan.
Dat geeft direct de gelegenheid om extremisten er uit te filteren.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Allerminst. Jij zit vol met niet te verklaren tegenstrijdige standpunten.

Verwoord dat nu eens in Algemeen Beschaafd Nederlandsch. Wat is bv monocul, het woord bestaat simpelweg niet.

Dan had je die dochters zodanig moeten opvoeden dat je jezelf daarover geen zorgen hoeft te maken. Als ze iemand mee nam om te eten, dat aten we standaard sappige varkens schnitzel en als het jong dat niet bliefde kwam hij er niet in en bleef weg. Dat wist ze en dus is dat nooit gebeurd.

 

Hoezo tegenstrijdig? Ik ben voorstander, zonder twijfel hoor. Mijn standpunten zeggen waarom en weerleggen de voordelen.

monocul bestaat wel, maar dat jij met weinig mensen interactie hebt en dat niet kan plaatsen is niet mijn probleem he. Monocul is de antoniem van multicul. 

Opvoeding heeft er niets mee te maken. Je staat machteloos als je een school wil die islamvrij is en de witte scholen worden steeds schaarser. In het Antwerpse is er quasi geen school uit te kiezen, men hoeft al een week vooraf te kamperen op veelal plaatsen om kind in te schrijven.

Laten we even on topic blijven. Ben je voor- of tegenstander? En waarom? Ik voorstander omdat het onderwijs enorm zou ontlasten en geen rekening meer moet houden met minderheden die uiteindelijk toch op hun 18e stoppen en daartussen de boel op stelten zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Je zou verbaasd zijn, maar ik ben resoluut voorstander. Op twitter zie ik veel mensen tegen ageren, maar staan ze wel stil bij de voordelen?

In Nederland hebben we 55 scholen waar islamitisch onderwijs wordt gegeven, waarvan het merendeel basisonderwijs en 3 stuks voortgezet, volledig gesubsidieerd door de overheid.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_onderwijs_in_Nederland

Zolang het geen kweekvijvers worden voor radicaliserende jeugd, het onderwijs niet antidemocratisch is en salafisme niet de boventoon gaat voeren, lijkt het me geen probleem en hebben ze er evenveel recht op als bijvoorbeeld het gereformeerde onderwijs. Maar ja... dat is hetzelfde als van wolven gaan verwachten zich als schapen te gedragen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

In Nederland hebben we 55 scholen waar islamitisch onderwijs wordt gegeven, waarvan het merendeel basisonderwijs en 3 stuks voortgezet, volledig gesubsidieerd door de overheid.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_onderwijs_in_Nederland

Zolang het geen kweekvijvers worden voor radicaliserende jeugd, het onderwijs niet antidemocratisch is en salafisme de boventoon gaat voeren, lijkt het me geen probleem en hebben ze er evenveel recht op als bijvoorbeeld het gereformeerde onderwijs. Maar ja... dat is hetzelfde als van wolven gaan verwachten zich als schapen te gedragen.

In Vlaanderen geven ze gewoon islam op de katholieke scholen, zelfs al in het lagere onderwijs. 

Wat die islamscholen zouden worden is een andere zaak. Maar bij de inrichting ervan ontlast je wel grotendeels ons onderwijs in de grootsteden. Ik denk dat die islamieten wel budget voor hun scholen hebben, dus dat is het probleem niet. 

Voor velen is segregatie een brug te ver. Maar beeld eens in dat orthodoxe joden naar christelijke scholen zouden gaan? Dat zou qua voedingseisen en cultuurtradities identiek botsen zoals dat nu botst met islam. Alle scholen in omstreken hier serveren al reeds uitsluitend halal voedsel. Zelfs bij feestjes die ze organiseren ben je gedwongen een halal hot dog te eten. Die scholen zijn wel ons erfgoed he, niet aan andere culturen aan te passen naar zich. Dit is de wereld op zijn kop. 

Zo hadden wij ook in het Antwerpse een school om trots op te zijn, een school waar alle uitingen van religie verboden zijn. Die school stond gekend voor haar neutraliteit wat tot een groot groepsverband leed. Moslims infiltreren die school en weten het schoolreglement, doen een proces aan en de school moest helaas de grondwet respecteren. 

Dan had ik het nog niet over stedelijke scholen waar de ene na de andere leerkracht in een depressie zakt omdat ze meer en meer verantwoordelijk gesteld worden  tot opvoedkundige. Onderwijs moest zelfs aangepast worden omdat het gros qua niveau niet mee kan, mee wil. Na 15j investeren in verloren middelen haken ze dan af van onderwijs en hebben ze alle goede studenten met zich meegetrokken waarop dat onderwijs ook aangepast in.

Daarom, ontlast onze scholen en organiseer islamitische onderwijs waar moslims hun eigen tradities kunnen botvieren. Zodat wij dat van ons kunnen behouden zoals dat bedoeld was. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

In Vlaanderen geven ze gewoon islam op de katholieke scholen, zelfs al in het lagere onderwijs. 

Wat die islamscholen zouden worden is een andere zaak. Maar bij de inrichting ervan ontlast je wel grotendeels ons onderwijs in de grootsteden. Ik denk dat die islamieten wel budget voor hun scholen hebben, dus dat is het probleem niet. 

Voor velen is segregatie een brug te ver. Maar beeld eens in dat orthodoxe joden naar christelijke scholen zouden gaan? Dat zou qua voedingseisen en cultuurtradities identiek botsen zoals dat nu botst met islam. Alle scholen in omstreken hier serveren al reeds uitsluitend halal voedsel. Zelfs bij feestjes die ze organiseren ben je gedwongen een halal hot dog te eten. Die scholen zijn wel ons erfgoed he, niet aan andere culturen aan te passen naar zich. Dit is de wereld op zijn kop. 

Zo hadden wij ook in het Antwerpse een school om trots op te zijn, een school waar alle uitingen van religie verboden zijn. Die school stond gekend voor haar neutraliteit wat tot een groot groepsverband leed. Moslims infiltreren die school en weten het schoolreglement, doen een proces aan en de school moest helaas de grondwet respecteren. 

Dan had ik het nog niet over stedelijke scholen waar de ene na de andere leerkracht in een depressie zakt omdat ze meer en meer verantwoordelijk gesteld worden  tot opvoedkundige. Onderwijs moest zelfs aangepast worden omdat het gros qua niveau niet mee kan, mee wil. Na 15j investeren in verloren middelen haken ze dan af van onderwijs en hebben ze alle goede studenten met zich meegetrokken waarop dat onderwijs ook aangepast in.

Daarom, ontlast onze scholen en organiseer islamitische onderwijs waar moslims hun eigen tradities kunnen botvieren. Zodat wij dat van ons kunnen behouden zoals dat bedoeld was. 

Dat krijg je als je van onderwijs opvoedingscentra gaat maken. Uit handen geven van de opvoeding is een slecht idee en kan het beste gewoon thuis gebeuren. Kunnen ze daar halal boterhammetjes klaarmaken en halal melk meegeven en halal fruit plukken.

Opgedonderd met de kantines, terug met de broodtrommels!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Dat krijg je als je van onderwijs opvoedingscentra gaat maken. Uit handen geven van de opvoeding is een slecht idee en kan het beste gewoon thuis gebeuren. Kunnen ze daar halal boterhammetjes klaarmaken en halal melk meegeven en halal fruit plukken.

Opgedonderd met de kantines, terug met de broodtrommels!

Dat is wat culturen die zich aanpassen doen. Het moge nu iedereen wel duidelijk wezen dat er geen gematigde islam bestaat en van integratie geen sprake is.

Assimilatie hoeft van mijn part zelfs niet. Gewoon in segregatie en natuurlijk laten uitdoven door het sociaal economisch beleid op de allochtoon te hervormen.

Eerder dan grote gezinnen te belonen, belast hen massaal. Geen co2 taks, want een geboortebeperking is effectiever. Zo spreken de echte klimaatexperten toch. Dat de linkse gutmensch dit dan maar concreet toepast. Als alleenstaande de vervuiling van een ander moeten betalen = communisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-7-2019 om 09:37 zei Fundamenteel:

Daarom, ontlast onze scholen en organiseer islamitische onderwijs waar moslims hun eigen tradities kunnen botvieren.

Daarom ben ik er op tegen. Die vallen ten prooi aan buitenlandse geldschieters en het worden kweekvijvers van radicalisten.
Laat kinderen met elkaar spelen en opgroeien, de praktijk leert dat ze dan later minder problemen met elkaar krijgen.

Op 13-7-2019 om 09:43 zei Kaasjeskruid:

Kunnen ze daar halal boterhammetjes klaarmaken en halal melk meegeven en halal fruit plukken.

Eet je wel eens kipfilet van de supermarkt?
Is ook allemaal halal. 
Ze zetten het er alleen niet op, omdat anders haatdragende landgenoten die al schrikken van dat woord het niet meer kopen. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Eet je wel eens kipfilet van de supermarkt?
Is ook allemaal halal. 
Ze zetten het er alleen niet op, omdat anders haatdragende landgenoten die al schrikken van dat woord het niet meer kopen. 

Als het ff kan duik in sowieso de halalwinkel in. Je krijgt veel meer voor je geld dan in de supermarkt, ideaal voor mensen met een kleine portemonnee. Nu heb ik het wel over zo'n tien/vijftien jaar geleden, ik weet niet of dit nog zo is. Maar mocht dit nog steeds zo zijn, doe mij maar zo'n turkse shabby shop.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Daarom ben ik er op tegen. Die vallen ten prooi aan buitenlandse geldschieters en het worden kweekvijvers van radicalisten.
Laat kinderen met elkaar spelen en opgroeien, de praktijk leert dat ze dan later minder problemen met elkaar krijgen.

Eet je wel eens kipfilet van de supermarkt?
Is ook allemaal halal. 
Ze zetten het er alleen niet op, omdat anders haatdragende landgenoten die al schrikken van dat woord het niet meer kopen. 

Want de halal slacht is koosjer? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Als het ff kan duik in sowieso de halalwinkel in. Je krijgt veel meer voor je geld dan in de supermarkt, ideaal voor mensen met een kleine portemonnee. Nu heb ik het wel over zo'n tien/vijftien jaar geleden, ik weet niet of dit nog zo is. Maar mocht dit nog steeds zo zijn, doe mij maar zo'n turkse shabby shop.

Serieus he.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 15-7-2019 om 06:56 zei Dat beloof ik:

Daarom ben ik er op tegen. Die vallen ten prooi aan buitenlandse geldschieters en het worden kweekvijvers van radicalisten.
Laat kinderen met elkaar spelen en opgroeien, de praktijk leert dat ze dan later minder problemen met elkaar krijgen.

Eet je wel eens kipfilet van de supermarkt?
Is ook allemaal halal. 
Ze zetten het er alleen niet op, omdat anders haatdragende landgenoten die al schrikken van dat woord het niet meer kopen. 

Wilt gij dat uw kinderen opgroeien met IS kinderen? Denk je überhaupt dat een school kan deradicaliseren? Wat baat het dat ze op hun eigen scholen risico tot radicaliseren lopen als ze al reeds radicaliseren op onze scholen? Misschien kan de islamschool beter deradicaliseren dan onze huidige scholen. Misschien wordt het erger. Maar het wordt onder de huidige gang van zaken sowieso erger. In segregatie kunnen ze alleen maar zichzelf naar beneden trekken. Samen lekker “divers” wezen is onze kinderen als schapen voor de wolven gooien en ze mee onder sleuren. 

Laten we dit toch eens deftig herbekijken. De voordelen wegen op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Grappig, iedereen die tegen de islamschool is bevestigd daarbij meteen dat er iets mis met de islam is. :D

Dat hoeft niet. Je kan ook in het algemeen tegen door de staat gefinancierde scholen op religieuze of levensbeschouwelijke grondslag zijn.

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Thorgrem:

Dat hoeft niet. Je kan ook in het algemeen tegen door de staat gefinancierde scholen op religieuze of levensbeschouwelijke grondslag zijn.

Maar er zijn jodenscholen en christelijke scholen. Discriminatie of racisme was toch het toverwoordje van links? Wel nu zegt deze rechtse nationalist het eens: “Islamscholen verbieden is discriminatie.”

Niet dat dit mijn motief is. Mijn godsdienstvrijheid verkiest een islamvrije omgeving in de opvoeding. Zulke islamschool regelt dat. Niet dat ze geen moslimvriendjes mogen hebben, begrijp me niet verkeerd. Ik wil gewoon niet dat ze moeten deelnemen aan die tradities. In de omgeving is dat reeds zo, wat een spijtige zaak is. We zouden graag het talent van iemand stimuleren in het kunstonderwijs. Vroeger was dat een topschool, maar vandaag verkiezen (autochtone) ouders daar niet meer voor. De omgeving is belangrijker dan de opleiding geworden. Achternicht is gestopt met op kot gaan en reist nu dagelijks 200km voor studies. Er was in het gebouw van haar kot ingebroken en voor haar deur constant nachtlawaai en overlast van “hangjongeren”. Migratie maakt alles kapot.

Concreet: diversiteit is onze vijand. De kracht huist in eenheid, eendracht maakt macht. Wie niet voor ons is is tegen ons en mag gerust in segregatie geplaatst worden. Onze kinderen hoeven daar niet mee in onder getrokken te worden.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-7-2019 om 03:55 zei Fundamenteel:

Wilt gij dat uw kinderen opgroeien met IS kinderen?

Die van zijn opgegroeid met behoorlijk gelovige vriendjes en dat is goed uitgepakt voor alle partijen. 

Op 24-7-2019 om 03:55 zei Fundamenteel:

Denk je überhaupt dat een school kan deradicaliseren?

Ja, maar niet in haar eentje. Maar ze kan dat wel in samenwerking met andere partijen. Als een kind op school rare extremistische taal uitslaat, kan de school dat bespreken met bv politie of gemeente en die kunnen dan weer maatregelen nemen.

Op 24-7-2019 om 03:55 zei Fundamenteel:

Wat baat het dat ze op hun eigen scholen risico tot radicaliseren lopen als ze al reeds radicaliseren op onze scholen?

Als ze radicaliseren op onze scholen ligt voornamelijk aan de ouders en dan wordt dat alleen maar erger als ze eigen scholen krijgen. Misbruik bij de katholieken is zo erg kunnen worden omdat ze eigen scholen hadden waar de pastoor de scepter zwaaide.

Op 24-7-2019 om 03:55 zei Fundamenteel:

Samen lekker “divers” wezen is onze kinderen als schapen voor de wolven gooien en ze mee onder sleuren. 

Dan vergeet je de rol van de ouders. Mijn kinderen zijn op school ook in aanraking gekomen met gelovige kinderen en zo'n katholieke pedofiele priester. Daar hebben ze niets aan over gehouden. En dat wist ik tevoren al. Kwestie van zelf je kinderen voorbereiden op de maatschappij en dat niet allemaal aan school overlaten.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Mijn godsdienstvrijheid verkiest een islamvrije omgeving in de opvoeding

Als godsdienstvrijheid bij jou vooral inhoudt dat je geen last wil hebben van andere religies, stelt godsdienstvrijheid bij jou niets voor.
Godsdiensvrijheid houdt in dat ook ánderen kunnen kiezen voor een eigen religie. 

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wel nu zegt deze rechtse nationalist het eens: “Islamscholen verbieden is discriminatie.”

Welaan, blanke mannelijke heteroseksuele christelijke rechtse nationalist: je wil een islamvrije omgeving, maar islamscholen verbieden is discriminatie. Dat gaat niet tegelijk he ! Dat laat maar weer eens zien hoe simpel rechts-nationalisten soms kunnen denken.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Niet dat ze geen moslimvriendjes mogen hebben, begrijp me niet verkeerd.

Dan begrijp ik je toch verkeerd. Hoe wou je dat doen, een islamvrije opvoeding en toch moslimvriendjes mogen hebben ??!!

1 uur geleden zei Fundamenteel:

De kracht huist in eenheid, eendracht maakt macht.

Inderdaad Iedereen naar dezelfde school !!

 

Zorg toch eens voor samenhang in je antwoorden.  Je zwalkt maar wat, al naar hoe de wind staat.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar er zijn jodenscholen en christelijke scholen.

Er zijn in Nederland enkele scholen met een joodse religieuze grondslag. En velen met een christelijk religieuze grondslag. Volgens mij ook nog een met hindoeïstische grondslag. En natuurlijk ook een aantal met islamitische grondslag. 

8 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Discriminatie of racisme was toch het toverwoordje van links?

En van rechts. Iets met grondwet en fatsoenlijk met elkaar omgaan. Wat het met mijn reactie te maken heeft ontgaat mij. 

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Wel nu zegt deze rechtse nationalist het eens: “Islamscholen verbieden is discriminatie.”

Wil je nu een sticker? 

 

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Niet dat dit mijn motief is. Mijn godsdienstvrijheid verkiest een islamvrije omgeving in de opvoeding. Zulke islamschool regelt dat.

Verre van. Een islamitische school verplicht islamitische ouders namelijk niet om hun kinderen daarheen te sturen. Die kinderen kunnen ook gewoon naar de openbare of christelijke school. Soms geeft de onderwijskundige grondslag voor ouders de doorslag en als je als ouder enthousiast bent over bijvoorbeeld het jenaplan onderwijs en er is enkel een openbare jenaplanschool in de buurt dan is de keuze snel gemaakt. 

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Niet dat ze geen moslimvriendjes mogen hebben, begrijp me niet verkeerd. Ik wil gewoon niet dat ze moeten deelnemen aan die tradities. In de omgeving is dat reeds zo, wat een spijtige zaak is.

Dan kies je er toch voor om je kinderen niet naar het islamitische onderwijs te sturen. Vrij simpel lijkt me. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-7-2019 om 16:26 zei Thorgrem:

Er zijn in Nederland enkele scholen met een joodse religieuze grondslag. En velen met een christelijk religieuze grondslag. Volgens mij ook nog een met hindoeïstische grondslag. En natuurlijk ook een aantal met islamitische grondslag. 

En van rechts. Iets met grondwet en fatsoenlijk met elkaar omgaan. Wat het met mijn reactie te maken heeft ontgaat mij. 

Wil je nu een sticker? 

 

Verre van. Een islamitische school verplicht islamitische ouders namelijk niet om hun kinderen daarheen te sturen. Die kinderen kunnen ook gewoon naar de openbare of christelijke school. Soms geeft de onderwijskundige grondslag voor ouders de doorslag en als je als ouder enthousiast bent over bijvoorbeeld het jenaplan onderwijs en er is enkel een openbare jenaplanschool in de buurt dan is de keuze snel gemaakt. 

Dan kies je er toch voor om je kinderen niet naar het islamitische onderwijs te sturen. Vrij simpel lijkt me. 

Hoe dat in Nederland gaat is me niet geheel bekend. Hier wordt islam gewoon opgenomen in het lessenpakket van de huidige scholen. Dan gaan de moslims, christenen en atheïsten even naar een ander klaslokaal. Enkel de joden hebben hier exclusieve scholen. Mijn vraag dan: waarom mag de jood het maar de moslim niet? De moslim moet gedwongen naar christelijke of stedelijke scholen gaan hier.

Het is niet omdat sommige moslimouders dat onderwijs niet kiezen we het zouden moeten tegenhouden. Enkel degene die zich kunnen/willen aanpassen zouden dan verder naar onze scholen gaan. Willen ze toch uitsluitend een halal omgeving kan men zulk onderwijs kiezen. Nu zijn de westerse scholen halal gemaakt. Halal voedsel, geen kruisbeeldjes meer, geen kerstboom, geen kerststal, etc, .,. Kortom, de integratie andersom. De keuze van een islamvrije opvoeding vereist een school ver buiten deze contreien. Hier zijn scholen waar ze al reeds meer dan 95% uitmaken. Dat waren ooit goede scholen maar staan nu berucht. De oorzaak is de islamitische gemeenschap. Als islamscholen ons eigen onderwijs nog maar een derde zou ontlasten moeten we dat zeker doen. Ik ken een moeder wiens zoon homo is en een bachelor haalt om leerkracht te worden. Ook hij zal werk buiten zijn contreien zoeken. 

We weten toch waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Thorgrem:

Geen idee hoe de Belgische wetgeving is en de praktijk mbt scholen.

Zelfde als Nederland denk ik? Godsdienstvrijheid is verankerd in de grondwet en artikel 18.1 zegt dat men vrij is de religie te onderwijzen.

Dus wettelijk gezien kan je de islamschool niet verbieden. Het is 1 tegen de godsdienstvrijheid en 2 discriminatie tegenover andere religies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Zelfde als Nederland denk ik? Godsdienstvrijheid is verankerd in de grondwet en artikel 18.1 zegt dat men vrij is de religie te onderwijzen.

Dus wettelijk gezien kan je de islamschool niet verbieden. Het is 1 tegen de godsdienstvrijheid en 2 discriminatie tegenover andere religies.

Natuurlijk kan dat wel. Godsdienstvrijheid is niet absoluut.  Het is ondergeschikt en gebonden aan de Nederlandse wet. Daarom wordt nu een een islamitische school gesloten: hij voldoet aan de regels waaraan iedereen moet voldoen.
Vervolgens  gaan ze uiteraard kraaien over godsdienstvrijheid, maar daar heeft het niets mee te maken.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Natuurlijk kan dat wel. Godsdienstvrijheid is niet absoluut.  Het is ondergeschikt en gebonden aan de Nederlandse wet. Daarom wordt nu een een islamitische school gesloten: hij voldoet aan de regels waaraan iedereen moet voldoen.
Vervolgens  gaan ze uiteraard kraaien over godsdienstvrijheid, maar daar heeft het niets mee te maken.

Godsdienstvrijheid is niet absoluut, maar artikel 18 is dat wel? Anders is het “joden en christenen mogen zelf hun onderwijs organiseren, moslims niet.” En dan bots je met de discriminatiewet.

Ik begrijp de afkeer voor een islamschool. Maar het voordeel voor autochtone kinderen weegt op. Beeld je eens terug moslimvrije scholen in? Of waar de amokmakers verdwijnen en enkel degene bereid tot integratie resteren? What a day it would be... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Godsdienstvrijheid is niet absoluut, maar artikel 18 is dat wel? Anders is het “joden en christenen mogen zelf hun onderwijs organiseren, moslims niet.” En dan bots je met de discriminatiewet.

Ik begrijp de afkeer voor een islamschool. Maar het voordeel voor autochtone kinderen weegt op. Beeld je eens terug moslimvrije scholen in? Of waar de amokmakers verdwijnen en enkel degene bereid tot integratie resteren? What a day it would be... 

Scholen worden in Nederland niet gesloten of onthouden van subsidie vanwege de levensbeschouwelijke overtuigingen van waaruit ze lesgeven, maar alleen als de kwaliteit van het onderwijs onder de maat is.
Feitelijk zegt de wet: 'Het boeit mij werkelijk niet vanuit welk idee je les geeft, als je de kinderen maar voldoende leert wat ze in deze samenleving moeten leren.'

Waar jij in je verdere schrijven voor lijkt te pleiten komt op mij over als een soort opgelegde verzuiling. 'Als we alle moslims nou eens op aparte scholen zetten in aparte wijken, dan hebben wij er geen last meer van.'
Zo'n idee kan echter juist tot radicalisering leiden in die wijken, want uitsluiting leidt immers vrijwel altijd daartoe, en daar ze dan gewoon nog die wijken uit kunnen om in de rest van de samenleving te werken, wordt het er bepaald niet veiliger op.
Je kunt ze dan in die wijken opsluiten, maar dan krijg je gettovorming zoals we dat in de Tweede Wereldoorlog ook hadden. Als het goed is, hoef ik niet uit te leggen waarom dát een zeer slecht idee is.

Ongetwijfeld zul je aangeven dat die moslims dan enkel vrijwillig naar die scholen hoeven, dus zonder dwang. Maar reken maar dat niet-islamitische scholen vervolgens heel weinig meer zullen accepteren van moslimleerlingen, want 'als je een hoofddoek wil dragen, halal wil eten of bidden, dan ga je maar naar die moslimschool daar.'
Vrijwilligheid is dan uiteindelijk ook maar relatief en een dergelijke ontwikkeling zal zich natuurlijk ook voordoen als je moslimwijken zou willen aanwijzen of bouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Robert Frans:

Scholen worden in Nederland niet gesloten of onthouden van subsidie vanwege de levensbeschouwelijke overtuigingen van waaruit ze lesgeven, maar alleen als de kwaliteit van het onderwijs onder de maat is.
Feitelijk zegt de wet: 'Het boeit mij werkelijk niet vanuit welk idee je les geeft, als je de kinderen maar voldoende leert wat ze in deze samenleving moeten leren.'

Waar jij in je verdere schrijven voor lijkt te pleiten komt op mij over als een soort opgelegde verzuiling. 'Als we alle moslims nou eens op aparte scholen zetten in aparte wijken, dan hebben wij er geen last meer van.'
Zo'n idee kan echter juist tot radicalisering leiden in die wijken, want uitsluiting leidt immers vrijwel altijd daartoe, en daar ze dan gewoon nog die wijken uit kunnen om in de rest van de samenleving te werken, wordt het er bepaald niet veiliger op.
Je kunt ze dan in die wijken opsluiten, maar dan krijg je gettovorming zoals we dat in de Tweede Wereldoorlog ook hadden. Als het goed is, hoef ik niet uit te leggen waarom dát een zeer slecht idee is.

Ongetwijfeld zul je aangeven dat die moslims dan enkel vrijwillig naar die scholen hoeven, dus zonder dwang. Maar reken maar dat niet-islamitische scholen vervolgens heel weinig meer zullen accepteren van moslimleerlingen, want 'als je een hoofddoek wil dragen, halal wil eten of bidden, dan ga je maar naar die moslimschool daar.'
Vrijwilligheid is dan uiteindelijk ook maar relatief en een dergelijke ontwikkeling zal zich natuurlijk ook voordoen als je moslimwijken zou willen aanwijzen of bouwen.

Ja Robert, noem het beest bij naam he. Ik bepleit inderdaad een segregatie. Waarom leven wij in vrede met joden? Door de segregatie. Als joden hun eisen op onze scholen zouden stellen was het hek ook snel van de dam.

Moslims radicaliseren meer, meer en meer. Wat is het verschil dat ze dat op onze scholen en thuis doen dan op eigen scholen en thuis? Het verschil is dat onze kinderen daar niet meer mee geconfronteerd worden. Onze leerkrachten zijn geen theologen of moslimexperts die zich met deradicalisering moeten bezig houden. Die behoeven onze kinderen op te leiden, maar dat wordt steeds lastiger gemaakt door islamieten.  Vergelijk die situatie niet met wo2. Moslims WILLEN dat, niemand dringt hen segregatie op. Overigens zijn Mohammedanen de oorzaak van het stijgende anti semitisme. Wil je ze vergelijken met wo2, vergelijk je hen beter met de nazi he.

Een moslima heeft sowieso niets te willen. Als de leerkracht zou zeggen “doe die hoofddoek af” en vadertjelief zegt anders zal ze dat blijven dragen. Zo hebben moslims onze scholen (waar altijd neutraliteit rond religie heerste) aangeklaagd omdat ze geen hoofddoek mochten dragen. Ze wonnen dat nog ook. Christenen mochten daar ook geen kruisje dragen maar die respecteert het schoolreglement. De ander infiltreert en verandert alles van binnen uit. 

Plaats die toch in segregatie, gedaan met de zever. Er is hier nog geen enkel argument gegeven dat opweegt tegen de voordelen. De nadelen zijn ons probleem niet, ik kijk naar de voordelen in ons onderwijs. Dat ons onderwijs zo fel achteruit gaat is puur de islamieten en een falend bestuur te wijten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid