TTC 1.560 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 2 minuten geleden zei Kelderworm: Je draait het om TCC. G'd is wel de Vader, maar de Vader is niet G'd. G'd is wel Yeshua, maar Yeshua is niet G'd. G'd is de Heilige Geest maard e Heilige Geest is niet G'd. Even een vergelijking: De Krijgsmacht is de Koninklijke Landmacht, maar de Koninklijke Landmacht is NIET de (hele) Krijgsmacht. De Krijgsmacht is de Koninklijke Luchtmacht, maar de Koninklijke Luchtmacht is NIET de (hele) Krijgsmacht. De Krijgsmacht is de Koninklijke Marine, maar de Koninklijke Marine is NIET de (hele) Krijgsmacht. Onderstaande is de stelling van Sjako. De Vader is God, dus de Geest van de Vader. Wie is nu die Vader? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 (bewerkt) Een van de redenen dat drie-eenheid aanhangers weinig hebben, is omdat zij zich weleens verlagen tot een kinderachtige strategie, mensen worden weleens op een zodanige manier benadert dat hen de lust vergaat om nog te antwoorden, zo voelen zij zich sterk in hun opvatting, natuurlijk gaat dit ook weer niet voor allen op, gegeven karaktertrekjes waar men niet voor gekozen heeft spelen ook mee, ik denk dat ik er aardig doorheenkijk. Op mij heeft het overigens weinig indruk, ik hou mij aan de Bijbelse normale rationele en realistische leringen zoals het in iedere vertaling staat en wat ingegeven is door God zelf, wat kunnen mensen je aandoen, helemaal niets. 14 januari 2019 bewerkt door antoon Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 14 januari 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 3 uur geleden zei Kelderworm: Nee hier is door de JG wederom in hun eigen vertaling onjuist Vader toegevoegd, om zo de de JG bijbel aan te passen aan de JG leerstellingen. Al het tweede voorbeeld ervan, van vele voorbeelden waar dat gebeurd. Iets om over na te denken Sjako. Ik zie dat je van goede wil bent en ijverig de Heer zoekt. Des te meer zou ik het betreuren als je de plank toch mis zou slaan. Correct. Het is een cirkel-redenering. Het boek van de Jehovah's getuigen ondersteunt de paradigma's, en de paradigma's vormen de basis voor een stukje mensenwerk. Ik kan niet beoordelen in hoeverre de wil goed is, en in hoeverre God gezocht wordt. Als je ditzelfde van moslims zegt, ben ik het met je eens. Mensen kunnen struikelen, zoals Petrus. Jezus is duidelijk: Ga weg achter Mij, satan! U bent een struikelblok voor Mij, want u bedenkt niet de dingen van God, maar die van de mensen. De paradigma's van de Jehovah's getuigen zijn de dingen van mensen, niet van God. Ik hoop en bid dat zij zich bekeren van deze paradigma's! 38 minuten geleden zei antoon: Op mij heeft het overigens weinig indruk, ik hou mij aan de Bijbelse normale rationele en realistische leringen zoals het in iedere vertaling staat en wat ingegeven is door God zelf, wat kunnen mensen je aandoen, helemaal niets. Ik twijfel niet aan jouw goede bedoelingen, antoon, maar, ik vrees voor jou dat je gevangen bent door de paradigma's van het genootschap. Immers als je uitgaat van de Bijbel kan je niet anders concluderen dan dat Jezus God is, dat de Heilige Geest God is, want drie zijn er die getuigen in de hemel: de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze drie zijn één. En drie zijn er die getuigen op de aarde: de Geest, het water en het bloed; en deze drie zijn één. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 1 uur geleden zei antoon: Een van de redenen dat drie-eenheid aanhangers weinig hebben, is omdat zij zich weleens verlagen tot een kinderachtige strategie, mensen worden weleens op een zodanige manier benadert dat hen de lust vergaat om nog te antwoorden, zo voelen zij zich sterk in hun opvatting, natuurlijk gaat dit ook weer niet voor allen op, gegeven karaktertrekjes waar men niet voor gekozen heeft spelen ook mee, ik denk dat ik er aardig doorheenkijk. Op mij heeft het overigens weinig indruk, ik hou mij aan de Bijbelse normale rationele en realistische leringen zoals het in iedere vertaling staat en wat ingegeven is door God zelf, wat kunnen mensen je aandoen, helemaal niets. Deze processen en bijhorende strategieën worden allemaal vakkundig beschreven Antoon, religiositeit wordt hierdoor vervormd weergegeven waardoor het waarachtiger zelf in de verdrukking wordt geduwd. De Bijbel vertalen binnen een strikt lineair denkkader is, zoals meermaals aangetoond, te beperkt om enige verlevendiging toe te laten. De gevolgen zijn nefast en bedrieglijk voor al diegenen die spiritualiteit naar intrinsieke waarachtigheid valoriseren. En wie hier de vruchten van plukt mag duidelijk zijn, keer op keer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 14 januari 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 16 minuten geleden zei TTC: Deze processen en bijhorende strategieën worden allemaal vakkundig beschreven Antoon Klopt, en, ze zijn inmiddels doorzichtig geworden. We mogen van mening verschillen, maar, afspraak is afspraak, daartegen zullen we niet vechten. De Drie-ene God kunnen we in het onderdeel "geloof" niet ontkennen. Dit gebeurt tussen de regels door. De agenda is inmiddels duidelijk. Wanneer de discussie niet die kant op gaat, zoals "men" wenst, kruipt men in de slachtoffer-rol, de "beledigde". En, ook dat mag en kan, ware het niet dat toch de ware aap uit de mouw komt. Ik citeer uit de rubriek geloof: 1 uur geleden zei antoon: Als er werkelijk een drie-eenheid bestaat moet dat aangetoond worden, dat doet men dus niet, volgens mij weet men ergens van binnen best wel wel dat de leerstelling aanvechtbaar is, maar toegeven is weer iets anders. En dit is dus NIET de bedoeling. In Levensbeschouwing (hier dus) mag je dat doen. In de rubriek "Geloof" moet je eindelijk stoppen met de paradigma's van de Jehovah's getuigen! De drie-eenheid hoeft in de rubriek "geloof" dus NIET aangetoond te worden. Daar steeds om vragen, lijkt me niet de bedoeling! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 6 minuten geleden zei WdG: Klopt, en, ze zijn inmiddels doorzichtig geworden. We mogen van mening verschillen, maar, afspraak is afspraak, daartegen zullen we niet vechten. De Drie-ene God kunnen we in het onderdeel "geloof" niet ontkennen. Dit gebeurt tussen de regels door. De agenda is inmiddels duidelijk. Wanneer de discussie niet die kant op gaat, zoals "men" wenst, kruipt men in de slachtoffer-rol, de "beledigde". En, ook dat mag en kan, ware het niet dat toch de ware aap uit de mouw komt. Ik citeer uit de rubriek geloof. Tribalisme heeft door de eeuwen heen nog maar weinig zoden aan de dijk gebracht, het is het kapen van hogere impulsen voor de laagste doeleinden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 1 uur geleden zei WdG: Correct Niet correct. Ik heb gezegd dat ik dat tussen haakjes heb gezet als uitleg. Niet de boel gaan verdraaien. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 14 januari 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 Zojuist zei sjako: Niet correct. Ik heb gezegd dat ik dat tussen haakjes heb gezet als uitleg. Niet de boel gaan verdraaien. Het was een reactie op Kelderworm, niet op jou, en deze reactie klopt alszijnde correct op de door hem gegeven uitleg op de eerdere reactie van jou. In dat opzicht begrijp ik niet wat er niet correct aan is. Kan je dat onderbouwen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 Zojuist zei WdG: Het was een reactie op Kelderworm, niet op jou, en deze reactie klopt alszijnde correct op de door hem gegeven uitleg op de eerdere reactie van jou. In dat opzicht begrijp ik niet wat er niet correct aan is. Kan je dat onderbouwen? Omdat er geen Vader staat, dus het is niet verkeerd vertaald. Er staat U. En die tekst is ondubbelzinnig. U=de Vader en dat is de enige ware God. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 14 januari 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 2 minuten geleden zei sjako: Omdat er geen Vader staat, dus het is niet verkeerd vertaald. Er staat U. En die tekst is ondubbelzinnig. U=de Vader en dat is de enige ware God. Dat is niet het antwoord op de vraag. De reactie was op Kelderworm, en die was correct. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 24 minuten geleden zei sjako: Omdat er geen Vader staat, dus het is niet verkeerd vertaald. Jouw stelling: De Vader is God, dus de Geest van de Vader. Wie is hierin de Vader? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 1 uur geleden zei thom: De teksten worden zo begrijpelijk gemaakt, voor mij althans, als dit item van de drie-eenheid in één weg, of één doel, of één proces geplaatst kan worden wat die mens aangaat, die Hem bewust is geworden in zichzelf. Dan veronderstel je wellicht dat die bewustwording ook heeft plaatsgevonden bij diegenen die hun claims hierover ten toon spreiden? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 Zojuist zei thom: Daar ga ik niet over. Dat is een congruent antwoord, met dank. Het vermoeden ontstaat van wel, het is immers altijd ontegensprekelijk fout wat anderen zeggen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 4 minuten geleden zei thom: ? Voor een aantal lijkt er niet zoiets te bestaan als spirituele groei, enkel heel veel woorden en waarheidsclaims. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 3 minuten geleden zei thom: Oh, vraag het dat aantal dan zou ik zeggen. Is er nog wel iemand die zoiets durft vragen op dit forum? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 (bewerkt) 6 minuten geleden zei thom: Waar wil je nou heen TTC? Dit forum is een perfecte graadmeter voor het deficit van religie. 14 januari 2019 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 Zojuist zei thom: En wat doe jij daaraan? Hopen dat de schade beperkt mag blijven, en ons continu laten beschimpen als demonen. Waarom? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 14 minuten geleden zei TTC: Dit forum is een perfecte graadmeter voor het deficit van religie. En waarin schiet de jouwe tekort? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 4 minuten geleden zei Kaasjeskruid: En waarin schiet de jouwe tekort? Geen flauw idee, een tekort aan ervaringskennis misschien? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 1 minuut geleden zei TTC: Geen flauw idee, een tekort aan ervaringskennis misschien? Je bent verscheidene religies aan het uitproberen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 Zojuist zei Kaasjeskruid: Je bent verscheidene religies aan het uitproberen? Zoiets als wedergeboorten die je bij Albert Heyn kan kopen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 14 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2019 Zojuist zei TTC: Zoiets als wedergeboorten die je bij Albert Heyn kan kopen? Ik heb geen idee, ik vraag het jou. Kun je religie in de supermarkt kopen bij jullie? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 15 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2019 (bewerkt) Het is juist gewoon zo, Sjako ik en nog meer mensen die de lering ter discussie stellen, getuigen van het geven van Bijbelse grond hiervoor, van voorstanders van de lering hoor ik nagenoeg niets. 15 januari 2019 bewerkt door antoon Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 15 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2019 (bewerkt) WDG er worden weleens aanbevelingen gedaan en iemand het advies gegeven om zich te laten onderzoeken, meestal is dat met onderbuikgevoel en kan de persoon beter zelf naar de dokter, maar met jou is echt iets bijzonders aan de hand, en dan bedoel ik natuurlijk niet dat je gek zou zijn het verschil tussen gek en normaal is weleens flinterdun, gewoon niet te traceren, of is er gewoon niet, maar met uwer persoon is echt iets bijzonders aan de hand, met kennis van de Bijbel, met daarbuiten trouwens ook nog een redelijk kennis, blijf je zonder enige onderbouwing doordrammen, je geeft geen antwoord op Bijbelse stellingen, je sluit je af als in een glazenstolp op je zelfbedachte ivoren toren, zelfs als de stelling waar zou zijn ben je dan gewoon verkeerd bezig. Weet jij het beter dan God of de Bijbelschrijvers, ben jij de profeet, of ben jij de verlosser, dan moet je met geloofsbrieven komen waar we vertrouwen in hebben, die heb je niet, netzomin als enkele andere leden hier die het nogal eens enkel bij roepen houden. 15 januari 2019 bewerkt door antoon Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 15 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2019 7 uur geleden zei Kaasjeskruid: Ik heb geen idee, ik vraag het jou. Kun je religie in de supermarkt kopen bij jullie? De wedergeboorten, hebben het eerder al eens gehad over het proces van heiliging. Als we het vanop een afstand beschouwen dan blijkt dit forum een smeltkroes van heiligen, we mogen leven in hun aanschijn. 1 uur geleden zei antoon: WDG er worden weleens aanbevelingen gedaan en iemand het advies gegeven om zich te laten onderzoeken, meestal is dat met onderbuikgevoel en kan de persoon beter zelf naar de dokter, maar met jou is echt iets bijzonders aan de hand, en dan bedoel ik natuurlijk niet dat je gek zou zijn het verschil tussen gek en normaal is weleens flinterdun, gewoon niet te traceren, of is er gewoon niet, maar met uwer persoon is echt iets bijzonders aan de hand, met kennis van de Bijbel, met daarbuiten trouwens ook nog een redelijk kennis, blijf je zonder enige onderbouwing doordrammen, je geeft geen antwoord op Bijbelse stellingen, je sluit je af als in een glazenstolp op je zelfbedachte ivoren toren, zelfs als de stelling waar zou zijn ben je dan gewoon verkeerd bezig. Weet jij het beter dan God of de Bijbelschrijvers, ben jij de profeet, of ben jij de verlosser, dan moet je met geloofsbrieven komen waar we vertrouwen in hebben, die heb je niet, netzomin als enkele andere leden hier die het nogal eens enkel bij roepen houden. Het wordt hallucinant, werkelijk. 2 uur geleden zei antoon: Het is juist gewoon zo, Sjako ik en nog meer mensen die de lering ter discussie stellen, getuigen van het geven van Bijbelse grond hiervoor, van voorstanders van de lering hoor ik nagenoeg niets. Is dat niet evident? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten