Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 3 minuten geleden zei TTC: Factum stultus cognosit. Ja, en nu is het nog de kwestie van wie heeft wat gedaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 8 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 2 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Ja, en nu is het nog de kwestie van wie heeft wat gedaan. Ja, alsmaar schuldigen zoeken is makkelijker. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 Zojuist zei TTC: Ja, alsmaar schuldigen zoeken is makkelijker. Lijkt mij een logische noodzakelijkheid. Iets ontstaat niet bij toeval. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 8 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 3 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Lijkt mij een logische noodzakelijkheid. Iets ontstaat niet bij toeval. Bij Sofia in dit geval? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 46 minuten geleden zei TTC: Bij Sofia in dit geval? Ik leg de vinger bij reële entiteiten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 8 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: Ik leg de vinger bij reële entiteiten. Sofia ligt aan de basis van de Demiurg die op zich de dwaasheid in stand zou houden, met als optie om ons hiervan te verlossen. In grote lijnen volgt het verhaal in de Valentiniaanse verhandeling de gebruikelijke mythologische kaders. Er is sprake van een breuk in de volmaaktheid van het pleroma door het handelen van het jongste eon Sophia (Wijsheid), die het onmogelijke wil door een poging de onkenbaarheid van de niet te bevatten Vader te doorgronden. Het gevolg is de val Sophia uit het pleroma en de gebruikelijke keten van gebeurtenissen van het ontstaan van een demiurg, de schepping van de materiële wereld en de stoffelijke mens, de verlossing en het herstel van de eenheid van het pleroma. (bron) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 1 uur geleden zei Gaitema: Tja, toch werkt dit topic voor mij verhelderend. Ik weet nu eindelijk wat TTC's inspiratiebron is. Ja, soms zou je willen dat die Nag Hammadi geschriften nooit waren gevonden. De vroege kerk heeft er niet voor niks afstand van genomen. Er staat me een partij onzin in. Gaitema reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 8 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 (bewerkt) 2 minuten geleden zei sjako: Ja, soms zou je willen dat die Nag Hammadi geschriften nooit waren gevonden. De vroege kerk heeft er niet voor niks afstand van genomen. Er staat me een partij onzin in. Zeer verhelderend, het geeft ook een bredere/diepere kijk op wat je ons altijd tracht te zeggen. 8 oktober 2018 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 1 minuut geleden zei TTC: Zeer verhelderend, het geeft ook een bredere/diepere kijk op wat je ons altijd tracht te zeggen. Zeker wel, en sommige dingen zijn blijven hangen in de kerk. Maar je moet het niet als waarheid aannemen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 Zojuist zei TTC: Sofia ligt aan de basis van de Demiurg die het beste opgedemiurgd kan worden. Hoe ga je hem vangen? Gaitema reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 8 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 4 minuten geleden zei sjako: Zeker wel, en sommige dingen zijn blijven hangen in de kerk. Maar je moet het niet als waarheid aannemen Er valt nu wel veel op z'n plaats, de Demiurg tracht het Goddelijke gevangen te houden waardoor ook het aanwezigheidsaspect belemmerd wordt. Die Demiurg lijkt dus in halve waarheden te spreken waardoor alles in de toekomst geprojecteerd wordt. 2 minuten geleden zei Kaasjeskruid: het beste opgedemiurgd kan worden. Hoe ga je hem vangen? Die Demiurg vangt zichzelf wel, het wordt nu veel eenvoudiger om dat te doorzien. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 35 minuten geleden zei sjako: Ja, soms zou je willen dat die Nag Hammadi geschriften nooit waren gevonden. De vroege kerk heeft er niet voor niks afstand van genomen. Er staat me een partij onzin in. Inderdaad ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 24 minuten geleden zei TTC: Die Demiurg vangt zichzelf wel, het wordt nu veel eenvoudiger om dat te doorzien. En wat gebeurd er dan met die demiurg? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 8 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 6 minuten geleden zei Kaasjeskruid: En wat gebeurd er dan met die demiurg? Geen idee, iets met veel onheil, moorden en andere obsceniteiten? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 1 minuut geleden zei TTC: Geen idee, iets met veel onheil, moorden en andere obsceniteiten? Ja, hey jij komt met: 35 minuten geleden zei TTC: het wordt nu veel eenvoudiger om dat te doorzien. Waar blijft die eenvoud? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 8 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 3 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Ja, hey jij komt met: Waar blijft die eenvoud? De Demiurg zal zich daar wellicht sterk tegen verzetten waardoor complete chaos de uitkomst kan worden, dit idee wordt ook bekrachtigd waardoor angst en polarisatie in de hand gewerkt worden. Toch eenvoudig? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 1 minuut geleden zei TTC: De Demiurg zal zich daar wellicht sterk tegen verzetten waardoor complete chaos de uitkomst kan worden, dit idee wordt ook bekrachtigd waardoor angst en polarisatie in de hand gewerkt worden. Toch eenvoudig? Dat is een beschrijving van een proces voorgaand aan de gevangenneming. Daar doel ik niet op. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 8 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 2 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Dat is een beschrijving van een proces voorgaand aan de gevangenneming. Daar doel ik niet op. Uitgaand van dat scenario, hoe gaat de wereld er daarna uitzien? Geeft de Demiurg daar een antwoord op? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 Zojuist zei TTC: Uitgaand van dat scenario, hoe gaat de wereld er daarna uitzien? Geeft de Demiurg daar een antwoord op? Geen idee, maar ook geen antwoord op de vraag. Tenzij met een wedervraag, echter vind ik deze ontwijkend van aard. Kan de demiurg daar antwoord op geven na zijn gevangenneming? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 8 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Geen idee, maar ook geen antwoord op de vraag. Tenzij met een wedervraag, echter vind ik deze ontwijkend van aard. Kan de demiurg daar antwoord op geven na zijn gevangenneming? Het aanwezigheidsaspect stelt dat mensen daar vandaag al mee bezig zijn, op verschillende fronten wordt hieraan gewerkt. De voorbeelden zijn legio maar dat zal door de Demiurg ondermijnd worden, het is steeds dezelfde strategie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 1 minuut geleden zei TTC: Het aanwezigheidsaspect stelt dat mensen daar vandaag al mee bezig zijn, op verschillende fronten wordt hieraan gewerkt. De voorbeelden zijn legio maar dat zal door de Demiurg ondermijnd worden, het is steeds dezelfde strategie. Ok, nou succes met demiurg vangen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 8 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 (bewerkt) 4 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Ok, nou succes met demiurg vangen. Dat is het idee van Sjako, we weten nog altijd niet hoe dat zal gebeuren. Correctie, dat is voor Gods Leger, mensen kunnen niets. 8 oktober 2018 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 1 minuut geleden zei TTC: Dat is het idee van Sjako, we weten nog altijd niet hoe dat zal gebeuren. Correctie, dat is voor Gods Leger. En de mensen dan waar je op doelt in je bericht: 6 minuten geleden zei TTC: Het aanwezigheidsaspect stelt dat mensen daar vandaag al mee bezig zijn, op verschillende fronten wordt hieraan gewerkt. Zo lezend kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze mensen al klaar zijn met werken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 8 oktober 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 4 minuten geleden zei Kaasjeskruid: En de mensen dan waar je op doelt in je bericht: Zo lezend kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze mensen al klaar zijn met werken. Niets nieuws onder de zon, op wie wachten we dan? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 8 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2018 29 minuten geleden zei TTC: Niets nieuws onder de zon, op wie wachten we dan? Nee laat maar, geen behoefte aan demiurg vangen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten