Mr. Emilio 0 Geplaatst 1 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2008 Quote: Op vrijdag 01 februari 2008 01:14:09 schreef Arusselgorn het volgende: [...] Probeer eens door je vooroordelen heen te prikken man. Ik ben helemaal geen liefhebber van pretentieus emo-geneuzel, maar pure schoonheid en genialiteit verdienen een kans. en daarom pleit ik voor Claw Boys Claw, de Sjonnies, Ome Henk, De raggende mannen en Muze Muze... Mooiste nummer ever: Unintended. (GEWELDIG gecoverd door de Schuurman die WEL kan zingen) Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Ach, toch leuk dat mensen mijn smaak waarderen - op iemand na die zo verhard is op muzikaal vlak, dat hij nog slechts kan luisteren naar brulapen die door het toilet gespoeld worden. Maar welaan... Mijn cd-collectie is overigens niet (in zijn volledigheid) uitleenbaar. @ Arusselgorn: jij moet je mond houden, ik noemde duidelijk een aantal artiesten apart en daarna plakte ik 'gewoon' mijn lange lijstje erachter. Overigens is die lijst altijd onvolledig, dat is wel weer jammer. Link naar bericht Deel via andere websites
Kenya 0 Geplaatst 28 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2008 Pfff ken David Crowder allang (wel goed trouwens). Switchfoot bestaat ook allang (het laatste album valt tegen, je kunt beter eerdere albums downloaden zoals bijv The legend of Chin of Learning to Breathe). Luister is naar Mute Math. Vet goeie teksten en brilliante muziek. De boodschap is overduidelijk maar niet overdone. Mute Math LP Reset (EP) Als ik een beetje een zware bui heb wil ik ook nog wel eens naar Wavorly luisteren (van de zanger van 16 Horsepower). Is wel heel zwaar christelijk en klinkt soms deprimerend. Wel heel erg mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 29 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 29 februari 2008 Ah, Edwards van 16HP, dat is die extreemreligieuze antihomo-kerel. Die overigens wel briljante muziek maakt(e) met zowel 16HP als Woven Hand. Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 4 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2008 Ik ben inmiddels van dat hele "lievelingsband" gedoe af. Er zijn veel verschillende bands die allemaal iets anders willen creeren en daar even goed in slagen, zodat het kinderachtig zou zijn om een lievelingsbad te kiezen. Maar bands die ik geweldig vind, zijn (onder andere): Blut Aus Nord, Drudkh, Temnozor, Immortal, In Extremo, Deathspell Omega. Als ik naar een nummer van zo'n band luister en het absorbeert mij helemaal, is dat voor mij op dat moment de best muziek die er is. Now Playing: 22. Immortal - [Damned In Black #07] Damned In Black De beste muziek ooit. Link naar bericht Deel via andere websites
The Empire 0 Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Favo bands: The Listening (voorheen Rock And Roll Worship Circus), Fireflight (sinds 1 dag), ApologetiX zijn ook wel goed. Casting Crowns blijft favoriet... vooral de laatste cd: The Altar And The Door... Echt great!! Link naar bericht Deel via andere websites
reteip 0 Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Heeeeee... leuk topic! De beste bands zijn m.i.: - Genesis (oud) - Marillion (vooral oud) . (tijdje niks) . - Camel . (weer tijdje niks) . - Gentle Giant, Focus, Yes, e.a. . (en weer...) . . - en dan kom je uit bij dingen als Radiohead, Spock's Beard, Manic Street Preachers enzo Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Wat denk je van: Kansas, The Mars Volta, Oceansize, Muse, Kayak, Neal Morse, RPWL of Ozric Tentacles? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Quote: Op zaterdag 22 maart 2008 23:59:07 schreef Raido het volgende: Wat denk je van: Kansas, The Mars Volta, Oceansize, Muse, Kayak, Neal Morse, RPWL of Ozric Tentacles? Goh, wat een vreselijk rijtje, jammer dat suicide over het algemeen als zondig wordt beschouwd. Dat denk ik als ik dat rijtje lees. Grmbl, ik had afgelopen week een kaartje voor Leonard Cohen kunnen kopen, ware het niet dat een stel paupers op Leiden CS mijn portomonnee meenden te moeten rollen. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Momenteel favoriet: Ainulindalë, Equilibrium, Крода, Во СкорбÑÑ…, Ðркона, Empyrium, Leger des Heils, Luftwaffe, Feindflug, Babatunde Olatunji, Vinterriket, Flëur en Tenhi Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Quote: Op zondag 23 maart 2008 00:03:53 schreef Raido het volgende: Momenteel favoriet: Ainulindalë, Equilibrium, Крода, Во СкорбÑÑ…, Ðркона, Empyrium, Leger des Heils, Luftwaffe, Feindflug, Babatunde Olatunji, Vinterriket, Flëur en Tenhi Struikel je niet over je tong als je het over dit soort bands hebt? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 22 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2008 Ach, Raido luistert nog geen Paracoccidioidomicosisproctitissarcomucosis... Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 23 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2008 Seether, Bullet for my Valentine (ja, lach maar!), After Forever.. alleen BfmV is er bij gekomen.. de andere 2 zijn al jaren favoriet Link naar bericht Deel via andere websites
reteip 0 Geplaatst 23 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2008 Quote: Op zaterdag 22 maart 2008 23:59:07 schreef Raido het volgende: Wat denk je van: Kansas, The Mars Volta, Oceansize, Muse, Kayak, Neal Morse, RPWL of Ozric Tentacles? ( ik ken ze niet allemaal), maar sommige van die bands vind ik wel aardig... Kayak is wel leuk, van RPWL heb ik wel eens wat beluisterd en 'k heb een cd van de Ozric Tentacles. Misschien ligt het aan mij hoor, maar het niveau van Genesis (Peter Gabriel-periode) en Marillion (met Fish m.n.) halen ze niet... Ik zou echt een gat in de lucht springen als ik nog eens een band vind die dat niveau haalt qua originaliteit en muzikaliteit. Neig daarom tegenwoordig ook wat meer naar klassieke muziek... Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 23 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2008 Nee niet direct eigenlijk. Ai-nulin-da-le (lë is volgens mij iets LOTRs) Equilibrium, is volgens mij gewoon Latijn. Dan komt Kroda, Vo Skorbyah en Arkona. De rest is toch aardig uit te spreken.. @Reteip. Ik ben niet direct de echte ouderwetse progrocker en al helemaal geen reusachtige Genesis (nou ja... heb twee platen en zoek 'Selling England by the Pound nog') of Marilion fan. Ik ben over het algemeen wat van het hardere werk. Je zou eens kunnen kijken naar de (wat hardere) bands: Dream Theater (Images & Words en Scenes for a Memory zijn goed te doen voor jou denk ik), Queensrÿche (Operation Mindcrime), misschien dingen als Weather Report, Brian Bromberg, misschien is Pain of Salvation (hebben ook acoustische sets/albums) ook wel wat voor je Ken je Ekseption trouwens ook? Nederlands beste prog/fusion? Link naar bericht Deel via andere websites
reteip 0 Geplaatst 23 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2008 Quote: Op zondag 23 maart 2008 23:22:32 schreef Raido het volgende: @Reteip. Ik ben niet direct de echte ouderwetse progrocker en al helemaal geen reusachtige Genesis (nou ja... heb twee platen en zoek 'Selling England by the Pound nog') of Marilion fan. Ik ben over het algemeen wat van het hardere werk. Je zou eens kunnen kijken naar de (wat hardere) bands: Dream Theater (Images & Words en Scenes for a Memory zijn goed te doen voor jou denk ik), Queensrÿche (Operation Mindcrime), misschien dingen als Weather Report, Brian Bromberg, misschien is Pain of Salvation (hebben ook acoustische sets/albums) ook wel wat voor je Ken je Ekseption trouwens ook? Nederlands beste prog/fusion? Dankje. Dream Theater en Pain of Salvation heb ik wel wat van inderdaad (o.a. Images & Words), vind ik ook wel aardig. Wat heb jij van Genesis? (Selling England by the pound vind ik wel ok) Oja, en Eksepsion heb ik ook wel eens wat van gehoord, maar kan me niet meer echt voor de geest halen... misschien maar weer eens checken. Dank. Oja2, en misschien vind je link van Genesis wel leuk, zijn dan op hun manier 'hard' Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 24 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2008 Van Genesis heb ik momenteel Foxtrot, Wind & Wuthering en The Duke (alles LP). Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 25 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2008 In mijn veranderlijke lijst is RED mijn favo band, in mijn onveranderlijke leijst is dat Kutless. Link naar bericht Deel via andere websites
Mirri 0 Geplaatst 28 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2008 Op het moment Stellar Kart! Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 28 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2008 Stevie Ray Vaughn & Double Trouble atm Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 15 april 2008 Rapport Share Geplaatst 15 april 2008 Kees Kraayenoord, en hij komt met zijn band naar urk op 30 mei Admod note: Een concert promoten mag, maar hou het dan bij één topic. Een verwijzing in deze post naar het evenementen topic mag wat mij betreft wel Link naar bericht Deel via andere websites
Chillem 0 Geplaatst 4 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2008 Mijn favoriete bands zijn op dit moment U2 en Muse, maar dat wisselt nogal vaak. Link naar bericht Deel via andere websites
arnie777 0 Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 mijn favo bands (op dit moment) zijn Renascent en divinefire Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten