Spring naar bijdragen

Jezus Christus is in het vlees gekomen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je hebt gelijk. 

De discussie is uitgemond in een discussie over de (on)waarheid van de Drie-ene God. Nu de discussie verplaatst is, kan ik de Drie-ene God niet meer als waarheid poneren. Het tegengestelde kan natuurl

We zitten nu dus op het goede speelveld, ik vind het verder heel  redelijk van je gesproken

1 uur geleden zei sjako:

Ik zou idd een andere kerk/voorganger gaan zoeken. Dit hoor ik ook van de Paus. Een zeer ernstige dwaling en volgens mij een opmaat naar één wereldreligie.

Ik heb van de Paus toch iets anders gehoord. Je pakt nu even een enkele zin uit mijn betoog. De insteek van mijn post was NIET om op zoek te gaan naar personen die beweren dat er meerdere wegen zijn. De Paus lijkt dat niet te beweren, naar mijn mening. Bovendien gelooft de Paus gewoon in de Drie-ene God en erkent hij dat God de Zoon in het vlees gekomen is. Ik heb zeker katholieke broeders en zusters, en we werken ook al jaren samen met mensen uit de katholieke kerk!

34 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik heb het ook gezien, meerdere keren zelf. Je houdt dus vast aan je valse getuigenis. Wat zegt je bijbel daarover?

Ik heb het filmpje gezien, en ik deel jouw conclusie, Thorgrem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paulus maakt ons duidelijk dat God geopenbaard is in het vlees. Thomas ziet Jezus, en (h)erkent Hem met de woorden "Mijn Heer en Mijn God", en erkent op diezelfde wijze dat Jezus Christus God is, waardoor zonder enige twijfel duidelijk is dat God (de Zoon) in het vlees gekomen is. Johannes bevestigt dit, door ons duidelijk te maken hoe wij bewust zijn van de Gods Geest. De geest die belijdt, die erkent, dat God Zelf (God de Zoon) Mens geworden is, uit God is. Tevens leert Johannes ons dat er veel misleiders zijn. Wat doen deze misleiders? Het ontkennen dat God de Zoon in het vlees gekomen is. Johannes noemt deze misleiders de antichrist. De volgelingen van Jezus erkennen dat Hij God is. Thomas doet dit, Paulus doet dit, Johannes doet dit, ....

Dank God dat Hij Zelf Mens geworden is, in Jezus Christus, om ons te redden van de eeuwige hel. Laten we de les die Johannes ons leert ter harte nemen door te belijden dat God Mens geworden is in Jezus Christus, door Hem hiervoor te danken.

Er zijn mensen, zelfs gelovigen, die ontkennen dat God de Zoon in het vlees gekomen is. Sommigen beweren dat Michaël Jezus Christus is, in zijn hemelse positie, voordat Hij naar aarde kwam, sommige beweren zelfs dat Jezus een geschapen wezen is, een profeet of een slechts een goed mens, een leraar of een voorbeeld. Ik wil nadrukkelijk afstand doen van deze beweringen. Jezus is God! Iedereen mag geloven wat hij of zij wil, de waarheid verandert daar niet mee: Jezus is God de Zoon! Dat maakt Johannes ons duidelijk! Dat leert de Bijbel ons!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Thomas ziet Jezus, en (h)erkent Hem met de woorden "Mijn Heer en Mijn God"

Wat staat daar nu? Hij ziet de Heer Jezus en ging echt geloven. Hij bracht eer aan twee Personen: Mijn Heer en Mijn God. Als hij dacht dat Jezus God was dan zou iets van "Heer mijn God " oid hebben gezegd. Maar er staat het woordje 'en'.

Een tijdje ervoor vroeg Fili̱ppus het volgende en daar was Thomas ook bij.

Daarop zei Fili̱ppus: ‘Heer, laat ons de Vader zien, dan zijn we tevreden.’ 9 Jezus zei tegen hem: ‘Zelfs nu ik al zo lang bij jullie ben, heb je me nog niet leren kennen, Fili̱ppus? Wie mij heeft gezien, heeft ook de Vader gezien. Hoe kun je dan zeggen: “Laat ons de Vader zien”?  10 Geloof je niet dat ik in eendracht ben met de Vader en de Vader in eendracht is met mij? De dingen die ik tegen jullie zeg, spreek ik niet uit mezelf, maar het is het werk van de Vader, die in eendracht met mij blijft.  11 Geloof me dat ik in eendracht ben met de Vader en de Vader in eendracht is met mij. Geloof het anders op grond van het werk zelf.  12 Echt, ik verzeker jullie: wie in mij gelooft, zal ook de dingen doen die ik doe, en hij zal nog grotere dingen doen, want ik ga naar de Vader.

De Vader en Jezus werken via de Heilige Geest heel nauw met elkaar samen. Maar het is de Vader, God, die bepaalt wat er gezegd wordt. Jezus geeft altijd de eer aan Zijn Vader. Daarom geeft Thomas zowel de eer aan God, de Vader, als aan Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei sjako:

Blijft moeilijk hé, verzen citeren, ondanks verschillende waarschuwingen. Trouwens de term God de Zoon komt nergens voor.

In de Bijbel staat LETTERLIJK, en nu citeer ik dus letterlijk de woorden van PaulusGod is geopenbaard in het vlees

Zoek maar op! Zoekt en gij zult vinden!

Misschien interessant om eens na te gaan, en te lezen.

Ik citeer letterlijk de woorden van Paulus: God is geopenbaard in het vlees

N.a.v. die opmerking komt de mededeling:

Citaat

Blijft moeilijk hé, verzen citeren, ondanks verschillende waarschuwingen

Toch lezen we letterlijk in de Bijbel: God is geopenbaard in het vlees

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei WdG:

In de Bijbel staat LETTERLIJK, en nu citeer ik dus letterlijk de woorden van PaulusGod is geopenbaard in het vlees

Zoek maar op! Zoekt en gij zult vinden!

Geopenbaard in het vlees dus. Dat is niet hetzelfde als het vlees zelf. Ik bid je toe dat God jouw halsstarrigheid zal veranderen in wijsheid en begrip. Alleen God kan dat doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Geopenbaard in het vlees dus. Dat is niet hetzelfde als het vlees zelf. Ik bid je toe dat God jouw halsstarrigheid zal veranderen in wijsheid en begrip. Alleen God kan dat doen.

Op deze opmerking krijg ik de reactie, lees maar enkele berichten terug!

Citaat

Blijft moeilijk hé, verzen citeren, ondanks verschillende waarschuwingen.

Dus, ofwel sjako vergist zich, of hij heeft een andere Bijbel, of hij liegt.

14 minuten geleden zei Willempie:

Ik bid je toe dat God jouw halsstarrigheid zal veranderen in wijsheid en begrip. Alleen God kan dat doen.

We kunnen wel eens onderzoeken waar we het wel met elkaar eens zijn. In ieder geval geloven jij en ik dat Jezus de Zoon van God is.

Dan een vraag: ben je met me eens dat Jezus eeuwig is? Of geloof jij dat Jezus een geschapen wezen is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei WdG:

Dus, ofwel sjako vergist zich, of hij heeft een andere Bijbel, of hij liegt.

Geen van deze drie. De enige die hier liegt ben jij. Ik weet niet of je dat doet met kwade opzet of vanuit een religieuze geest maar positief is het niet. Het heeft ook absoluut niets te maken met wat Jezus leert.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Geen van deze drie. De enige die hier liegt ben jij.

Waar lieg ik, volgens jou? Dat betekent dus dat sjako, volgens jou gelijk heeft:

Ik zeg:

Citaat

Paulus maakt ons duidelijk dat God geopenbaard is in het vlees

sjako reageert daarop

Citaat

Blijft moeilijk hé, verzen citeren, ondanks verschillende waarschuwingen.

Paulus zegt LETTERLIJKGod is geopenbaard in het vlees.

Dat betekent dat sjako zich vergist, of dat hij liegt, of dat hij een andere Bijbel leest.

16 minuten geleden zei Willempie:

Geopenbaard in het vlees dus.

Wil je mijn gedachtengang eens rustig nalezen, en ter overweging nemen, Willempie. Geef maar aan wat er volgens jou niet aan klopt:

Johannes schrijft: "in den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God." en verder "En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond." Het Woord dat vleesgeworden is, is dus Jezus Christus! En dat Woord was God, volgens Johannes. Jezus Christus was (en is) God! Paulus bevestigt dit met de woorden "God is geopenbaard in het vlees.

We hebben dus geconstateerd dat Paulus ons leert dat God in het vlees geopenbaard is. Het betekent dat Jezus Christus Mens geworden is. Jezus is de Zoon van God en God de Zoon. Johannes bevestigt deze woorden, net zoals Thomas dat doet. Dat het niet slechts bij deze teksten blijft, blijkt ook uit Filippenzen 2, waar Paulus en Timotheüs dit gegeven nog eens onderstreept:

Laat daarom die gezindheid in u zijn die ook in Christus Jezus was, Die, terwijl Hij in de gestalte van God was, het niet als roof beschouwd heeft aan God gelijk te zijn.

Het leert ons dus dat Jezus zowel de gestalt van een Mens heeft, als die van God. Jezus is dus zowel Mens als God. Johannes leert ons dat God de Zoon, in Christus, vlees geworden is. Iedere leer die dit niet belijdt, is niet uit God. Het zijn de woorden van Johannes:

Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God.

Strikt gezien zou je denken "moslims geloven toch ook dat Jezus in het vlees gekomen is?", en zelfs vele ongelovigen gaan ervan uit dat de historische Jezus in het vlees gekomen is! Zijn al die geesten uit God? Nee, natuurlijk niet! Johannes MOET dus iets anders bedoelen! Wat hij bedoelt is duidelijk: Iedere geest die NIET belijdt dat God (de Zoon) niet in het vlees gekomen is, is NIET uit God. Iedere geest die belijdt dat God (de Zoon) in het vlees gekomen is, is wel uit God. Zo simpel is het. Filippenzen 2 is wederom een bevestiging van deze gedachtengang.

Dat er natuurlijk tal van andere teksten zijn die dit ondersteunen lezen we in bijvoorbeeld Jesaja 9, waar Jezus onder andere de titels "Sterke God" en "Eeuwige Vader" krijgt. Ik begrijp dat het voor sommigen lastig is dit te accepteren en/of te begrijpen, maar juist daarom waarschuwt Johannes ons voor de misleider. Daarom spreken we dus over de Drie-ene God, de enige ware God. Natuurlijk besef ik dat deze term op zich nietvoor komt in de Bijbel, alhoewel:

Want Drie zijn er, Die getuigen in de hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn één.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei WdG:

Dus, ofwel sjako vergist zich, of hij heeft een andere Bijbel, of hij liegt.

Je hebt gelijk. Ik ga ervan uit dat hij zich hier vergist. Mijn reactie wordt veroorzaakt door het feit dat ik altijd geneigd ben om mensen te verdedigen tegen aanvallen.

 

11 minuten geleden zei WdG:

Johannes schrijft: "in den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God." en verder "En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond." Het Woord dat vleesgeworden is, is dus Jezus Christus! En dat Woord was God, volgens Johannes. Jezus Christus was (en is) God! Paulus bevestigt dit met de woorden "God is geopenbaard in het vlees.

Was het allemaal zo? Nu niet meer dan? Het Woord is bij God. Het woord was God kan beter worden vertaald, zoals ook Luther dat deed, met behulp van taalkundigen. God is het Woord. God is ook liefde. God is ook rechtvaardigheid. De Thora is God's Woord maar toch is het niet God zelf. Dat het Woord vlees is geworden is volkomen correct en in overeenstemming met de rest van de Bijbel. Dat God zich ten volle heeft geopenbaard in Jezus ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei WdG:

God is geopenbaard in het vlees

Hangt af van de vertaling, dat geef ik toe, dus dat betreft vergis ik me, excuus. Maar dan nog is het wat @Willempie zegt nog niet God zelf, maar de Geest van God in Jezus. Jezus zelf zegt dat de woorden die Hij zegt niet Zijn woorden zijn, maar van degene die hem zend, de Vader. Volgens mij gaat hier ook over  een overschrijffout. In het Grieks is het maar een streepje verschil tussen die of God.

‘En buiten twijfel, groot is het geheimenis der godsvrucht: Die Zich geopenbaard heeft in het vlees, is gerechtvaardigd door de Geest, is verschenen aan de engelen, is verkondigd onder de heidenen, geloofd in de wereld, opgenomen in heerlijkheid.’
‭‭1 Timoteüs‬ ‭3:16‬ ‭NBG51‬‬
http://bible.com/328/1ti.3.16.nbg51

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Je hebt gelijk. Ik ga ervan uit dat hij zich hier vergist. Mijn reactie wordt veroorzaakt door het feit dat ik altijd geneigd ben om mensen te verdedigen tegen aanvallen.

Grapjas... maakt niet uit, dan is dit in ieder geval duidelijk. Dan een vraag, ik wil oprecht weten waar we hetzelfde denken, en waar het "fout" gaat. Ik geloof dat Jezus eeuwig is, dus dat Hij NIET geschapen is. Geloof jij dat ook? Of geloof je dat Jezus een geschapen wezen is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

1 Joh. 4;2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

Ik dacht dat @WdG Deze tekst bedoelde.

7 minuten geleden zei WdG:

Of geloof je dat Jezus een geschapen wezen is?

Ik geloof dat Jezus direct voortgekomen is vanuit God. De rest is geschapen via Jezus. Dus als je het over een schepping hebt van onze categorie dan hoort Jezus daar niet bij. Maar er is dus wel een tijd geweest dat Jezus er niet was. Maar van die tijd kunnen wij wellicht geen voorstellingen maken. Hij wordt de Eerstgeborene van God genoemd, het Begin van Gods schepping.

Spreuken 8:22 

Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg,het eerste van zijn werken van lang geleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Maar waar het mij om gaat, is de 'gemeenschap' met het Licht, als geest die uit God is; het wandelen in het Licht, dat is Hem uitdragen, dat is Hem belijden.

 Dáár kan niemand zich op beroemen, dan de Geest zelf. Of het Licht zelf.

 Een papegaai kan zeggen dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, 1 miljard mensen kunnen dat zeggen. Maar alleen het Licht en Leven zelf, belijdt dat het uit God is.

De Bijbel zegt toch in Jacobus 4:8

Nader tot God, dan zal hij tot jou naderen. Reinig je handen, zondaars, en zuiver je hart, besluitelozen.

Als jij je best doet om God te vinden, dan laat Hij zich vinden. De geest gaat in je werken en je gaat God steeds meer begrijpen en een relatie met Hem opbouwen en Hij met jou. Gods woord gaat als een puzzle in elkaar passen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei WdG:

Grapjas... maakt niet uit, dan is dit in ieder geval duidelijk. Dan een vraag, ik wil oprecht weten waar we hetzelfde denken, en waar het "fout" gaat. Ik geloof dat Jezus eeuwig is, dus dat Hij NIET geschapen is. Geloof jij dat ook? Of geloof je dat Jezus een geschapen wezen is?

Ik geloof wat in de Bijbel staat en dat is dat het Woord voortkomt uit God. Dat lees ik niet in tijdsruimtelijke zin. God staat boven ruimte en tijd. Het is dus niet zo dat God een hele lange tijd alleen is geweest en dat toen in het verleden, zoveel jaren geleden, Zijn Woord uit Hem is voortgekomen. Nee, het speelt zich allemaal af in het heden. In ieder geval vertelt de Bijbel ons dat het Woord er is voor de schepping van het universum (dus voordat er tijd en ruimte is) en dat Hij door dit Woord het universum schept. Ik heb het al eerder genoemd maar ik blijf het een prachtige gedachte vinden dat God de woonplaats van de mens heeft geschapen d.m.v. de Mens, zodat die woning volkomen bij de mens zou passen. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wellicht kunnen we ons geen voorstelling maken van hoelang Jezus, of beter gezegd Gods Woord, bij God is. De Bijbel geeft aan dat Hij uit God zelf voortkomt en daarom heel anders dan alle andere schepsels. Wat de Bijbel ook aangeeft is dat er maar één God, de Vader, is. Expliciet wordt de Vader genoemd, niet de Zoon of Heilige Geest. Jezus geeft ook overal de Vader de eer. Hij noemt Zijn Vader Zijn God. 

Zojuist zei Willempie:

In de Thora is er geen eerder of later. De taal waarin de Thora is geschreven kent geen verleden tijd. Het speelt zich allemaal af boven tijd en ruimte zoals wij die kennen. Wat de Thora vertelt is nu. Het is allemaal voor ons bestemd, voor nu.

Ok, ik kan me daar wel een voorstelling bij maken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Ik geloof wat in de Bijbel staat en dat is dat het Woord voortkomt uit God.

Je hebt het nu over "In  het begin was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God." ??

Zo ja, er staat toch duidelijk dat God het Woord was!? Je kunt nu denken dat in het begin het Woord God was, en nu niet meer, dat zo is het natuurlijk niet. God is God, dus eeuwig. Eigenlijk komt het erop neer dat jij gelooft dat er een "moment" was, waarop Jezus geen "bewustzijn" had, met moment tussen aanhalingstekens. Jezus is eeuwig, dat is duidelijk, Jezus is God. Je mag zeker iets anders geloven, maar, noem het geloven in Jezus Christus als God de Zoon geen leugen, of "mijn leer". Je kunt je ook eens afvragen waarom mensen dit geloven. En, het antwoord op de vraag waar "God de Zoon" in de Bijbel genoemd wordt, wil ik zeker met je doornemen. Zoek jij ondertussen naar teksten waar de term "God de Vader" staat.

Het gegeven dat Jezus God is, komt overeen met het Godsbeeld dat de Bijbel ons leert. God is Liefde. Zonder Jezus, valt er niks lief te hebben. Conclusie: Jezus is eeuwig, Jezus is God!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Zo ja, er staat toch duidelijk dat God het Woord was!?

Is, ja.

 

2 minuten geleden zei WdG:

Eigenlijk komt het erop neer dat jij gelooft dat er een "moment" was, waarop Jezus geen "bewustzijn" had, met moment tussen aanhalingstekens

Nee.

 

3 minuten geleden zei WdG:

Je kunt je ook eens afvragen waarom mensen dit geloven.

Omdat dit met bruut geweld afgedwongen is. Allen die het hiermee niet eens waren werden gewoonweg uit de weg geruimd. Ze werden zelfs levend verbrand. En tot vandaag aan toe bestaat er een enorme psychologische en manipulerende druk op gelovigen die zich hierin niet kunnen vinden.

 

7 minuten geleden zei WdG:

Zoek jij ondertussen naar teksten waar de term "God de Vader" staat.

Dit is niet moeilijk. God wordt overal in de Bijbel als Vader beschouwd en ook zo genoemd, bijvoorbeeld door Jezus in het gebed dat hij zijn leerlingen leerde.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Willempie:

Is, ja.

 

Nee.

 

Omdat dit met bruut geweld afgedwongen is. Allen die het hiermee niet eens waren werden gewoonweg uit de weg geruimd. Ze werden zelfs levend verbrand. En tot vandaag aan toe bestaat er een enorme psychologische en manipulerende druk op gelovigen die zich hierin niet kunnen vinden.

 

Dit is niet moeilijk. God wordt overal in de Bijbel als Vader beschouwd en ook zo genoemd, bijvoorbeeld door Jezus in het gebed dat hij zijn leerlingen leerde.  

Samengevat, en waar ik het mis heb, moet je me verbeteren:

1. Je gelooft dat het Woord God is.

2. Je gelooft dat Jezus "altijd" bewustzijn heeft gehad en heeft. In "menselijke" termen kunnen we dan toch veronderstellen dat Hij eeuwig is?

3. Je gelooft dat het "dogma" Drie-eenheid "afgedwongen" is? Je wijst het af, omdat het (naar jouw mening) on-Bijbels is?!

modbreak Trajecto: Alhoewel je erg hecht aan de forumindeling zoek je zelf de rand op. Dit topic dat je zelf hebt gestart lijkt beter in Geloof en spiritualiteit te passen. Het gedeelte Geloof is niet bedoeld om anderen stevig aan de tand te gaan voelen en dan wellicht vast te stellen dat ze maar beter uit dit gedeelte weg kunnen blijven. Het is beslist niet zo dat jij als onderzoeker bent aangesteld binnen het forum om zulk werk te doen. De indeling is er om dienstig te zijn voor een goed verloop van de gesprekken -- niet om topics te gebruiken om anderen aan de hand van argwanende vraagstelling door de mand te laten vallen, of zoiets!

En een vraag:

a. God wordt inderdaad overal - ook - Vader genoemd. Maar, dat was mijn vraag niet. Mijn vraag is waar de term "God de Vader" genoemd wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei WdG:

Samengevat, en waar ik het mis heb, moet je me verbeteren:

1. Je gelooft dat het Woord God is.

2. Je gelooft dat Jezus "altijd" bewustzijn heeft gehad en heeft. In "menselijke" termen kunnen we dan toch veronderstellen dat Hij eeuwig is?

3. Je gelooft dat het "dogma" Drie-eenheid "afgedwongen" is? Je wijst het af, omdat het (naar jouw mening) on-Bijbels is?!

En een vraag:

a. God wordt inderdaad overal - ook - Vader genoemd. Maar, dat was mijn vraag niet. Mijn vraag is waar de term "God de Vader" genoemd wordt.

1. Nee, ik geloof dat God het Woord is.

2. Ja.

3. Ja, en dat geloof ik niet alleen. Het is gewoon historische waarheid. Het wordt nu nog steeds afgedwongen door christenen die zich hierin niet (helemaal) kunnen vinden af te wijzen als niet-christenen. Jij doet dat ook.

a. God wordt in de hele Bijbel vereenzelvigd met de Vader. Het begint al met Adam, waarvan Hij de Vader wordt genoemd.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • JoostG locked this discussie
  • JoostG unlocked this discussie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid