Kaasjeskruid 994 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 3 minuten geleden zei Willempie: Duidelijk! Oke, dan gaan we door met het volgende. In het NT wordt duidelijk dat Jezus de Schepper is. Want door Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; (Kol.1:16) Hoe lees jij nu Gen.1:1? WdG reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 3 minuten geleden zei Willempie: Duidelijk! Als je Genesis verder lees (hoe staat het met jouw Hebreeuws?), tref je de Heilige Geest (de Geest Gods) en Jezus, ofwel God de Zoon (het Woord) aan. Je moet voor jezelf de keuze maken, Willempie: als Jezus eeuwig is, dan is Hij God. Hetzelfde geldt voor de Heilige Geest. De Heilige Geest is een Persoon zonder lichaam. Misschien denk jij bij "personen" aan lichamen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Oke, dan gaan we door met het volgende. In het NT wordt duidelijk dat Jezus de Schepper is. Want door Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; (Kol.1:16) Hoe lees jij nu Gen.1:1? Dat God het universum heeft geschapen door middel van zijn Zoon, ook het Woord genoemd. Ook ik zie Jezus dus als schepper van het universum. 22 juli 2018 bewerkt door Willempie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 1 minuut geleden zei Willempie: Dat God het universum heeft geschapen door middel van zijn Zoon, ook het het Woord genoemd. Ook ik zie Jezus dus als de schepper van het universum. Weet jij wel zeker dat je christen bent? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 (bewerkt) 18 minuten geleden zei WdG: "Elohim" betekent "gewoon" God. Het Hebreeuws kent echter tweevoud en meervoud. "Elohim" is meervoud. Opvallend is ook dat het woord "schiep" in het Hebreeuws weer in enkelvoud. Ofwel: EEN God, maar toch meervoud, schiep (enkelvoud). De Drie-ene God openbaart Zichzelf in Genesis 1. En "schiep" staat er ook niet want er staat "schept", inderdaad in de enkelvoudige vorm, waaruit ook al duidelijk wordt dat Elohim weliswaar een Hebreeuwse meervoudsvorm is maar met een enkelvoudige (versterkende) betekenis. 7 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Weet jij wel zeker dat je christen bent? Als ik zie hoe sommige "christenen" tekeergaan tegen alles wat ze niet zint heb ik er zelfs een beetje moeite mee mezelf een "christen" te noemen. Of jij of iemand anders mij als een "christen" beschouwt maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Ik ben een volgeling van Jezus van Nazareth en leg verantwoording af aan God en aan bepaalde mensen die God gezag over mij heeft gegeven. Verder laat ik mij leiden door en onderwerp mij aan God's Woord en niet aan menselijke leerstellingen. 22 juli 2018 bewerkt door Willempie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 (bewerkt) 11 minuten geleden zei Willempie: Ik ben een volgeling van Jezus van Nazareth en leg verantwoording af aan God en aan bepaalde mensen die God gezag over mij heeft gegeven. Verder laat ik mij leiden door en onderwerp mij aan God's Woord en niet aan menselijke leerstellingen. In mijn optiek ben je iemand die de christelijke fundamentele waarheden stelselmatig ontkent en daar zeer volhardend in is. En zolang Jezus bij jou niet God is, volg jij een andere Jezus dan ik doe. Voor zover ik het kan bekijken ben je een judaïstische christen en dus vlees noch vis. 22 juli 2018 bewerkt door Kaasjeskruid WdG reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 (bewerkt) 6 minuten geleden zei Kaasjeskruid: In mijn optiek ben je iemand die de christelijke fundamentele waarheden stelselmatig ontkent en daar zeer volhardend in is. En zolang Jezus bij jou niet God is, volg jij een andere Jezus dan ik doe. Voor zover ik het kan bekijken ben je een judaïstische christen en dus vlees nog vis. En zo zie je maar weer eens dat kerkdogma's ruzie en verdeeldheid veroorzaken en geen vrucht dragen. 22 juli 2018 bewerkt door Willempie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 Zojuist zei Willempie: En zo zie je maar weer eens dat kerkdogma's ruzie en verdeeldheid veroorzaken en geen vrucht brengen. Wellicht dat deze confronterende manier van schrijven wrevel oproep bij jou. Laat ik je geruststellen door te blijven bij mijn standpunt dat ik om je geef. Maar ik kruip bij niemand daar in waar de zon nooit schijnt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 Zojuist zei Willempie: En zo zie je maar weer eens dat kerkdogma's ruzie en verdeeldheid veroorzaken en geen vrucht brengen. Jezus afwijzen als God is geen kerkdogma, Willempie. Of geloof je in een eenheid tussen boeddhisten, moslims, Christenen, en allerlei spirituele groeperingen met allerlei visies op Jezus? Kaasjeskruid is duidelijk, en, ik hou daarvan. Het feit dat hij het op sommige punten met mij oneens is, en fel is, is m.i. een pluspunt. Het heeft niks met ruzie of verdeeldheid te maken. Uitgaande van het enige Fundament, mogen we zeker verschillen in visie hebben. Echter, Jezus is God. Dat ontkennen, betekent dat je in een andere jezus gelooft, zo eenvoudig is het. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 2 minuten geleden zei thom: De zevende dag is daarmee dus een periode waar nog geen eind aan is gekomen. En na de zevende dag komt de achtste. Dat is een totaal nieuwe dag en daar zien we met reikhalzend verlangen naar uit. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 5 minuten geleden zei thom: Ophokken heet dit. Of bestempelen. Heb je daar moeite mee? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 6 minuten geleden zei thom: Ophokken heet dit. Of bestempelen. Ik noem het onderscheid maken en van levensbelang. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 2 minuten geleden zei thom: Er staat nog een vraag open voor je, over Joh.1 vers 4. In het Woord was het leven en het leven was het licht van de mensen. Het antwoord lees je een vers verder: En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet begrepen. Nu jij nog... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 (bewerkt) 6 minuten geleden zei thom: Ik noem het veroordelen vanuit de beperkte persoonlijkheid. Ja, en? Noem het wat jou goeddunkt. 22 juli 2018 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 Zojuist zei thom: Daar doe je dus alleen jezelf plezier mee. Ik ben verantwoordelijk voor mijn relatie met God en doe God een plezier. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 5 minuten geleden zei thom: Ik vraag je visie over vers 4. Nou goed, ik zal schat weghalen.. Ik lees wat er staat. Wat wil je erover weten of wat begrijp je niet? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 12 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Ik noem het onderscheid maken en van levensbelang. Misschien eens nadenken over alle kerkscheuringen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 3 minuten geleden zei Willempie: Misschien eens nadenken over alle kerkscheuringen? De kerk als instituut boeit mij geen ene moer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 3 uur geleden zei Willempie: Dat verketteren gebeurt nu nog steeds, ook op dit forum, o.a. door jou. Derek Prince deed dat niet. Je mag van geloven en denken wat je wilt, maar let op dat je niet "willekeurig" gaat spreken over mensen. Voor de duidelijkheid: Derek Prince waarschuwt tegen homosexualiteit (hij noemt het zelfs een demon). Hij waarschuwt tegen toverij, tegen occultisme, tegen yoga, boeddhisme, tegen horoscopen. Volgens velen is dit demoniseren van allerlei normale zaken. Je hebt wel gelijk: Derek Prince heeft niemand op dit forum verketterd. Derek Prince heeft een zeer duidelijke boodschap, of je het met hem eens bent of niet! Fijn dat je dit geen verketteren noemt, dan kunnen we zijn onderwijs als basis gaan hanteren? ). Een tweede punt, en zeker leerzaam: de bediening van de Heilige Geest. Ik denk dat Derek Prince uitstekend uitlegt waarom de Heilige Geest een Persoon is en waarom de Heilige Geest God is! 5 minuten geleden zei Kaasjeskruid: De kerk als instituut boeit mij geen ene moer. En de kerk als lichaam van Christus? Je zou het Lichaam een instituut kunnen noemen. Kwestie van definitie? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 10 minuten geleden zei Willempie: Misschien eens nadenken over alle kerkscheuringen? Dat heb je vast gedaan. Heb je er iets van geleerd? Misschien accepteren dat de een Jezus als God ziet, en de ander als een profeet of geschapen wezen? Het zou een grote puinhoop worden, beste Willempie! De Bijbel heeft trouwens voorspeld dat er scheuringen zouden komen. Wist je dat? Zojuist zei thom: pfff.. Je mag ook gewoon meedoen, thom. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 3 minuten geleden zei WdG: En de kerk als lichaam van Christus? Die heeft mijn denken in beslag genomen en kan rekenen op alle goeds wat mij betreft. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 1 uur geleden zei thom: Waarschuwen tegen homosexualiteit? Tegen Boeddisme? Derek Prince waarschuwt tegen homosexualiteit, boeddhisme en andere zaken. Is dat naar jouw mening hetzelfde als verketteren? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 (bewerkt) 3 uur geleden zei WdG: Of geloof je in een eenheid tussen boeddhisten, moslims, Christenen, en allerlei spirituele groeperingen met allerlei visies op Jezus? Ik begrijp niet dat je dit zelf niet als een drogredenering ziet. Leren moslims en boeddhisten dat Jezus de Zoon van God is? 3 uur geleden zei Kaasjeskruid: De kerk als instituut boeit mij geen ene moer. Maar de dogma's van dit instituut klaarblijkelijk wel. 22 juli 2018 bewerkt door Willempie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 19 minuten geleden zei Willempie: Maar de dogma's van dit instituut klaarblijkelijk wel. Niet zo knabbelen aan die dogma's Willem, is slecht voor je. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 22 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2018 21 minuten geleden zei Willempie: Ik begrijp niet dat je dit zelf niet als een drogredenering ziet. Leren moslims en boeddhisten dat Jezus de Zoon van God is? Maar de dogma's van dit instituut klaarblijkelijk wel. En mormonen? Die zien Jezus wel als Zoon van God, maar niet als God. Ook goed? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten