Spring naar bijdragen

Wat is de betekenis van het 'Onze Vader' voor jou?


Aanbevolen berichten

45 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jou uitleg van die verzen hier, omdat ze onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Jij bent immers degene die deze verzen buitensluit.

Ik zal overleggen met de moderators hoe dit aan te pakken. Volgens mij is er al een topic over. Ik weet niet of die nog open is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De heiligste woorden uit Gods woord is wel het 'Onze Vader'. Onze Heer Jezus gaf hier aan ons een modelgebed. Ik wil hier regel voor regel gaan analyseren wat er nu eigenlijk staat. Wat is jou idee ov

Inderdaad. Bijvoorbeeld dat het opvalt dat het begint met "ónze Vader." Dus niet "mijn Vader." Meteen aan het begin stel je je dus in de gemeenschap der gelovigen. Je kindschap Gods beleef je niet all

Zucht, je hebt echt geen enkel begrip van de drie-eenheid hé? Het probleem dat je hier beschrijft heeft te maken met modalisme, niet met trinitisme. (Modalisme wordt vroeger beschreven bij de kerkvade

2 uur geleden zei sjako:

Je moet dus weten wat de Naam is en wat die betekent en ook de Naam gebruiken.

Het gaat niet om de juiste uitspraak van een naam. God heeft vele namen in de Bijbel en volgens joodse kennis zijn die namen onbeperkt in aantal. We snappen natuurlijk allemaal wel waar je heen wilt maar joden spreken de naam JHWH niet uit. Niets wijst erop dat Jezus, de apostelen en eerste christenen dat wel deden en overal waar JHWH wordt vertaald met Jehovah is dat slechts één van de vele mogelijkheden en staat het nergens in de grondteksten. Indien andere namen, zoals Elohim of El (met of zonder toevoeging) vertaald worden met Jehovah is dat uiteraard gewoon totaal onjuist. 

Ik vrees dat we op deze manier niet door het gebed heenkomen. :+ Of kunnen we nu doorgaan naar de volgende bede?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Het gaat niet over de juiste uitspraak van een naam. God heeft vele namen in de Bijbel en volgens joodse kennis zijn die namen onbeperkt in aantal. We snappen natuurlijk allemaal wel waar je heen wilt maar joden spreken de naam JHWH niet uit. Niets wijst erop dat Jezus, de apostelen en eerste christenen dat wel deden en overal waar JHWH wordt vertaald met Jehovah is dat slechts één van de vele mogelijkheden en staat het nergens in de grondteksten.

Klopt helemaal, Hebreeuws kent geen klinkers. Het enige wat we weten is dat er staat JHWH. De een zegt Jahweh, Jahowah, Jahveh, etc. De oudste Nederlandse uitspraak is Jehovah. Jezus spreek je oorspronkelijk ook niet uit als Jezus. Het gaat erom wat de Naam betekent en Zijn Naam hoog houden en eren. JHWH betekent zoiets als "Hij veroorzaakt te worden". Om dit uit te diepen zou je al een topic kunnen openen.

Ik denk dat er nog wel wat meer te zeggen is over de de eerste woorden van het Onze Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Klopt helemaal, Hebreeuws kent geen klinkers. Het enige wat we weten is er staat JHWH. De een zegt Jahweh, Jahowah, etc. De oudste Nederlandse uitspraak is Jehovah. Jezus spreek je oorspronkelijk ook niet uit als Jezus. Het gaat erom wat de Naam betekent en Zijn Naam hoog houden en eren. JHWH betekent zoiets als "Hij veroorzaakt te worden". Om dit uit te diepen zou je als een topic kunnen openen.

Ik denk dat er nog wel wat meer te zeggen is over de de eerste woorden van het Onze Vader.

Je snapt het volgens mij nog steeds niet helemaal. Een naam hooghouden. Zegt je dat iets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Ik denk dat er nog wel wat meer te zeggen is over de de eerste woorden van het Onze Vader.

Inderdaad. Bijvoorbeeld dat het opvalt dat het begint met "ónze Vader." Dus niet "mijn Vader." Meteen aan het begin stel je je dus in de gemeenschap der gelovigen. Je kindschap Gods beleef je niet alleen, maar vindt haar bestaansrecht binnen de Kerk, door sommige protestanten ook wel de Gemeente genoemd.
Als je dus niets met de Kerk of met medegelovigen te maken wil hebben, dan kun je dus gebed eigenlijk al niet meer bidden. Want God is niet enkel jouw Vader en je hebt daarom niet het alleenrecht op zijn liefde en nabijheid. Zijn doel is de Kerk op aarde te verbreiden en uiteindelijk te verenigen met de Kerk in de hemel, zoals in de tweede bede van het Onze Vader beleden en afgesmeekt wordt. Dáárvoor is Christus gestorven en verrezen.
Hij redde jou dus niet enkel omwille van jouzelf, maar ook en bovenal omwille van je buurman en omwille van die misschien wel heel erg irritante kerkgenoot naast je in de kerkbanken. Niemand leeft voor zichzelf, niemand sterft voor zichzelf, maar enkel voor God onze Heer.

bewerkt door Robert Frans
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

Wat houdt het heiligen van Zijn naam dan in? En waarom is het gebed gericht tot de Vader en niet tot de Zoon? Dat zou je je kunnen afvragen.

De zoon eert de vader, en de vader eert de zoon, ook omdat ze beiden één in wezen zijn.

Zoals het hoort in een perfecte relatie

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Robert Frans:

Hij redde jou dus niet enkel omwille van jouzelf, maar ook en bovenal omwille van je buurman en omwille van die misschien wel heel erg irritante kerkgenoot naast je in de kerkbanken. Niemand leeft voor zichzelf, niemand sterft voor zichzelf, maar enkel voor God onze Heer.

Mooi gezegd @Robert Frans. Helemaal met je eens. De gemeente of kerk wordt dan ook wel vergeleken met een lichaam met verschillende lichaamsdelen. Maar we kunnen geen van die functies of lichaamsdelen missen. We zijn allemaal belangrijk in Zijn Koninkrijk. Ieder op z'n eigen manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

. De gemeente of kerk wordt dan ook wel vergeleken met een lichaam met verschillende lichaamsdelen.

Precies en wie is het hoofd van dat lichaam ?

 

14 minuten geleden zei sjako:

Maar we kunnen geen van die functies of lichaamsdelen missen. We zijn allemaal belangrijk in Zijn Koninkrijk. Ieder op z'n eigen manier.

Wiens koningkrijk ? (Zijn koningkrijk kome )

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Thinkfree:

Precies en wie is het hoofd van dat lichaam ?

Jezus is hoofd van het lichaam en het is Gods Koninkrijk met Jezus als Koning. Na 1000 jaar geeft hij het Rijk weer over aan Zijn Vader. Dan is de situatie weer zoals ten tijde van het Paradijs, zoals het bedoelt was, maar daar komen we straks nog wel op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Thinkfree:

Hebreeën 1:8
    “Uw troon, o God, is in alle eeuwigheid en de scheper der rechtmatigheid is de scepter van Uw Koningschap”.

Hier lezen wij, wat God de Vader sprak tot de Zon. Hij noemde de Zoon God en zei tot Hem, dat Zijn troon zou duren tot in alle eeuwigheid en dat Hij in Zijn koninkrijk zou regeren met rechtmatigheid. In de verzen 10 tot 12 van ditzelfde hoofdstuk lezen wij verder dat God de Vader verklaard heeft, dat de Zoon alle dingen geschapen heeft, dat Hij eeuwig is en nooit zal veranderen.

@sjako dus God de vader liegt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, want Jezus stamt af van David. Van Salomo (dacht ik) werd hetzelfde gezegd in psalm 45:6. Daar wordt het dus op een menselijke koning van toepassing gebracht.

Maar over de Zoon zegt hij: ‘God is je troon, voor altijd en eeuwig, en de scepter van je Koninkrijk is de scepter van recht. Dat is de goede weergave. Koningen zaten op Jehovah's troon. Ten tijde van 'de tijden der heidenen' zaten er geen door God gezalfde koningen op de troon. Jezus krijgt de autoriteit van God om te gaan regeren. Zie matt 28:15 en Openbaring 3:21 om het nog wat te verduidelijken. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Thinkfree:

@sjako dus God de vader liegt ?

Hier kan Sjako heel gemakkelijk en volkomen terecht op antwoorden dat de Bijbel ons leert dat Jezus zijn koninkrijk zal overdragen aan God. Weet je niet waar dat staat? We moeten volgens mij niet de fout maken kerkdogma's boven God's Woord te stellen. Er blijven misschien veel zaken over die we nu nog niet helemaal begrijpen. Het zij zo. Ik verafschuw en verwerp het WTG maar heb ook zo mijn bedenkingen bij kerkdogma's, die in wezen toch niets meer zijn dan menselijke denkconstructies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Willempie:

Hier kan Sjako heel gemakkelijk en volkomen terecht op antwoorden dat de Bijbel ons leert dat Jezus zijn koninkrijk zal overdragen aan God. Weet je niet waar dat staat? We moeten volgens mij niet de fout maken kerkdogma's boven God's Woord te stellen. Er blijven misschien veel zaken over die we nu nog niet helemaal begrijpen. Het zij zo. Ik verafschuw en verwerp het WTG maar heb ook zo mijn bedenkingen bij kerkdogma's, die in wezen toch niets meer zijn dan menselijke denkconstructies.

Het is een dogma als je de drieeenheid niet leert, doe je dat wel is het simpel.

Als de zoon regeert zo ook De vader.

Als de vader regeert zo ook De zoon.

De zoon eert de vader door te zeggen dat hij regeert

De vader eert de zoon door te zeggen dat hij regeert.

Johannes 5:23

    “Opdat zij allen de Zoon eren gelijk zij de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet, Die Hem gezonden heeft”.

Dit vers zegt ons, dat de Zoon op dezelfde wijze en in dezelfde mate moet worden aanbeden en geëerd als de Vader. “Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet”.

Johannes 10:30:  
    “Ik en de Vader zijn één” 

Dan wordt het ineens duidelijk zie je.

 

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Het is een dogma als je de drieeenheid niet leert, doe je dat wel is het simpel.

Als de zoon regeert zo ook De vader.

Als de vader regeert zo ook De zoon.

De zoon eert de vader door te zeggen dat hij regeert

De vader eert de zoon door te zeggen dat hij regeert.

 

 

In werkelijkheid is het niet zo simpel. De bijbel spreekt zo'n beetje alle kerkdogma's wel ergens tegen. God is niet simpel en de Bijbel is dat ook niet. Het is wel simpel om andere christenen op grond van kerkdogma's (menselijke pogingen tot simplificering) uit te sluiten, te verbannen, te martelen en te vermoorden. Wij snappen allebei wel dat dat nooit de bedoeling van het evangelie (de blijde boodschap) kan zijn. We moeten God eren door ontzag voor Hem en Zijn Woord te hebben, niet door te proberen Hem in een verklarend doosje te stoppen en daar een etiketje op te plakken. Dat is volkomen zinloos en misleidend. Gij zult U geen gesneden beelden maken om die te aanbidden. We kunnen van God slechts begrijpen wat Hij aan ons openbaart. Dat laat nog heel erg ontzettend veel over. Dat is voor later.

15 minuten geleden zei Thinkfree:

“Ik en de Vader zijn één” 

Zoals wij en Jezus ook één zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Willempie:

Zoals wij en Jezus ook één zijn?

Je vraagt om iets waarvan je het antwoord al had kunnen weten.

49 minuten geleden zei Thinkfree:

Johannes 5:23

    “Opdat zij allen de Zoon eren gelijk zij de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet, Die Hem gezonden heeft”.

Dit vers zegt ons, dat de Zoon op dezelfde wijze en in dezelfde mate moet worden aanbeden en geëerd als de Vader. “Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet”.

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Willempie:

Zoals wij en Jezus ook één zijn?

Juist @Willempie. Zo zit dat. Dat betekent één zijn. De Bijbel legt zichzelf uit.

Joh 17:20 Ik doe niet alleen voor hen een verzoek, maar ook voor iedereen die door hun woord in mij gelooft,  21 zodat ze allemaal één zullen zijn, net zoals u, Vader, in eendracht met mij bent en ik in eendracht met u ben, dat ook zij in eendracht met ons zijn, zodat de wereld gelooft dat u mij hebt gestuurd.  22 Ik heb ze de eer gegeven die u mij hebt gegeven, zodat ze één zullen zijn net zoals wij één zijn.  23 Ik ben in eendracht met hen en u bent in eendracht met mij, zodat ze volmaakt één worden gemaakt. Daardoor zal de wereld weten dat u mij hebt gestuurd en dat u van hen houdt net zoals u van mij houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei sjako:

Juist @Willempie. Zo zit dat. Dat betekent één zijn. De Bijbel legt zichzelf uit.

Joh 17:20 Ik doe niet alleen voor hen een verzoek, maar ook voor iedereen die door hun woord in mij gelooft,  21 zodat ze allemaal één zullen zijn, net zoals u, Vader, in eendracht met mij bent en ik in eendracht met u ben, dat ook zij in eendracht met ons zijn, zodat de wereld gelooft dat u mij hebt gestuurd.  22 Ik heb ze de eer gegeven die u mij hebt gegeven, zodat ze één zullen zijn net zoals wij één zijn.  23 Ik ben in eendracht met hen en u bent in eendracht met mij, zodat ze volmaakt één worden gemaakt. Daardoor zal de wereld weten dat u mij hebt gestuurd en dat u van hen houdt net zoals u van mij houdt.

Je beseft dat het hier om de "wil" gaat toch ?

1 in de wil

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites

  24 Vervolgens het einde, wanneer hij het Koninkrijk aan zijn God en Vader overdraagt, wanneer hij alle regeringsautoriteit en alle gezag en kracht heeft uitgeschakeld.  25 Want hij moet als koning regeren totdat God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd.  26 De laatste vijand die wordt uitgeschakeld is de dood.  27 Want God ‘heeft alles onder zijn voeten onderworpen’. Maar als hij zegt dat ‘alles onderworpen is’, is het duidelijk dat dit niet geldt voor degene die alles aan hem onderwierp.  28 Als alles aan hem onderworpen is, dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan degene die alle dingen aan hem onderwierp, zodat God alles zal zijn voor iedereen.

Ik denk dat deze tekst voor zichzelf spreek toch? Hier wordt de Vader de God van Jezus genoemd. Als Jezus inderdaad de almachtige God is is dat een vreemde zin toch? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

  24 Vervolgens het einde, wanneer hij het Koninkrijk aan zijn God en Vader overdraagt, wanneer hij alle regeringsautoriteit en alle gezag en kracht heeft uitgeschakeld.  25 Want hij moet als koning regeren totdat God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd.  26 De laatste vijand die wordt uitgeschakeld is de dood.  27 Want God ‘heeft alles onder zijn voeten onderworpen’. Maar als hij zegt dat ‘alles onderworpen is’, is het duidelijk dat dit niet geldt voor degene die alles aan hem onderwierp.  28 Als alles aan hem onderworpen is, dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan degene die alle dingen aan hem onderwierp, zodat God alles zal zijn voor iedereen.

Ik denk dat deze tekst voor zichzelf spreek toch? Hier wordt de Vader de God van Jezus genoemd. Als Jezus inderdaad de almachtige God is is dat een vreemde zin toch? 

Welk bijbelboek ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

O sorry, 1Korin. 15 vanaf vers 20 eigenlijk

24 Daarna zal 63het einde zijn, wanneer 64Hij 65het Koninkrijk 66aan God en den Vader zal overgegeven hebben, pwanneer Hij zal 67tenietgedaan hebben 68alle heerschappij en alle macht en kracht.

63 Namelijk van deze tegenwoordige eeuw of wereld, of van deze regering vanChristus, die Hij nu als Middelaar bedient.

64 Namelijk Christus.

65 Namelijk dat Hij nu als Middelaar bedient, door de predicatie des Woords Zijn kerk vergaderende, door Zijn Geest dezelve wederbarende, en door Zijn kracht tegen de vijanden beschermende. Want dat zal alsdan niet meer nodig zijn.

66 Dat is, aan God Die daar is de Vader, namelijk van Christus, en ook van de gelovigen, Joh. 20:17. 

p 1 Kor. 2:6. 

 
1 Kor. 2:6  En wij spreken wijsheid onder de volmaakten; doch een wijsheid niet dezer wereld, noch der oversten dezer wereld, die tenietworden;
 

67 Dat zij niet alleen de overhand niet hebbe, maar ook niet meer zij.

68 Dit verstaan sommigen van alle overheden, ook wettige en goede, want die zullen alsdan niet meer van node zijn; anderen van alle heerschappij en macht, hetzij der onreine geesten, of der mensen, die zich tegen Christus’ Rijk gesteld hebben.

 

25 qWant Hij moet 69als Koning heersen, 70totdat Hij al 71de vijanden 72onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

q Ps. 110:1. Hand. 2:34. Ef. 1:20. Kol. 3:1. Hebr. 1:13; 10:12. 

 
Ps. 110:1  EEN psalm van David.
De HEERE heeft tot mijn Heere gesproken: Zit tot Mijn rechterhand, totdat Ik Uw vijanden gezet zal hebben tot een voetbank Uwer voeten.
Hand. 2:34  Want David is niet opgevaren in de hemelen; maar hij zegt: De Heere heeft gesproken tot mijn Heere: Zit aan Mijn rechterhand,
Ef. 1:20  Die Hij gewrocht heeft in Christus, als Hij Hem uit de doden heeft opgewekt, en heeft Hem gezet tot Zijn rechterhand in den hemel,
Kol. 3:1  INDIEN gij dan met Christus opgewekt zijt, zo zoekt de dingen die boven zijn, waar Christus is, zittende aan de rechterhand Gods.
Hebr. 1:13  En tot welken der engelen heeft Hij ooit gezegd: Zit aan Mijn rechterhand, totdat Ik Uw vijanden zal gezet hebben tot een voetbank Uwer voeten?
Hebr. 10:12  Maar Deze, één slachtoffer voor de zonden geofferd hebbende, is in eeuwigheid gezeten aan de rechterhandGods,
 

69 Dat is, Zijn Koninklijk ambt als Middelaar volvoeren. Dat dan Ps. 110:1 gezegd wordt (waarop de apostel hier ziet), dat Hij zou zitten ter rechterhand Gods, wordt hier uitgelegd van den apostel: heersen als Koning, gelijk ook in denzelfden psalm vers 2: Heers in het midden van Uw vijanden. 

 
Ps. 110:1  EEN psalm van David.
De HEERE heeft tot mijn Heere gesproken: Zit tot Mijn rechterhand, totdat Ik Uw vijanden gezet zal hebben tot een voetbank Uwer voeten.
Ps. 110:2  De HEERE zal den scepter Uwer sterkte zenden uit Sion, zeggende: Heers in het midden Uwer vijanden.
 

70 Daarom, zolang dit niet is volvoerd, zal Christus de gelovigen uit de doden niet opwekken. En daarna zal Hij ophouden te regeren of heersen op zulke wijze als Hij nu als Middelaar doet.

71 Namelijk van Zijn Koninkrijk, en voornamelijk den duivel en al zijn instrumenten, die zich tegen Hem stellen, of niet willen dat Hij over hen zal heersen, Luk. 19:27. 

 
Luk. 19:27  Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild dat ik over hen koning zou zijn, brengt ze hier en slaat ze hier voor mij dood.
 

72 Dat is, ten enenmale overwonnen en vernield zal hebben. Zie Joz. 10:24. 

 
Joz. 10:24  En het geschiedde als zij die koningen uitgebracht hadden tot Jozua, zo riep Jozua al de mannen Israëls en hij zeide tot de oversten des krijgsvolks, die met hem getogen waren: Treedt toe, zet uw voeten op de halzen dezer koningen. En zij traden toe en zetten hun voeten op hun halzen.
 

 

26 73De laatste 74vijand die 75tenietgedaan wordt, is 76de dood.

73 Dat is, die laatst zal overwonnen en tenietgedaan worden.

74 Namelijk des levens en der zaligheid der mensen. Want de dood vernielt het leven, en is daardoor als een vijand der natuur.

75 Dat is, weggenomen wordt, en in plaats van dien het leven wederom door de opstanding gegeven. Zie vers 54. 

 
vers 54  En wanneer dit verderfelijke zal onverderfelijkheid aangedaan hebben, en dit sterfelijke zal onsterfelijkheid aangedaan hebben, alsdan zal het woord geschieden dat geschreven is: De dood is verslonden tot overwinning.
 

76 Namelijk de tijdelijke en lichamelijke dood; want daarvan wordt hier gesproken.

 

27 rWant 77Hij heeft 78alle dingen 79Zijn 80voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar dat 81Hij uitgenomen wordt Die 82Hem alle dingen onderworpen heeft.

r Ps. 8:7. Matth. 11:27; 28:18. Ef. 1:22. Hebr. 2:8. 

 
Ps. 8:7  Gij doet hem heersen over de werken Uwer handen; Gij hebt alles onder zijn voeten gezet:
Matth. 11:27  Alle dingen zijn Mij overgegeven van Mijn Vader; en niemand kent den Zoon dan de Vader, noch iemand kent den Vader dan de Zoon en dien het de Zoon wil openbaren.
Matth. 28:18  En Jezus bij hen komende, sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.
Ef. 1:22  En heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen, en heeft Hem der gemeente gegeven tot een Hoofd boven alle dingen;
Hebr. 2:8  Alle dingen hebt Gij onder zijn voeten onderworpen. Want daarin dat Hij Hem alle dingen heeft onderworpen, heeft Hij niets uitgelaten dat Hem niet onderworpen zij. Doch nu zien wij nog niet dat Hem alle dingen onderworpen zijn;
 

77 Namelijk God de Vader.

78 En dienvolgens ook alle vijanden, waaronder ook de tijdelijke dood is.

79 Namelijk van Christus. Zie van deze plaats bredere verklaring Hebr. 2:6. 

80 Dat is, onder Zich gesteld, om al wat vijandig is teniet te doen, dat het Zijn Rijk niet meer beschadige.

81 Namelijk God de Vader. Of: dat het is zonder Dien.

82 Namelijk Christus.

 

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf 83onderworpen worden Dien Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat 84God zij 85alles in allen.

83 Namelijk afgelegd hebbende niet Zijn Goddelijke natuur en macht, maar deze wijze van bediening van Zijn Middelaarsambt, welke Hij als een Gezant des Vaders alsdan volkomenlijk volbracht en uitgevoerd zal hebben.

84 Namelijk de Vader.

85 Dat is, Zijn gemeente voorts door Zichzelven als waren God met den Zoon en den Heiligen Geest zonder middel verheerlijke.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid