Kaasjeskruid 994 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 (bewerkt) 4 minuten geleden zei Willempie: Ook goed. Ik zie niet zo veel verschil tussen ontvangen en geloven. Ik zie trouwens dat ik er in mijn tekstverwijzingen nogal een zooitje van heb gemaakt. Sorry daarvoor. Geen punt. Ik ben in gemeentes geweest waar ik tijdens de dienst radicaal rechtsomkeer heb gemaakt omdat ik sterk de indruk kreeg met kleuters te maken te hebben. Vaak als gevolg van dergelijke teksten te verdraaien tot iets wat er niet staat. 11 juli 2018 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 (bewerkt) 10 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Geen punt. Ik ben in gemeentes geweest waar ik tijdens de dienst radicaal rechtsomkeer heb gemaakt omdat ik sterk de indruk kreeg met kleuters te maken te hebben. Vaak als gevolg van dergelijke teksten te verdraaien tot iets wat er niet staat. Klopt. Die ervaring heb ik ook. Ik heb een tijdlang een gemeente bijgewoond (mijn vrouw is daar gedoopt) waar de prediking iedere zondag hetzelfde was, namelijk dat je je hart aan de Here Jezus moet geven. Na dat honderd keer gehoord te hebben weet je het wel een keer en verlang je naar iets steviger voedsel. De pastor was een goede herder maar totaal ongeschikt als prediker. Als je niets hebt te vertellen, lees dan gewoon een stukje uit de Bijbel voor. Dat dacht ik toen regelmatig. En van teksten verdraaien weten we ook alles. Goddank zijn er nog steeds wijze en verstandige leraren. 11 juli 2018 bewerkt door Willempie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 14 minuten geleden zei Willempie: Ik zie niet zo veel verschil tussen ontvangen en geloven. Er lijkt mij een behoorlijk verschil te zitten tussen geloven en ontvangen van geloof... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 (bewerkt) 2 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Er lijkt mij een behoorlijk verschil te zitten tussen geloven en ontvangen van geloof... Daar zal je wel gelijk in hebben. Geloof moet tot wasdom groeien. Ik heb heel wat mensen meegemaakt die het als een kind ontvingen en er wat later net zo gemakkelijk weer afstand van deden, vooral in charismatische gemeentes die teveel de nadruk leggen op het spectaculaire en de emotie. Redenen? Verliefd op een andere vrouw, geldzucht en teleurstelling in andere christenen. 11 juli 2018 bewerkt door Willempie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 (bewerkt) 10 minuten geleden zei Willempie: Daar zal je wel gelijk in hebben. Geloof moet tot wasdom groeien. Ik heb heel wat mensen meegemaakt die het als een kind ontvingen en er wat later net zo gemakkelijk weer afstand van deden, vooral in charismatische gemeentes die teveel de nadruk leggen op het spectaculaire en de emotie. Redenen? Verliefd op een andere vrouw, geldzucht en teleurstelling in andere christenen. Emotripperij en sensatiezucht zijn slechte motivatiemiddelen vaak leidend tot egotripperij. Het is juist ons ego waar we aan moeten sterven. 11 juli 2018 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 (bewerkt) 8 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Emotripperij en sensatiezucht zijn slechte motivatiemiddelen vaak leidend tot egotripperij. Het is juist ons ego waar we aan moeten sterven. Exact. En op het kind terug te komen: Een kind gelooft en vertrouwt zijn vader (in normale omstandigheden dan). Als het opgroeit denkt het dat hij of zij het allemaal beter weet om na verloop van tijd tot de ontdekking te komen dat dat toch niet helemaal juist was. Ik vertrouw volkomen op mijn hemelse Vader maar wil tegelijkertijd zoveel mogelijk leren over Hem en zijn schepping. Dus ik vertrouw en geloof als een kind maar ik denk niet als een kind (hoop ik tenminste ). 11 juli 2018 bewerkt door Willempie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bonjour 80 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 1 minuut geleden zei Willempie: ... na verloop van tijd tot de ontdekking te komen dat dat toch niet helemaal juist was. Ik denk in ongeveer de helft van de gevallen. In mijn geval zeker niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 2 minuten geleden zei Willempie: Een kind gelooft en vertrouwt zijn vader (in normale omstandigheden dan). Ik hoop van harte dat dit opgaat voor alle kinderen. Tegelijkertijd weet ik uit ervaring dat dit een levensgroot obstakel kan zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 1 minuut geleden zei Bonjour: Ik denk in ongeveer de helft van de gevallen. In mijn geval zeker niet. Dat kan. Ik ken geen percentages. Er bestaan slechte en domme vaders. Ik heb een sterk vermoeden dat een verstoorde of ontbrekende vader-kind relatie een belemmering vormt voor het aanvaarden van en vertrouwen in onze hemelse Vader. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 2 minuten geleden zei Willempie: Er bestaan slechte en domme vaders. Ik heb een sterk vermoeden dat een verstoorde of ontbrekende vader-kind relatie een belemmering vormt voor het aanvaarden van en vertrouwen in onze hemelse Vader. Reken daar maar op. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 4 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Ik hoop van harte dat dit opgaat voor alle kinderen. Tegelijkertijd weet ik uit ervaring dat dit een levensgroot obstakel kan zijn. Ik weet het. Er zijn zelfs vaders die hun kinderen misbruiken, of lichamelijk ernstig mishandelen. Mijn vader sloeg me regelmatig in elkaar. De laatste keer dat hij mij een blauw oog sloeg (Ik zat notabene al bij de marine.) zei ik tegen hem: "Pappa, dit is de laatste keer geweest dat ik dit toelaat. De volgende keer sla ik terug." Toch heb ik veel respect voor mijn vader. Hij is later ook erg veranderd ten goede. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 Zojuist zei Willempie: Ik weet het. Er zijn zelfs vaders die hun kinderen misbruiken, of lichamelijk ernstig mishandelen. Mijn vader sloeg me regelmatig in elkaar. De laatste keer dat hij mij een blauw oog sloeg (Ik zat notabene al bij de marine.) zei ik tegen hem: "Pappa, dit is de laatste keer geweest dat ik dit toelaat. De volgende keer sla ik terug." Toch heb ik veel respect voor mijn vader. Hij is later ook erg veranderd ten goede. Als vader vertegenwoordig je m.i. je hemelse Vader. Er komt meer verantwoordelijkheid om de hoek kijken bij het vaderschap dan men vaak door heeft. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 1 uur geleden zei Willempie: De media. Interkerkelijke hulpverlening is ook effectief maar helaas doen de JG's daar niet aan mee. Je hebt geen idee hoeveel er wordt besteed aan hulpverlening door JG... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bonjour 80 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 Ben ik wel benieuwd naar. Vertel eens. Hoeveel komt er binnen, hoeveel gaat er naar de organisatie, het bestuur, evangelisatie en naar hulpverlening. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 2 minuten geleden zei sjako: Je hebt geen idee hoeveel er wordt besteed aan hulpverlening door JG... Ik heb het over effectievere hulpverlening door samenwerking met andere christenen. Ik merk trouwens niet zoveel van hulpverlening door het WTG. Ik ben, met Bonjour, zeer benieuwd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 3 minuten geleden zei Bonjour: Ben ik wel benieuwd naar. Vertel eens. Hoeveel komt er binnen, hoeveel gaat er naar de organisatie, het bestuur, evangelisatie en naar hulpverlening. Hierbij een link met een greep uit de hulpverlening door JG https://www.jw.org/nl/jehovahs-getuigen/activiteiten/hulp-samenleving/hulpverlening-bij-rampen/ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 1 minuut geleden zei sjako: Hierbij een link met een greep uit de hulpverlening door JG https://www.jw.org/nl/jehovahs-getuigen/activiteiten/hulp-samenleving/hulpverlening-bij-rampen/ Graag uit neutrale bron. Dit soort propagandapraat kan iedereen wel in elkaar steken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 (bewerkt) 15 minuten geleden zei sjako: Hierbij een link met een greep uit de hulpverlening door JG https://www.jw.org/nl/jehovahs-getuigen/activiteiten/hulp-samenleving/hulpverlening-bij-rampen/ Ik zou graag willen weten hoe jij het kunt verantwoorden dat het WTG weigert met anderen samen te werken. Ik begrijp heel goed waarom het WTG dat niet doet maar hoe kan jij dat uitleggen? En dat opscheppen over de eigen prestaties bevalt me ook helemaal niet. 11 juli 2018 bewerkt door Willempie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 Nee, leg eens uit. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 (bewerkt) 2 minuten geleden zei sjako: Nee, leg eens uit. Jij kunt het niet verantwoorden of uitleggen? Heb je er al eens over nagedacht? 11 juli 2018 bewerkt door Willempie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bonjour 80 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 35 minuten geleden zei sjako: Hierbij een link met een greep uit de hulpverlening door JG https://www.jw.org/nl/jehovahs-getuigen/activiteiten/hulp-samenleving/hulpverlening-bij-rampen/ Dat is toch niet wat ik vraag. Gewoon dollars of euros. Cijfers. Net als andere goede doel organisaties. Bedrag aan donaties, winst uit bedrijven, uitgaven aan bestuur en overhead en hulpverlening. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Trajecto 148 Geplaatst 11 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 moderatie: Als @sjakozulke cijfers kent en die openbaar zijn mag hij die natuurlijk noemen. Als hij ze niet kent of weliswaar kent maar het niet de bedoeling is dat ze openlijk genoemd worden kan respectievelijk moet hij ze niet noemen, natuurlijk. Jullie zetten hem wel nogal de pin op de neus. Ik maak me sterk dat niet iedereen van het kerkgenootschap waarbij hij of zij aangesloten is zulke cijfers uit de mouw weet te schudden. Een lijst zoals die waar @sjakoeen link naar geeft kun je natuurlijk eventueel niet vertrouwen, maar alles wat een geloofrichting publiceert als "propagandapraat" karakteriseren is ook wel weer iemand monddood maken. Natuurlijk is een bevestiging uit een andere bron wel welkom; dat wel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bonjour 80 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 Trajecto, het is geen geheim dat de JG-organisatie uiterst geheimzinnig doet over de cijfers. Niemand weet hoeveel miljoen omzet er omgaat, behalve de organisatie zelf. Er zijn zelfs schatting rond de miljard. Dus dan kan je wel met een lijstje projecten komen om het geheel te verdoezelen, maar dan mag je ook rekenen op wat tegengas. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Trajecto 148 Geplaatst 11 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 30 minuten geleden zei Bonjour: Trajecto, het is geen geheim dat de JG-organisatie uiterst geheimzinnig doet over de cijfers. Niemand weet hoeveel miljoen omzet er omgaat, behalve de organisatie zelf. Er zijn zelfs schatting rond de miljard. Dus dan kan je wel met een lijstje projecten komen om het geheel te verdoezelen, maar dan mag je ook rekenen op wat tegengas. Dat wel, maar het moet toch niet te veel de toon gaan krijgen alsof @sjakozulke geheimzinnigdoenerij specifiek ondersteunt. Vragen waarom zulke geheimzinnigdoenerij er is kan; of hij (sjako) dat weet en of hij achter zoiets staat kan natuurluik wel gevraagd worden. "Hoe geef je je christen-zijn in de praktijk vorm?" is overigens wel meer een topic om te vertellen hoe in je eigen leven het vorm krijgt, meer dan dat je een "club" moet gaan verdedigen waarbij je aangesloten bent. En dat een atheïst naar zoiets gaat informeren hier, is toch wel wat buiten de bedoelingen. Offtopic in deze draad eigenlijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bonjour 80 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 (bewerkt) @sjako, wist je van deze geheimhouding? 11 juli 2018 bewerkt door Bonjour Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten