Spring naar bijdragen

Overgave aan Jezus


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei WdG:

De Bijbel leert ons dat NIEMAND goed kan doen zonder te zondigen. Wat is dus goed? Wat is slecht? Is er niet slechts EEN goed, namelijk God (Jezus)? Gerechtigheid is een Gave. De Bijbel leert ons dat niemand tot God komt dan door Jezus. Dat zijn we ongetwijfeld met elkaar eens. Alle andere wegen, de weg van de islam, boeddha, lopen dood. Het aannemen van de Gave der gerechtigheid resulteert in de ontwikkeling van de vrucht van de Geest:

De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Daartegen richt de wet zich niet.

En, aan de vrucht herken je de boom. Het is waar dat er mensen zijn die schijnbaar ook deze vrucht tonen, echter, deze vrucht is niet uit God, maar uit de mens ZELF, dus per definitie rot. Al het goede komt uit Christus. We zijn niet goed, omdat we goed doen. We zijn niet slecht, omdat we slecht doen. 

 

Een mens kan van zichzelf ook geen schijnbare goede vruchten dragen. God werkt niet alleen door christenen, dat lezen we ook in Romeinen 2: 14-15

Het is echter zo dat een mens pas gered is door geloof en voor God vrij uit gaat door het geloof. 

Ik ken een getuigenis van een ex moslim die in Enschede nog als moslim op straat liep en evangelisten tegen kwam. Die waren een gebedswandeling aan het maken. Die zeiden tegen Hem niets anders dan "Jezus houdt van u", waarop hij geïrriteerd reageerde met "Allah houdt ook van u!" en toen herhaalden de evangelisten weer "Jezus houdt van u", waarop hij weer geirriteerd herhaalde dat Allah van hen houdt. Zo ging dat een paar keer, tot ze zeiden voor hem te gaan bidden en met dat ze voor hem baden, viel de Heilige Geest op die man. Hij viel erdoor op de grond, omdat hij onder die liefdevolle kracht niet op zijn benen kon blijven staan. Hij kreeg het gevoel van volledig thuis komen, zoals je dat nergens op aarde vinden kan en er wel altijd naar op zoek bent. Pas daarna ging hij op zoek naar wie Jezus was. Hij ging met ze mee naar de vol evangelische gemeente en kreeg daar onderwijs over Jezus. Door andere moslims werd echter wel de ramen van die kerk ingegooid, vanwege dat ze daar een moslim aan het bekeren waren. Nu is die man een christen geworden en heeft een kerkje gestart met meer ex moslims. Hij getuigd nu dat hij de Heilige Geest gekregen heeft, voor hij christen werd. Immers wist hij nog niet wie Jezus was, toen de Heilige Geest op hem viel. 

Citaat

We zijn perfect in Gods ogen, omdat God ons door Christus ziet, mits we HEM aanvaarden als Verlosser. En dat betekent dus volledige overgave aan Christus, erkennen dat we ZELF niks kunnen, dat we ZELF niks zijn, maar dat wij alles aan HEM te danken hebben!

 

Dat klopt :)

Citaat

Daarnaast heeft de natuurlijke mens gelukkig een geweten. In dat opzicht is het inderdaad waar dat de meeste mensen niet gewetenloos leven.

De volgende tekst staat in Romeinen 2: 14-15

 14 Want wanneer heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet zegt, zijn zij, hoewel zij de wet niet hebben, zichzelf tot wet.

15 Zij tonen dat het werk van de wet geschreven is in hun hart. Daar getuigt ook hun geweten van, en hun gedachten onderling beschuldigen of ook verontschuldigen elkaar.

Dit bewijst dat God ook in de harten van de heidenen werkt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik beschouw mijzelf als huis voor God. In navolging daarbij wil ik bouwen aan het huis voor God. Dat kan een huis voor enkelingen zijn, of een huis voor velen, voor onderdak.

Zou het ook zo kunnen zijn dat men zich vaak deerlijk vergist wbt geestelijke groei? We hebben het graag instant en worden dan gegarandeerd gedesillusioneerd. Men stelt maar al te vaak methode boven p

Gods methode voor heiliging is geloof; men is geheiligd. Deze heiliging wordt uitgekristalliseerd via een proces van groei. Dit proces duurt een mensenleven en wordt aangestuurd door de Heilige Geest.

1 uur geleden zei Gaitema:

Maar wie leeft er nu volledig in dat witte licht en bij wie is het nu helemaal zwart?

Is dat retorisch bedoeld?

1 uur geleden zei Gaitema:

Ik las eens ergens in de bijbel dat het opweg zijn achter Jezus aan bewijst dat we nog zondaren zijn. Goede mensen worstelen met de nog aanwezige zonden in hun leven. Niemand is er al.. 

In welk opzicht is niemand er al?

1 uur geleden zei Gaitema:

Daarnaast heb je mensen die Jezus niet aangenomen hebben, maar toch goede dingen doen.

En dat maakt ze goed in Gods ogen?

1 uur geleden zei Gaitema:

Ik tref ze ook op het werk. In het dagelijkse leven. Ik kan van weinig mensen zeggen: "dat zijn nu wolven in schaapskleren". Heel veel is een grijs gebied. 

Dat zal allemaal wel, maar wat als deze mensen in jou gemeente aangetroffen worden onder het mom van: "ik geloof"?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Is dat retorisch bedoeld?

In welk opzicht is niemand er al?

En dat maakt ze goed in Gods ogen?

Dat zal allemaal wel, maar wat als deze mensen in jou gemeente aangetroffen worden onder het mom van: "ik geloof"?

Wat ik allemaal wil zeggen is dat we niet strijden tegen mensen van vlees en bloed. Ieder mens kan goede en verkeerde dingen doen. Kan dan weer door God en dan weer door satan gebruikt worden. Ook in jouw eigen gemeente. 

Ik las van de opwekking van de gemeente waar ik in geboren ben. De gereformeerde kerk van Nijverdal. Van oorsprong was het een zendingsgemeente dat later de vrij evangelische gemeentes zijn geworden. De jonge evangelist die het werk in ons dorp Nijverdal bracht, ging met evangelisatiepamfletten de kroeg in. Daar werkte de kroegbaas aan mee. De traktaten waarschuwde hen tegen de gevaren van drank en noodzaak van bekering tot Jezus. Vele fabrieksarbeiders kwamen huilend tot bekering. Hij begon een huiskerk en het groeide al snel uit naar een grote gemeente. Echter ontmoete hij in een trein naar Amsterdam om een christelijke Réveilbijeenkomst te bezoeken twee christelijk gereformeerde theologen, die hem er van overtuigde dat de vrij evangelische gemeentes een dwaling waren en de chr. Gereformeerde kerk de ware kerk was. Hij kwam terug in Nijverdal en turnde zijn zendingsgemeente om naar een christelijke gereformeerde kerk, dat later met de fusie van de Hellendoornse  afscheidingsgemeente een gereformeerde kerk werd. Direct ontstond ook de kerkscheuring. Een nieuwe vrij evangelische en een hervormde gemeente ontstond. Zij hadden moeite met de strakke regels en leer van de gereformeerde kerk.

Hoe een dwaling via de evangelist op de opwekking kwam, dat toen de grootste vrij evangelische gemeente van Nederland is geweest. Zelfs na de scheuring was de nieuwe vrij evangelische gemeente nog de grootste van Nederland. Nu vandaag de dag niet meer, "door vergrijzing". Net als bij de huidige Nijverdalse PKN. 

Een opwekking is weer opnieuw nodig.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Wat ik allemaal wil zeggen is dat we niet strijden tegen mensen van vlees en bloed. Ieder mens kan goede en verkeerde dingen doen. Kan dan weer door God en dan weer door satan gebruikt worden. Ook in jouw eigen gemeente.

Een opwekking is weer opnieuw nodig.

 

Pfff, wat een vaag antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Pfff, wat een vaag antwoord.

Hoezo? Ik vind het heel duidelijk. Ik vind jouw reactie ook negatief en des-geïnteresseerd. 

Gered worden is door geloof. Wat ik zeg is dat haast geen mens puur slecht of puur goed is in wat hij doet. Een christen word je, dan ook enkel door geloof. Niet door je daden. Een christen hoeft niet beter te zijn dan iemand die niet een christen is.

Wie is de wolf in schaapskleren, als de evangelist die een opwekking brengt, hen ook weer onder de juk van de wet legt?

Waar God een opwekking brengt, volgt satan om het de kop in te drukken. En dat is er bij ons gebeurd! Echter God komt ook steeds weer met nieuwe bewegingen terug. Er zijn nog steeds kleine opwekkingen in het dorp waar ik uit kom. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Gaitema:

Hoezo? Ik vind het heel duidelijk. Ik vind jouw reactie ook negatief en des-geïnteresseerd. 

Gered worden is door geloof. Wat ik zeg is dat haast geen mens puur slecht of puur goed is in wat hij doet. Een christen word je, dan ook enkel door geloof. Niet door je daden. Een christen hoeft niet beter te zijn dan iemand die niet een christen is.

Wie is de wolf in schaapskleren, als de evangelist die een opwekking brengt, hen ook weer onder de juk van de wet legt?

Waar God een opwekking brengt, volgt satan om het de kop in te drukken. En dat is er bij ons gebeurd! Echter God komt ook steeds weer met nieuwe bewegingen terug. Er zijn nog steeds kleine opwekkingen in het dorp waar ik uit kom. 

Ik ben het met je eens, Gaitema. Weet je wat jouw verhaal bewijst? Twee dingen: (1) we hebben Jezus hard nodig en (2) Gods wegen zijn ondoorgrondelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

Het gaat hier toch over overgave? Of gaat het erover wie het allemaal het beste weet?

 

Het gaat over overgave. Het komt er wat mij betreft er op neer dat helemaal niemand zich werkelijk overgeeft aan Jezus. Iedereen schiet te kort. Niemand is al gearriveerd in het volle Licht. Wedergeboortes hebben nooit helemaal plaats gevonden en de volwassendoop voldeed daarin ook niet. Er is nog steeds een kloof tussen God en ons. We moeten het puur van genade hebben. Maar, beetje bij beetje gaan we meer lijken op Jezus :)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Vreemde reactie van je. Een lied aanhalen van ver voor zijn bekering. Ben je dan niet blij als God mensen van de ondergang redt? Ik snap jou af en toe echt niet hoor.

Ik ook niet. Hij reageert opeens heel oppervlakkig. Ik weet niet wat zijn punt is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Het gaat over overgave. Het komt er wat mij betreft er op neer dat helemaal niemand zich werkelijk overgeeft aan Jezus. Iedereen schiet te kort. Niemand is al gearriveerd in het volle Licht. Wedergeboortes hebben nooit helemaal plaats gevonden en de volwassendoop voldeed daarin ook niet. Er is nog steeds een kloof tussen God en ons. We moeten het puur van genade hebben. Maar, beetje bij beetje gaan we meer lijken op Jezus :)

 

De kloof is opgeheven maar dat hebben we nog niet allemaal door. Er is natuurlijk wel sprake van een groeiproces. God wil ons zo maken als Jezus. De vraag is niet of God dat doel met ons kan bereiken maar of we het wel echt willen. Maar in discussies als deze schaar ik me liever bij de tollenaar die bad: "Wees mij arme zondaar genadig."

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:

De kloof is opgeheven maar dat hebben we nog niet allemaal door. Er is natuurlijk wel sprake van een groeiproces. God wil ons zo maken als Jezus. De vraag is niet of God dat doel met ons kan bereiken maar of we het wel echt willen. Maar in discussies als deze schaar ik me liever bij de tollenaar die bad: "Wees mij arme zondaar genadig."

In genade is die kloof opgeheven. Echter volledige wedergeboren christenen bestaan nog niet. Dat is toekomstmuziek. Wedergeboren ben je pas, als satan geen enkele rol meer speelt in onze levens. We zijn nog steeds kinderen van God in wording. Dat is dat groeiproces :)

.

7 minuten geleden zei WdG:

Dan is dit iets voor jullie, luister maar eens!

 

 

Yes! Jesus is love! Thank you brother!

Wat een mooi nummer ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Gaitema:

In genade is die kloof opgeheven. Echter voledige wedergeboren christenen bestaan nog niet. Dat is toekomstmuziek. Wedergeboren ben je pas, als satan geen enkele rol meer speelt in onze levens. We zijn nog steeds kinderen van God in wording. Dat is dat groeiproces :)

.

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen maar soms andere woorden gebruiken. Volgens mij verwar jij het woord wedergeboren met perfect. Niemand van ons is al perfect maar we zijn, op het moment dat God in ons iets nieuws schept, wel degelijk wedergeboren. zoals ik het begrijp. :) Maar ben ik, ben jij, bereid tot totale overgave? Ik denk dat die totale opgave wel het gemakkelijkste en het beste is. Zolang we ons niet totaal overgeven maken we het onszelf onnodig moeilijk. Mijn mening. En ik preek vooral tot mezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Willempie:

Vreemde reactie van je. Een lied aanhalen van ver voor zijn bekering. Ben je dan niet blij als God mensen van de ondergang redt? Ik snap jou af en toe echt niet hoor.

Getuigenis van Bob over de opperste bevelhebber... met wie hij een koopje sloot. Een soort van van penetrerende magie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Getuigenis van Bob over de opperste bevelhebber... met wie hij een koopje sloot.

Ja, het lasteren en bekritiseren zit er bij ons soms diep ingebakken. Dat is ook zo'n demoon waarvan we verlost dienen te worden. Wie is de opperste bevelhebber, Kaasjeskruid? Wie maakt de dienst uit in dit universum?

Ik wil je nog iets meegeven in de hoop dat je daar iets aan hebt. Iedere keer dat je een mens oordeelt of bekritiseert beschuldig je indirect diens maker naar wiens beeld die mens is geschapen. Dat is toch hopelijk niet wat je wilt? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Willempie:

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen maar soms andere woorden gebruiken. Volgens mij verwar jij het woord wedergeboren met perfect. Niemand van ons is al perfect maar we zijn, op het moment dat God in ons iets nieuws schept, wel degelijk wedergeboren. zoals ik het begrijp. :) Maar ben ik, ben jij, bereid tot totale overgave? Ik denk dat die totale opgave wel het gemakkelijkste en het beste is. Zolang we ons niet totaal overgeven maken we het onszelf onnodig moeilijk. Mijn mening. En ik preek vooral tot mezelf.

Ik weet dat met wedergeboorte het moment wordt genoemd, dat iemand christen wordt en geheel door Jezus geleidt wordt, als nieuw geboren christenen. Het oude is voorbij. Het nieuwe is gekomen. De oude heiden in ons is met Jezus aan het kruis gegaan en een nieuwe schepping, Gods kind, zijn we geworden. Echter zie ik Jezus over twee momenten spreken. Het eerste moment is wat we de doop met de Heilige Geest kunnen noemen. Daarin zijn we een nieuw mens geworden. Het tweede moment komt nog, en dat is bij Jezus' wederkomst. Dan vindt de bruiloft van het lam plaats en dan pas stopt satans invloed op ons. Ik denk dat Jezus met "de" wedergeboorte eigenlijk dat bedoeld. De doop met de Heilige Geest is er een soort voorproefje erop :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Wie is de opperste bevelhebber, Kaasjeskruid? Wie maakt de dienst uit in dit universum?

Ik zal niet meer veel met u spreken; want de overste dezer wereld komt, en heeft aan Mij niets. (Joh.14:30)

6 minuten geleden zei Willempie:

Ik wil je nog iets meegeven in de hoop dat je daar iets aan hebt. Iedere keer dat je een mens oordeelt of bekritiseert beschuldig je indirect diens maker naar wiens beeld die mens is geschapen. Dat is toch hopelijk niet wat je wilt? 

Iedere keer als ik mijn bedenkingen heb en mijn mond hou, oordeelt God mij. En dat is niet wat ik wil. Bob Dylan heeft een koopje gesloten met de overste van deze wereld, wie sluit er nu een koopje met God om een rock ster te worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ik weet dat met wedergeboorte het moment wordt genoemd, dat iemand christen wordt en geheel door Jezus geleidt wordt, als nieuw geboren christenen. Het oude is voorbij. Het nieuwe is gekomen. De oude heiden in ons is met Jezus aan het kruis gegaan en een nieuwe schepping, Gods kind, zijn we geworden. Echter zie ik Jezus over twee momenten spreken. Het eerste moment is wat we de doop met de Heilige Geest kunnen noemen. Daarin zijn we een nieuw mens geworden. Het tweede moment komt nog, en dat is bij Jezus' wederkomst. Dan vindt de bruiloft van het lam plaats en dan pas stopt satans invloed op ons. Ik denk dat Jezus met "de" wedergeboorte eigenlijk dat bedoeld. De doop met de Heilige Geest is er een soort voorproefje erop :)

Ik denk bij wedergeboorte aan een baby die nog tot volwassenheid moet groeien. :) Er was ooit een bende in de V.S. bekeerd en de bendeleider vertelde een voorganger van een kerk: "We zijn nu christenen geworden. Vanaf nu dragen we geen vuurwapens meer, alleen nog maar messen. We moeten ons immers nog wel kunnen verdedigen." Dat was een begin. Sommige van die bendeleden zijn later teruggevallen maar sommige zijn ondertussen volwassen christenen geworden. Je wordt opnieuw geboren en dan moet je nog groeien.

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Iedere keer als ik mijn bedenkingen heb en mijn mond hou, oordeelt God mij. En dat is niet wat ik wil. Bob Dylan heeft een koopje gesloten met de overste van deze wereld, wie sluit er nu een koopje met God om een rock ster te worden?

Dat is wat jij, vanuit jouw kritische geest, blijkbaar wilt horen. Het is echter niet wat Dylan zegt. Wat hij zegt is dat hij een overeenkomst met Jezus (want alleen Jezus is de opperste bevelhebber van dit universum) heeft gesloten. Wat die overeenkomst inhoudt is inmiddels duidelijk. Hij heeft besloten met zijn "Never ending tour" God te dienen met zijn talenten, waarvan hij heel goed beseft dat hij die niet van zichzelf heeft, tot het einde, zolang hij kan, met nu nog steeds zo'n honderd concerten per jaar, ondanks zijn leeftijd. Waar komt alle kritiek vandaan? Van de Heilige Geest? Of van de satan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid