Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Dolce Vita:

Rom.11:26 De Verlosser zal uit Sion komen, 

Jes.43:10 Gij zijt, luidt het woord des HEREN, mijn getuigen, en mijn knecht, die Ik verkoren heb, opdat gij het weet en in Mij gelooft en inziet, dat Ik dezelfde ben; vóór Mij is er geen God geformeerd en na Mij zal er geen zijn. 11 Ik, Ik ben de HERE, en buiten Mij is er geen Verlosser.

Jehovah is de Verlosser. Jezus is de veroorzaker van de verlossing omdat Hij gestuurd is door zijn vader. Hij is de aangestelde regeerder. Op die manier is Jezus de verlosser. Jezus behartigd de wil van zijn Vader. 

7 uur geleden zei Dolce Vita:

Openbaring 1:8 8 Ik ben de alfa en de omega, zegt de Here God, die is en die was en die komt, de Almachtige. 

De "Alfa en Omega" is duidelijk een titel voor JHWH.

Hier kom ik later op terug omdat dit een stuk ingewikkelder is dan je denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is wat, die mening van je. Ik mis alleen even het stukje waarom ik, of iemand anders, ook maar enige waarde moet hechten aan de mening van een extremist?

Ik adviseer je om Nederlands te praten, God te schrijven waar je God bedoeld en Jezus (Christus) waar je Jezus (Christus) bedoeld. Dat ga je vanaf nu doen, zo niet dan help ik je daarbij. En ik hoef m

"Na toetsing" ontdekt men vanzelf dat de jg en sommige protestanten hierover -  over de geboden en de RKK - liegen cq milder uitgedrukt hun eigen zeer rigide interpretatie erop na houden en daarmee de

25 minuten geleden zei sjako:

Jehovah is de Verlosser. Jezus is de veroorzaker van de verlossing omdat Hij gestuurd is door zijn vader. Hij is de aangestelde regeerder. Op die manier is Jezus de verlosser. Jezus behartigd de wil van zijn Vader. 

Hier kom ik later op terug omdat dit een stuk ingewikkelder is dan je denkt.

Nee hoor.  Het is zo simpel dat een kind het kan begrijpen...... Maar om haar leer in stand te houden moet het wtg het heel ingewikkeld maken.  Als ze dit niet doet namelijk valt de hele leer van het wtg in duigen. 

Maar ik ga hier niet over strijden. Jezus is JHWH. En Hij is erom vermoord.  En het wtg wil de plaats van de joden innemen. Nou, zij liever dan ik, maar als hun aanhangers dat willen gaan ze hun gang maar.  Het wtg massert haar aanhangers niet voor niets haar leer van de grote verdrukking in en houdt hen niet voor niets de misleiding voor dat ze hooguit voor een duizendjarig rijk bestemd zijn. Triest, maar de aanhangers zijn niet te helpen, weet ik uit ervaring. Op een dag moeten hun eigen ogen opengaan.  Helaas zijn velen van hen tegen die tijd dan wel meteen het hele geloof kwijt. ;(

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid